Forum dla mechaników samochodowych Strona Główna dla mechaników samochodowych
Forum dla mechaników samochodowych
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

korek akumulatora,aerometr...kuleczka:) + proba regeneracji

 
Napisz nowy temat   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum dla mechaników samochodowych Strona Główna -> Mechanika samochodowa / Elektronika samochodowa
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
rawracer
Fachura
Fachura



Dołączył: 15 Maj 2010
Posty: 440
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kielce
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 21:52, 10 Gru 2011    Temat postu: korek akumulatora,aerometr...kuleczka:) + proba regeneracji

Witam serdecznie wszystkich userow;)

zabralem sie dzis za probe reanimacji akumulatora.
jako,ze ma on juz swoje lata a dokladnie 7lat postanowilem dac mu druga szanse na zdobycie swojej drugiej swietnosci.
oryginal bosch 61Ah.
po 10 dniach nie odpalania przy mrozach dochodzacych do -5 obrocil rozrusznikiem raz,auto odpalilo ale zzerowaly sie liczniki.
po tescie "pistoletem" ma 14,4v ale pod obciazeniem napiecie spada do 8,6V

Postanowilem jak wyzej pomoc mu w odzyskaniu drugiej mlodosci a w tym celu naprawilem stary prostownik made in Poland PU-5 taki z amperomierzem i 3 guzikami pradu ladowania:)(wymiana diod prostowniczych,wymiana amperomierza)

obecnie laduje go 10% pradem natezenia aku,nastepnie powtorze proces ladowania po wylaniu elektrolitu i zastapienia go woda destylowana a nastepnie zaleje ponownie elektrolit i naladuje.

co sadzicie,czy taka proba odsiarczenia pomoze w czyms?
o rezultatach oczywiscie napisze,ale czy ktos przerabial kiedys podobna sytuacje,jak wyszlo?

i jescze jedno w celi numer 4 jest korek z rurka wypelniona elektrolitem a na jej koncu jest jakby pieciokat plastikowy a w nim kuleczka zielona umieszczona w prowadnicy po skosie.co to jest? czy ma to byc jakiegos rodzaju aerometr?
jak to odczytac bo i tak jest caly czas w spoczynku w pozycji dolnej:)


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez rawracer dnia Sob 21:53, 10 Gru 2011, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Roman59
ADMIN
ADMIN



Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 3640
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 226 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Podkarpacie
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 23:59, 10 Gru 2011    Temat postu:

Nic ci to nie da,bo cały osad co leciał z płyt ujemnych i dodatnich który się zbierał na dnie akumulatora po przechyleniu i wylewaniu starego elektrolitu ten osad pójdzie na płyty i zrobi zwarcie i szkoda twojej roboty.Jak się przypatrzysz budowie akumulatora to zauważysz że płytki akumulatora plusowe i minusowe nie dochodzą do dna akumulatora tylko wyżej żeby było to miejsce na ten osad.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
rawracer
Fachura
Fachura



Dołączył: 15 Maj 2010
Posty: 440
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kielce
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 12:24, 11 Gru 2011    Temat postu:

Byl kiedys taki magik w miescie,ktory regenerowal akumulatory w ten sposob,ale wycinal otwor w dnie akumulatora i zlewal osad dolem,pozniej plukal i kleil.
Narazie odpuszcze ten zabiego,bo wydaje mi sie ze jeszcze bedzie cos z tej baterii gdyz po 17 godzinach ladowania nie gotuje jeszcze,pojawiaja sie babelki ale nie na wszystkich celach jeszcze.Prad ladowania spadl z 6A na 3,5 dopiero a zejdzie chyba do zera tak?
a z ta ala miarka,to czemu ona ma sluzyc?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum dla mechaników samochodowych Strona Główna -> Mechanika samochodowa / Elektronika samochodowa Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin