Forum dla mechaników samochodowych Strona Główna
RejestracjaSzukajFAQUżytkownicyGrupyGalerieZaloguj
Leon- biały dym, mechanicy niewiedzą- pomocy

 
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum dla mechaników samochodowych Strona Główna » Mechanika samochodowa / Diesel service Zobacz poprzedni temat
Zobacz następny temat
Leon- biały dym, mechanicy niewiedzą- pomocy
Autor Wiadomość
dniopers
Nowicjusz
Nowicjusz



Dołączył: 08 Paź 2010
Posty: 4
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Mężczyzna

Post Leon- biały dym, mechanicy niewiedzą- pomocy
Witam wszystkich
Od razu przechodzę do rzeczy.
Samochód: Seat leon I, 2000 rok, 1,9 TDI 110 KM AHF
Padła mi turbina i została wymieniona na zregenerowaną ale proces diagnozowania przez pewnego bardzo "zdolnego" mechanika polegała na bardzo mocnym gazowaniu (sprawdzał w ten sposób szczelność przewodów, no ale bez jaj)Turbina wywaliła olej i silnik dostał samolotowych obrotów ale nie było problemu z jego zgaszeniem.
Założył turbine ale auto mocno dymiło zwłaszcza przy odpalenie. Podobno miało to ustać
Niestety 30 tys i przy zapaleniu po postoju robi świecę dymną w siwym kolorze
Ostatnio zaczął brać olej.
Co sprawdzono: turbina ok, wtryski ok, płyn chłodniczy w normie, komputer nic nie wskazuje (a był badany u wielu mechaników), świece żarowe ok,
Samochód ma przejechane 193 tys. w silniku nic nie stuka wiec chyba nic nie zostało ugięte(oby)
Proszę o jakieś podpowiedzi


Post został pochwalony 0 razy
Pią 10:21, 08 Paź 2010 Zobacz profil autora
Roman59
ADMIN
ADMIN



Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 3641
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 226 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Podkarpacie
Płeć: Mężczyzna

Post
Sprawdź ciśnienie na cylindrach,ale jest ugięty korbowód i przydymia dopóki się nie nagrzeje.Ale możesz cokolwiek sprawdzić wykręcając wtryski i suwmiarka tym do mierzenia głębokości zmierzyć głębokość do tłoka i porównać poszczególne cylindry.Tak się dzieje jak silnik załapie olej nie idzie go zgasić tylko trzeba go zdusić jak załapie na jeden cylinder więcej oleju to go nie spręży i wtedy ugina korbowody.To jest nagminne w Reno Megane ,Scenic po prostu silniki jest spalony.


Post został pochwalony 0 razy
Pią 11:38, 08 Paź 2010 Zobacz profil autora
Gość







Post korba??nie strasz
Jaki by był koszt takiej naprawy kolego?
Auto teraz bardziej kopci i to nie tylko na zimnym silniku, co to znaczy?
Sob 10:10, 09 Paź 2010
Roman59
ADMIN
ADMIN



Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 3641
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 226 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Podkarpacie
Płeć: Mężczyzna

Post
Ja nie straszę tylko to są przypuszczenia bo tak się dzieje i nie trza było tym tyle jeździć bo korba jak ugięta to tłok może bardziej obcierać o gładź cylindra i wytrze rów.Zostanie tylko tulejowanie otworu w bloku ale to są tylko przypuszczenia.Ostatnio robiłem Opla 2.0 DTL też wjechał sobie we wodę taki sam objaw i ugięty korbowód.Koszty zależy kto ile bierze plus części.
Odkręcaj przewody za porządkiem na wolnych obrotach tylko lekko i wyczujesz na którym cylindrze nie ma różnicy i wtedy możesz podmienić wtrysk bo może też ci wtrysk piepszyć sprawę.Wtedy go podmienisz miejscami oprócz trzeciego.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Roman59 dnia Sob 13:48, 09 Paź 2010, w całości zmieniany 1 raz
Sob 13:36, 09 Paź 2010 Zobacz profil autora
Gość







Post
wtryski sprawdzone, sa ok
Sob 16:53, 09 Paź 2010
Roman59
ADMIN
ADMIN



Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 3641
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 226 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Podkarpacie
Płeć: Mężczyzna

Post
No to tylko decyzja twoja i głowica do góry i będzie wszystko wiadomo.
Jak odkręcisz wlew oleju lub wyciągniesz bagnet nie idą spaliny?nie ma przedmuchu?


