Forum dla mechaników samochodowych Strona Główna
RejestracjaSzukajFAQUżytkownicyGrupyGalerieZaloguj
BMW E46 3.0 DIESEL 184KM '01r

 
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum dla mechaników samochodowych Strona Główna » Mechanika samochodowa / Diesel service Zobacz poprzedni temat
Zobacz następny temat
BMW E46 3.0 DIESEL 184KM '01r
Autor Wiadomość
jojtek
Spec
Spec



Dołączył: 01 Lut 2010
Posty: 537
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Mężczyzna

Post BMW E46 3.0 DIESEL 184KM '01r
Mam strasznie oszczednego klienta z w/w autem. W aucie pekla prowadnica zaworu ssacego i zawor sie pokrzywil do wymianay sa dwa zaworu ssace. Klient chce zeby zrobic to jak najtaniej czyli wymienic tylko te dwa zawory i zakladac glowice bez planowania oczywiscie odradza mu to i mowie ze gwarancji nie daje nawet na odpalenie. Chcialem sie Was koledzy doradzic czy wymiana samej uszczelki bez planowania zda egzamian czy nawet sie nie godzic na propozycje klienta?
Dziekuje.


Post został pochwalony 0 razy
Czw 15:09, 07 Mar 2013 Zobacz profil autora
soviet100
Moderator
Moderator



Dołączył: 01 Gru 2011
Posty: 1486
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 16 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Czechowice - Dziedzice
Płeć: Mężczyzna

Post
Powiem Ci tak . Ja mówię prosto "nie podejmuję się tego takie rzeczy to robi zenek w stodole i proszę do niego jechać " szkoda nerwów potem


Post został pochwalony 0 razy
Czw 15:24, 07 Mar 2013 Zobacz profil autora
Kełysz
ADMIN
ADMIN



Dołączył: 04 Mar 2009
Posty: 1636
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 60 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bolesławiec
Płeć: Mężczyzna

Post
przecież to auto ma 12 lat tam głowica musi być krzywa nie ma innej opcji. załozysz nową uszczelke to po 1000km przyjedie "Panie zepsułeś mi auto, woda się gotuje". Jak coś to pisz oświadczenie o treści: ,,klient zostal poinformowany o ewentualnych szkodach, wynikiem jakich może być nie spalnowana głowica. Na życzenie klienta zakładam głowice bez jej palnowania a wszelkie reklamacje nie bedą uznawane." niech podpisze ty sobie to trzymaj gdzieś w teczce i bedziesz mieć spokój. To jest 6 cyl silnik czyli u mnie planowanie głowicy 40-60PLN (z dotarcziem nowych zawrorów 120-200PLN). Przedstaw mu późniejsze koszty wrazie jakby uszczelka puściła (ściągnięcie głowicy, uszczelka,planowanie, śruby...)

pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Czw 15:38, 07 Mar 2013 Zobacz profil autora
Roman59
ADMIN
ADMIN



Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 3641
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 226 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Podkarpacie
Płeć: Mężczyzna

Post
Jak chcesz mieć spokój to sobie odpuść z tym bolidem.


Post został pochwalony 0 razy
Czw 16:05, 07 Mar 2013 Zobacz profil autora
jojtek
Spec
Spec



Dołączył: 01 Lut 2010
Posty: 537
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Mężczyzna

Post
A czy na starych zaworach to pojdzie ?
W tym przypadku trzeba rozpiac wszystkie zawory zeby splanowac i w tym tkwi caly problem bo wiadomo ze jak sie rozbierze to dojdzie cos jeszcze i klient obawia sie wlasnie tych kosztow na samo planowanie pewnie wyskubie grosza.


Post został pochwalony 0 razy
Czw 17:07, 07 Mar 2013 Zobacz profil autora
Roman59
ADMIN
ADMIN



Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 3641
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 226 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Podkarpacie
Płeć: Mężczyzna

Post
Ale jak pękła prowadnica to nie wciśniesz nowej i nie dotrzesz zaraz zaworu bo musisz obrobić gniazdo do nowej prowadnicy,to nie jest wymiana zaworu że zmienisz i ruszysz parę razy jak masz dobrą pastę i masz dotarty,lub szlifierka do gniazd.Prowadnicę masz czy trzeba dorabiać?jak ona pękła i na którym zaworze.


