Forum dla mechaników samochodowych Strona Główna
RejestracjaSzukajFAQUżytkownicyGrupyGalerieZaloguj
passat b5 1,9 tdi po wymianie rozrządu nie odpala

 
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum dla mechaników samochodowych Strona Główna » Mechanika samochodowa / Diesel service Zobacz poprzedni temat
Zobacz następny temat
passat b5 1,9 tdi po wymianie rozrządu nie odpala
Autor Wiadomość
pemger
Starszy podawacz kluczy
Starszy podawacz kluczy



Dołączył: 16 Maj 2010
Posty: 29
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Mężczyzna

Post passat b5 1,9 tdi po wymianie rozrządu nie odpala
Witam wszystkich może ktoś będzie w stanie mi pomóc.
Wymieniłem w passacie 1,9 tdi awx wałek rozrządu i szklanki (stare były wytarte i samochód nierówno pracował) po ustawieniu rozrządu i podłączeniu wszystkiego samochód nie chce odpalić. Powiem tylko że rozrząd ustawiałem na blokade więc powinno być dobrze a samochód nie odpala. Czy po wymianie wałka powinno się od nowa ustawić wtryski??


Post został pochwalony 0 razy
Śro 23:39, 19 Maj 2010 Zobacz profil autora
Roman59
ADMIN
ADMIN



Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 3641
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 226 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Podkarpacie
Płeć: Mężczyzna

Post
Tu przy tych silnikach ważna jest synchronizacja obu czujników tj;czujnik położenia wału i czujnik położenia wałka rozrządu.Po podłączeniu pod komputer i odczycie wynik powinien być jak najbliższy zeru,ale nie powinien przekraczać +-3, zero jest idealny.Pompowtryski możesz ustawić bo masz założony inny wałek, ale i tak powinien zapalić.Zapal go na Plaku.Przy kręceniu dymi z rury czy nie?


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Roman59 dnia Czw 14:54, 20 Maj 2010, w całości zmieniany 2 razy
Czw 7:58, 20 Maj 2010 Zobacz profil autora
michal801
Młotkowy
Młotkowy



Dołączył: 28 Wrz 2008
Posty: 75
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3

Post
napisz czy najpierw ustawiłeś rozrząd na znaki i dopireo rozbierałeś ?
jak były ustawione tłoki podczas montarzu wałka i czy ustawiłeś wałek podczas dokręcania ?
obawiam się że tłoki miałeś w gmp i zamontowałeś wałek nie zwracając uwagi na jego ustawienie - co skutkuje pogięciem zaworów
jak możesz to napisz pokolei jak to robiłeś, a są jakieś błędy ?


Post został pochwalony 0 razy
Pią 0:20, 21 Maj 2010 Zobacz profil autora
pemger
Starszy podawacz kluczy
Starszy podawacz kluczy



Dołączył: 16 Maj 2010
Posty: 29
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Mężczyzna

Post
witam ponownie

przed rozebraniem ustawiłem wszystko na znakach używając blokad koła rozrządu i koła wału. Zdjąłem pasek odkręciłem pokrywę i całą resztę czyli dźwigienki od wtrysków wałek. Odpiąłem wtyke od wtrysków ( z tyłu silnika ) popuściłem pompę ( też z tyłu silnika) wyjąłem wałek wymieniłem szklanki założyłem nowy wałek. Ustawiłem wszystko na znakach podłączyłem wszystko tak jak powinno być. Przekręciłem wał ręcznie o 360 żeby mieć pewność że nigdzie się nie blokuję i jeszcze raz sprawdziłem czy blokady pasują.
Już nie mam pojęcia co może być. Wczoraj jeszcze raz sprawdziłem ustawienie rozrządu, czy wszystko jest podłączone i wszystko jest dobrze a auto nadal nie pali.

Aha powiem tylko że po włożeniu nowego wałka aby ustawić go na znakach musiałem lekko przekręcić wałem bo się na zaworach blokował ale jak ustawiłem wałek i go zblokowałem to wróciłem wałem na swoje miejsce.


Post został pochwalony 0 razy
Pią 8:29, 21 Maj 2010 Zobacz profil autora
Roman59
ADMIN
ADMIN



Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 3641
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 226 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Podkarpacie
Płeć: Mężczyzna

Post
Sprawdź może napęd pompy paliwa (pompa tandemowa) ci wypadł a nie zauważyłeś.
Możesz sprawdzić ciśnienie czy jest czy pompa działa masz rysunek;
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Pią 8:45, 21 Maj 2010 Zobacz profil autora
wasylek
Fachura
Fachura



Dołączył: 27 Lis 2009
Posty: 362
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: gdansk
Płeć: Mężczyzna

Post
- na poczatek diagnostyka komp. pozwoli na wykluczenie wielu czynników albo na piechote:
- sprawdz cisnienie paliwa pompy wstępnej
-sprawdz czujnik temperatury wody i jego obwód
- sprawdz działanie swiec zarowych
-sprawdz czujnik indukcyjny wału korbowego i jego okablowanie
- sprawdz czujnik halla
-sprawdz sygnał ze sterownika do jednostki pompowtyrkiwacza
- sprawdz dysze


teraz pytania:
- jaka była przyczyna zmiany wałka
- czy napewno wałek był taki sam? nowy czy uzywany.
- czy pierscien czujnika halla znajduje sie na wałku czy na kole zebatym.
- czy koło wałka rozrzadu jest na klinie czy na stozku?
- wg jakiego schematu ustawiałes rozrzad bo są dwie kombinacje koła wału korbowego. jedno jest na godzinie 12 a drugie jest na godzinie 14.
- czy pasek jest wszedzie równo napiety?
- sprawdzałes czy układ nie jest zapowietrzony??
- jakie jest cisnienie sprezania?


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez wasylek dnia Pią 19:31, 21 Maj 2010, w całości zmieniany 1 raz
Pią 19:30, 21 Maj 2010 Zobacz profil autora
pemger
Starszy podawacz kluczy
Starszy podawacz kluczy



Dołączył: 16 Maj 2010
Posty: 29
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Mężczyzna

Post
Walka nierówna lecz upartość wygrała.

Dziś po długiej uporczywej walce udało mi się odpalić passata.

Okazało się że układ paliwowy się zapowietrzył i w dodatkowo akumulator był już słaby. Wyszło to dziś po próbie odpalenia padł na tyle że ledwo kręcił.

Taka bzdura a tak dała w kość. Ważne że odpalił i teraz śmiga jak pszczółka.

Pozdrawiam wszystkich i dziękuję za przydatne informacje.


Post został pochwalony 0 razy
Pią 23:32, 21 Maj 2010 Zobacz profil autora
Tarantula
Specjalista
Specjalista



Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 1100
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 34 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Belgia/Małopolska KLI
Płeć: Mężczyzna

Post
Zamykam.


Post został pochwalony 0 razy
Sob 0:24, 22 Maj 2010 Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:    
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum dla mechaników samochodowych Strona Główna » Mechanika samochodowa / Diesel service Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do: 
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Design by Freestyle XL / Music Lyrics.
Regulamin