Forum dla mechaników samochodowych Strona Główna
RejestracjaSzukajFAQUżytkownicyGrupyGalerieZaloguj
Peugeot Partner 1.9 D 2004, problem z elektryką

 
Odpowiedz do tematu    Forum dla mechaników samochodowych Strona Główna » Mechanika samochodowa / Elektronika samochodowa Zobacz poprzedni temat
Zobacz następny temat
Peugeot Partner 1.9 D 2004, problem z elektryką
Autor Wiadomość
Gość







Post Peugeot Partner 1.9 D 2004, problem z elektryką
Mam problem z alternatorem, mechanik orzekł ,że słabo ładuje a że to japończyk to części drogie lepiej kupić używkę otóż po wymianie problem jest nadal aktualny nie mam możliwości sprawdzenia czy ładuje ale w trakcie jazdy czasem zapala się kontrolka ładowania akumulatora (alternator dwuletni Bosh) . Dzieją się też dziwne rzeczy też ze światłami ,które same zapalają się nawet gdy nie ma kluczyka w stacyjce i coś dość głośno buczy w prawym reflektorze, ten odgłos też słychać gdy włączy się światła mijania, ominąłem to wyjmując bezpiecznik odpowiedzialny za alarmy ale to powoduje ,że nie ma radia. Co ciekawe w skrzynce z bezpiecznikami coś „tyka” jak zegar tylko głośniej w odstępach 2-3 sec. Co to może być czy to może padnięty akumulator?
Sob 14:11, 31 Paź 2009
turboplus+
Starszy młotkowy
Starszy młotkowy



Dołączył: 10 Paź 2009
Posty: 138
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Mężczyzna

Post
mi wylgada na to ze gdzies ci sie zwarcie robi. moze w tym, prawym reflektorze co napisales ze cos buczy to moze wlasnie tam sie robi zwarcie zajrzyj do kostki przy zarowce czy nie jest czasem opalona,albo stopiona


Post został pochwalony 0 razy
Sob 18:26, 31 Paź 2009 Zobacz profil autora
turboplus+
Starszy młotkowy
Starszy młotkowy



Dołączył: 10 Paź 2009
Posty: 138
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Mężczyzna

Post
A jeszcze pytanko to buczenie powstaje przy odpalonym silniku czy wylaczonym?? jesli przy odpalonym to lozyska ci wysiadly i dla tego tez ci sie jazy kontrolka AKUM bo lozyska sie zacieraja i daja przebicie koszt lozysk jest nie wielki ja do silnika isuzu palicilem 14zl do 2o zl firmy skf kupywalem w sklepie zlozyskami bo a auto czescmi beda drosze wiec tobie tez radze kupic w jakims sklepiku z lozyskami


Post został pochwalony 0 razy
Sob 19:53, 31 Paź 2009 Zobacz profil autora
Gridlock
Mechanior
Mechanior



Dołączył: 25 Mar 2009
Posty: 227
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Jelenia Góra
Płeć: Mężczyzna

Post
Raczej to francuz jest niż japoniec. Zobacz czy na alternatorze jest sprzęgło i w jakim jest stanie. Raczej też zmień mechanika, bo alternatory na ogół się naprawia, a nie wymienia. Co do ładowania to weź miernik i na odpalonym silniku zobacz jakie napięcie ma akumulator. Jak będzie powyżej 13V to jest git.


Post został pochwalony 1 raz
Sob 20:34, 31 Paź 2009 Zobacz profil autora
Gość







Post
Dzięki wszystkim za odpowiedzi ,otóż szum z prawego reflektora jest zarówno przy silniku pracującym jak i zgaszonym wystarczy włączyć światła mijania. Dzisiaj pojawiły się "nowe czary" przy włączeniu na światła drogowe, zanika światło w prawym reflektorze a w przy powrocie do świateł mijania wszystko jest OK. Mam jeszcze jedno pytanko do elektromechaników : Jak sprawdzić czy alternator działa poprawnie jeśli mamy go wymontowanego z auta, oraz jak sprawdzić,że akumulator pada a np.alternator jest OK.

P.S
Wszystkie złąza w prawym reflektorze wyglądają na OK


Ostatnio zmieniony przez Gość dnia Sob 22:38, 31 Paź 2009, w całości zmieniany 1 raz
Sob 22:34, 31 Paź 2009
ponin
FACHMAN
FACHMAN



Dołączył: 30 Cze 2009
Posty: 459
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 19 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: UE
Płeć: Mężczyzna

Post
szum w prawym reflektorze to zapewne uszkodzony korektor światła cały czas pracuje,wypnij kostke i powinno przestac a korektor pewnie do wymiany
jeżeli masz wymontowany alternator z auta to możesz go sprawdzic na stole probierczym wiec zawiez go do odpowiedniego warsztatu,tam go rozbiora i ocenią stan szczotek ,pierścieni wirnika ,przemierzą wirnik,stojan,diody i regulator nap. do którego też potrzebny jest odpowiedni przyżad
-tak na marginesie to może wystarczyło wymienić wolnobieżke w starym alternatorze to mogła być przyczyna zapalania sie kontrolki ładowania poniewarz chwilowo mogła przepuszczac
pozdro


Post został pochwalony 0 razy
Nie 0:45, 01 Lis 2009 Zobacz profil autora
Gość







Post
Czy korektor o którym, piszesz to jest silniczek, który odpowiada za regulację wysokości świateł mijania? Po wypięciu kostki niestety nie ma też światła w tym reflektorze. Ale chyba można jeżdzić bez tego kolektora na stałych ustawieniach świateł?
Nie 8:53, 01 Lis 2009
ponin
FACHMAN
FACHMAN



Dołączył: 30 Cze 2009
Posty: 459
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 19 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: UE
Płeć: Mężczyzna

Post
tak dokładnie
jeżeli silniczek jest w srodku w lampie to kostka tez tam będzie wypnij ją i ustaw światła tylko musisz brac pod uwage że jak załadujes auto to kierowcy z nadprzeciwka mogą być troche żli bo po oczach im będziesz świecił


Post został pochwalony 0 razy
Nie 20:02, 01 Lis 2009 Zobacz profil autora
Gość







Post
Dzięki za info ,mam jeszcze jedno pytanko załóżmy że alternator i pasek jest OK, co może być jeszcze przyczyną ,że czasem zapala się kontrolka ładowania akumulatora ,jak rozpoznać padnięty akumulator?
Nie 21:19, 01 Lis 2009
ponin
FACHMAN
FACHMAN



Dołączył: 30 Cze 2009
Posty: 459
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 19 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: UE
Płeć: Mężczyzna

Post
-najlepiej było by go przemieżyć przyżadem do spr. pradu rozruchowego akumulatora
ale typowe objawy to
-brak poziomu elektrolitu przez co odkształcają sie płytki
-po naładowaniu i dłuższym postoju wyrazny spadek napięcia lub całkowite rozładowanie aku.
CZASOWE ZAPALANIE SIĘ KONTROLKI ŁADOWANIA
zużyte szczotki
zużyte pierścienie wirnika
walniety regulator napiecia
uszkodzona wolnobiezka
zaśniedziałe złącze masy lub plus


Post został pochwalony 0 razy
Nie 22:22, 01 Lis 2009 Zobacz profil autora
Gość







Post
Kupiłem sobie miernik i zmierzyłem napięcie w akumulatorze 12,5 na wyłączonym silniku i 11,6 na włączonym,czy to oznacza ,że alternator nie ładuje?
Śro 9:54, 18 Lis 2009
ponin
FACHMAN
FACHMAN



Dołączył: 30 Cze 2009
Posty: 459
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 19 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: UE
Płeć: Mężczyzna

Post
skoro pokazuje 11,6 na właczonym to nieładuje
powinien mieć 13,5 min.
alternator do sprawdzenia


Post został pochwalony 0 razy
Śro 19:34, 18 Lis 2009 Zobacz profil autora
Gość







Post
Byłem u elektryka samochodowego, orzekł ,że alternator poprzedni i ten na którym teraz auto pracuje są OK!
Nie ma prądu wzbudzającego alternator, kazał mi połączyć dwa przewody przy alternatorze na sekundę i alternator ładuje, facet orzekł ,że padnięty jest główny komputer, nie bardzo mi się w to chce wierzyć, bo chyba przyczyn może być więcej.
Kontrolka akumulatora świeci po włączeniu zapłonu a potem gaśnie, ale ładowania nie ma.
Co jeszcze może być przyczyną tej usterki.
Dodam ,że oprócz tego:
-w lewym reflektorze po włączeniu są światła mijania a w prawym drogowe po właczeniu drogowych prawe w ogóle nie świeci (żarówki są OK)
-światła świecą tylko na włączonym silniku (oprócz pozycyjnych)
-samoczynnie wlącza się kontrolka STOP, przy wyjętych kluczykach , wskażnik temperatury skacze do góry i wlączają się światła, (przy zimnym silniku)
-wskaznik paliwa stale pokazuje pół baku
-centralny zamek odbija po zamknięciu
Czw 7:48, 26 Lis 2009
Gość







Post
Pyetrek napisał:
Byłem u elektryka samochodowego, orzekł ,że alternator poprzedni i ten na którym teraz auto pracuje są OK!
Nie ma prądu wzbudzającego alternator, kazał mi połączyć dwa przewody przy alternatorze na sekundę i alternator ładuje, facet orzekł ,że padnięty jest główny komputer, nie bardzo mi się w to chce wierzyć, bo chyba przyczyn może być więcej.
Kontrolka akumulatora świeci po włączeniu zapłonu a potem gaśnie, ale ładowania nie ma.
Co jeszcze może być przyczyną tej usterki.
Dodam ,że oprócz tego:
-w lewym reflektorze po włączeniu są światła mijania a w prawym drogowe po właczeniu drogowych prawe w ogóle nie świeci (żarówki są OK)
-światła świecą tylko na włączonym silniku (oprócz pozycyjnych)
-samoczynnie wlącza się kontrolka STOP, przy wyjętych kluczykach , wskażnik temperatury skacze do góry i wlączają się światła, (przy zimnym silniku)
-wskaznik paliwa stale pokazuje pół baku
-centralny zamek odbija po zamknięciu



Tak jak wyżej kolega mówi brak masy,ale przecież masz miernik,więc do dzieła.
A tak na marginesie jesteś mechanikiem,czy tylko P.P mechanikiem. Twisted Evil
Pią 0:39, 27 Lis 2009
Gość







Post
Właściwie to nie wiem czy mogę tu w ogóle zaglądać i pisać bo nie jestem mechanikiem (zreszta napisałem ,że dopiero sobie miernik kupiłem) Embarassed
Tak wiec potrzebuje trochę dokładniejszych wskazówek co do szukania braku masy.
Jeśli ktoś mi to podpowie to wielkie dzięki jeśli nie to i tak dziękuje za wiele cennych porad.

Program po wizycie u elektronika wykazał : błąd w komunikacji pomiędzy BSI a deską rozdzielczą
Pią 9:00, 27 Lis 2009
Gość







Post
Więc szukaj styków w BSI.
Pią 11:34, 27 Lis 2009
Gość







Post
Jak to zrobić?
Pią 12:15, 27 Lis 2009
Gość







Post
Miernikiem,za sugerował bym coś,ale mnie tarantula nie lubi,bo woli coś gupiego powiedzieć:wymień na nowe lub sprawdź palcem.
proponuję stronę:
[link widoczny dla zalogowanych]


Ostatnio zmieniony przez Gość dnia Sob 0:46, 28 Lis 2009, w całości zmieniany 1 raz
Sob 0:45, 28 Lis 2009
Wyświetl posty z ostatnich:    
Odpowiedz do tematu    Forum dla mechaników samochodowych Strona Główna » Mechanika samochodowa / Elektronika samochodowa Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do: 
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Design by Freestyle XL / Music Lyrics.
Regulamin