Post został pochwalony 0 razy
Czw 17:19, 07 Mar 2013 Zobacz profil autora
jojtek
Spec
Spec



Dołączył: 01 Lut 2010
Posty: 537
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Mężczyzna

Post
Zle wczesniej opisalem usterke. To nie prowadnica pekla tylko urwal sie nit z klapki ktore sa w kolektorze ssacym. Kawalek wpadl dalej do cylindra i pokrzywilo dwa zawory ssacy i wydechowy na 3 cylindrze. no i jeszcze ten kawalek utkwil w tloku na oko tlok wyglada ze jest caly choc troche podziabany. Glowica jest juz zrobiona ale tak jak klient chcial wymienione tylko te dwa zawory jeszcze jej nie odebralem bo caly czas chce przekonac klienta ze ta naprawa niema sensu.


Post został pochwalony 0 razy
Czw 17:30, 07 Mar 2013 Zobacz profil autora
Roman59
ADMIN
ADMIN



Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 3641
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 226 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Podkarpacie
Płeć: Mężczyzna

Post
No to sprawdź te zawory co były zmienione czy nie puszczają i wszystko gra.Z tłoka wybij te resztki,diaksa wyrównaj tłoka i zakładaj,jak chce tak będzie miał.Tłok nie pękł bo to diesel to denko tłoka jest grube.Tylko jak jest zagniecenie tłoka koło gładzi cylindra to zobacz czy nie robi rysy na cylindrze.


Post został pochwalony 0 razy
Czw 17:45, 07 Mar 2013 Zobacz profil autora
jojtek
Spec
Spec



Dołączył: 01 Lut 2010
Posty: 537
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Mężczyzna

Post
Jest lekko wyszczerbiony tlok na krawedzi ale nie robi rys. Złoze tak jak wlasciciel auta sobie zyczy, oczywiscie spisze z nim oswiadczenie zeby pozniej nie mial pretensji. Dobrze ze jeszcze nie wpadl na pomysl zeby skladac na stara uszczelke Wink.
Jak zloze to dam znac jak wyszla ta rzezba Smile
Pozdrawiam i dziekuje za porade.


Post został pochwalony 0 razy
Czw 17:54, 07 Mar 2013 Zobacz profil autora
Roman59
ADMIN
ADMIN



Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 3641
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 226 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Podkarpacie
Płeć: Mężczyzna

Post
Tylko nie pamiętam czy tłoki wystają poza blok czy są równe to na tego zbitego zwróć uwagę żeby te szczerby nie wystawały wyżej.


Post został pochwalony 0 razy
Czw 18:01, 07 Mar 2013 Zobacz profil autora
jojtek
Spec
Spec



Dołączył: 01 Lut 2010
Posty: 537
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Mężczyzna

Post
Troszeczke wystaja, zwroce na to uwage. Dziekuje za wskazowki.


Post został pochwalony 0 razy
Czw 18:07, 07 Mar 2013 Zobacz profil autora
jojtek
Spec
Spec



Dołączył: 01 Lut 2010
Posty: 537
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Mężczyzna

Post
Witam.
Jestem w trakcie skladania i potrzebowal bym od kolegow moment dokrecenia śrub glowicy w tym autku. Niestety nie posiadam auto daty a w uszczelce zakupionej przez klienta tez nic nie bylo.
Dziekuje.


Post został pochwalony 0 razy
Pon 19:45, 11 Mar 2013 Zobacz profil autora
Roman59
ADMIN
ADMIN



Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 3641
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 226 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Podkarpacie
Płeć: Mężczyzna

Post
Śruby powinny iść nowe?;
1 Dokręcić 40Nm
2 Dokręcić 80Nm
3 Poluzować 180 stopni
4 Dokręcić 50 Nm
5 Dokręcić 90 stopni
6 Dokręcić 90 stopni
Tylko jak blok jest aluminiowy to uważaj bo pozrywasz gwinty.


Post został pochwalony 0 razy
Wto 10:44, 12 Mar 2013 Zobacz profil autora
jojtek
Spec
Spec



Dołączył: 01 Lut 2010
Posty: 537
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Mężczyzna

Post
Blok jest z zeliwa.


