Forum dla mechaników samochodowych Strona Główna
RejestracjaSzukajFAQUżytkownicyGrupyGalerieZaloguj
polonez abimex 1.6

 
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum dla mechaników samochodowych Strona Główna » Mechanika samochodowa / Elektronika samochodowa Zobacz poprzedni temat
Zobacz następny temat
polonez abimex 1.6
Autor Wiadomość
Gość








Post polonez abimex 1.6
Witam kolegow mam nastepujacy maly problemik otuz prubowalem zczytac dane z komputera pokladowego w polonezie caro rocznik 96 abimex komp mono wtrysk silnik ohv ce ale niestety w jakis magiczny sposub nie ma polaczenia PC a autko abimex kabelki robilem wedlug opisow z netu sciagnietych i to ............ niechce sie komunikowac ostatnio zrobilem kabelek do LPG AL700 i chula aaaasz milo a tu kap w autku niemoze sie skomunikowac z pc co jest grane ? mieliscie taki juz problem ??? a na pokladzie PC mam XP PRO , zworka we wtyczce w autku podczas zczytywania impulsow swietlnych z deski rozdzielczej i tgo dziala a kabel niechce
Śro 1:35, 13 Wrz 2006
Gość








Post
zdazylo sie juz kilka razy ze samochod nie chce sie polaczyc z PC, moze byc cos z komputerem w samochodzie
Śro 21:53, 13 Wrz 2006
Gość








Post
ale jak przy kapie na drucie zrobie test to lampka miga wiec niewiem moze jak mi sie uda orginalny kabel dorwac to zobacze co jest grane
Śro 22:46, 13 Wrz 2006
kubus
ADMIN
ADMIN



Dołączył: 10 Wrz 2006
Posty: 147
Przeczytał: 5 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Gdynia

Post
Może masz coś powalone z tym kablem a skad masz schemat fejsu
??


Post został pochwalony 0 razy
Czw 1:12, 14 Wrz 2006 Zobacz profil autora
Gość








Post ABIMEX
schematy kabli na opornikach tranzystorach mam z netu i na ukladzie max232 bodajze jakos lpg na tym ukladzie chodzi a komp na pokladzie PN niechce jakos zaskoczyc niewiem moze system XP PRO mam nie odpowiedni do programu mial ktos klopoty z abimexem i xp pro w transmisji ?
Czw 1:39, 14 Wrz 2006
Gość








Post abimex
abimex ostatnio szczytywalem bledy i wyskoczyl blad nr:4 co to za blad bo nigdzie go znalesc nie moge te co znalazlem zaczynaja sie od 12 a tu blad 4?? co on oznacza pozatym ze poldek sie sypie





×KOD USTERKI 12 BRAK IMPULSÓW Z WALU KORBOWEGO (SILNIK NIE PRACUJE)
┌─────────┬────────────────────┬───────┬─────────────────────────────────┐
│ KOD │ WADLIWE DZIALANIE/ │ NUMER │ WARUNKI WADLIWEGO DZIALANIA │
│ USTERKI │ ODNOSNY CZUJNIK │ TESTU │ │
└─────────┴────────────────────┴───────┴─────────────────────────────────┘
12 Silnik nie pracuje 01* sygnalizowane bedzie jedynie jako
(nie daje sie uru- kod blyskowy lampki ostrzegawczej
chomic) silnika. Stosowany jest jedynie do
sprawdzenia dzialania lampki. Kod
ten bedzie zawsze poprzedzal
kody blyskowe wadliwego dzialania.
Jesli to nie nastapi,to albo silnik
pracuje,albo uszkodzona jest lampka
ostrzegawcza. Nalezy tez sprawdzic
przewody elektryczne.
×KOD USTERKI 13 SYGNAL CZUJNIKA (SONDY) LAMBDA
┌─────────┬────────────────────┬───────┬─────────────────────────────────┐
│ KOD │ WADLIWE DZIALANIE/ │ NUMER │ WARUNKI WADLIWEGO DZIALANIA │
│ USTERKI │ ODNOSNY CZUJNIK │ TESTU │ │
└─────────┴────────────────────┴───────┴─────────────────────────────────┘
13 Czujnik lambda 07, 08* ECM rozpoznaje napiecie (patrz
ekran) miedzy 350 a 550 mV.

* temperatura plynu chlodzacego
> 85° C.

* silnik winien pracowac przez
przynajmniej 5 minut.

* otwarcie przepustnicy > 6%
(= sygnal TPS > 0,85 Volt.).

* Pominac, jesli uklad utrzymuje
kody defektow 21 lub 22
(MALFFLG1 00001000 lub MALFFLG1 00000100)
×KOD USTERKI 14 WYSOKI SYGNAL CZUJNIKA TEMP. PLYNU CHLODZACEGO
┌─────────┬────────────────────┬───────┬─────────────────────────────────┐
│ KOD │ WADLIWE DZIALANIE/ │ NUMER │ WARUNKI WADLIWEGO DZIALANIA │
│ USTERKI │ ODNOSNY CZUJNIK │ TESTU │ │
└─────────┴────────────────────┴───────┴─────────────────────────────────┘
14 Czujnik temperatury 02 * temperatura silnika - normalna
przebicie do masy (sprawdzic na wskazniku na tablicy
przyrzadow).

* temperatura plynu chlodzacego musi
zawsze byc wieksza od 135° C.

* Jesli do pamieci ECM trafi kod 14,
przyjmie on stala wartosc temp.
plynu chlodzacego.

×KOD USTERKI 15 NISKI SYGNAL CZUJNIKA TEMP. PLYNU CHLODZACEGO
┌─────────┬────────────────────┬───────┬─────────────────────────────────┐
│ KOD │ WADLIWE DZIALANIE/ │ NUMER │ WARUNKI WADLIWEGO DZIALANIA │
│ USTERKI │ ODNOSNY CZUJNIK │ TESTU │ │
└─────────┴────────────────────┴───────┴─────────────────────────────────┘
15 Czujnik temperatury 02 * normalna temperatura silnika
(patrz - obwód otwarty
zestaw wskaznikow).

* jesli kod usterki 15 wejdzie do
pamieci, komputer (ECM) przyjmie
stala wartosc temperatury plynu
chlodzacego.
×KOD USTERKI 21 WYSOKI SYGNAL Z CZUJNIKA POLOZENIA PRZEPUSTNICY
┌─────────┬────────────────────┬───────┬─────────────────────────────────┐
│ KOD │ WADLIWE DZIALANIE/ │ NUMER │ WARUNKI WADLIWEGO DZIALANIA │
│ USTERKI │ ODNOSNY CZUJNIK │ TESTU │ │
└─────────┴────────────────────┴───────┴─────────────────────────────────┘
21 Czujnik polozenia 04 * napiecie z czujnika wieksze niz
przepustnicy (TPS) 3.5 V.
- zbyt wysoki * obroty silnika ponizej
sygnal napiecia. 2200 obr/min.
* wskazanie czujnika cisnienia
bezwzglednego kolektora (MAP)
mniejsze od 85 kPa.

