Forum dla mechaników samochodowych Strona Główna
RejestracjaSzukajFAQUżytkownicyGrupyGalerieZaloguj
Opel Astra 1.7 TD 98r.

 
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum dla mechaników samochodowych Strona Główna » Mechanika samochodowa / Elektronika samochodowa Zobacz poprzedni temat
Zobacz następny temat
Opel Astra 1.7 TD 98r.
Autor Wiadomość
Gość







Post Opel Astra 1.7 TD 98r.
koledzy ,kto jest w stanie wytłumaczyć mi zasadę działania układu wspomagania w tym samochodzie. jest to wspomaganie elektryczne.
Generalnie problem polega na tym że słychać dziwny gwizd podczas kręcenia kierownicą ,najczęściej jak dokrecę na opór.
Śro 22:51, 17 Cze 2009
Kełysz
ADMIN
ADMIN



Dołączył: 04 Mar 2009
Posty: 1636
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 60 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bolesławiec
Płeć: Mężczyzna

Post
Witam:)

prosze filmik:)

[link widoczny dla zalogowanych]

(inne auto ale mysle ze w astrze bedzie to samo)

Przyczyny gwizdu nie znalazłem:(

Pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Kełysz dnia Czw 16:09, 18 Cze 2009, w całości zmieniany 1 raz
Czw 16:08, 18 Cze 2009 Zobacz profil autora
Gość







Post
tylko że w Astrze jest olej wspomagannia i standardowo zbiorniczek , tylko napęd pompy jest poprostu nie wiem skąd ,napewno nie z paska ani alternatora ,ani żadnego innego.no myślałem że pompe napędza silnik elektryczny ,ale sam jusz nie wiem.
Czw 22:56, 18 Cze 2009
Gridlock
Mechanior
Mechanior



Dołączył: 25 Mar 2009
Posty: 227
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Jelenia Góra
Płeć: Mężczyzna

Post
W oplach występuje wspomaganie elektro-hydrauliczne. To jest silnik 3fazowy z kontrolą obrotów, który tak jak zwykła pompa tłoczy olej wspomagania przez układ. Silnik ten pobiera prąd z alternatora, kiedy on zaczyna ładować akumulator, czyli po wzbudzeniu. Więc jeżeli nie mam ładowania, nie ma też wspomagania. Nowsze ople mają wspomaganie mądrzejsze, które w zależności od prędkości komunikuje się z kompem i reguluje pracą silnika od wspomagania, dając w ten sposób jednakowy opór na kierownicy.


Post został pochwalony 0 razy
Czw 23:28, 18 Cze 2009 Zobacz profil autora
Gość







Post
więc zasadę działania mamy już z głowy ,ale z kąd ten dziwny gwizd ,akumulator nowy a ładowanie sprawdzone w punkcie centry ,jest ok. pasek klinowy 2 razy zmieniany. To jest jakieś Fatum.
Pią 13:55, 19 Cze 2009
Wyświetl posty z ostatnich:    
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum dla mechaników samochodowych Strona Główna » Mechanika samochodowa / Elektronika samochodowa Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do: 
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Design by Freestyle XL / Music Lyrics.
Regulamin