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Roman59 dnia Sob 20:41, 09 Paź 2010, w całości zmieniany 1 raz
Sob 20:34, 09 Paź 2010 Zobacz profil autora
student
FACHMAN
FACHMAN



Dołączył: 01 Lut 2010
Posty: 1187
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Post
To kosztowna zabawa będzie, szkoda że taki młody rocznik auta bo można było by szukać drugiego silnika.
A powiedz mi kolego jedną sprawę: Pojechałeś do mechanika sprawdzać szczelność dolotu, podczas gazowania rozwaliło turbinę, poszedł dym, wymieniłeś turbinę i kopci nadal tak?
A ta regenerowana turbina nie wali czasem olejem?


Post został pochwalony 0 razy
Nie 11:53, 10 Paź 2010 Zobacz profil autora
Gość







Post
przewody od turbiny ok, sprawdzane kilka razy, tak to pojechać do kolegi mechanika
Nie 19:56, 10 Paź 2010
Roman59
ADMIN
ADMIN



Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 3641
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 226 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Podkarpacie
Płeć: Mężczyzna

Post
Może za dużo było trunku? ale jak dobry kolega to powinien chociaż zrobić gratis a części pokryjesz ty.


Post został pochwalony 0 razy
Nie 20:35, 10 Paź 2010 Zobacz profil autora
student
FACHMAN
FACHMAN



Dołączył: 01 Lut 2010
Posty: 1187
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Post
No ale kiedy wybuchła turbina? I co dalej się działo? Wymieniłeś na regenerowaną i kopci nadal? a sprawdzałeś czy ta regenerowana turbina nie wali olejem który po prostu spalasz?


Post został pochwalony 0 razy
Nie 21:21, 10 Paź 2010 Zobacz profil autora
Gość







Post
Przewody od turbiny czyste, turbina ok.
dzisiaj wymieniłem świece żarowe może to coś da.
Śro 18:05, 27 Paź 2010
dniopers
Nowicjusz
Nowicjusz



Dołączył: 08 Paź 2010
Posty: 4
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Mężczyzna

Post
nic nie dało


Post został pochwalony 0 razy
Czw 18:23, 28 Paź 2010 Zobacz profil autora
student
FACHMAN
FACHMAN



Dołączył: 01 Lut 2010
Posty: 1187
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Post
Odpowiedz na moje wcześniejsze pytanie, które przewody turbiny sprawdziłeś tam gdzie turbina zasysa powietrze, tam gdzie je zasysa, tam gdzie dostaje spaliny czy tam gdzie je wywala?


Post został pochwalony 0 razy
Czw 19:30, 28 Paź 2010 Zobacz profil autora
Roman59
ADMIN
ADMIN



Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 3641
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 226 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Podkarpacie
Płeć: Mężczyzna

Post
dniopers napisał:
nic nie dało

To została ci tylko opcja głowica do góry ?


Post został pochwalony 0 razy
Czw 21:42, 28 Paź 2010 Zobacz profil autora
Kełysz
ADMIN
ADMIN



Dołączył: 04 Mar 2009
Posty: 1636
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 60 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bolesławiec
Płeć: Mężczyzna

Post
student napisał:
Odpowiedz na moje wcześniejsze pytanie, które przewody turbiny sprawdziłeś tam gdzie turbina zasysa powietrze, tam gdzie je zasysa, tam gdzie dostaje spaliny czy tam gdzie je wywala?


sprawdz kazdy przewód od turbiny tak jak student pisze. może sie okazac ze turbo wali w wydech. Ale wtedy dymiłoby ciągle a nie tylko po odpaleniu. Napisz czy cięzko pali? Być może kąt wtrysku masz żle ustawiony;P Wycieków oleju nie masz? Wyciąg bagnet sprwadz czy nie wali ciśnieniem z niego. Odma czysta czy zalana olejem?


