Forum dla mechaników samochodowych Strona Główna
RejestracjaSzukajFAQUżytkownicyGrupyGalerieZaloguj
focus tddi na wolnych obrotach jakby nie palił na 1 cylinder

 
Odpowiedz do tematu    Forum dla mechaników samochodowych Strona Główna » Mechanika samochodowa / Diesel service Zobacz poprzedni temat
Zobacz następny temat
focus tddi na wolnych obrotach jakby nie palił na 1 cylinder
Autor Wiadomość
oskar.f
Nowicjusz
Nowicjusz



Dołączył: 12 Mar 2016
Posty: 4
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Mężczyzna

Post focus tddi na wolnych obrotach jakby nie palił na 1 cylinder
Tak jak w temacie. Mam problem ze zdiagnozowaniem usterki w Focusie 1.8 tddi z 99 roku. Wymieniony czujnik wału, termostat (wcześniej nie osiągał temperatury roboczej), jeden wtryskiwacz. Samochód na obrotach biegu jałowego strasznie "telepie" silnikiem, jakby nie palił na jednym cylindrze. Bez względu na to czy jest ciepły czy zimny. Obroty biegu jałowego wg. obrotomierza 750 rpm/min (jedna kreska przed tysiącem). Obroty pokazywane na wyświetlaczu w trybie serwisowym zegarów ok 850 rpm/min. Wystarczy trochę podnieść obroty i pracuje jakby normalnie choć na zimnym czasem zdarzają mu się małe wahnięcia. Zaślepiony EGR, więc po podłączeniu komputera pokazuje usterkę EGR i sondy lambda (której notabene chyba w ogóle w tym aucie nie ma). Na wyższych obrotach auto bardzo dobrze ciągnie, nie dławi się, nie przerywa, bardzo dobrze przyspiesza (mam porównanie z drugim takim samym z roku 2000). Nie kopci nawet przy maksymalnym przyspieszaniu. Różnie za to bywa z zapalaniem. Zazwyczaj łapie od razu, jednak jak już się zdarzy, że nie zapali od razu to wtedy już jest problem i trzeba trochę pokręcić a często też dodać gazu jak zacznie załapywać. Może ktoś ma jakiś pomysł, gdyż byłem już u kilku mechaników i każdy mówi co innego, a nie chciałbym połowy auta wymieniać.


Post został pochwalony 0 razy
Sob 17:58, 12 Mar 2016 Zobacz profil autora
Roman59
ADMIN
ADMIN



Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 3641
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 226 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Podkarpacie
Płeć: Mężczyzna

Post
Jak nie pali tylko na jeden cylinder to sprawdź luzy na zaworach,a powinny być ssący 0.36 wydechowy 0.50.A po tylu latach mogły zniknąć.


Post został pochwalony 0 razy
Nie 13:44, 13 Mar 2016 Zobacz profil autora
oskar.f
Nowicjusz
Nowicjusz



Dołączył: 12 Mar 2016
Posty: 4
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Mężczyzna

Post
Dziękuję jutro sprawdzę. Jeśli pomoże napiszę.


Post został pochwalony 0 razy
Nie 13:53, 13 Mar 2016 Zobacz profil autora
soviet100
Moderator
Moderator



Dołączył: 01 Gru 2011
Posty: 1486
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 16 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Czechowice - Dziedzice
Płeć: Mężczyzna

Post
Sprawdź czy to czasem nie poduszka silnika .


Post został pochwalony 0 razy
Pon 3:00, 14 Mar 2016 Zobacz profil autora
oskar.f
Nowicjusz
Nowicjusz



Dołączył: 12 Mar 2016
Posty: 4
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Mężczyzna

Post kolejna diagnoza, kolejny warsztat
Roman59 napisał:
Jak nie pali tylko na jeden cylinder to sprawdź luzy na zaworach,a powinny być ssący 0.36 wydechowy 0.50.A po tylu latach mogły zniknąć.


