Forum dla mechaników samochodowych Strona Główna
RejestracjaSzukajFAQUżytkownicyGrupyGalerieZaloguj
Wentylator chłodnicy-Zasada działania

 
Odpowiedz do tematu    Forum dla mechaników samochodowych Strona Główna » Mechanika samochodowa / Elektronika samochodowa Zobacz poprzedni temat
Zobacz następny temat
Wentylator chłodnicy-Zasada działania
Autor Wiadomość
Ermaksio
Starszy młotkowy
Starszy młotkowy



Dołączył: 11 Lut 2011
Posty: 135
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warmińsko-Mazurskie
Płeć: Mężczyzna

Post Wentylator chłodnicy-Zasada działania
Witam!! Męcze się z oplem sintrą 2.2TD 98r. od dłuższego czasu więc postanowiłem zapytać bo moje umiejętności elektroniczne są o wiele mniejsze od mechanicznych Sad (1) Sprawa wygląda tak: wentylator się nie włącza,czujnik przy termostacie(ten co daje sygnał na komputer nie na wskaźnik)wymieniony na nowy boscha(nr.0281002169),przekaźniki sprawne.Po odpięciu kostki od tego 2pinowego czujnika włączają sie obydwa wentylatory jednak przy osiągnięciu temperatury nic sie nie dzieje.W tym modelu występuje czujnik tylko ten przy termostacie,nie ma na chłodnicy(wiem na 100% bo w akcie desperacji wyjąłem nawet chłodnice i nie ma czujnika.Chłodnica orginalna.)Z tego co się dowiedziałem wentylator załancza przekaźnik który jest sterowany masa(-).Czy to prawda.Jak działa taki układ??Czy jest możliwe uszkodzenie komputera samochodu który steruje tym procesem??Czy bardziej prawdopodobny brak tej masy??.....Sprawdzałem czujnik i oporność zachowuje sie prawidłowo w stosunku do temperatury...Pomocy!!!


Post został pochwalony 0 razy
Pią 1:11, 11 Lut 2011 Zobacz profil autora
Roman59
ADMIN
ADMIN



Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 3641
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 226 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Podkarpacie
Płeć: Mężczyzna

Post
Wiesz który przekaźnik?to wyciąg przekaźnik połącz na krotko poznasz bolce nie raz są większe i miedziane i zobaczysz czy wentylatory ci chodzą a piny z komputera to 40 i 61 ale wentylatory zawsze muszą przechodzić przez przekaźnik bo mają dużą moc.


Post został pochwalony 0 razy
Pią 10:25, 11 Lut 2011 Zobacz profil autora
Ermaksio
Starszy młotkowy
Starszy młotkowy



Dołączył: 11 Lut 2011
Posty: 135
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warmińsko-Mazurskie
Płeć: Mężczyzna

Post
Jak wentylatory działały w starszych autach gdzie komputer nimi nie sterował?? Niby był termistor....Czy układ który chcem zrobić zadziała?? Do układu chłodzenia chcem dodać termistor(czujnik z chłodnicy np. z vw polo) połącze wentylator z zasilaniem i + albo - przerwe tym termistorem...Będzie sie to załanczać przy odpowiedniej temperaturze?? Mam zrobic przerwe na + czy - ??


Post został pochwalony 0 razy
Wto 10:36, 01 Mar 2011 Zobacz profil autora
Roman59
ADMIN
ADMIN



Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 3641
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 226 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Podkarpacie
Płeć: Mężczyzna

Post
Prądowy np z akumulatora poprzez bezpiecznik(są teraz takie kostki) do przekaźnika z przekaźnika do wentylatorów.A drugie zasilanie musisz podłączyć już z innego zasilania do czujnika na chłodnicy i drugi przewód od czujnika pójdzie do przekaźnika żeby załączył przekaźnik i zostało podłączyć masę do przekaźnika i chodzi.I jeszcze masa do wentylatorów.
Łączenie na przekaźniku z akumulatora pod 30 i z 87 do wentylatorów drugie to jest sterowanie z czujnika chłodnicy pod 85 i masa 86 tylko zasilanie pod czujnik chłodnicy.


Post został pochwalony 0 razy
Wto 12:16, 01 Mar 2011 Zobacz profil autora
Ermaksio
Starszy młotkowy
Starszy młotkowy



Dołączył: 11 Lut 2011
Posty: 135
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warmińsko-Mazurskie
Płeć: Mężczyzna

Post
Prosze podaj mi jakąłś przykładowa aukcje z takim przekaźnikiem [link widoczny dla zalogowanych] Ile on ma miec nóg?? taki z 5 będzie dobry?? [link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Ermaksio dnia Wto 13:29, 01 Mar 2011, w całości zmieniany 1 raz
Wto 13:27, 01 Mar 2011 Zobacz profil autora
Roman59
ADMIN
ADMIN



Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 3641
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 226 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Podkarpacie
Płeć: Mężczyzna

Post
Przekaźnik masz gotowy nawet z kablami od Fiata 126P od świateł długie krótkie tam jest dwa zestawy tylko na złom lub same przekaźniki od świateł Fiat,Polonez i inne bo wszystkie jednakowe a tu masz łączenie.
Google i grafika i wszystko znajdziesz

[link widoczny dla zalogowanych]
Tu masz tylko łączyć;
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Roman59 dnia Wto 17:35, 01 Mar 2011, w całości zmieniany 2 razy
Wto 17:03, 01 Mar 2011 Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:    
Odpowiedz do tematu    Forum dla mechaników samochodowych Strona Główna » Mechanika samochodowa / Elektronika samochodowa Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do: 
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Design by Freestyle XL / Music Lyrics.
Regulamin