Witam. Moja calibra 2.0 16v (c20xe) dziwnie się zachowuje. Otóż ma spore problemy z odpalaniem, do 3-3.5tys. ciężko się zbiera dopiero potem jedzie jak się należy oraz przy 2.5 tys. obrotów dostaje przestoju.
Panowie mam takie pytanie odnośnie czujników. Czy czujnik położenia wału i czujnik halla to to samo? Bo po diagnostyce mojej calibry otrzymuje 2 błędy
19 - Czujnik położenia i prędkości obrotowej - błędny sygnał
94 - Czujnik Halla - zbyt wysokie napięcie
I nie wiem czy chodzi tu o jeden czujnik z którym obydwa te błędy są związane czy też jest to czujnik wału i czujnik np z aparatu zapłonowego co daje awarie dwóch czujników.
Jeżeli dałby ktoś rade napisać coś więcej o tych czujnikach byłbym wdzięczny.
Pomógł: 22 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Śląskie Cz-wa Płeć:
Czujnik położenia wały masz przy kole zamachowym albo pasowym na walem, a czujniki halla w znajduje się w aparacie zapłonowym. Czujnik wału możesz przeczyścić bo może byc zabrudzony.
Pomógł: 226 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Podkarpacie Płeć:
To jest czujnik indukcyjny położenia wału korbowego wkręcany jest w blok silnika a czujnik Halla wałka rozrządu jest zamontowany między wałkami jak jak jest pasek rozrządu i jak są świece popatrz u samej góry jest tam wtyczka i to jest czujnik,musisz sprawdzić okablowanie.Tu masz podgląd tego czujnika;
[link widoczny dla zalogowanych]
Błędny sygnał zlikwidujesz czyszczeniem bo on zbiera opiłki, czasem pomaga zwykła szmatka.
Z czujnikiem halla masz pewnie jakieś przetarte kable bo kabel od niego idzie zazwyczaj dość niechlujnie
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach