Forum dla mechaników samochodowych Strona Główna
RejestracjaSzukajFAQUżytkownicyGrupyGalerieZaloguj
Passat 1.9TDI 2004 rok dziwny dzwiek z okolic Turbo..?
Idź do strony 1, 2, 3  Następny
 
Odpowiedz do tematu    Forum dla mechaników samochodowych Strona Główna » Mechanika samochodowa / Diesel service Zobacz poprzedni temat
Zobacz następny temat
Passat 1.9TDI 2004 rok dziwny dzwiek z okolic Turbo..?
Autor Wiadomość
boss22
Mechanior
Mechanior



Dołączył: 01 Wrz 2009
Posty: 179
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3

Post Passat 1.9TDI 2004 rok dziwny dzwiek z okolic Turbo..?
Witam.
Cos se poroblo z siostry Paskiem. Od kilku tygodni zaczal sie dzwiny dzwiek lewa strona motoru z okolic turbo lub kolektrora wydechowego. Jest to jakies gluche dudniene w takt silnika przypomina to starego ''papaja'' na wlnych obrotach heh. Nie jest to napewno dzwiek z ukladu tlokowo korbowego ani rowniez z glowicy. Z poczatku myslalem ze to wydech ma jakas solidna nieszczelnosc, bo dzwiek ten przypomina jakby dudnienie z peknietej rury ale pewien ''miszcz'' zasugerowal Turbine..?

Nie ma zadnych bledow w kompie ani nie pali sie nic na kokpicie, auto ma moc, przyspiesza rownomiernie.

Jakies sugestie?


Post został pochwalony 0 razy
Wto 2:07, 12 Cze 2012 Zobacz profil autora
soviet100
Moderator
Moderator



Dołączył: 01 Gru 2011
Posty: 1486
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 16 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Czechowice - Dziedzice
Płeć: Mężczyzna

Post
Nagraj i wrzuć filmik .


Post został pochwalony 0 razy
Wto 7:15, 12 Cze 2012 Zobacz profil autora
Doktor
FACHMAN
FACHMAN



Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 1063
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 45 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Post
szukaj nieszczelnosci. gdzies złaczka mogła puścic. podepnij pod vaga, wejdz w parametry mierzone, kanał 11 i tam masz cisnienie doładowania. zobacz ile ładuje, a postoju i podczas jazdy przy max obciazeniu


Post został pochwalony 0 razy
Śro 14:53, 13 Cze 2012 Zobacz profil autora
boss22
Mechanior
Mechanior



Dołączył: 01 Wrz 2009
Posty: 179
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3

Post
Doktor napisał:
szukaj nieszczelnosci. gdzies złaczka mogła puścic. podepnij pod vaga, wejdz w parametry mierzone, kanał 11 i tam masz cisnienie doładowania. zobacz ile ładuje, a postoju i podczas jazdy przy max obciazeniu


podlaczalem pod kompa zero bledow, VAG-a nie mam (jestem w usa) nie wiem czy ktos tu bedzie mial VAGa wogole poza autoryzowanym serwisem.
Dzis pojezdzilem lepiej tym autem i stwierdzam ze jest slabszy jednak slabszy i kopci na ciemno jak przyspieszam nawet nieznacznie. Tak jakby nie palil na jeden cylinder...?

Zmieniany byl olej jakis czas temu (okolo 5mies) na castrol 15W-40 do diesla, wiem ze pompowtryski musza miec dobry olej a ten ktory byl wlany nie spelnia wymogow do pompowtrysku raczej, wiec moze zajechala pompowtrysk? (auto nalezy do siostry) Druga spraw to rozrzad niewiadomo kiedy byl robiony a auto ma 115tys mil w tej chwili (okolo 180tys km) mogl przeskoczyc pasek?


Post został pochwalony 0 razy
Czw 0:49, 14 Cze 2012 Zobacz profil autora
boss22
Mechanior
Mechanior



Dołączył: 01 Wrz 2009
Posty: 179
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3

Post
Pod kompem zero bledow, Vaga nie posiadam (usa) albo jak cos to diler zostaje i Vag ale tam mnie skasuja ''z deka'' :9
Jezdzilem nim ostatnio chwile i jednak jest slabszy i dymi na ciemno.

