Forum dla mechaników samochodowych Strona Główna
RejestracjaSzukajFAQUżytkownicyGrupyGalerieZaloguj
AWARIA, Zapala sie kontrolka , brak mocy !!!! HELP///:(

 
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum dla mechaników samochodowych Strona Główna » Mechanika samochodowa / Diesel service Zobacz poprzedni temat
Zobacz następny temat
AWARIA, Zapala sie kontrolka , brak mocy !!!! HELP///:(
Autor Wiadomość
astra03
Gość






Post AWARIA, Zapala sie kontrolka , brak mocy !!!! HELP///:(
Witam,
Od przedwczoraj zauwazylem w mojej Astrze II 2.2 Dti pewien problem, polega on na tym ze zapala mi sie w roznych momentach czasami kontrolka ,,CHECK" wyglada na taki samochodzik z takim kluczem, koloru zoltego , jakby tego bylo malo to gdy sie zapala auto traci moc rozpedza sie niczym fiat 126p, na luzie nie gasnie dziala normalnie jak trzeba, silnik sie nie grzeje zadnych zgrzytow.
Ogolnie jestem w holandii, na swieta dojechalem w sobote do polski, po czym w niedziele odpalilem auto i fakt szybko dosyc go gazowalem chcialem pokazac rodzinie jak jezdzi nie poczekalem do konca az sie rozgrzeje turbina, ale robilem tak juz pare razy wiem ze to nie dobrze i bylo okej, pojechalem na stacje po czym po kilku min wsiadam odpalam i kontrolka sie pali ale moc ta sama i jest ok, przejechalem pare km i znow sie zapalila ale tak jakby silnik spadl na nizzsze obroty bardzo zamulal, po czym po chwili sie odlaczylo i nie swiecilo i na nowo dostal swoja moc, w pon pojechalem do holandii i bylo ok jechalem po 180-200 kmh na autostradzie a4 kolo wroclawia zjechalem na posotj kolo granicy i gdy odpalilem podobna sytuacja ale postanowilem jechac i nie czekac nie mialem zbyt czasu a wiem ze jedzie tyle ze mmniejsza moc, i tak jechalem dobre 100 km az zjechalem w niemczech zobaczec moze cos pod maska nie tak, dodam ze spalanie bylo male na komputerze pokladowym gdy kontrolka sie swiecila , ale na postoju dziwnie spalal okolo litra zawsze pali 0,5-0,6 litra to tez dziwne. zatankowalem niemieckiej ropy i odziwo az do holandii jak i dzis do pracy nic sie nie zapalilo moze to tylko przypadek i zaczelo dzialac, dodam ze w polsce dziwnym trafem zatankowalem nie na markowej stacji paliw,
I teraz moje pytanie czy wiecie co moze byc przyczyna tego zajscia czy moze turbo nie dziala lecz gdyby nie dzialalo to by wogle nie dziala a dzis juz dziala, moze jakis filtr paliwa cokolwiek nie wiem nie znam sie , napiszcie co o tym sadzicie, dziwny przypadek i to pierwszy raz od pol roku od kiedy posiadam auto auto ma 162 tys przebiegu 2.2 dti . Czekam na wasze odpowiedzi i z gory dziekuje,..Sad
Wto 19:48, 14 Kwi 2009
Tarantula
Specjalista
Specjalista



Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 1100
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 34 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Belgia/Małopolska KLI
Płeć: Mężczyzna

Post
Witaj.
Jedz na kompa.Odczytaj błąd i sprawdz co oznacza.
Sprawdz czy świece grzeją.Wg mnie to jest usterką.
Pozdrawiam.


Post został pochwalony 0 razy
Wto 20:06, 14 Kwi 2009 Zobacz profil autora
Gość







Post
czujnik recyrkulacji spalin ,prawdopodobnie.
Wto 22:14, 14 Kwi 2009
Tarantula
Specjalista
Specjalista



Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 1100
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 34 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Belgia/Małopolska KLI
Płeć: Mężczyzna

Post
Czyli inaczej EGR.Zgodze sie należy go przeczyścić.Powodów może byc kilka.Jedz na kompa i zczytaj błąd.
Pozdrawiam.


Post został pochwalony 0 razy
Wto 22:24, 14 Kwi 2009 Zobacz profil autora
astra03
Gość






Post
Witam,
Dziekuje wam za wasze wypowiedzi, macie racje , na innych forach poczytalem o co chodzi z tym EGR'em, i to chyba wlasnie bedzie przyczyna, pytanie czy wystarczy przeczyscic , czy kupic nowe, a to nie maly wydatek o ile poczytalem, oby bylo tak ze tylko wyczyscic popsikac jakims wd40 i bylo okej, musze teraz znow znalesc kogos kto mi to zrobi, dobrze ze wiem juz co jest przyczyna , myslalem ze turbina jakies problemy przechodzi ale okej, i moze to tez jest wada tego ze gdy zmieniam biegi z 2ki na 3ke to miedzy 2500-2800 obr. czuc lekki spadek mocy na biegu 3cim, i tylko na tych biegach i zapewne to tez jest tego zasluga EGRa. Dzieki jeszcze raz.
Śro 19:25, 15 Kwi 2009
Tarantula
Specjalista
Specjalista



Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 1100
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 34 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Belgia/Małopolska KLI
Płeć: Mężczyzna

Post
Wystarczy że przeczyścisz.Zreszta zobaczysz co sie bedzie działo po.Jak już bawisz sie przy Egr,to może go zaślepisz? [link widoczny dla zalogowanych]
Pozdrawiam.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Tarantula dnia Śro 19:35, 15 Kwi 2009, w całości zmieniany 1 raz
Śro 19:35, 15 Kwi 2009 Zobacz profil autora
Gość







Post
tego zaworu nie da się zaślepić w tym samochodzie jak robiło sie to w starych poczciwych opelkach ,tam jest selenoid który wysyła sygnał do kompa ,więc myśle że tego nie przeskoczysz.
Śro 21:04, 15 Kwi 2009
Gość







Post
Czyli zaslepienie go to raczej odpada moze odlaczenie kabelka by cos poskutkowalo wtedy by nie dzialal , no nie wiem pierw przeczyszcze go, i potem sie okaze czy dalej tak bedzie jak narazie nie zdarza sie to czesto mialem tylko raz , kilka dni temu odkad go mam. Ale dzieki za wypowiedzi.
Śro 21:58, 15 Kwi 2009
Tarantula
Specjalista
Specjalista



Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 1100
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 34 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Belgia/Małopolska KLI
Płeć: Mężczyzna

Post
Pamietaj ze ten przewód jak go odczepisz też musisz go zatkac czymś.
Pozdrawiam.


Post został pochwalony 0 razy
Czw 9:28, 16 Kwi 2009 Zobacz profil autora
astra03
Gość






Post
Tylko ciekawe ze nawet odpukac jakby bylo to wina egra, to czy jak odepne kabelek, to czy nic sie nie stanie z silnikiem , bo skoro mozna go odlaczyc i jezdzic to po co wogle byl tam wstawiany fabrycznie widocznie musi cos dodawac do silnika skoro jest . heh, ciekawe Smile
Czw 21:36, 16 Kwi 2009
Gość







Post
masakra ten EGR ...
dodaje tylko kłopotów no i oczywiście twoje autko posiadają taki zawór spełnia normę czystości spalin euro3

odpowiada on za recyrkulacje spalin z układu wydechowego...
i nic więcej on nie robi no jak jest uszkodzony to wprowadza bałagan w proporcjach powietrza jakie dostaje silnik czasami sie zacina w jakiejś niokreślonej pozyczji i lipa.. mam fiata stilo jtd przerabiałem to 100 razy juz ... czysciłem wymieniałem i zawsze sprowadza sie to do jednego ... zaślepienie... wszystko w imię ekologi
Czw 21:29, 23 Kwi 2009
Kełysz
ADMIN
ADMIN



Dołączył: 04 Mar 2009
Posty: 1636
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 60 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bolesławiec
Płeć: Mężczyzna

Post
A w fiacie Tempra 2.0i bedzie ten EPG?? Autko z roku 1991. Cos nie chce palic na benzynie...


Post został pochwalony 0 razy
Pią 12:58, 24 Kwi 2009 Zobacz profil autora
Tarantula
Specjalista
Specjalista



Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 1100
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 34 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Belgia/Małopolska KLI
Płeć: Mężczyzna

Post
Wydaje mi sie że tak.
Pozdrawiam.


Post został pochwalony 0 razy
Pią 15:53, 24 Kwi 2009 Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:    
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum dla mechaników samochodowych Strona Główna » Mechanika samochodowa / Diesel service Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do: 
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Design by Freestyle XL / Music Lyrics.
Regulamin