Post został pochwalony 0 razy
Pią 18:42, 29 Paź 2010 Zobacz profil autora
Gość







Post
Kont wtrysku sprawdzony u dwóch różnych mechaników i jest ok, przy zapalaniu mu trochę ciężko
(im zimniej tym gorzej) ale zapali zawsze. Jak ciepły pali na dotyk.
Wszystkie przewody od turbiny nie mają oznak żeby walił olejem.
Trzeba będzie chyba drzeć głowice:/
Pytanie. Odległość jest znaczna i moim skromnym zdaniem laika ile oleju mogło pociągnąć na tłok?
Poza tym nie było problemu ze zgaszeniem jak to podobno bywa. Wskoczył na obroty dosłownie na 5 sekund.
Zauważyłem też że po ostrzejszej jeździe coś stuka w silniku.
Czy ugięcie jakiegoś zaworu nie wchodzi w grę?
Odma i okolice korka wlewu lekko się pocą olejem.
Sob 15:37, 30 Paź 2010
dniopers
Nowicjusz
Nowicjusz



Dołączył: 08 Paź 2010
Posty: 4
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Mężczyzna

Post
napisałem bez zalogowania , wybaczcie dniopers


Post został pochwalony 0 razy
Sob 23:53, 30 Paź 2010 Zobacz profil autora
Doktor
FACHMAN
FACHMAN



Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 1063
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 45 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Post
niewiem czy dobrze rozumiem, ale sprawa wyglada tak ze rozsypało Ci sie turbo, wymieniłes i od tego czasu kopci na biało?? Jesli to by było moje auto to tak: najpierw musisz byc absolutnie pewien ze nie dostaje za duzo paliwa bo to bedzie zmarnowana robota, a potem:

1) sprawdz czy w przewodach dolotowych od turbo do kolektora nie ma oleju
2) sprawdz czy z turbiny nie wywala olej, musisz zdemontowac poczatkowy odcinek wydechu.
3) zobacz jak sie ma intercooler, jak wywaliło tamte turbo to poewnie tam sie nazbieralo oleju i byc moze nikt tego nie wyczyscił.
4) jak to nie pomoze to znaczy ze wina lezy po stronie silnika, mozesz to potwierdzic przez odkrecenie kolektora wydechowego - kanały usmarowane olejem
5)najlepiej podniesc głowice i zobaczyć co w trawie piszczy, moze kanał olejowy gdzies przypadkiem pekł, albo uszczelke szlag trafił, chociaż jak mowisz ze Ci stuka to musisz miec na uwadze jednak ten korbowod.
Ale myśle ze zanim narobisz sobie kosztów sprawdz reszte, bo po co to rozbierac i placic za wszystko jesli nie bedziesz tego pewien. Pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Nie 0:11, 31 Paź 2010 Zobacz profil autora
student
FACHMAN
FACHMAN



Dołączył: 01 Lut 2010
Posty: 1187
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Post
Ostra jazda i stuki? A może panewka? dziwne że nie stuka ciągle... jak będziesz zdejmował głowice to koniecznie sprawdź wykorbienie


Post został pochwalony 0 razy
Nie 13:57, 31 Paź 2010 Zobacz profil autora
dniopers
Nowicjusz
Nowicjusz



Dołączył: 08 Paź 2010
Posty: 4
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Mężczyzna

Post
Wszystko sprawdzę jak będzie kasa.
Przewody od turbiny suche a z bagnetu spaliny nie idą.
Zastanawiam się czy kupno silnika nie będzie lepszym wyjściem


Post został pochwalony 0 razy
Śro 21:59, 03 Lis 2010 Zobacz profil autora
Roman59
ADMIN
ADMIN



Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 3641
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 226 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Podkarpacie
Płeć: Mężczyzna

Post
Najpierw musisz zdiagnozować co jest a później podejmiesz decyzję,bo czasem możesz kupić gorszego niż masz.Rozbierzesz dasz znać.


Post został pochwalony 0 razy
Śro 22:24, 03 Lis 2010 Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:    
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum dla mechaników samochodowych Strona Główna » Mechanika samochodowa / Diesel service Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do: 
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Design by Freestyle XL / Music Lyrics.
Regulamin