Forum dla mechaników samochodowych Strona Główna
RejestracjaSzukajFAQUżytkownicyGrupyGalerieZaloguj
Alfa 156 1.9 JTD Wysokie spalanie - Pomoc z problemem

 
Odpowiedz do tematu    Forum dla mechaników samochodowych Strona Główna » Mechanika samochodowa / Diesel service Zobacz poprzedni temat
Zobacz następny temat
Alfa 156 1.9 JTD Wysokie spalanie - Pomoc z problemem
Autor Wiadomość
refresh
Nowicjusz
Nowicjusz



Dołączył: 28 Maj 2016
Posty: 1
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Post Alfa 156 1.9 JTD Wysokie spalanie - Pomoc z problemem
Witam, jestem tutaj świeży ale tylko z daty rejestracji
Panowie mam problem ze swoim samochodem - pacjent to alfa 156 1.9 JTD 105km SW 2000r.
Od momentu wyczyszczenia czujnika ciśnienia doładowania w kolektorze alfa zaczęła spalać kosmiczne ilości paliwa (być może to tylko zbieg okoliczności z tym czujnikiem) - miasto z 3 ostatnich tankowań 10-11L. Teraz w trasie przy 120-140 wyszło mi 7 litrów. Zaraz po zakupie ( a mam go około 2-3 miesięcy ) spalała mi około 5.5 w trasie i 6.5 w mieście.
Nie dałem rade ogarnąć FES'a, wszystkie testy robiłem za pomocą Autocom/CDP+.
Wartości jakie pokazuje przepływomierz to:
Wartość zadana - 260
Wartość aktualna - od 400 do 650

Z tym że - po odpaleniu przez chwilkę pokazuje właściwe wartości - żadną pokrywa się z aktualną, w tym czasie słychać buczenie elektrozaworu podciśnienia do EGR na grodzi silnika.
Po wypięciu i wpięciu wtyczki od czujnika ciśnienia doładowania w kolektorze samochód znowu zaczyna pracować troszeczkę inaczej, elektrozawór buczy i znowu przechodzi w stan w którym pokazuje dwukrotnie wyższe wartości przepływającego powietrza. Po otworzeniu elektrozaworu ( nierozbieralny, nie ma czego myć ) i wymyciu czujnika ciśnienia doładowania w benzynie wartości te są niezmienne czy się wypnie i wepnie czujnik czy nie. Temperatura zasysanego powietrza jest ok, dziś pokazywało ok. 26 st.C. czyli ok.
Egr jest zaślepiony, wywala zresztą błąd P0404, podejrzewam że to ten elektrozawór ale tego narazie nie ruszam.

Ciekawa informacja jest też taka że czas wtrysku zadany to ( nie pamiętam dokładnie ) 250 us a rzeczywiste to od 300 do 500 us.
Po wypięciu jednego wtryskiwacza wartość ta wzrasta do ok 750us.

Tak do sedna - szukać przepływki czy usterki gdzieś głębiej ?

Dodam że próbowałem przegonić dziś alfę po autostradzie i to rozpędzanie szło jej opornie, przy 180 nie działo się już nic oprócz wzrostu temperatury do 3/4 skali. W ogóle wydaje mi się że coś jest z tą temperaturą nie tak, bo wcześniej nie przechodziła 90st. teraz jest lekko po prawej stronie 90st. - może to mieć jakiś zwązek ze spalaniem ?


Z góry dziękuję za pomoc )


Post został pochwalony 0 razy
Sob 23:01, 28 Maj 2016 Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:    
Odpowiedz do tematu    Forum dla mechaników samochodowych Strona Główna » Mechanika samochodowa / Diesel service Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do: 
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Design by Freestyle XL / Music Lyrics.
Regulamin