Wogole to tak jakby na jeden cylinder nie palil tak mi dzwiekowo to wyglada.
jaki jest interwal rozrzadu w TDI-ku? On ma 115tys mil nakrecone (ok 180ty km) i nie wiadomo kiedy byl robiony.
Moze przeskoczyl?


Post został pochwalony 0 razy
Czw 1:45, 14 Cze 2012 Zobacz profil autora
soviet100
Moderator
Moderator



Dołączył: 01 Gru 2011
Posty: 1486
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 16 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Czechowice - Dziedzice
Płeć: Mężczyzna

Post
Masz laptopa ? Kup se kabelek ściągnij program i gotowe .


Post został pochwalony 0 razy
Czw 10:23, 14 Cze 2012 Zobacz profil autora
Doktor
FACHMAN
FACHMAN



Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 1063
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 45 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Post
jesli jest słabszy, kopci i masz głuchy hałas to na bank masz nieszczelnosc w dolocie. Nie martw sie niczym innym. posprawdzaj połaczenia rur. Popatrz na rure idaca od intercoolera do silnika. W okolicach prawej lampy (jak stoisz przodem do auta) jest łączenie rur, które czesto zawodzi. moze wypadł klips


Post został pochwalony 0 razy
Czw 16:42, 14 Cze 2012 Zobacz profil autora
boss22
Mechanior
Mechanior



Dołączył: 01 Wrz 2009
Posty: 179
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3

Post
Doktor napisał:
jesli jest słabszy, kopci i masz głuchy hałas to na bank masz nieszczelnosc w dolocie. Nie martw sie niczym innym. posprawdzaj połaczenia rur. Popatrz na rure idaca od intercoolera do silnika. W okolicach prawej lampy (jak stoisz przodem do auta) jest łączenie rur, które czesto zawodzi. moze wypadł klips


Napewno to sprawdze wkrotce, tylko ze ten dzwiek jest jakby od strony turba czyli po lewej jak stoje przodem do auta


Post został pochwalony 0 razy
Pią 5:16, 15 Cze 2012 Zobacz profil autora
boss22
Mechanior
Mechanior



Dołączył: 01 Wrz 2009
Posty: 179
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3

Post
ok, moze to jakis trop: rura ktora wchodzi do intercoolera (przy lampie od kierowcy) ma widoczny luz jak nia ruszam gora dol. Czy to moze byc przyczyna? Aha sprawdzalem kolor dymu z rury, czarny jak smola na obrotach.


Post został pochwalony 0 razy
Pią 23:05, 15 Cze 2012 Zobacz profil autora
soviet100
Moderator
Moderator



Dołączył: 01 Gru 2011
Posty: 1486
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 16 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Czechowice - Dziedzice
Płeć: Mężczyzna

Post
Oczywiście .


Post został pochwalony 0 razy
Pią 23:59, 15 Cze 2012 Zobacz profil autora
boss22
Mechanior
Mechanior



Dołączył: 01 Wrz 2009
Posty: 179
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3

Post
cala rura nowa czy tylko ta opaska (klip)? nie kumam tego polaczenia tam..? nie jest to obejma zaciskowa tylko jakis inny rodzaj..?


Post został pochwalony 0 razy
Sob 0:33, 16 Cze 2012 Zobacz profil autora
soviet100
Moderator
Moderator



Dołączył: 01 Gru 2011
Posty: 1486
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 16 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Czechowice - Dziedzice
Płeć: Mężczyzna

Post
A nie jest to metalowa trytytka ?

[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Sob 0:47, 16 Cze 2012 Zobacz profil autora
boss22
Mechanior
Mechanior



Dołączył: 01 Wrz 2009
Posty: 179
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3

Post
nie, to jest inny rodzaj polaczenia, musze sie temu blizej przyjrzec.


Post został pochwalony 0 razy
Sob 1:35, 16 Cze 2012 Zobacz profil autora
zubi1990
FACHMAN
FACHMAN



Dołączył: 23 Lut 2009
Posty: 592
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: SPYTKOWICE
Płeć: Mężczyzna

Post
to jest taka szybkozłączka z takim drucikiem jako zawleczka


Post został pochwalony 0 razy
Nie 12:55, 17 Cze 2012 Zobacz profil autora
boss22
Mechanior
Mechanior



Dołączył: 01 Wrz 2009
Posty: 179
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3

Post
dokladnie. Ta rurka sobie lata w tym wpuscie do intercoolera, ale jak ja dciskam w tym wpuscie i siedzi tak jak ma siedziec to dzwiek nadal nie znika..?