* wadliwe dzialanie winno trwac
dluzej niz 2 sekundy.
Ł┌─────────┬────────────────────┬───────┬─────────────────────────────────┐
│ KOD │ WADLIWE DZIALANIE/ │ NUMER │ WARUNKI WADLIWEGO DZIALANIA │
│ USTERKI │ ODNOSNY CZUJNIK │ TESTU │ │
└─────────┴────────────────────┴───────┴─────────────────────────────────┘
21 Czujnik polozenia 04 * jesli kod usterki 21 wejdzie do
przepustnicy (TPS) pamieci ECM, komputer pobierac
bedzie dane z tabeli w zaleznosci
od predkosci obrotowej silnika
i wartosci cisnienia bezwzglednego
(MAP).
×KOD USTERKI 22 NISKI SYGNAL Z CZUJNIKA POLOZENIA PRZEPUSTNICY
┌─────────┬────────────────────┬───────┬─────────────────────────────────┐
│ KOD │ WADLIWE DZIALANIE/ │ NUMER │ WARUNKI WADLIWEGO DZIALANIA │
│ USTERKI │ ODNOSNY CZUJNIK │ TESTU │ │
└─────────┴────────────────────┴───────┴─────────────────────────────────┘
22 Czujnik polozenia 04 * napiecie czujnika TPS ponizej 0,16
przepustnicy (TPS) Volt.
- zbyt niski sygnal
napiecia. * Silnik na biegu jalowym.

* jesli kod usterki 22 wejdzie do
pamieci ECM, komputer bedzie
pobierac dane w sposób podany
w opisie kodu usterki 21
×KOD USTERKI 24 WADLIWE DZIALANIE CZUJNIKA PREDKOSCI PROJAZDU
┌─────────┬────────────────────┬───────┬─────────────────────────────────┐
│ KOD │ WADLIWE DZIALANIE/ │ NUMER │ WARUNKI WADLIWEGO DZIALANIA │
│ USTERKI │ ODNOSNY CZUJNIK │ TESTU │ │
└─────────┴────────────────────┴───────┴─────────────────────────────────┘
24 Czujnik predkosci 11,13 * predkosc pojazdu ponizej
16 km/godz.
* obroty silnika pomiedzy 2200-4400
obr/min.
* temp. cieczy chlodzacej powyzej
85° C.
* wartosc czujnika cisnienia
bezwzglednego (MAP) ponizej
18,5 kPa.
* wadliwe dzialanie winno trwac
ponizej 4 sek.
* przepustnica zamknieta.
* w pamieci komputera (ECM) nie sa
magazynowane kody usterek 21, 22,
33 i 34.
×KOD USTERKI 33 WYSOKI SYGNAL CZUJNIKA CISNIENIA BEZWZGLEDNEGO
┌─────────┬────────────────────┬───────┬─────────────────────────────────┐
│ KOD │ WADLIWE DZIALANIE/ │ NUMER │ WARUNKI WADLIWEGO DZIALANIA │
│ USTERKI │ ODNOSNY CZUJNIK │ TESTU │ │
└─────────┴────────────────────┴───────┴─────────────────────────────────┘
33 Zbyt wysokie 03 * sygnal z czujnika MAP jest wiekszy
napiecie sygnalu od 84 kPa przez dluzej, niz
czujnika cisnienia 5 sekund czasu.
bezwzglednego (MAP)
* przepustnica zamknieta.

* silnik na biegu jalowym.

* kody usterek 21, 22 nie zostaly
zarejestrowane w pamieci komputera
(ECM).
×KOD USTERKI 34 NISKI SYGNAL CZUJNIKA CISNIENIA BEZWZGLEDNEGO
┌─────────┬────────────────────┬───────┬─────────────────────────────────┐
│ KOD │ WADLIWE DZIALANIE/ │ NUMER │ WARUNKI WADLIWEGO DZIALANIA │
│ USTERKI │ ODNOSNY CZUJNIK │ TESTU │ │
└─────────┴────────────────────┴───────┴─────────────────────────────────┘
34 Zbyt niskie 03 * silnik na biegu jalowym (zimny),
napiecie sygnalu predkosc obrotawa ponizej 1200
czujnika cisnienia obr/min.
bezwzglednego (MAP)
* w pamieci komputera (ECM) nie
zostal zarajestrowany kod usterki
21.

* sygnal czujnika cisnienia
bezwzglednego (MAP) nizszy niz
14 kPa.

* silnik (goracy): predkosc obrotowa
powyzej 1200 obr/min.

* Otwarcie przepustnicy 20%.
Sygnal TPS .....
×KOD USTERKI 35 DEFEKT SINICZKA STOPNIOWEGO ZAWORU KONTROLNEGO POWIETRZA BIEGU JALOWEGO
Str.1/1
┌─────────┬────────────────────┬───────┬─────────────────────────────────┐
│ KOD │ WADLIWE DZIALANIE/ │ NUMER │ WARUNKI WADLIWEGO DZIALANIA │
│ USTERKI │ ODNOSNY CZUJNIK │ TESTU │ │
└─────────┴────────────────────┴───────┴─────────────────────────────────┘
35 Silniczek stopniowy 05,06 * zbyt duze odchylki predkosci
-zbyt duze wahania obrotowej na biegu jalowym
predkosci obrotowej
biegu jalowego * w pamieci ECM nie sa rejestrowane
kody usterek 21, 22 lub 24.

* przepustnica calkowicie zamknieta
(uszczelka biegu jalowego nie
przerwana).

* wadliwe dzialania trwa minimum 20
sekund.
×KOD USTERKI 42 WADA ZAPLONU URZADZENIA BEZPOSREDNIEGO WTRYSKU
┌─────────┬────────────────────┬───────┬─────────────────────────────────┐
│ KOD │ WADLIWE DZIALANIE/ │ NUMER │ WARUNKI WADLIWEGO DZIALANIA │
│ USTERKI │ ODNOSNY CZUJNIK │ TESTU │ │
└─────────┴────────────────────┴───────┴─────────────────────────────────┘
42 DEFEKT ZESPOLU BEZ- -- * Usterki zaplonu lub brak zaplonu
POSREDNIEGO WTRYSKU silnika.
(DIS)
Zwarcie w 6-stykowej * Sprawdzic wielkosc szczeliny
zlaczce DIS. (woda) pomiedzy czujnikiem a kolkiem na
wale korbowym, sterujacym zaplonem
(0,6 mm do 0,8 mm).
×KOD USTERKI 44 ZBYT UBOGA MIESZANKA Z CZUJNIKA TLENU (LAMBDA)
┌─────────┬────────────────────┬───────┬─────────────────────────────────┐
│ KOD │ WADLIWE DZIALANIE/ │ NUMER │ WARUNKI WADLIWEGO DZIALANIA │
│ USTERKI │ ODNOSNY CZUJNIK │ TESTU │ │
└─────────┴────────────────────┴───────┴─────────────────────────────────┘
44 Czujnik tlenu 08 * nie zarejestrowano w pamieci kodów
(lambda) 09,10 usterek 33 lub 34.

* silnik powinien miec normalna
temperatura pracy.

* komputer ECM utrzymuje przez
minimum 50 sek. (przy obiegu
zmknietym - katalizator) napiecie
ponizej 0,20 Volt.

* jesli kod usterki 44 zostanie
zarejestrowany w pamieci, uklad
przechodzi na prace w trybie
otwartej petli (bez katalizatora).
×KOD USTERKI 45 ZBYT BOGATA MIESZANKA Z CZUJNIKA TLENU (LAMBDA)
┌─────────┬────────────────────┬───────┬─────────────────────────────────┐
│ KOD │ WADLIWE DZIALANIE/ │ NUMER │ WARUNKI WADLIWEGO DZIALANIA │
│ USTERKI │ ODNOSNY CZUJNIK │ TESTU │ │
└─────────┴────────────────────┴───────┴─────────────────────────────────┘
45 Czujnik tlenu 08,09 * komputer (ECM) nie rejestruje w
(lambda) 10 pamieci kodu usterki 33 lub 34.

* silnik ma normalna temperature
pracy.

