Forum dla mechaników samochodowych Strona Główna
RejestracjaSzukajFAQUżytkownicyGrupyGalerieZaloguj
Alternator

 
Odpowiedz do tematu    Forum dla mechaników samochodowych Strona Główna » Mechanika samochodowa / Elektronika samochodowa Zobacz poprzedni temat
Zobacz następny temat
Alternator
Autor Wiadomość
mario23
Super Spec
Super Spec



Dołączył: 12 Wrz 2010
Posty: 641
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 22 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Śląskie Cz-wa
Płeć: Mężczyzna

Post Alternator
Witam!

Jak odpalę samochód to świeci się kontrolka ładowania dopiero po przegazowaniu do 3000 gaśnie, a alternator był niedawno regenerowany na dobrych częściach, pasek dobrze naciągnięty. dodam jeszcze że jak już zgaśnie kontrolka to słychać jakby przekaźnik od strony pasażera czy może być to spowodowane wadliwym przekaźnikiem czy lipnym alternatorem. Auto to Astra F 1.7 isuzu.


Post został pochwalony 0 razy
Pon 18:31, 25 Paź 2010 Zobacz profil autora
student
FACHMAN
FACHMAN



Dołączył: 01 Lut 2010
Posty: 1187
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Post
A sprawdź czy masz ładowanie miernikiem wprzód, potem szukaj dalej.
Co było robione w altku?


Post został pochwalony 0 razy
Pon 19:06, 25 Paź 2010 Zobacz profil autora
Roman59
ADMIN
ADMIN



Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 3641
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 226 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Podkarpacie
Płeć: Mężczyzna

Post
Coś jest z mostkiem prostowniczym,sprawdź czy światła nie pulsują jak słyszysz przekaźnik.A jeszcze sprawdź masę przy alternatorze mnie się zdaje że powinna być bo alternator jest na tulejkach gumowych ale może się mylę że nie w tym modelu.


Post został pochwalony 0 razy
Pon 19:51, 25 Paź 2010 Zobacz profil autora
karol83
FACHMAN
FACHMAN



Dołączył: 29 Cze 2008
Posty: 538
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: pomorskie
Płeć: Mężczyzna

Post
z tego co ja pamiętam tam idzie masa przez obudowę alternatora także dobrze wyczyść połączenia.


Post został pochwalony 0 razy
Pon 20:26, 25 Paź 2010 Zobacz profil autora
Roman59
ADMIN
ADMIN



Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 3641
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 226 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Podkarpacie
Płeć: Mężczyzna

Post
karol83 napisał:
z tego co ja pamiętam tam idzie masa przez obudowę alternatora także dobrze wyczyść połączenia.

Tak przez obudowę ale alternatory były mocowane do silnika na tulejkach gumowych tak jak silnik na poduszkach i musi mieć masę z nadwoziem tak i alternator z silnikiem.Zaznaczam że nie we wszystkich.


Post został pochwalony 0 razy
Pon 20:33, 25 Paź 2010 Zobacz profil autora
student
FACHMAN
FACHMAN



Dołączył: 01 Lut 2010
Posty: 1187
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Post
A mi się wydaje że komutator jest wytarty, cały "remont" polegał na wymianie szczotkotrzymacza i regulatora i heja do żyda, teraz po uruchomieniu auta szczotki źle zbierają na wytartym komutatorze i trzeba czasu by zaczęło ładować.

A alternator nie hałasuje? Nie piszczy? Bo jak łożyska padają to też szczotki mogą słabo zbierać.


Post został pochwalony 0 razy
Wto 19:58, 26 Paź 2010 Zobacz profil autora
mario23
Super Spec
Super Spec



Dołączył: 12 Wrz 2010
Posty: 641
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 22 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Śląskie Cz-wa
Płeć: Mężczyzna

Post
Alternator nie szumi łożyska i wirnik były wymieniane, także komutator odpada. Chyba, że poprzedni "fachowiec" coś zrobił nie tak. Samochód jeszcze nie jest u mnie ale chyba wyciągnę alternator i go sprawdzę.


Post został pochwalony 0 razy
Wto 22:04, 26 Paź 2010 Zobacz profil autora
student
FACHMAN
FACHMAN



Dołączył: 01 Lut 2010
Posty: 1187
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Post
Cały wirnik + łozyska? Opłaciło się? A co mu dolegało że go regenerowaliście?
Można wyjąć ale czy masz sprzęt żeby go sprawdzić? Stół + urządzenie do regulatorów i zespołów prostowniczych.


Post został pochwalony 0 razy
Wto 22:07, 26 Paź 2010 Zobacz profil autora
mario23
Super Spec
Super Spec



Dołączył: 12 Wrz 2010
Posty: 641
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 22 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Śląskie Cz-wa
Płeć: Mężczyzna

Post
Ja tego samochodu nie robiłem. Właściciel mi mówił ze były problemy z ładowaniem i dał altka do regeneracji. A ja chciałbym zobaczyć co w tym altku było w ogóle zrobione, czy wzięli tylko kasę i wymienili łożyska Smile


Post został pochwalony 0 razy
Wto 22:11, 26 Paź 2010 Zobacz profil autora
student
FACHMAN
FACHMAN



Dołączył: 01 Lut 2010
Posty: 1187
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Post
Hih i tak się zdarza...
Raz kiedyś miałem takiego altka po regeneracji niby z tym że strasznie ciężko było go rozebrać i chłopaki wzięli go na piaskarkę w całości, wypiaskowali do białości że wyglądał jak nowy, a w środku meksyk, klient na moich oczach wydmuchał piach i kazał zakładać... kurde działa (tfu tfu tfu!) po dziś dzień...


Post został pochwalony 0 razy
Wto 22:19, 26 Paź 2010 Zobacz profil autora
Du-Di
Młotkowy
Młotkowy



Dołączył: 29 Kwi 2010
Posty: 54
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lublin

Post
Ten typ altka posiada przekaźnik gaszenia kontrolki ,on mieści się w słupku przy nogach pasażera. Jak trzeszczy to ,może nie ładować ,( miernik) i poszło lub przekaźnik ma słabą masę .Lecz piszesz że 3 tyś obr. i zaczyna się wzbudzać to stawiam na regulator.


Post został pochwalony 0 razy
Śro 18:21, 27 Paź 2010 Zobacz profil autora
student
FACHMAN
FACHMAN



Dołączył: 01 Lut 2010
Posty: 1187
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Post
Kurde jak byś był ze szczecina to bym Ci sprawdził ten regulator bo mam taką fajną do tego zabawkę.


Post został pochwalony 0 razy
Czw 19:05, 28 Paź 2010 Zobacz profil autora
mario23
Super Spec
Super Spec



Dołączył: 12 Wrz 2010
Posty: 641
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 22 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Śląskie Cz-wa
Płeć: Mężczyzna

Post
A co to za zabawka może pochwalisz się bardziej tym urządzeniem? Kupiłeś czy sam zrobiłeś?


Post został pochwalony 0 razy
Czw 20:46, 28 Paź 2010 Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:    
Odpowiedz do tematu    Forum dla mechaników samochodowych Strona Główna » Mechanika samochodowa / Elektronika samochodowa Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do: 
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Design by Freestyle XL / Music Lyrics.
Regulamin