Post został pochwalony 0 razy
Pon 23:09, 18 Cze 2012 Zobacz profil autora
boss22
Mechanior
Mechanior



Dołączył: 01 Wrz 2009
Posty: 179
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3

Post
chcialbym tu n chwile powrocic zapytac o dodatkowa opinie odnosnie tego halasu w Passacie siostry.
Otoz siostra zawiozla auto do oryginanego dilera VW ( w usa) diler po testach stwierdzil ze: cale turbo jest do wymiany i ze do intercoolera idzie olej oraz slaby sygnl na wyjsciu z air mass sensor czyli przeplywomierza. Czy faktycznie beda to objawy padnietego turbo?? Koszty naprawy u dilera to masakra ale siorka juz znalazla cale turbo u kolesia z ebay-a. Czy padniete Turo bedzie dawac fktycznie taki dziwne gluche dudnienie i czy bedzie olej szedl do intercoolera? Prosze o szybka porade

edit: Jak trafnie zweryfikowac po wyjeciu padnieta turbine? Jesli ma luz osiowy to padla? jakie sa tolerancje luzu? moze ten halas to jakies dziwne przedmuchy na ktorejs z uszczelek dolot lub wydech? Sam juz nie wiem niedlugo wydzieram turbo i zobaczymy co bedzie tylko martwi mnie to e Turbo okaze sie sprawne a ja tam wlasnie bede szukla przyczyny? Zdac sie na dilera i wyrywac turbine? Auto ma 110tys mil oryginalnego przebiegu i juz by padla??


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez boss22 dnia Sob 14:11, 18 Sie 2012, w całości zmieniany 1 raz
Sob 14:06, 18 Sie 2012 Zobacz profil autora
student
FACHMAN
FACHMAN



Dołączył: 01 Lut 2010
Posty: 1187
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Post
W passatach i golfach borach itp standardem są nieszczelności w okolicy intercoolera.
Często padają te spinki (rozwalają się ząbki w aluminium) i sypie tam olejem.
Większość turbin rzuca olejem, nie masz się co tym tak przejmować. Serwis jak serwis chce dobrze zarobić i wymienić wszystko.
Turbo jak dobierzesz się do wirnika może mieć luz osiowy wyczuwalny palcem ale wzdłużnego nie powinna mieć.
Nie wiem jakiego dokładnie masz paska ale słabość to obiaw braku odpowiedniego ciśnienia doładowania co może być spowodowane nieszczelnością układu dolotowego, awarią turbo, zesranym EGR'em itp.


Post został pochwalony 0 razy
Sob 14:44, 18 Sie 2012 Zobacz profil autora
boss22
Mechanior
Mechanior



Dołączył: 01 Wrz 2009
Posty: 179
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3

Post
student napisał:
W passatach i golfach borach itp standardem są nieszczelności w okolicy intercoolera.
Często padają te spinki (rozwalają się ząbki w aluminium) i sypie tam olejem.
Większość turbin rzuca olejem, nie masz się co tym tak przejmować. Serwis jak serwis chce dobrze zarobić i wymienić wszystko.
Turbo jak dobierzesz się do wirnika może mieć luz osiowy wyczuwalny palcem ale wzdłużnego nie powinna mieć.
Nie wiem jakiego dokładnie masz paska ale słabość to obiaw braku odpowiedniego ciśnienia doładowania co może być spowodowane nieszczelnością układu dolotowego, awarią turbo, zesranym EGR'em itp.


Turbina jest suchutka i intercooler na zewnatrz tez jest ok, ale serwis napisal ze do intercoolera idzie olej ze niby do srodka..? Sam juz nie wiem co o tym myslec tak czy siak wyrwe wkrotce turbo przepatrze wszystko sprawdze luz i stan uszczelek i dam tutaj znac, chyba ze jeszcze jakies sugestie?
Aha, a Czy ktorys padniety pompowtrysk moze dawac takie objawy?