* komputer (ECM) przy "zamknietym
obiegu" utrzymuje w czasie 40 sek.
napiecie 0,75 V.

* jesli kod usterki 45 zostanie
zarejestrowany w pamieci, uklad
przechodzi na prace w trybie
"otwartej petli" (bez
katalizatora).
×KOD USTERKI 51 BLAD KOMPUTERA (ECM/EPROM)
┌─────────┬────────────────────┬───────┬─────────────────────────────────┐
│ KOD │ WADLIWE DZIALANIE/ │ NUMER │ WARUNKI WADLIWEGO DZIALANIA │
│ USTERKI │ ODNOSNY CZUJNIK │ TESTU │ │
└─────────┴────────────────────┴───────┴─────────────────────────────────┘
51 Wadliwe dzialanie -- * komputer (ECM) nie jest w stanie
programu komputera uzyskac zadnych danych z pamieci
(ECM) programu. Wadliwe dzialanie ECM
lub EPROM. Wymienic wtykowy modul
kalibracyjny (CALPACK lub MENCAL)
lub i ECM.
×KOD USTERKI 53 ZBYT WYSOKIE NAPIECIE NA AKUMULATORZE
┌─────────┬────────────────────┬───────┬─────────────────────────────────┐
│ KOD │ WADLIWE DZIALANIE/ │ NUMER │ WARUNKI WADLIWEGO DZIALANIA │
│ USTERKI │ ODNOSNY CZUJNIK │ TESTU │ │
└─────────┴────────────────────┴───────┴─────────────────────────────────┘
53 Sygnal wadliwego 01 * jesli napiecie zasilania przekracza
dzialania ECM -(zbyt 16,9 V.
wysokie napiecie za-
silania * kod usterki nie bedzie wyswietlony
na ekranie lecz tylko sygnalizowany
kodem blyskowym przez lampke "check
engine" w zestawie wskaznikow.
×KOD USTERKI 54
┌─────────┬────────────────────┬───────┬─────────────────────────────────┐
│ KOD │ WADLIWE DZIALANIE/ │ NUMER │ WARUNKI WADLIWEGO DZIALANIA │
│ USTERKI │ ODNOSNY CZUJNIK │ TESTU │ │
└─────────┴────────────────────┴───────┴─────────────────────────────────┘
54 TEN KOD USTERKI NIE MA ZASTOSOWANIA !
×KOD USTERKI 55 WADLIWE DZIALANIE KOMPUTERA ECM
┌─────────┬────────────────────┬───────┬─────────────────────────────────┐
│ KOD │ WADLIWE DZIALANIE/ │ NUMER │ WARUNKI WADLIWEGO DZIALANIA │
│ USTERKI │ ODNOSNY CZUJNIK │ TESTU │ │
└─────────┴────────────────────┴───────┴─────────────────────────────────┘
55 Wewnetrzna wada ECM 01 * brak wyswietlenia na ekraniku
jakiejkolwiek funkcji komputera
ECM

* wymienic komputer ECM

* sprawdzic wiazke przewodow
(polaczenia).
×▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒ Procedury prób (testów) 01 do 06
W p r o w a d z e n i e :
Ponizej omówione zostana szczególowo procedury prób, które
ewentualnie potwierdza, ze pewna czesc nalezy wymienic, lub ze jakis inny
defekt powoduje, ze system auto-diagnostyczny stwierdzil wadliwe
funkcjonowanie i zasygnalizowal to przez lampke ostrzegawcza silnika
(lub na ekraniku komputera).

W perwszej czesci rodzialu przedstawione zostana rozne testy
(próby) i metody ich przeprowadzania.

W drugiej czesci wskazane beda przyczyny wadliwego funkcjonowania
oraz sposoby rozwiazywania problemu.
Ł┌────────┬───────────────────┬──────────────┬───────────────┬────────────┐
│ NUMER │ ODCZYT NA EKRANIE │ U W A G I │ WARTOSC │ KOD │
│ TESTU │ LUB WARTOSC │ │ NOMINALNA │ USTERKI │
└────────┴───────────────────┴──────────────┴───────────────┴────────────┘
*) -

*) - wskazuje, która czesc odczytu nalezy uwzglednic.

*) - nalezy scisle stosowac sie do podanych
w tym punkcie zalecen (instrukcji).

*) - sprawdzic te dane z
danymi danego
czujnika/czesci.

*)-odpowiedni
numer.
Ł┌──────────────────────────────┬──────────────┬─────────────────────────┐
│ PROCEDURA TESTU │ WARTOSC │ PRZYCZYNY WADLIWEGO │
│ │ NOMINALNA │ DZIALANIA │
└──────────────────────────────┴──────────────┴──────────────────────────┘
*) - warunki (wymagania) testu

*) - wartosc rzeczywista czujnika.

*) - przyczyny wadliwego
funkcjonowania.
Ł┌───────┬─────────────┬─────────────────┬─────────────────────┬─────────┐
│ NUMER │ ODCZYT NA │ │ │ KOD │
│ TESTU │ EKRANIE LUB │ U W A G I │ WARTOSC NOMINALNA │ USTERKI │
│ │ WARTOSC │ │ │ │
└───────┴─────────────┴─────────────────┴─────────────────────┴─────────┘
01 Napiecie Zaplon wlaczony 11,5 - 13,5 V 53
akumulatora Uruchomic silnik. ponad 8 V.
Silnik pracuje. 13,0 - 16,9 V


┌────────────────────────┬──────────────┬────────────────────────────────┐
│ PROCEDURA TESTU │ WARTOSC │ PRZYCZYNY WADLIWEGO DZIALANIA │
│ │ NOMINALNA │ │
└────────────────────────┴──────────────┴────────────────────────────────┘
- sprawdzic multimetrem PATRZ NASTEPNA STRONA ! ! !
napiecie na akumulatorze.

UWAGA - Ten kod usterki moze byc zasygnalizowany jedynie poprzez pomiar
napiecia lub na ekranie komputera. Wewnetrzny system
autodiagnostyki osprzetu wtrysku paliwa nie zasygnalizuje go
przez lampke kotrolna silnika.
Ł┌────────────────────────┬──────────────┬────────────────────────────────┐
│ PROCEDURA TESTU │ WARTOSC │ PRZYCZYNY WADLIWEGO DZIALANIA │
│ │ NOMINALNA │ │
└────────────────────────┴──────────────┴────────────────────────────────┘
* silnik wylaczony 11,5 V. * wyladowany akumulator.
* skorodowane klemy akumulatora.
* sprawdzic wszystkie polaczenia
do masy pojazdu.

* uruchamianie silnika 8,0 V. * sprawdzic alternator i
regulator napiecia.

* silnik pracuje 13,0 V. * sprawdzic alternator i
regulator napiecia.

