Forum dla mechaników samochodowych Strona Główna
RejestracjaSzukajFAQUżytkownicyGrupyGalerieZaloguj
nie odpala pugeot 206 2.0 hdi

 
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum dla mechaników samochodowych Strona Główna » Mechanika samochodowa / Diesel service Zobacz poprzedni temat
Zobacz następny temat
nie odpala pugeot 206 2.0 hdi
Autor Wiadomość
ZZZenonnn
Nowicjusz
Nowicjusz



Dołączył: 11 Lut 2011
Posty: 2
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Post nie odpala pugeot 206 2.0 hdi
Witam!w sobote mialem bardzo ciekawe zdarzenie z moim pugiem 206 2003hdi 2003 rok 90 koni. Poprzedniego dnia dzialalo wszystko bez problemu ale jechalem troche km na rezerwie. Nastepnego dnia dotankowalem, ale odpalajac samochod jakos "dziwnie" zaczal chodzic. Ale mysle, ze to cos mi sie zle wydaje. Wiec jade.Po ujechaniu z jakis 8 km nagle widze jakby cos mi sie palilo z tylu samochodu. Zatrzymalem sie, wysiadlem, z rury ostro kopcil ale mysle ze moze wjechalm w kalurze i dlatego taka kupa oparow. Jade dalej. i za jakies 2-3 km pomimo wcisniecia sprzegla silnik wchodzil sam na obroty i tak przy kazdej probie.Po jakis 2 km zgasl i juz nie odpalil. Kreci ale tak jakby paliwo nie dochodzilo. Podejrzenie padlo na pompe paliwa. Okazala sie czysta i sprawna a filtr paliwa wymieniony. Czy macie jakies koncepcje co padlo?

Elektromechanik po podlaczeniu komputera nic nie wykryl zadnych bledow a zmierzyl cisnienie na pompie wtrskowej i okazalo sie za male - stwierdzil ze jest uszkodzona.A to ze biały dym to ze uszczelniacz na turbinie padl i olej dostaje sie do wydechu i do cylindrow.pomimo wymiany dzisiaj pompy z (niby)dobrego auta ma takie samej objawy-nie odpala no chyba ze postoi dzien to wtedy odpali ale za drugim razem juz nie chce. turbiny nawet juz nie ruszalem....

zapomnailem dodac ze pompowtryskiwacze sprawdzane byly i niby ok wszystkie.Dzisiaj sprawdzony zostal stan oleju i poszedl jakims cudem 1 cm poza stan maxa gdzie ja nigdy nie dolewam oleju a podczas wymiany leje 3/4 maxa. Podejrzenie jest ze gdy samochod nie odpala pompowtryskwiacze tlocza na sile rope a nie ma spalania to pierscienie na tlokach nie moga przytrzymac tego. No dobra ale dlaczego nie chce odpalic???

PROSZE O POMOC!


Post został pochwalony 0 razy
Pią 0:34, 11 Lut 2011 Zobacz profil autora
Roman59
ADMIN
ADMIN



Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 3641
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 226 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Podkarpacie
Płeć: Mężczyzna

Post
Pierwsza sprawa jak ci łapał obroty to trzeba było sprawdzić czy nie poszła turbina i nie zachłystywał się olejem bo łapał obroty.Co do pompy to jest pompa wysokiego ciśnienia i ona najpierw bije ciśnienie do listwy,a komputer później tylko steruje wtryskami.Druga sprawa skąd w Peugeocie wzięły się pompo wtryski ?? jak są tylko wtryskiwacze i pompa wysokiego ciśnienia.Pompo wtryski są tylko w grupie VW,żaden Francuz nie ma pompo wtrysków.U ciebie trzeba sprawdzić turbinę odkręć przewód ssący od turbiny chwyć za turbinę i zobacz czy nie ma luzu lub jest pęknięta oska,druga sprawa sprawdzić wtryski na tak zwany przelew czy któryś nie przepuszcza i nie stworzy wtedy odpowiedniego ciśnienia na listwie.A ciśnienie na listwie w obwodzie wysokiego ciśnienia sięga od 200 do 1350 bar a ciśnienie paliwa jest kontrolowane przez zawór regulacyjny wysokiego ciśnienia.A gdy uruchamiasz silnik ciśnienie wytwarzane przez pompę osiąga po dwóch obrotach silnika około 200 bar.I dlatego muszą być tak szczelne wtryski i sprawdza się ich na tzw przelew. Sprawdź jeszcze ustawienie rozrządu.


Post został pochwalony 0 razy
Pią 11:21, 11 Lut 2011 Zobacz profil autora
ZZZenonnn
Nowicjusz
Nowicjusz



Dołączył: 11 Lut 2011
Posty: 2
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Post
czy mozna do Ciebie prosic numer na tel?widze ze orientujesz sie konkretnie w temacie.Jak mozesz pusc wiadomosc na priva


Post został pochwalony 0 razy
Pią 16:49, 11 Lut 2011 Zobacz profil autora
Roman59
ADMIN
ADMIN



Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 3641
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 226 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Podkarpacie
Płeć: Mężczyzna

Post
Przez telefon nie naprawisz samochodu tylko mechanik jak się coś zna to niech podejmie decyzje ja ci przekazałem aż za dużo,kwestia tylko posprawdzania tego.Wtryski żeby sprawdzić trzeba gdzieś zawieść bo się sprawdza na specjalnych maszynach na zwykłym próbniku nie sprawdzisz a taka maszyna kosztuje ponad 100tyśięcy złotych a regeneracja wtrysku około 450 zł.Mógł sprawdzić jeszcze jak wymieniał pompę czy w starej nie było opiłków bo jak były mogły pójść z paliwem do wtrysków.Posprawdzać i spróbować odpalić na zaciąg.W zbiorniku masz jeszcze pompkę paliwa niskiego ciśnienia która podaje ci paliwo do pompy wysokiego ciśnienia.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Roman59 dnia Pią 17:54, 11 Lut 2011, w całości zmieniany 1 raz
Pią 17:28, 11 Lut 2011 Zobacz profil autora
Doktor
FACHMAN
FACHMAN



Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 1063
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 45 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Post
Jak pisze Roman turbina zdecydowanie powinna być sprawdzona. Ja bym spróbował odpalic na plaku. Jeśli odpali to wiadomo że to problem z układem zasilania w paliwo i potem po kolei sprawdzał.... A pamiętasz może jak było z temperaturą silnika przed tym zanim zgasł? Może uszczelka pod głowica puszcza - to już takie naciagane ale jesli stan oleju sie podniosł to sprawdz czy przypadkiem Ci płynu chłodniczego nie ubyło? Jak wyglada korek oleju od spodu? tak dla pewności:) Pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Sob 2:13, 19 Lut 2011 Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:    
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum dla mechaników samochodowych Strona Główna » Mechanika samochodowa / Diesel service Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do: 
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Design by Freestyle XL / Music Lyrics.
Regulamin