Post został pochwalony 0 razy
Sob 14:56, 18 Sie 2012 Zobacz profil autora
soviet100
Moderator
Moderator



Dołączył: 01 Gru 2011
Posty: 1486
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 16 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Czechowice - Dziedzice
Płeć: Mężczyzna

Post
Zawieź turbo do sprawdzenia . Sprawdź na kompie od razu wyjdzie pompowtrysk walnięty .


Post został pochwalony 0 razy
Sob 15:03, 18 Sie 2012 Zobacz profil autora
boss22
Mechanior
Mechanior



Dołączył: 01 Wrz 2009
Posty: 179
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3

Post
soviet100 napisał:
Zawieź turbo do sprawdzenia . Sprawdź na kompie od razu wyjdzie pompowtrysk walnięty .


byl pod kompem i nie wyszedl pompowtrysk tylko wlasnie sprzwdzili i powiedzieli ze turbo cale do wymiany, ze idzie olej do intercoolera i ze przeplywomierz daje slaby sygnal czy cos w tym stylu wiec moze jest tylko zabrudzony. Tak czy siak jak wyje turbo to chyba bede widzial co z nim jest nie tak?
Zostaje jeszce ten egr...?


Post został pochwalony 0 razy
Sob 15:10, 18 Sie 2012 Zobacz profil autora
soviet100
Moderator
Moderator



Dołączył: 01 Gru 2011
Posty: 1486
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 16 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Czechowice - Dziedzice
Płeć: Mężczyzna

Post
Tak ciężko zawieść Turbo do kogoś kto sprawdzi je na stole w warunkach roboczych ? EGR wyszedł na kompie ?


Post został pochwalony 0 razy
Sob 17:54, 18 Sie 2012 Zobacz profil autora
boss22
Mechanior
Mechanior



Dołączył: 01 Wrz 2009
Posty: 179
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3

Post
soviet100 napisał:
Tak ciężko zawieść Turbo do kogoś kto sprawdzi je na stole w warunkach roboczych ? EGR wyszedł na kompie ?


Stary tutaj to jest trgedia pod tym wzgledem!! bez kitu. warsztaty wygladaja jak te z przed potopu jesli porownywac do polskich warunkow, no moze dilerwoskie wygladaja ok ale to auto juz bylo u dilera i powiedzial cale turbo won w co ja nie wierze. W polsce na kazdej stacji diagnostycznej znjadziesz pelen zestaw do sprawdzania podwozia typu szarpaki rolki itp. tutaj nie maja nic!!! Czasami mam wrazenie ze ku..a mieszkam w sredniowieczu...


Post został pochwalony 0 razy
Sob 18:03, 18 Sie 2012 Zobacz profil autora
soviet100
Moderator
Moderator



Dołączył: 01 Gru 2011
Posty: 1486
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 16 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Czechowice - Dziedzice
Płeć: Mężczyzna

Post
Wysyłka do Polski się nie opłaca tak więc myślę kup se nowe turbo wsadź se sam i będzie . Możesz jeszcze pod kompa podłączyć i sprawdzać jakie ciśnienie daje najlepiej wykres w czasie jazdy .


Post został pochwalony 0 razy
Sob 19:51, 18 Sie 2012 Zobacz profil autora
boss22
Mechanior
Mechanior



Dołączył: 01 Wrz 2009
Posty: 179
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3

Post
soviet100 napisał:
Wysyłka do Polski się nie opłaca tak więc myślę kup se nowe turbo wsadź se sam i będzie . Możesz jeszcze pod kompa podłączyć i sprawdzać jakie ciśnienie daje najlepiej wykres w czasie jazdy .


nie wiem czy ktos wogole tutaj cos takiego zrobi...? A jesli juz to krzyknie za to fortune - coz w porownaniu do pl to naprawde oni sa tutaj w tyle...

Narazie to Wyrwe Turbinke i bedziemy gadac wtedy.


Post został pochwalony 0 razy
Sob 22:56, 18 Sie 2012 Zobacz profil autora
soviet100
Moderator
Moderator



Dołączył: 01 Gru 2011
Posty: 1486
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 16 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Czechowice - Dziedzice
Płeć: Mężczyzna

Post
I jak ją wyciągniesz co Ci to da ? Poogladasz ?