* odczyt napiecia na 13 - 16,9 V. * w przypadku gdy alternator,
ekranie regulator napiecia, akumulator
i polaczenia sa w porzadku,
moze byc wada ECM. (komputer
pokladowy).
Ł┌───────┬─────────────┬───────────────────┬────────────────────┬─────────┐
│ NUMER │ ODCZYT NA │ │ │ KOD │
│ TESTU │ EKRANIE LUB │ U W A G I │ WARTOSC NOMINALNA │ USTERKI │
│ │ WARTOSC │ │ │ │
└───────┴─────────────┴───────────────────┴────────────────────┴─────────┘
02 Temperatura Silnik ma normalna > 75° 14, 15
plynu chlodz. temperatura robocza.
(patrz (patrz zestaw na
zestaw desce rozdzielcz.)
wkaznikow)

┌───────────────────────────┬────────────┬───────────────────────────────┐
│ PROCEDURA TESTU │ WARTOSC │ PRZYCZYNY WADLIWEGO DZIALANIA │
│ │ NOMINALNA │ │
└───────────────────────────┴────────────┴───────────────────────────────┘
* wylaczyc konektor czujnika - 39° C * zwarcie w przewodacz miedzy
temperatury czujnikiem a ECM

* wadliwosc ECM.
Ł┌────────────────────────────┬───────────┬───────────────────────────────┐
│ PROCEDURA TESTU │ WARTOSC │ PRZYCZYNY WADLIWEGO DZIALANIA │
│ │ NOMINALNA │ │
└────────────────────────────┴───────────┴───────────────────────────────┘
* wylaczyc wtyczke z przewodami + 151° C * przerwane polaczenie pomiedzy
z czujnika temp. i zmostkowac czujnikiem temp. wody a ECM.
styki A i B dodatkowym drutem
* wadliwe dzialanie ECM.

* wadliwe (zoksydowane
polaczenie miedzy konektorem
a czujnikiem lub/i konektorem
a ECM.

* Sprawdzenie czujnika temperatury: ┌──────────┬─────────────────┐
Uzyc oddziely wskaznik temp. lub termo- │ TEMP. °C │ OPORNOSC kOhm │
metr do mierzenia temperatury. Badany ├──────────┼─────────────────┤
czujnik winien posiadac opornosc w fun- │ 20 │ 3,400 │
kcji temperatury, jak w tabelce obok. │ 38 │ 1,800 │
Do sprawdzenia opornosci uzyc odpowied- │ 70 │ 0,450 │
niego omomierza. │ 100 │ 0,185 │
└──────────┴─────────────────┘
Ł┌───────┬─────────────┬──────────────────┬─────────────────────┬─────────┐
│ NUMER │ ODCZYT NA │ │ │ KOD │
│ TESTU │ EKRANIE LUB │ U W A G I │ WARTOSC NOMINALNA │ USTERKI │
│ │ WARTOSC │ │ │ │
└───────┴─────────────┴──────────────────┴─────────────────────┴─────────┘
03 PODCISNIENIE Zaplon wlaczony 0,90-1,10 bar 33, 34
KOLEKTORA (zaleznie od
DOLOTOWEGO wysokosci n.p.m.)
(sygnal
czujnika MAP)
Silnik pracuje na
wolnych obrotach: 0,20-0,54 bar
Ł┌───────────────────────────┬────────────┬───────────────────────────────┐
│ PROCEDURA TESTU │ WARTOSC │ PRZYCZYNY WADLIWEGO DZIALANIA │
│ │ NOMINALNA │ │
└───────────────────────────┴────────────┴───────────────────────────────┘
* Zaplon wlaczony

Odlaczyc konektor od 0,1 bar/0 V. * zwarcie w przewodach
czujnika pomiedzy czujnikiem a ECM.

* Zaplon wlaczony.

Odlaczyc konektor czujnika 0,1 bar/0 V. * defekt komputera pokladowego
MAP (cisnienia ECM
bezwzglednego) od wejscia
do ECM. (patrz
schemat instalacji)
Ł┌─────────────────────────┬─────────────┬────────────────────────────────┐
│ PROCEDURA TESTU │ WARTOSC │ PRZYCZYNY WADLIWEGO DZIALANIA │
│ │ NOMINALNA │ │
└─────────────────────────┴─────────────┴────────────────────────────────┘
* Zaplon wlaczony.

Odlaczyc konektor od 0,9 do 1,1 * Zwarcie w przewodach miedzy
czujnika MAP i polaczyc bar czujnikiem MAP a ECM.
mostkowo styki B i C 4,7 do 5,1 Sprawdzic omomierzem przewody
ze soba. Volt miedzy konektorem a ECM.
(rowniez sprawdzic na
przebicie do masy).
Ł┌──────────────────────────────┬──────────────┬──────────────────────────┐
│ PROCEDURA TESTU │ WARTOSC │ PRZYCZYNY WADLIWEGO │
│ │ NOMINALNA │ DZIALANIA │
└──────────────────────────────┴──────────────┴──────────────────────────┘
* sprawdzic charakterystyke ┌────┬───────────┐ - jesli wartosci
czujnika cisn. bezwzglednego │bar │ volt │ odczytane podczas
MAP pompa prozniowa i multi- ├────┼───────────┤ pomiarow sa niezgodne
metrem. Porównac wyniki z │ 0 │ 4,7 - 5,1 │ z wartosciami podanymi
tabela obok. Wylaczy- i │0,2 │ 3,5 - 3,9 │ w tabeli - wymienic
wlaczyc zaplon po kazdej │0,6 │ 1,3 - 1,7 │ czujnik cisnienia
zmianie cisnienia i sprawdzic│0,8 │ 0,3 - 0,7 │ bezwzglednego (MAP).
odczyty. └────┴───────────┘

* sprawdzic przewod pneumatyczny
czujnika MAP na uszkodzenie,
nieszczelnosc lub niedroznosc.
Ł┌───────┬─────────────┬──────────────────┬─────────────────────┬─────────┐
│ NUMER │ ODCZYT NA │ │ │ KOD │
│ TESTU │ EKRANIE LUB │ U W A G I │ WARTOSC NOMINALNA │ USTERKI │
│ │ WARTOSC │ │ │ │
└───────┴─────────────┴──────────────────┴─────────────────────┴─────────┘
04 Czujnik - bieg jalowy 0,4 - 0,8 V. 21, 22
pozycji
przepustnicy - przy otwartej
(TPS) przepustnicy 4,4 - 4,8 V.
Ł┌──────────────────────────┬────────────┬────────────────────────────────┐
│ PROCEDURA TESTU │ WARTOSC │ PRZYCZYNY WADLIWEGO DZIALANIA │
│ │ NOMINALNA │ │
└──────────────────────────┴────────────┴────────────────────────────────┘
* zaplon wlaczony

* odlaczona wtyczka 0 Volt Problem w przewodach (zwarcie,
czujnika TPS przerwa)

* odlaczona wtyk TPS od ECM 0 Volt Wada funkcjonowania ECM.
Ł┌──────────────────────────────┬──────────────┬──────────────────────────┐
│ PROCEDURA TESTU │ WARTOSC │ PRZYCZYNY WADLIWEGO │
│ │ NOMINALNA │ DZIALANIA │
└──────────────────────────────┴──────────────┴──────────────────────────┘
* Czujnik TPS odlaczony. 4,9 - 5,1 V. Zwarcie w przewodach lub
Zewrzec koncówki A i C wtyku przerwa.

