Forum dla mechaników samochodowych Strona Główna
RejestracjaSzukajFAQUżytkownicyGrupyGalerieZaloguj
Mitsubishi Galant 2,5V6 zgasł na ciepłym i już nie odpala

 
Odpowiedz do tematu    Forum dla mechaników samochodowych Strona Główna » Mechanika samochodowa / Elektronika samochodowa Zobacz poprzedni temat
Zobacz następny temat
Mitsubishi Galant 2,5V6 zgasł na ciepłym i już nie odpala
Autor Wiadomość
Piotr D.
Nowicjusz
Nowicjusz



Dołączył: 16 Lis 2019
Posty: 4
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Łuków
Płeć: Mężczyzna

Post Mitsubishi Galant 2,5V6 zgasł na ciepłym i już nie odpala
Dopiero się zarejestrowałem i jestem tu nowy. Witam serdecznie wszystkich forumowiczów. Usterka wygląda następująco: wymieniałem przewody gazowe od listew do wtryskiwaczy. Odpaliłem auto bez problemu, silnik rozgrzał się na benzynie i przełączył się na LPG. Popracował około 5 min. na gazie i nagle zgasł. Wszelkie próby uruchomienia nie przyniosły rezultatu, zupełnie jakby było brak zapłonu. Zdjąłem kopułkę, grafit był całkowicie wytarty i na nim i na stykach na kopułce był biały nalot. Wymieniłem więc kopułkę i palec na nowy oryginalny i dalej to samo. Silnik nie "załapuje" nawet na chwilę. Iskra jest ale rzadko i nieregularnie. Świece mokre, czuć niespalone paliwo. Oto części, które sprawdziłem/wymieniłem:
*kopułka i palec rozdzielacza wymienione na nowe (jak wspomniałem wcześniej)
*świece wymienione jakieś 2 miesiące temu na Beru
*podmieniony na próbę czujnik położenia wału korbowego, sprawdzone napięcia na wtyczce i przebieg sygnału oscyloskopem, wszystko wygląda OK
*sprawdzony czujnik GMP 1-go cylindra w aparacie zapłonowym poprzez sprawdzanie napięć we wtyczce i sygnału oscyloskopem - w normie wg danych
*sprawdzone napięcia przy sterowniku - wszystko ok wg książki
*sprawdzone rezystancje cewki i tu są pewne odchyłki od normy, np.: uzwojenie pierwotne ma oporność 0,85 Ohma (norma to 0,5-0,7), wtórne ok. 8 kilo Ohm (norma 9-13). Pozostałe napięcia i masy ok.
*sprawdzone oporności przewodów zapłonowych - w normie

Tyle zrobione, nie mam pomysłu co dalej. Obstawiam trzy rzeczy: mimo wszystko cewka lub moduł aparacie zapłonowym, bo tam jest taki tranzystor i nie mam pojęcia jak go sprawdzić lub sterownik silnika ECU.

Jeżeli macie drodzy forumowicze jeszcze jakieś pomysły będę wdzięczny za rady


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Piotr D. dnia Sob 12:00, 16 Lis 2019, w całości zmieniany 1 raz
Sob 11:52, 16 Lis 2019 Zobacz profil autora
Piotr D.
Nowicjusz
Nowicjusz



Dołączył: 16 Lis 2019
Posty: 4
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Łuków
Płeć: Mężczyzna

Post
Witam. Silnik odpalił. Okazało się, że była uszkodzona cewka zapłonowa.


Post został pochwalony 0 razy
Czw 9:41, 21 Lis 2019 Zobacz profil autora
Elie54
Nowicjusz
Nowicjusz



Dołączył: 28 Lut 2024
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Mężczyzna

Post
Już się zdarza, że ​​edytor nie uruchamia się ani razu ze względu na szpulę


Post został pochwalony 0 razy
Śro 15:26, 06 Mar 2024 Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:    
Odpowiedz do tematu    Forum dla mechaników samochodowych Strona Główna » Mechanika samochodowa / Elektronika samochodowa Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do: 
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Design by Freestyle XL / Music Lyrics.
Regulamin