Post został pochwalony 0 razy
Nie 0:52, 19 Sie 2012 Zobacz profil autora
boss22
Mechanior
Mechanior



Dołączył: 01 Wrz 2009
Posty: 179
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3

Post
no wlasnie. wiec jak moge ja zdiagnozowac bez wyciagania? tylko komp i parametry podczas jazdy?


Post został pochwalony 0 razy
Nie 1:50, 19 Sie 2012 Zobacz profil autora
soviet100
Moderator
Moderator



Dołączył: 01 Gru 2011
Posty: 1486
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 16 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Czechowice - Dziedzice
Płeć: Mężczyzna

Post
Tak i na pewno jest to lepszy niż oglądanie korpusu i patrzenie na śmigełka które i tak Ci za bardzo nic nie da .


Post został pochwalony 0 razy
Nie 11:03, 19 Sie 2012 Zobacz profil autora
student
FACHMAN
FACHMAN



Dołączył: 01 Lut 2010
Posty: 1187
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Post
A tam ta turbina ma przecież zmienną geometrię łopatek nie? Mój koleś to czyści raz na jakiś czas w jakimś specjalnym urządzeniu. Może to jest przyczyną?

Skoro w intercoolerze jest olej a nie rzuciła go turbina to jak się tam dostał?


Post został pochwalony 0 razy
Nie 18:57, 19 Sie 2012 Zobacz profil autora
Roman59
ADMIN
ADMIN



Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 3641
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 226 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Podkarpacie
Płeć: Mężczyzna

Post
student napisał:
A tam ta turbina ma przecież zmienną geometrię łopatek nie? Mój koleś to czyści raz na jakiś czas w jakimś specjalnym urządzeniu. Może to jest przyczyną?

Skoro w intercoolerze jest olej a nie rzuciła go turbina to jak się tam dostał?

Olej się dostaje z odmy opary oleju[przewietrzenie silnika] im starszy silnik tym oleju będzie więcej,jak nie ma luzu na osi turbiny to jest ok mogą się przycinać kierownice ale to wtedy słychać szum w turbinie ale sprawdź ile bar daje na wolnych obrotach.Czyszczenie kierownic;
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Nie 22:11, 19 Sie 2012 Zobacz profil autora
boss22
Mechanior
Mechanior



Dołączył: 01 Wrz 2009
Posty: 179
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3

Post
Roman59 napisał:
student napisał:
A tam ta turbina ma przecież zmienną geometrię łopatek nie? Mój koleś to czyści raz na jakiś czas w jakimś specjalnym urządzeniu. Może to jest przyczyną?

Skoro w intercoolerze jest olej a nie rzuciła go turbina to jak się tam dostał?

Olej się dostaje z odmy opary oleju[przewietrzenie silnika] im starszy silnik tym oleju będzie więcej,jak nie ma luzu na osi turbiny to jest ok mogą się przycinać kierownice ale to wtedy słychać szum w turbinie ale sprawdź ile bar daje na wolnych obrotach.Czyszczenie kierownic;
[link widoczny dla zalogowanych]


Cholera wie. Wczoraj lekko dlubalem ale nie chcialem sie jeszcze bardzo rozgrzebywac z tym i co zauwazylem, ze to jakby gluche dudnienie na zapalonym silniku jest bardziej slyszalne jak otwieram filtr powietrza kiedy silnik pracuje lub jak sciagne rure ktora idzie od filtra powietrza do turbiny.
Dzwiek napewno pochodzi gdzies od turba na 100% ale co powoduje tak dziwny dzwiek? jeszcze takiego czegos nie slyszalem w silniku...

edit: tu mozna posluchac tego motoru: http://www.youtube.com/watch?v=vcCHpaE0AMc&feature=youtu.be


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez boss22 dnia Pon 2:21, 20 Sie 2012, w całości zmieniany 1 raz
Pon 1:41, 20 Sie 2012 Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:    
Odpowiedz do tematu    Forum dla mechaników samochodowych Strona Główna » Mechanika samochodowa / Diesel service Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony 1, 2, 3  Następny
Strona 1 z 3

 
Skocz do: 
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Design by Freestyle XL / Music Lyrics.
Regulamin