Forum dla mechaników samochodowych Strona Główna
RejestracjaSzukajFAQUżytkownicyGrupyGalerieZaloguj
Oktavia 1.9 TDI 90km - po wymianie popychaczy nie odpala

 
Odpowiedz do tematu    Forum dla mechaników samochodowych Strona Główna » Mechanika samochodowa / Diesel service Zobacz poprzedni temat
Zobacz następny temat
Oktavia 1.9 TDI 90km - po wymianie popychaczy nie odpala
Autor Wiadomość
PIOTR_FOTO
Młotkowy
Młotkowy



Dołączył: 22 Maj 2011
Posty: 73
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Łuków
Płeć: Mężczyzna

Post Oktavia 1.9 TDI 90km - po wymianie popychaczy nie odpala
Może ktoś podpowie gdzie szukać problemu. Zaczęło się od tego się, że w silniku pękł popychacz i zablokowało zawór w pozycji otwartej. Dlatego też rozrząd rozpieliśmy w "przypadkowym" położeniu, ponieważ nie dało się obrócić wałem aby ustawić na znaki i blokady. Po wymianie popychaczy ustawiliśmy: wał w GMP według znaku "0" nakole zamachowym, pompa wtryskowa-trzpień 5 mm wetknięty w koło na godzinie 12 (ciężko weszło bo koło sprężynowało w kierunku przeciwnym do wskazówek zegara), wałek rozrządu-blokada płaska wetknięta od strony wakum pompy. Przy takim ustawieniu spieliśmy rozrząd, dwa obroty wału, sprawdzamy znaki i blokady-wszystko ok. Niestety silnik nie odpala. Pomyśleliśmu, że może źle ustawiliśmy wałek rozrządu. Obróciliśmy go o 180 st. i nic-dalej nie odpala. Crying or Very sad


Post został pochwalony 0 razy
Sob 22:38, 14 Kwi 2012 Zobacz profil autora
krzysztof84
Podawacz kluczy
Podawacz kluczy



Dołączył: 20 Sie 2011
Posty: 19
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3

Post
Rozumiem ze sa tam popychacze hydrauliczne, potrzebuja one duzo krecenia silnikiem zeby sie napelnic i spelniac swoja funkcje. Jak sa puste nie otwieraja zaworow i silnik nie odpali. To jest pierwsze moje podejrzenie.
Moge poradzic uzycie samostartu ( z rozwaga!) by wspomoc silnik na poczatku, zeby wszedl na obroty i mial szanse napelnic popychacze.


Post został pochwalony 0 razy
Sob 22:57, 14 Kwi 2012 Zobacz profil autora
Doktor
FACHMAN
FACHMAN



Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 1063
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 45 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Post
pytanie czy odpali na samostarcie. Zawór przypadkiem nie jest krzywy, tam gdzie ten popychacz rozwaliło?


Post został pochwalony 0 razy
Sob 23:07, 14 Kwi 2012 Zobacz profil autora
PIOTR_FOTO
Młotkowy
Młotkowy



Dołączył: 22 Maj 2011
Posty: 73
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Łuków
Płeć: Mężczyzna

Post
Popychacze hydrauliczne. Zawory są proste. Może zdemontować popychacze i napełnić je olejem napędowym (tak kiedyś robiłem w Galancie V6). Chociaż nowe popychacze (firma INA) wydawały się już napełnione-były twarde naciskając kciukiem.
Druga sprawa to prześledzę jeszcze fazy rozrządu. Jaka jest kolejność zaworów zaczynając oo strony rozrządu-bo pierwszy jest (chyba) wydech, drugi ssanie ...


Post został pochwalony 0 razy
Nie 8:35, 15 Kwi 2012 Zobacz profil autora
Roman59
ADMIN
ADMIN



Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 3641
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 226 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Podkarpacie
Płeć: Mężczyzna

Post
Nie potrzeba napełniać popychaczy,paliwo podaje?sprawdź zasilanie zaworka odcinającego na pompie wtryskowej,daj mu delikatnie Plaka niech pochodzi chwilę na Plaku i wszystko wróci do normy jak nie jest skrzywiony zawór.Wałek pierwszy cylinder na sprężaniu krzywki w górze czwarty na wahaniu krzywki przy szklankach.


Post został pochwalony 0 razy
Nie 9:09, 15 Kwi 2012 Zobacz profil autora
student
FACHMAN
FACHMAN



Dołączył: 01 Lut 2010
Posty: 1187
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Post
No ale na plaku odpala?
A zdejmowaliście głowicę? Jaką metodą sprawdziłeś że zawory na bank są proste?


