Forum dla mechaników samochodowych Strona Główna
RejestracjaSzukajFAQUżytkownicyGrupyGalerieZaloguj
Diagnostyka pokładowa OBD,EOBD,OBD II

 
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum dla mechaników samochodowych Strona Główna » Mechanika samochodowa / Elektronika samochodowa Zobacz poprzedni temat
Zobacz następny temat
Diagnostyka pokładowa OBD,EOBD,OBD II
Autor Wiadomość
kubus
ADMIN
ADMIN



Dołączył: 10 Wrz 2006
Posty: 149
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Gdynia
Płeć: Mężczyzna

Post Diagnostyka pokładowa OBD,EOBD,OBD II
Historia diagnostyki pokładowej zaczyna się od roku 1988,gdzie wprowadzono elektroniczny układ samodiagnostyki jako wymóg postawiono że każda usterka mająca wpływ na pracę silnika a także na pracę układu wylotowego ( sonda,katalizator) musi być sygnalizowana za pomocą tzw.kontrolki CHECK.
Jesli chodzi o sterowniki podstawowy wymóg to każda usterka musi byc zapisana w pamięci w postaci kodu błędu.
Zastosowanie układu samodiagnostyki do sterowników ma tą zaletę żę układ samodiagnostyki porównuje wartości sygnałów z poszczególnych układów do wartości zapisanych w pamięci ROM a co za tym idzie w przypadku braku danej wartości jest rejestrowany błąd w pamięci RAM.
Jeśli układ ma możliwość to podstawia wartość zastępczą aby możliwa byla kontynuacja pracy,jednak nie do wszystkich parametrów jest przewidziana wartośc zastępcza np.Czujnik położenia wału.
CDN.
[link widoczny dla zalogowanych]
Opis styków złącza i obsługiwane protokoły transmisji:
pin nr.1 -----------------
pin nr.2 SAE J1850 (+)magistrali
pin nr.3 OBD II
pin nr.4 SAE J1962 (masa-)
pin nr.5 SAE J1962 (masa sygnału)
pin nr.6 SAE J2284 CAN WYSOKI
pin nr.7 ISO 9141-2 (transmisja danych K )
pin nr.8 ------------------
pin nr.9 -------------------
pin nr.10 SAE J1850 (-)magistrali
pin nr.11 ------------------
pin nr.12,13 ODB II
pin nr.14 SAE J2284 CAN NISKI
pin nr.15 ISO 9141-2 (transmisja danych L )
pin nr.16 SAE J1962 zasilanie gniazda 12+


Post został pochwalony 0 razy
Czw 1:35, 15 Lut 2007 Zobacz profil autora
BenyBenito
Mechanior
Mechanior



Dołączył: 31 Sie 2007
Posty: 262
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 21 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Sochaczew

Post
witam,mam pytanko bo chcę kupić sobie CDIF2,co o tym sądzicie co to potrafi tak naprawdę robić z samochodem.Dzięki za opinię.pozdrawiam.


Post został pochwalony 0 razy
Wto 20:33, 09 Paź 2007 Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:    
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum dla mechaników samochodowych Strona Główna » Mechanika samochodowa / Elektronika samochodowa Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do: 
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Design by Freestyle XL / Music Lyrics.
Regulamin