Post został pochwalony 0 razy
Wto 12:56, 12 Mar 2013 Zobacz profil autora
jojtek
Spec
Spec



Dołączył: 01 Lut 2010
Posty: 537
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Mężczyzna

Post
Witam.
Auto odpalone. pracuje rowno i pali od strzala. Tylko ciekawe jak dlugo pochodzi po takiej naprawie. Auta jeszcze klient nie odebral ale podpisalem z nim oswiadczenie. Mam nadzieje ze auto pojezdzi jak najdluzej.

W takim razie zamykam soviet100


Otwieram wg życzenia autora soviet100


Post został pochwalony 0 razy
Śro 16:52, 13 Mar 2013 Zobacz profil autora
jojtek
Spec
Spec



Dołączył: 01 Lut 2010
Posty: 537
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Mężczyzna

Post
Witam i dziekuje za odblokowanie teamatu.
Auto do mnie wrocilo i tak jak kazdy przewidywal silnik umarl. Pierscienie puscily na tym tloku co wpadl nit z klapki w kolektorze ssacym. olej poszedl w odme turbina go zassala i tez umarla. Wyszly w ten sposob oszczednosci klienta.

teraz klient przyjechal do mnie z innym golym silnikiem na wymiane. ponownie podjolem sie tego i zaczely sie od nowa problemy. Po zalaozeniu pompy wysokiego cisnienia i ustawieniu rozrzadu silnik sie blokowal w pozycji GMP myslalem ze zle ustawilem rozrzad ale po kilku prubach bylo caly czas tak samo az do momentu ze nie moglem obrucic walem. zdjalem glowice a tam na 6 cylindrze zuzlu tule co u mnie w picu domyslilem sie podkladka puszczala pod wtryskiem i przy wyciaganiu wpadlo to cale ustrojstwo do srodka ale to nie w tym problem tkwi. przy czyszczeniu tego wszystkiego zauwazylem ze tloki lataja w tuleij jak groszek w puszce porownywalem to ze starym wyciagniety silnikiem i tam tloki tylko minimalnie sie ryszaja bo wiadomo tak powinna byc ale nie az tak ze jak reka sie ruszy to juz tlucze a co dopiero bedzie po odpaleniu.
Moje pytanie jest takie jaki jest dopuszczalny luz tloka?


Post został pochwalony 0 razy
Czw 23:22, 25 Kwi 2013 Zobacz profil autora
Roman59
ADMIN
ADMIN



Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 3641
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 226 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Podkarpacie
Płeć: Mężczyzna

Post
Jakie masz progi na cylindrach?bardzo odczuwalne pod palcami? lub średnicówka i trzeba by zmierzyć jaka jest różnica od nominalnej wartości,cylinder u samej góry a poniżej.


Post został pochwalony 0 razy
Pią 7:43, 26 Kwi 2013 Zobacz profil autora
jojtek
Spec
Spec



Dołączył: 01 Lut 2010
Posty: 537
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Mężczyzna

Post
Progow wogole niema tyleje wygladaja dobrze tylko 2 z nich sa lekko brozowe. NIe wiem moze to wina pierscieni?


Post został pochwalony 0 razy
Pią 8:19, 26 Kwi 2013 Zobacz profil autora
Roman59
ADMIN
ADMIN



Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 3641
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 226 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Podkarpacie
Płeć: Mężczyzna

Post
Brązowe?to sprawdź uszczelkę czy nie dostawał się płyn na te cylindry i skręcaj.Lekko podczyść te cylindry papierem wodny,bardzo drobnym.


Post został pochwalony 0 razy
Pią 22:11, 26 Kwi 2013 Zobacz profil autora
boss22
Mechanior
Mechanior



Dołączył: 01 Wrz 2009
Posty: 179
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3

Post ..
taa.. co tanie drozej wychodzi. Jak na moje oko to on musi teraz szukac nowego motoru...


Post został pochwalony 0 razy
Czw 3:43, 20 Cze 2013 Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:    
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum dla mechaników samochodowych Strona Główna » Mechanika samochodowa / Diesel service Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do: 
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Design by Freestyle XL / Music Lyrics.
Regulamin