* Sprawdzic multimetrem czujnik
pozycji przepustnicy (TPS).
(wtyk konektora odlaczony od
czujnika)
┌────────────────┬─────────────────┐
Zmierzyc opornosc pomiedzy nozkami │ nie oznakowany │ CTS * │
czujnika: ├────────────────┼─────────────────┤
A i B ............................│ 4,0 - 6,0 KOhm │ 4,0 - 9,0 KOhm │
B i C .przepustnica zamknieta ....│ 3,0 - 4,0 KOhm │ 1,0 - 3,0 KOhm │
.przepustn. w pelni otwarta.│ 6,0 - 7,0 KOhm │ 5,0 - 10,0 KOhm │
└────────────────┴─────────────────┘
UWAGA - Wystepuja czujniki bez oznakowania lub oznakowane na korpusie
"CTS" w kolku.
Ł┌───────┬─────────────┬─────────────────┬──────────────────────┬─────────┐
│ NUMER │ ODCZYT NA │ │ │ KOD │
│ TESTU │ EKRANIE LUB │ U W A G I │ WARTOSC NOMINALNA │ USTERKI │
│ │ WARTOSC │ │ │ │
└───────┴─────────────┴─────────────────┴──────────────────────┴─────────┘
05 Bieg jalowy Wszystkie zespoly 750-800 obr/min. 35
elektr. wylaczone. (sprawdz dodatkowym
Normalna t° pracy obrotomierzem)
silnika Wartosc wyswietlana:
850-950 obr/min.
Ł┌──────────────────────────────┬──────────────┬──────────────────────────┐
│ PROCEDURA TESTU │ WARTOSC │ PRZYCZYNY WADLIWEGO │
│ │ NOMINALNA │ DZIALANIA │
└────────────────────────γ
Śro 9:55, 20 Wrz 2006
Gość








Post cdn
Ł┌──────────────────────────────┬──────────────┬──────────────────────────┐
│ PROCEDURA TESTU │ WARTOSC │ PRZYCZYNY WADLIWEGO │
│ │ NOMINALNA │ DZIALANIA │
└──────────────────────────────┴──────────────┴──────────────────────────┘
* nierównomiernosc pracy biegu ˝ 100 obr/min. * "przeciek" podcisnienia
jalowego (falowanie obrotów)
- sprawdzic przewod
podcisnienia od strony
serwa i kolektora
dolotowego (szczelnosc).

- sprawdzic przewod
prozniowy na obudowie
wtryskiwacza (TBI).

- wyregulowac luzy zaworów:
- ssacy - 0,20 mm
- wydechowy - 0,25 mm

- sprawdzic przerwe na
swiecach zaplonowych
(0,9 - 1,0 mm).
Ł┌───────┬─────────────┬──────────────────┬─────────────────────┬─────────┐
│ NUMER │ ODCZYT NA │ │ │ KOD │
│ TESTU │ EKRANIE LUB │ U W A G I │ WARTOSC NOMINALNA │ USTERKI │
│ │ WARTOSC │ │ │ │
└───────┴─────────────┴──────────────────┴─────────────────────┴─────────┘
06 Silniczek silnik na biegu 5-35 faz przy 35
stopniowy jalowym przy: 850-950 obr.
IACV
wszystkie urzadz.
elektr. wylaczone

t° silnika 85° C

zwiekszyc obroty
silnika do 2200
obr/min. i powoli
przejsc na obroty
biegu jalowego.
Ł┌──────────────────────────────┬──────────────┬──────────────────────────┐
│ PROCEDURA TESTU │ WARTOSC │ PRZYCZYNY WADLIWEGO │
│ │ NOMINALNA │ DZIALANIA │
└──────────────────────────────┴──────────────┴──────────────────────────┘
- Wylaczyc wtyczke IACV, A/B - 0,5-13 V, * Obwod otwarty (przerwa w
sprawdzic voltomierzem przerywany. przewodach.
napiecie na stykach A i B C/D - 0,5-13 V.
oraz C i D. * Zwarcie w przewodach.

* Wadliwe dzialanie ECM.

- Zdjac IACV z zespolu TBI (za IACV wolno * defekt IACV
pompoca specjalnego wchodzi do
narzedzia) srodka i
wychodzi.

- Dopchnac IACV reka i wlaczyc IACV powoli * wadliwe dzialanie IACV.
zaplon. wysuwa sie na - wymienic IACV.
zewnatrz.
Ł┌────────────────────────┬──────────────┬────────────────────────────────┐
│ PROCEDURA TESTU │ WARTOSC │ PRZYCZYNY WADLIWEGO DZIALANIA │
│ │ NOMINALNA │ │
└────────────────────────┴──────────────┴────────────────────────────────┘
- Sprawdzic multimetrem 20 do 100 Ohm. * wadliwe dzialanie IACV.
opornosc miedzy wtykami Wymienic IACV.
A i B oraz C i D
Ł┌────────────────────────┬──────────────┬────────────────────────────────┐
│ PROCEDURA TESTU │ WARTOSC │ PRZYCZYNY WADLIWEGO DZIALANIA │
│ │ NOMINALNA │ │
└────────────────────────┴──────────────┴────────────────────────────────┘
Inna mozliwe przyczyny niewlasciwego dzialania zaworu kontrolnego
powietrza na biegu jalowym (IACV) lub nierownomiernej pracy na biegu
jalowym, czy tez ogolnie problemow z predkoscia na biegu jalowym:

* straty podcisnienia spowodane uszkodzeniem uszczelki lub
nieszczelnoscia przewodow.

* przywieranie (przyklejanie zaworu IACV, jego gniazda lub kanalu.

* wadliwe dzialanie czujnika predkosci lub problem z jego przewodami.

* przepustnica nie wraca do polozenia "0".

* problemy z ustawieniem i wyprzedzeniem zaplonu na skutek wadliwego
ustawienia szczeliny czujnika zwrotnego polozenia walu korbowego .

* Czujnik polozenia przepustnicy TPS moze dzialac niewlasciwie na skutek
zawil-gocenia lub problemow z przewodami.

* niewlasciwie ustawiona przerwa na elektrodach swiec lub przewody
wysokiego napiecia.
Ł┌────────────────────────┬──────────────┬────────────────────────────────┐
│ PROCEDURA TESTU │ WARTOSC │ PRZYCZYNY WADLIWEGO DZIALANIA │
│ │ NOMINALNA │ │
└────────────────────────┴──────────────┴────────────────────────────────┘
* sprawdzic bardzo dokladnie luzy zaworowe!

* sprawdzic dokladnie napiecie na zaciskach akumulatora w calym zakresie
obrotow silnika oraz przy wlaczeniu sukcesywnie wszystkich odbiornikow
(pod obciazeniem).
×▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒ Procedury prób (testów) 07 do 12
┌───────┬─────────────┬─────────────────┬──────────────────────┬─────────┐
│ NUMER │ ODCZYT NA │ │ │ KOD │
│ TESTU │ EKRANIE LUB │ U W A G I │ WARTOSC NOMINALNA │ USTERKI │
│ │ WARTOSC │ │ │ │
└───────┴─────────────┴─────────────────┴──────────────────────┴─────────┘
07 PETLA silnik goracy, PETLA ZAMKNIETA 13,44,45
ZAMKNIETA/ pacujacy przy
OTWARTA czesciowym obciazeniu
i t° minimum 80°C,
przy obrotach
1200 do 1600/min


┌────────────────────────┬──────────────┬────────────────────────────────┐
│ PROCEDURA TESTU │ WARTOSC │ PRZYCZYNY WADLIWEGO DZIALANIA │
│ │ NOMINALNA │ │
└────────────────────────┴──────────────┴────────────────────────────────┘

P A T R Z F A Z A T E S T U N O 0 8
Ł┌───────┬─────────────┬─────────────────┬──────────────────────┬─────────┐
│ NUMER │ ODCZYT NA │ │ │ KOD │
│ TESTU │ EKRANIE LUB │ U W A G I │ WARTOSC NOMINALNA │ USTERKI │
│ │ WARTOSC │ │ │ │
└───────┴─────────────┴─────────────────┴──────────────────────┴─────────┘

08 CZUJNIK SONDY silnik goracy na pomiedzy 13,44,45
LAMBDA O2 wolnych obrotach 0,35 i 0,55 V

silnik na wolnych zmieniajace sia
obrotach napiecie miedzy
0,1 i 0,9 V.
Ł┌──────────────────────────┬─────────────┬───────────────────────────────┐
│ PROCEDURA TESTU │ WARTOSC │ PRZYCZYNY WADLIWEGO DZIALANIA │
│ │ NOMINALNA │ │
└──────────────────────────┴─────────────┴───────────────────────────────┘
Odlaczyc konektor sondy silnik goracy, * przerwa lub zwarcie w
lambda i zmierzyc przyrzadem t° > 85°C przewodach sondy lambda.
akualnie generowane napiecie 0,35 - 0,5 V. * wadliwe dzialanie ECM.

* Uszkodzona sonda lambda.

Skasowac kod usterki zmieniajace * Uszkodzona sonda lambda.
w pamieci ECM, silnik sie napiecie
goracy t° > 85°C. 0,1 i 0,9 V.

U w a g a:
Jezeli brak jest sygnalu z sondy lambda, moze to byc spowodowane
jej uszkodzeniem z uwagi na pokrycie olowiem przy stosowaniu benzyny
etylizowanej.
Ł┌────────────────────────┬──────────────┬────────────────────────────────┐
│ PROCEDURA TESTU │ WARTOSC │ PRZYCZYNY WADLIWEGO DZIALANIA │
│ │ NOMINALNA │ │
└────────────────────────┴──────────────┴────────────────────────────────┘
SONDA LAMBDA

Dodatkowe przyczyny stalych
zanizonych wskazan sondy < 0,3 Volt

sprawdzic cisnienie przewod paliwa * uszkodzony regulator cisnienia
paliwa 0,7 - 0,8 bar na wtryskiwaczu (TBI)

przewod powrot * zatkany/zanieczyszcony filtr
ny paliwa max. paliwa.
0,3 bar.
* uszkodzone lub urwane
polaczenie do masy na
kolektorze wydechowym.

* czujnik MAP (cisn. bezwzgl.)
uszkodzony.
Ł┌────────────────────────┬──────────────┬────────────────────────────────┐
│ PROCEDURA TESTU │ WARTOSC │ PRZYCZYNY WADLIWEGO DZIALANIA │
│ │ NOMINALNA │ │
└────────────────────────┴──────────────┴────────────────────────────────┘
* wada dzialania czujnika
temperatury.

* nieszczelny uklad wydechu.

* nieszczelny zawor dolotowy.

* wadliwy wtryskiwacz.

* wada dzialania ECM (komput
pokl.).
Ł┌───────┬─────────────┬──────────────────┬─────────────────────┬─────────┐
│ NUMER │ ODCZYT NA │ │ │ KOD │
│ TESTU │ EKRANIE LUB │ U W A G I │ WARTOSC NOMINALNA │ USTERKI │
│ │ WARTOSC │ │ │ │
└───────┴─────────────┴──────────────────┴─────────────────────┴─────────┘
10 BLOCK LEARN Silnik goracy, na Wartosc integratora 44,45
wolnych obrotach, t° 118 do 159.
plynu chlodzacego > Srodkowa okolo 128.
80 °C.

* U w a g a :

Przy pomocy "block learn" dokonujemy korekty stosunku powietrze-paliwo,
jesli wartosc integratora przez dluzszy czas odbiega od optymalnego skladu
powietrze-pali-wo (wartosc stochiometryczna). Zadeniem "block learn" jest
zwiekszenie wartosci przy mieszance ubogiej lub zmniejszenie przy bogatej
tak, by wartosc integratora wynosila ponownie okolo 128.

"Block learn" jest czynnikiem korygujacym integrator. Jest to konieczne
dla osiagniecia zawsze optymalnych warunkow pracy katalizatora.

Ł"Block learn" wskazuje takze rozne inne parametry, takie jak: tolerancje
kostrukcyjne elementow systemu wtryskowego jak i elementow silnika, jak
rowniez tarcie wewnetrzne w silniku, ktore ulega zmianom podczas jego
eksploatacji. Wskazuje tez ewentualne nieszczelnosci w ukladzie dolotowym
silnika.
Teoretycznie problem moze sie pojawic, jesli przy normalnych
temperaturach roboczych "block learn" wyjdzie poza swoje granice
tolerancji, a wartosc integratora bedzie mniejsza od 120 lub wieksza niz
135. Dla prawidlowej oceny "block learn" nalezy wziac pod uwage rowniez
wartosc integratora. Dlatego tez nalezy zwrocic uwage, czy wartosc
integratora jest stabilna w dluzszym okresie czasu. Jesli w tych warunkach
wartosc ta jest bardzo rozniaca sie od nominalnej, nalezy ocenic stosunek
powietrze/paliwo dla silnika.
Ł┌────────────────────────────┬───────────┬───────────────────────────────┐
│ PROCEDURA TESTU │ WARTOSC │ PRZYCZYNY WADLIWEGO DZIALANIA │
│ │ NOMINALNA │ │
└────────────────────────────┴───────────┴───────────────────────────────┘
Wymazac kod usterki z pamieci
ECM silnik goracy, na wolnych
obrotach

* "block learn" miedzy 112 a 112 do 159 * patrz faza testu 08 -
118, wartosc integratora integrator mieszanka za bogata.
mniejsza od 120. (mieszanka 128
za bogata).

* "block learn" miedzy 145 a
160, i wartosc integratora
wieksza od 135. (mieszanka * patrz faza testu 08 -
za uboga) mieszanka zbyt uboga.
Ł┌───────┬─────────────┬─────────────────┬──────────────────────┬─────────┐
│ NUMER │ ODCZYT NA │ │ │ KOD │
│ TESTU │ EKRANIE LUB │ U W A G I │ WARTOSC NOMINALNA │ USTERKI │
│ │ WARTOSC │ │ │ │
└───────┴─────────────┴─────────────────┴──────────────────────┴─────────┘
11 CZUJNIK Porownac odczyt winna byc w przy 24,25
PREDKOSCI predkosciomierza blizeniu taka sama
z wartoscia ˝ 5 km/godz.
na ekranie.

* U w a g a
Czujnik predkosci winien miec na obudowie znak identyfikacyjny "AC".
Ł┌──────────────────────────┬─────────────┬───────────────────────────────┐
│ PROCEDURA TESTU │ WARTOSC │ PRZYCZYNY WADLIWEGO DZIALANIA │
│ │ NOMINALNA │ │
└──────────────────────────┴─────────────┴───────────────────────────────┘
Przy uzyciu dodatkowego
zlacza zrobic obejscie
istniejacej instalacji

* uzyc woltomierz 11,5 - 13,5 V * sprawdzic przewody czujnika
koncówka 1 - "+" miernika predkosci - mozliwe zwarcie
koncówka 3 - "-" miernika do masy.
Ł┌───────────────────────────┬────────────┬───────────────────────────────┐
│ PROCEDURA TESTU │ WARTOSC │ PRZYCZYNY WADLIWEGO DZIALANIA │
│ │ NOMINALNA │ │
└───────────────────────────┴────────────┴───────────────────────────────┘
Zaplon "WLACZONY"

* uzyc woltomierz napiecie * sprawdzic przewody i konektor
koncówka 2 - "+" miernika, przerywane do ECM. Mozliwe zwarcie do
koncówka 3 - "-" miernika pomiedzy: masy.
0,5-9,0 V

* uniesc tylne kola do gory,
wlaczyc 2-gi bieg (40km/h)

