Autor |
Wiadomość |
Gość
|
Podłączenie Led do jazdy dziennej |
|
Witam. Chciałem się zapytać czy ktoś z was próbował podłączyć takie światła
moto.allegro.pl/item634588988_swiatla_do_jazdy_dziennej_2x20_led_homologacja.html
Facet mówi że światła same się zapalają gdy włączymy silnik i gasną w chwili włączenia pozycyjnych. Ciekawiło mnie na jakiej zasadzie to działa i zadzwoniłem do niego. Mówi ze lampa ma 3 przewody 1 napięciowy, 2 masowy, 3 podłącza się np pod alternator w celu przesłania sygnału startowego dla lampy (świecą gdy silnik pracuje) według mnie takie połączenie nie może być stosowane w naszym kraju ponieważ zgodnie z naszym prawem połączenie elektryczne powinno być takie, aby nie można było świateł do jazdy dziennej włączyć, jeśli nie są jednocześnie włączone tylne światłą pozycyjne. Powinny się automatycznie wyłączać, jeżeli włącza się światło mijania lub drogowe, z wyjątkiem krótkotrwałego włączenia tych świateł jako świateł ostrzegawczych. I tu zaczyna się problem...
1) jak podłączyć do tego zestawu tylne światła pozycyjne żeby przy okazji nie włączyły się przednie pozycyjne?
2) jak już podłączymy tylne pozycje to w chwili włączania świateł (w naszych oplach najpierw włączamy pozycyjne później mijania) napięcie na tylnych pozycjach prawdopodobnie wyniesie około 28V a nie 14V ponieważ przez chwile będą dostawać napięcie z układu od świateł dziennych i świateł mijania...
Układ świateł dziennych, pozycyjnych, mijania i drogowych muszą być niezależne. Umiejscowienie świateł będzie na kratce zderzaka- powiedzmy że to są wyznaczniki które muszą być spełnione
Moje pomysły to:
1) do włączenia wykorzystać oryginalny przełącznik przednich świateł przeciwmgielnych, nie mam ich zamontowanych guzik nie używany i kontrolke bym mial na zegarach czy działają czy nie... tak mi się wydaje. może być problem z automatycznym przełączeniem
2) czekać na zmianę przepisów ma być poprawka która pozwoli jeździc na światłach dziennych bez włączonych tylnych postojuwek
3) modyfikować listwę tylnej lampy i dokładać żarówkę??? raczej odpada
4) wasze propozycje
Przy okazji jak by ktoś chciał kupić to światła muszą być koniecznie z homologacja RL-światło do jazdy dziennej, muszą tez posiadać symbol E + liczba (liczba to kraj unii europejskiej w której uzyskały homologacje i dopuszczenie do korzystania na terenie całej unii)
Dodatkowo polskie przepisy normują umiejscowienie świateł do jazdy dziennej tj:
Na szerokości pojazdu rozmieszczenie powinno być takie, aby były umiejscowione nie przekraczały 400 mm od bocznego obrysu pojazdu, wzajemna odległość nie może być mniejsza niż 600 mm. – jeżeli szerokość pojazdu nie przekracza 1,3 m to odległość może być zmniejszona do 400 mm. Rozmieszczenie na wysokości pojazdu w granicach od 250 do 1500 mm. Barwa światła biała.
|
|
Czw 8:24, 21 Maj 2009 |
|
 |
|
 |
Gość
|
|
|
Witam,instalacja 12v skąd 28v !,tylne światła nieobowiązkowe !,wyłączenie świateł dziennych załatwi przekażnik podłączony pod postojówki .
|
|
Śro 13:24, 24 Cze 2009 |
|
 |
Gość
|
|
|
Od dnia 20 czerwca 2009 roku, zgodnie z rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 2009-05-04 nie są już wymagane tylne światła pozycyjne, gdy włączone są światła do jazdy dziennej.
|
|
Śro 14:44, 24 Cze 2009 |
|
 |
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
|
|