Forum dla mechaników samochodowych Strona Główna
RejestracjaSzukajFAQUżytkownicyGrupyGalerieZaloguj
kontrolka ciśnienia oleju peugeot po 2001 roku

 
Odpowiedz do tematu    Forum dla mechaników samochodowych Strona Główna » Mechanika samochodowa / Elektronika samochodowa Zobacz poprzedni temat
Zobacz następny temat
kontrolka ciśnienia oleju peugeot po 2001 roku
Autor Wiadomość
fredox1
Starszy podawacz kluczy
Starszy podawacz kluczy



Dołączył: 15 Gru 2009
Posty: 23
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Sochaczew
Płeć: Mężczyzna

Post kontrolka ciśnienia oleju peugeot po 2001 roku
Zetknąłem się z brakiem świecenia się kontrolki ciśnienia oleju silnikowego po włączeniu zapłonu w samochodach peugeot po 2001 roku więc mam nadzieję że mój opis rozjaśni trochę mrok osobom które mają obawy o tę kontrolkę

z tego powodu sprawdziłem działanie czujnika ciśnienia oleju podpinając do niego "na krótko" żarówkę 12V - i stwierdziłem że działa prawidłowo, nawet wyciągnąłem cały licznik żeby sprawdzić czy ktoś tam czegoś nie "przekombinował" lub czy się po prostu żarówka nie przepaliła - zamiast żarówek znajdują się tam diody

po przeczytaniu instrukcji peugeota rzeczywiście w przypadku niektórych kontrolek napisane jest "zaświeca się za każdym włączeniem zapłonu" przy kontrolce ciśnienia oleju nie ma tego opisu

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

po zdjęciu wtyczki w czasie pracy silnika z czujnika ciśnienia i połączeniu jej przewodem z masą auta po chwili miga na tablicy rozdzielczej STOP i świeci się ciągle kontrolka ciśnienia oleju - więc jest OK - zasymulowałem spadek cisnienia do wartości niższej niż 0,5 bara (przy takim ciśnieniu czujnik rozłącza obwód) i w efekcie załączenie masy przez czujnik ciśnienia

jednak sprawdziły się moje obawy tj. po odpięciu wtyczki od czujnika ciśnienia - przerwałem obwód - brak jakiejkolwiek sygnalizacji że nie ma połączenia z czujnikiem podciśnienia!!!!!!! więc w praktyce wszyscy posiadacze francuzów z "takim cudownym rozwiązaniem" powinni się modlić aby np. nie zaśniedziała im wtyczka od tego czujnika czy np. ktoś nie zapomniał jej podpiąć po dajmy na to ściąganiu miski olejowej albo co gorsza mechanicznie przerwał (uszkodził) ten obwód bo w tym przypadku będzie brak sygnalizacji o spadku ciśnienia w układzie smarowania!!!!!!!

jest to wyjątkowo głupie rozwiązanie!!!!! i nawet najstarsze graty mają to znacznie lepiej wykombinowane - kontrolka zasilana jest + po stacyjce i - z masy za pośrednictwem czujnika cisnienia oleju, po przekręceniu zapłonu kontrolka się świeci i gaśnie po osiągnięciu w układzie smarowania ciśnienia przy którym czujnik rozłącza obwód - proste, przejrzyste i niezawodne rozwiązanie a to nie wiem do czego porównać????


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez fredox1 dnia Czw 4:05, 24 Gru 2009, w całości zmieniany 2 razy
Czw 0:28, 24 Gru 2009 Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:    
Odpowiedz do tematu    Forum dla mechaników samochodowych Strona Główna » Mechanika samochodowa / Elektronika samochodowa Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do: 
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Design by Freestyle XL / Music Lyrics.
Regulamin