* sprawdzic woltomierzem na napiecie * uszkodzony czujnik predkosci
wejsciu do ECM: przerywane
konektor A10 "+" miernika 0,5-9,0 V
konektor D1 "-" miernika
Ł┌───────┬─────────────┬─────────────────┬──────────────────────┬─────────┐
│ NUMER │ ODCZYT NA │ │ │ KOD │
│ TESTU │ EKRANIE LUB │ U W A G I │ WARTOSC NOMINALNA │ USTERKI │
│ │ WARTOSC │ │ │ │
└───────┴─────────────┴─────────────────┴──────────────────────┴─────────┘
12 USTAWANIE sprawdzic lampa patrz dane 41/42
ZAPLONU stroboskopowa
Ł┌───────┬─────────────┬────────────────────┬───────────────────┬─────────┐
│ NUMER │ ODCZYT NA │ │ │ KOD │
│ TESTU │ EKRANIE LUB │ U W A G I │ WARTOSC NOMINALNA │ USTERKI │
│ │ WARTOSC │ │ │ │
└───────┴─────────────┴────────────────────┴───────────────────┴─────────┘
12 WADA (DIS) Sprawdz wszytkie prze- 42
ZAPLONU wody i polaczenia.
Zwroc szczególna uwage
na 6-nozkowy konektor
zaplonu czy nie
zawilzony woda!
×▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒ Schemat elektryczny i kody przewodow
┌────────────────────────────────────────────────┐
│ 32-wtykowe zlacze ECM (komputera pokladowego).│
└────────────────────────────────────────────────┘



1 2 3 4 5 6 7 8 9 0 1 2 3 4 5 6
┌───────┐
╔═Đ═Đ═Đ═Đ═Đ═ě═Đ═Đ═Đ═ě═Đ═Đ═Đ═Đ═Đ═╗
C ă─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─Â
ă─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─Â
D ă─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─Â
╚═¤═¤═¤═¤═¤═¤═¤═¤═¤═¤═¤═¤═¤═¤═¤═╝



┌───────┬───────────┬──────────┬─────────────────────────────────────────┐
│ Nr. │ KOLOR │ NUMER │ U W A G I │
│ Wtyku │ PRZEWODU │ PRZEWODU │ │
└───────┴───────────┴──────────┴─────────────────────────────────────────┘
C 1 ------ ---- nie uzywany
C 2 ------ ---- nie uzywany
Ł┌───────┬───────────┬──────────┬─────────────────────────────────────────┐
│ Nr. │ KOLOR │ NUMER │ U W A G I │
│ Wtyku │ PRZEWODU │ PRZEWODU │ │
└───────┴───────────┴──────────┴─────────────────────────────────────────┘
C 3 ROZOWY 25 KONEKTOR "B" IACV
C 4 NIEBIESKI 24 KONEKTOR "A" IACV
C 5 CZARNY 26 KONEKTOR "C" IACV
C 6 SZARY 27 KONEKTOR "D" IACV
C 7 ------ ---- nie uzywany
C 8 ------ ---- nie uzywany
C 9 ------ ---- nie uzywany
C 10 NIEBIESKI 48 CZUJNIK TEMPERATURY "B"
C 11 ZIELONY 45 CZUJNIK (MAP) CISNIENIA BEZWZGL. "B"
C 12 ------ ---- nie uzywany.
C 13 NIEBIESKI 32 CZUJNIK POLOZENIA PRZEPUSTNICY (TPS) "C"
C 14 BIALY 49 CZUJNIK TPS "A" POPRZEZ POMOCNICZA
ZLACZKE DO BIALEGO PRZEWODU 44 CZUJNIKA
MAP I BIALEGO PRZEWODU 43 CZUJNIKA
PREDKOSCI.
C 15 ------ ---- nie uzywany.
C 16 CZERWONY 3 "+" (12 V) POPRZEZ DODATKOWA SKRZYNKE
BEZPIECZNIKÓW.
Ł┌───────┬───────────┬──────────┬─────────────────────────────────────────┐
│ Nr. │ KOLOR │ NUMER │ U W A G I │
│ Wtyku │ PRZEWODU │ PRZEWODU │ │
└───────┴───────────┴──────────┴─────────────────────────────────────────┘
D 1 BRAZOWY 38 KONCOWKA UZIEMNIENIA
D 2 BRAZOWY 31 CZUJNIK TPS "B" UZIEMIENIE
D 3 ------ ---- nie uzywany
D 4 BIALY 34 ZLACZKA DIS "C"
D 5 CZARNY 35
D 6 BIALY ---- MASA CZUJNIKA LAMBDA
D 7 NIEBIESKI ---- "+" CZUJNIKA LAMBDA
D 8 ------ ---- nie uzywany
D 9 CZARNY 15 POLACZENIE DO D 10
D 10 CZARNY 15 POLACZENIE DO D 9
D 11 ------ ---- nie uzywany
D 12 ------ ---- nie uzywany
D 13 ------ ---- nie uzywany
D 14 ------ ---- nie uzywany
D 15 ------ ---- nie uzywany.
D 16 NIEBIESKI 20 WTRYSKIWACZ "A"
Ł┌────────────────────────────────────────────────┐
│ 24-wtykowe zlacze ECM (komputera pokladowego). │
└────────────────────────────────────────────────┘



1 2 3 4 5 6 7 8 9 0 1 2
┌───────┐
╔═Đ═Đ═Đ═ě═Đ═Đ═Đ═ě═Đ═Đ═Đ═╗
A ă─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─Â
ă─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─Â
B ă─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─Â
╚═¤═¤═¤═¤═¤═¤═¤═¤═¤═¤═¤═╝
Ł┌───────┬───────────┬──────────┬─────────────────────────────────────────┐
│ Nr. │ KOLOR │ NUMER │ U W A G I │
│ Wtyku │ PRZEWODU │ PRZEWODU │ │
└───────┴───────────┴──────────┴─────────────────────────────────────────┘
A 1 ROZOWY 12 "+" (12 V) POPRZE DIODE PRZECHODZI W
RÓZOWY 11 DO PRZEKAZNIKA POMPY 87 A.
A 2 ------ ---- nie uzywany
A 3 ------ ---- nie uzywany
A 4 ------ ---- nie uzywany
A 5 ZOLTY 28 MASA LAMPKI KONTROLNEJ "CHECK ENGINE"
ZOLTY 29 ZLACZE "E" KONEKTORA DIAGNOSTYCZNEGO ALDL
A 6 CZARNY 17 "+" (12 V)
A 7 ------ ---- nie uzywany
A 8 ZOLTOZIELONY 14 ZLACZE "G" KONEKTORA DIAGNOSTYCZNEGO ALDL
A 9 BIALY 34 ZLACZE "B" KONEKTORA DIAGNOSTYCZNEGO ALDL
A 10 CZERWONY 42 CZUJNIK PREDKOSCI "2".
A 11 BRAZOWY 46 ZLACZE "A" CZUJNIKA MAP (CISNIENIA
BEZWZGL. KOLEKTORA).
BRAZOWY 47 ZLACZE "A" CZUJNIKA TEMPERATURY.
A 12 BRAZOWY 39 UZIEMIENIE DO SKRZYNI BIEGOW.
Ł┌───────┬───────────┬──────────┬─────────────────────────────────────────┐
│ Nr. │ KOLOR │ NUMER │ U W A G I │
│ Wtyku │ PRZEWODU │ PRZEWODU │ │
└───────┴───────────┴──────────┴─────────────────────────────────────────┘
B 1 CZERWONY 4 STALY "+" (12 V) DODATKOWA SKRZYNKA
BEZPIECNIKOW
B 2 ------ ---- nie uzywany
B 3 BRAZOWY 37 ZLACZE DIS "A".
B 4 ------ ---- nie uzywany
B 5 POMARANCZOWY 36 ZLACZE DIS "E"
B 6 ------ ---- nie uzywany
B 7 ------ ---- nie uzywany
B 8 ------ ---- nie uzywany
B 9 ------ ---- nie uzywany
B 10 ------ ---- nie uzywany
B 11 ------ ---- nie uzywany
B 12 ------ ---- nie uzywany
Ł┌────────────────────────────────────────────────────┐
│ 6-cio wtykowe zlacze DIS (zaplonu bezposredniego). │
└────────────────────────────────────────────────────┘
┌──┬──┬──┬──┬──┬──┐
│ │ │ │ │ │ │
│A │B │C │D │E │F │
└┬─┴──┴──┴──┴──┴─┬┘
└┬─┬──┬──┬──┬──┬┘
│ │ │ │ │ │