Post został pochwalony 0 razy
Nie 11:45, 15 Kwi 2012 Zobacz profil autora
PIOTR_FOTO
Młotkowy
Młotkowy



Dołączył: 22 Maj 2011
Posty: 73
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Łuków
Płeć: Mężczyzna

Post
Na plaku jeszcze nie próbowaliśmy. Głowica była zdejmowana. Zawory sprawdzałem na szybko przykładając trzon do suwmiarki w różnych położeniach oraz po osadzeniu w głowicy czy patrzyłem czy równo dolegają do gniazd-żadnych specjalistycznych metod nie stosowałem.
Mam już schemat jak kolejno są umieszczone zawory, jutro sprawdzę fazy rozrządu wszystkich cylindrów.
Mam jeszcze pytanie odnośnie pompy-czy obrócenie jej koło o 360 st. w prawo może coś zmienić?
Zakładam, że pierwszy cylinder jest od strony rozrządu.


Post został pochwalony 0 razy
Nie 12:06, 15 Kwi 2012 Zobacz profil autora
Roman59
ADMIN
ADMIN



Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 3641
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 226 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Podkarpacie
Płeć: Mężczyzna

Post
Trzeba było tylko w koło zaworów polać ropą lub co tam masz i albo sprężone powietrze do otworów ssących i wydechowych i byś widział czy nie puszczają a jak krzywy to zaraz ropa zniknie.Przy dieslu dużo nie nalejesz ale zawsze coś.Pierwszy jest od strony rozrządu są tylko odmieńcy to samochody Francuskie i pierwszy jest od strony sprzęgła.Fazy rozrządu nie są ci potrzebne do sprawdzenia,pompą możesz sobie kręcić ile chcesz tylko później zakładasz blokadę i jest wszystko w porządku. Jest na forum foto porada wymiany paska rozrządu.
Ale chociaż jest krzywy i tak powinien ci odpalić tylko nie będzie ci palił na jeden cylinder.
http://www.umserwis.fora.pl/przydatne-linki,13/foto-porada-wymiana-paska-rozrzadu,4678.html


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Roman59 dnia Nie 12:30, 15 Kwi 2012, w całości zmieniany 2 razy
Nie 12:25, 15 Kwi 2012 Zobacz profil autora
PIOTR_FOTO
Młotkowy
Młotkowy



Dołączył: 22 Maj 2011
Posty: 73
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Łuków
Płeć: Mężczyzna

Post
Jeżeli tak, to pompę i wał korbowy miałem na 100% dobrze ustawioną. Problem mógł tkwić tylko w niewłaściwym położeniu wałka rozrządu. Dzięki blokadzie wałka mogę go zamontować tylko w dwóch położeniach-więcej możliwości nie ma. Ustawię wałek rozrządu tak jak zrobiłem pierwszym razem, prześledzę pracę zaworów wg kolejności pracy cylindrów 1-3-4-2 i jak będzie się wszystko zgadzać to choćby na plaku na chwilę musi zagadać.


Post został pochwalony 0 razy
Nie 12:44, 15 Kwi 2012 Zobacz profil autora
Doktor
FACHMAN
FACHMAN



Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 1063
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 45 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Post
ja zawsze leje nitro, jesli jest jakas szczelina to pięknie znika. A co ustawienia rozrządu to na pierwszym cylindrze ustawiasz wałek tak zeby był koniec wydechu początek ssania. Jesli tak bedzie to wkładasz blokade, reszta jak wyżej i musi śmigac. A moze odkreciliscie jakis przewód paliwowy i sie zapowietrzył? Psiknij plakiem i bedzie wiadomo co i jak.


Post został pochwalony 0 razy
Nie 12:59, 15 Kwi 2012 Zobacz profil autora
PIOTR_FOTO
Młotkowy
Młotkowy



Dołączył: 22 Maj 2011
Posty: 73
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Łuków
Płeć: Mężczyzna

Post
Kolego doktor, a przypadkiem nie ma być tak, że na piewrwszym cylindrzę jest koniec sprężania a początek pracy? Bo tak jak ty pisałeś to chyba ma być w tym momencie na czwartym cylindrze?


Post został pochwalony 0 razy
Nie 13:12, 15 Kwi 2012 Zobacz profil autora
Roman59
ADMIN
ADMIN



Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 3641
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 226 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Podkarpacie
Płeć: Mężczyzna

Post
Pierwszy cylinder na sprężaniu krzywki wałka będą w górze a na czwartym będą na wahaniu i tak powinna ci pasować blokada wałka z tyłu.Tu masz jak jest ustawiony wałek tylko ty masz tam obudowę do mocowania pompę Vaku to ją odkręć i włożysz sobie np;suwmiarkę lub jak masz taki przyrząd do blokowania w tych głowicach,mniejszy ten półksiężyc do góry.
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Nie 13:57, 15 Kwi 2012 Zobacz profil autora
PIOTR_FOTO
Młotkowy
Młotkowy



Dołączył: 22 Maj 2011
Posty: 73
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Łuków
Płeć: Mężczyzna

Post
Mam taki przyrząd do blokowania. Jutro spróbuję ustawić wałek i sprawdzę czy z tyłu wchodzi blokada.


Post został pochwalony 0 razy
Nie 16:38, 15 Kwi 2012 Zobacz profil autora
Roman59
ADMIN
ADMIN



Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 3641
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 226 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Podkarpacie
Płeć: Mężczyzna

Post
Tylko jak chcesz dokładnie to ustawić to koło na wałku musi być zbite i śruba lekko dokręcona żeby się koło obracało,także i na pompie powinny być poluzowane śrubki wtedy zakładasz blokady ustawiasz wał jak wszystko ustawione naciągasz pasek i dokręcasz koła na wałku i na pompie wtryskowej[tylko to jest przy tym silniku] przy innych jest inna blokada taka jak na foto poradzie i tam widać że przy ustawieniu wałka na blokadę krzywki czwartego cylindra są na wahaniu zwrócone do dołu.Na pompie staraj się aby śruby były mniej więcej na środku fasolek tak żebyś miał jak zrobić korektę początku wtrysku.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Roman59 dnia Nie 22:10, 15 Kwi 2012, w całości zmieniany 1 raz
Nie 17:38, 15 Kwi 2012 Zobacz profil autora
PIOTR_FOTO
Młotkowy
Młotkowy



Dołączył: 22 Maj 2011
Posty: 73
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Łuków
Płeć: Mężczyzna

Post
Problem rozwiązany. Okazało się, że po ustawieniu wałka rozrządu tak jak pisaliście zauważyłem, że pompa wtryskowa była przestawiona o 180 st. Poprawiłem pompę-na początku ruszył z plaka a później już pracował normalnie. Dzięki za pomoc. Pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez PIOTR_FOTO dnia Pon 23:55, 16 Kwi 2012, w całości zmieniany 1 raz
Pon 23:54, 16 Kwi 2012 Zobacz profil autora
soviet100
Moderator
Moderator



Dołączył: 01 Gru 2011
Posty: 1486
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 16 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Czechowice - Dziedzice
Płeć: Mężczyzna

Post
To jak ustawiłeś pompę już to przy okazji popraw pisownie w temacie bo bardzo kole w oczy .


Post został pochwalony 0 razy
Wto 1:50, 17 Kwi 2012 Zobacz profil autora
Roman59
ADMIN
ADMIN



Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 3641
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 226 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Podkarpacie
Płeć: Mężczyzna

Post
PIOTR_FOTO napisał:
Problem rozwiązany. Okazało się, że po ustawieniu wałka rozrządu tak jak pisaliście zauważyłem, że pompa wtryskowa była przestawiona o 180 st. Poprawiłem pompę-na początku ruszył z plaka a później już pracował normalnie. Dzięki za pomoc. Pozdrawiam

To znaczy że wcześniej ustawiałeś na pałę,tak jak rozebrałeś tak samo chciałeś założyć.Pompy nie ustawisz inaczej tylko w jednym miejscu na blokadę.Teraz tylko zostało sprawdzić początek wtrysku lub go ustawić.


Post został pochwalony 0 razy
Wto 7:31, 17 Kwi 2012 Zobacz profil autora
PIOTR_FOTO
Młotkowy
Młotkowy



Dołączył: 22 Maj 2011
Posty: 73
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Łuków
Płeć: Mężczyzna

Post
Nie, nie ustawiałem na pałę. Pompa była zablokowana trzpieniem, wał korbowy na "0" tylko wałek rozrządu nie tak jak trzeba-ale blokada wchodziła. Kiedy obróciłem wszystko tak, aby wałek rozrządu był ustawiony tak jak pisaliśce (obróciłem go o 180 st.) to wał korbowy obrócił się o 360 st. i był dobrze ale pompa tylko o 180 st. i była źle (okienko do wsuwania trzpienia zamiast na górze było na dole).


Post został pochwalony 0 razy
Wto 16:45, 17 Kwi 2012 Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:    
Odpowiedz do tematu    Forum dla mechaników samochodowych Strona Główna » Mechanika samochodowa / Diesel service Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do: 
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Design by Freestyle XL / Music Lyrics.
Regulamin