Zostawiłem dziś w kolejnym serwisie. Zaworów nie sprawdzono, twierdząc, że to na pewno nie to. Diagnoza to uszkodzona jakaś sekcja na pompie. W teorii mam drugą sprawną pompę, wymiana to jednak nie taka prosta sprawa. I patrząc po objawach uszkodzenia pompy nie znalazłem nigdzie nikogo kto miałby objawy takie jak ja. W dodatku dziś rano było zimno i po raz pierwszy załączyły się wyższe obroty i wtedy chodził dobrze, niestety po kilkunastu sekundach obroty spadły i znów było zle.
Odłączałem tez wtyczki od intercoolera, tą przy filtrze powietrza i wężyk od modułu i nie było żadnej reakcji. Jeszcze jedna rzecz którą zaobserwowałem i zapomniałem napisać wcześniej o tym to, że jak włączy się klimę i wszystkie odbiorniki elektryczne włącznie z radiem to też zdarza się, że silnik pracuje wtedy dobrze.
Link do filmu z pracą silnika na wolnych obrotach:
https://youtu.be/IyQB_sbYQhU


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez oskar.f dnia Wto 0:33, 15 Mar 2016, w całości zmieniany 1 raz
Pon 23:00, 14 Mar 2016 Zobacz profil autora
Roman59
ADMIN
ADMIN



Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 3641
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 226 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Podkarpacie
Płeć: Mężczyzna

Post
Sama nazwa mówi pompa wtryskowa rozdzielcza a sekcje to były w pompach rzędowych ile było cylindrów tyle też sekcji.Oni tego nie zrobią.Żeby wyli minować pompę trzeba sprawdzić te luzy na zaworach lub jeszcze ciśnienie w cylindrach. Żeby silnik wysoko prężny zapalał trzeba odpowiednie ciśnienie w cylindrze,powietrze przy sprężaniu się podgrzewa i w odpowiedniej chwili wtrysk paliwa.I silnik zapala.


Post został pochwalony 0 razy
Wto 20:00, 15 Mar 2016 Zobacz profil autora
oskar.f
Nowicjusz
Nowicjusz



Dołączył: 12 Mar 2016
Posty: 4
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Mężczyzna

Post
Roman59 napisał:
Sama nazwa mówi pompa wtryskowa rozdzielcza a sekcje to były w pompach rzędowych ile było cylindrów tyle też sekcji.Oni tego nie zrobią.Żeby wyli minować pompę trzeba sprawdzić te luzy na zaworach lub jeszcze ciśnienie w cylindrach. Żeby silnik wysoko prężny zapalał trzeba odpowiednie ciśnienie w cylindrze,powietrze przy sprężaniu się podgrzewa i w odpowiedniej chwili wtrysk paliwa.I silnik zapala.


Też mi się wydaje dziwne, że z powodu pompy tego typu nie chodzi tylko jeden cylinder i to jeszcze tylko i wyłącznie na biegu jałowym i wolnych obrotach a potem już działał dobrze, no ale to nie ja jestem mechanikiem. Dzwoniłem do nieautoryzowanego serwisu Forda w moim mieście, mam zadzwonić jutro jak znajdą chwilę czasu to zerkną, podłączą pod kompa i może sprawdzą te zawory. Z ciśnieniem sprężania jakoś warsztaty są niechętne sprawdzać, mówią, że to stare auto i mogą się ukręcić wtryski lub świece żarowe. Nauczyłem się też go odpalać. Trzeba poczekać aż zgaśnie kontrolka od imo (alarmu?) i przestanie być słychać pompę i wtedy dopiero zapalać, dziś jak zwykle zapalałem z 10 razy i odpukać ani razu nie było problemu. Oczywiście najlepiej zapala jak temperatura jest poniżej zera a silnik jest całkowicie zimny i podaje dodatkową dawkę paliwa. Dziś rano znów przez kilka sekund chodził dobrze dopóki utrzymywał wyższe obroty.


Post został pochwalony 0 razy
Wto 21:56, 15 Mar 2016 Zobacz profil autora
Roman59
ADMIN
ADMIN



Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 3641
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 226 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Podkarpacie
Płeć: Mężczyzna

Post
Luzy na zaworach sprawdza się szczelinomierzem,po podłączeniu pod komputer nic nie wykaże. Świece żarowe są sprawne? Z mierzeniem ciśnienia jest trochę roboty bo trzeba wykręcać albo wtryski albo świece żarowe zależy jaką końcówką dysponuje do przyrządu.


Post został pochwalony 0 razy
Śro 8:19, 16 Mar 2016 Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:    
Odpowiedz do tematu    Forum dla mechaników samochodowych Strona Główna » Mechanika samochodowa / Diesel service Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do: 
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Design by Freestyle XL / Music Lyrics.
Regulamin