Forum dla mechaników samochodowych Strona Główna
RejestracjaSzukajFAQUżytkownicyGrupyGalerieZaloguj
Aku- Rozładowuje się

 
Odpowiedz do tematu    Forum dla mechaników samochodowych Strona Główna » Mechanika samochodowa / Elektronika samochodowa Zobacz poprzedni temat
Zobacz następny temat
Aku- Rozładowuje się
Autor Wiadomość
Kełysz
ADMIN
ADMIN



Dołączył: 04 Mar 2009
Posty: 1636
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 60 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bolesławiec
Płeć: Mężczyzna

Post Aku- Rozładowuje się
Witam

Mam od samego początku kłopot z moją BMW e34 2,4TD mianowicie chodzi o to ze często siada aku. Wspomne ze temat gdzieś juz był na forum ale chyba ktoś go usunął ... Aku nowy na gwarancji 100Ah rozładuje sie w przeciągu 2 dni (czy autem sie jeżdzi czy auto stoi nie ma róznicy). Ładowanie 13.5 (mam 2 alternatory i na kazdym jest takie samo) Regulator napięcia sprawny diody również ładowanie w kazdym bądz razie jest. Pobór prądu około 0,3A. Zaizolowałem cały przewód od aku do rozrusznika i alternatora ponieważ myślałem ze juz kable sparciały. Nic to nie pomogło. Mam 2 aku 92Ah i tak samo auto sie zachowuje;/ Po wyjęciu bezpieczników napięcie pobór prądu spada do 0.2V. Także usterka nie tkwi w zadnym podzespole... Cóz może siedzieć w tym aucie? Z góry dzięki za porady.

Pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Kełysz dnia Nie 17:25, 09 Sty 2011, w całości zmieniany 1 raz
Pią 17:27, 28 Maj 2010 Zobacz profil autora
Du-Di
Młotkowy
Młotkowy



Dołączył: 29 Kwi 2010
Posty: 54
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lublin

Post
Może troszkę inaczej ja zacznę . Po wyłączeniu wszystkich ale to dokładnie wszystkich odbiorników nie powinno być żadnego pobory ( A ) .Zegarek który trudno czasami odłączyć powinien pobierać ( mA ) około 200 .
Zakładając ,że akumulator rozładowuje się w dwa dni to znaczy że niekontrolowany pobór prądu powinien być około 2 A. to dużo możliwe diody i tu proponował bym odkręcić przewód z alternatora i podłączyć amperomierz, powinien wskazać ,, 0 ,, poboru. Możliwe niedoładowanie tak dużego akumulatora ( ile A alternator ) ,i ładowanie powinno być większe ,ja jestem zadowolony jak sprawdzam i jest 14,1-14,4


Post został pochwalony 0 razy
Pią 20:45, 28 Maj 2010 Zobacz profil autora
wasylek
Fachura
Fachura



Dołączył: 27 Lis 2009
Posty: 362
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: gdansk
Płeć: Mężczyzna

Post
ładowanie powinno byc 14,2V do 13,5V
akumulator powienien byc V/RK (Ah)- 12/120 (85)
maksymalny prąd uruchomienia rozruszknika 230A-281A
moc alternatora 80A/14V przy wolnych obrotach

ładowanie powinienes sprawdzic przy wszystkich odbiornikach wyłaczonych, a potem przy wszystkich odbiornikach włączonych. nie powinno spasc wiecej niz 0,5V i powinno miescic sie w normie.

pobór prądu nie powinien byc wiekszy niz 0.02A bo pewnie masz jakis zegarek albo lampke alarmu itp.
czesto jest tak ze alarm ma za duzy pobór produ bo jest made in china,
jezeli nie masz alarmu i nie masz zadnego zegarka termometru czegos co chodzi non stop to pobór powiniess miec 0,00A

wiesz jak sie sprawdza pobór i ładowanie?


Post został pochwalony 0 razy
Pią 21:40, 28 Maj 2010 Zobacz profil autora
student
FACHMAN
FACHMAN



Dołączył: 01 Lut 2010
Posty: 1187
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Post
A nie masz wzmacniacza może do głośników? Może wysterowanie tego urządzenia nie działa i wzmacniacz chodzi przez cały czas.


Post został pochwalony 0 razy
Sob 9:57, 29 Maj 2010 Zobacz profil autora
Du-Di
Młotkowy
Młotkowy



Dołączył: 29 Kwi 2010
Posty: 54
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lublin

Post
Jeżeli diody to w mostku dodatnim. Może masz możliwość podłączenia oscyloskopu to byłbyś pewny bez demontażu na ekranie byłby widoczne fale napięcia wyprostowanego ale przebiegi bardzo zniekształcone.A i podczas podłączania przewodu 30 lub inne oznaczenie B+ powinno zaznaczyć min pobór prądu. Tak mi się wydaje.


Post został pochwalony 0 razy
Sob 19:06, 29 Maj 2010 Zobacz profil autora
wasylek
Fachura
Fachura



Dołączył: 27 Lis 2009
Posty: 362
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: gdansk
Płeć: Mężczyzna

Post
wątpie zeby to była wina alternatora bo jak nie jezdzisz to tez pada. za duzy jest pobór prądu


Post został pochwalony 0 razy
Sob 21:41, 29 Maj 2010 Zobacz profil autora
Kełysz
ADMIN
ADMIN



Dołączył: 04 Mar 2009
Posty: 1636
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 60 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bolesławiec
Płeć: Mężczyzna

Post
Ma ktoś przetłumaczoną skrzynke z bezpiecznikami (jedna pod maska druga pod kanapą) Jezeli ktoś ma prosze o wklejenie.

Z góry dziękuje.

Pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Śro 14:41, 02 Cze 2010 Zobacz profil autora
Kełysz
ADMIN
ADMIN



Dołączył: 04 Mar 2009
Posty: 1636
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 60 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bolesławiec
Płeć: Mężczyzna

Post
A więc znów wróce do tematu bo odłączenie fabrycznego alarmu nie pomogło pobór prądu jest 0,35A przez ten oto bezpiecznik umieszczony pod tylną kanapą:
[link widoczny dla zalogowanych]
z tego co widze po odłączeniu go nie działa napewno centralny zamek i wycieraczki (nie sprawdzałem szyb) Wiem ze radio pobiera mi 0,08A czyli wszystko razem to 0,43A nie wiem co mam zrobić aby nie pobierał mi prądu. Nie chce wydawać pieniędzy na elektryka, który pewnie tez głowiłby się z tym tak samo jak ja...

Aha wiązka która idzie to tej skrzynki pod kanapą jest oddzielnie zasilana

[link widoczny dla zalogowanych]
Robił ktoś z was takie rzeczy?

Najgorsze jest to ze tutaj do jednego bezpiecznika przypisane jest kilka funkcji... i za groma nie mogę dojść. Odłączenie tych czerwonych kabli zwalcza problem lecz nie mam centralnego, radia, wycieraczek, szyb, podgrzewania tylnej szyby (tyle zlokalizowałem ale moiże nie być czegoś jeszcze)


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Kełysz dnia Nie 17:53, 09 Sty 2011, w całości zmieniany 3 razy
Nie 17:49, 09 Sty 2011 Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:    
Odpowiedz do tematu    Forum dla mechaników samochodowych Strona Główna » Mechanika samochodowa / Elektronika samochodowa Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do: 
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Design by Freestyle XL / Music Lyrics.
Regulamin