┌───────┬───────────┬──────────┬─────────────────────────────────────────┐
│ Nr. │ KOLOR │ NUMER │ U W A G I │
│ Wtyku │ PRZEWODU │ PRZEWODU │ │
└───────┴───────────┴──────────┴─────────────────────────────────────────┘
A ZOLTY 33 SZYBKOSCIOMIERZ POPRZEZ ZLACZE
POMOCNICZE.
B ------ ---- nie uzywany
C BIALY ---- ZLACZE ECM D-4.
D CZARNY 35 ZLACZE ECM D-5
E POMARANCZOWY 36 ZLACZE ECM B-5
F BRAZOWY 37 ZLACZE ECM B-3
Ł┌──────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│ 3-wtykowe zlacze bezposredniego zaplonu (DIS) (do koncówki czujnika) │
└──────────────────────────────────────────────────────────────────────┘
┌─┬─┬─┐
│ │ │ │
│A│B│C│
└┬┴─┴┬┘
└┬┬┬┘
│││

┌───────┬───────────┬──────────┬─────────────────────────────────────────┐
│ Nr. │ KOLOR │ NUMER │ U W A G I │
│ Wtyku │ PRZEWODU │ PRZEWODU │ │
└───────┴───────────┴──────────┴─────────────────────────────────────────┘
A ------ ---- POLACZENIE PRZEWODU WSPOLOSIOWEGO
B BIALY ---- DO KONCOWKI CZUJNIKA.
C BRAZOWY ---- DO KONCOWKI CZUJNIKA.
Ł┌───────────────────────────────────────────────┐
│ 2-wtykowe zlacze bezposredniego zaplonu (DIS) │
└───────────────────────────────────────────────┘
┌──┬──┐
│ │ │
│A │B │
└┬─┴─┬┘
└┬─┬┘
│ │
┌───────┬───────────┬──────────┬─────────────────────────────────────────┐
│ Nr. │ KOLOR │ NUMER │ U W A G I │
│ Wtyku │ PRZEWODU │ PRZEWODU │ │
└───────┴───────────┴──────────┴─────────────────────────────────────────┘
A BRAZOWY 22 MASA POJAZDU
B CZERWONY 23 "+" ALTERNATORA POPRZEZ SKRZYNKE
BEZPIECZNIKOW
Ł┌────────────────────────────────────────────┐
│ 2-wtykowe zlacze koncowki czujnika zaplonu │
└────────────────────────────────────────────┘
┌──┬──┐
│ │ │
│A │B │
└┬─┴─┬┘
└┬─┬┘
│ │

┌───────┬───────────┬──────────┬─────────────────────────────────────────┐
│ Nr. │ KOLOR │ NUMER │ U W A G I │
│ Wtyku │ PRZEWODU │ PRZEWODU │ │
└───────┴───────────┴──────────┴─────────────────────────────────────────┘
A BRAZOWY ---- DO ZESPOLU BEZPOSREDNIEGO ZAPLONU (DIS).
B BIALY ---- DO ZESPOLU BEZPOSREDNIEGO ZAPLONU (DIS).
Ł┌───────────────────────────────┐
│ 2-wtykowe zlacze wtryskiwacze │
└───────────────────────────────┘
┌─┬─┐
┌┤ │ ├┐
││A│B││
└┴┬┴┬┴┘
│ │

┌───────┬───────────┬──────────┬─────────────────────────────────────────┐
│ Nr. │ KOLOR │ NUMER │ U W A G I │
│ Wtyku │ PRZEWODU │ PRZEWODU │ │
└───────┴───────────┴──────────┴─────────────────────────────────────────┘
A NIEBIESKI 20 ZLACZE D-16 KOMPUTERA POKLADOWEGO (ECM).
B CZARNY 21 "+" (12 V) ZE SKRZYNKI BEZPIECZNIKOW.
Ł┌───────────────────────────────────────────────────────────┐
│ 4-wtykowe zlacze IACV (zaworu powietrza na biegu jalowym) │
└───────────────────────────────────────────────────────────┘
┌──┬──┬──┬──┐
│ │ │ │ │
│A │B │C │D │
│ │ │ │ │
└┬─┴──┴──┴─┬┘
└┬──┬─┬──┬┘

┌───────┬───────────┬──────────┬─────────────────────────────────────────┐
│ Nr. │ KOLOR │ NUMER │ U W A G I │
│ Wtyku │ PRZEWODU │ PRZEWODU │ │
└───────┴───────────┴──────────┴─────────────────────────────────────────┘
A NIEBIESKI 24 ZLACZE C-4 KONEKTORA ECM.
B ROZOWY 25 ZLACZE C-3 KONEKTORA ECM.
C CZARNY 26 ZLACZE C-5 KONEKTORA ECM.
D SZARY 27 ZLACZE C-6 KONEKTORA ECM.
Ł┌───────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│ 3-wtykowe zlacze czujnika otwarcia przepustnicy (TPS) - (typ okragly) │
^
Śro 10:17, 20 Wrz 2006
Gość








Post cdnn
Ł┌───────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│ 3-wtykowe zlacze czujnika otwarcia przepustnicy (TPS) - (typ okragly) │
└───────────────────────────────────────────────────────────────────────┘
┌─┬─┬─┐
│A│B│C│
│┌┼─┼┐│
└┼┴─┴┼┘

Ł┌───────────────────────────────────────────────────────────┐
│ 3-wtykowe zlacze czujnika predkosci pojazdu (typ okragly) │
└───────────────────────────────────────────────────────────┘
┌─┬─┬─┐
│ │ │ │
│1│2│3│
└┬┴─┴┬┘
└┬┬┬┘
│││
┌───────┬───────────┬──────────┬─────────────────────────────────────────┐
│ Nr. │ KOLOR │ NUMER │ U W A G I │
│ Wtyku │ PRZEWODU │ PRZEWODU │ │
└───────┴───────────┴──────────┴─────────────────────────────────────────┘
1 BIALY 43 POPRZEZ ZLACZE DODATKOWE DO PRZEWODU
BIALEGO 50 I DO PRZEWODU BIALEGO 49 I
DO ZLACZA C-14 KONEKTORA ECM.
2 CZERWONY 42 ZLACZE A-10 KONEKTORA ECM.
3 BRAZOWY 41 MASA NA SKRZYNI BIEGOW.
Ł┌─────────────────────────────────┐
│ 1-wtykowe zlacze czujnika tlenu │
└─────────────────────────────────┘
┌─┐
│ │
│ │
└┬┘


┌───────┬───────────┬──────────┬─────────────────────────────────────────┐
│ Nr. │ KOLOR │ NUMER │ U W A G I │
│ Wtyku │ PRZEWODU │ PRZEWODU │ │
└───────┴───────────┴──────────┴─────────────────────────────────────────┘
--- NIEBIESKI ---- ZLACZE D-7 KONEKTORA ECM.

Ł┌───────────────────────────────┐
│ 2-wtykowe zlacze POMPY PALIWA │
└───────────────────────────────┘
┌─┬─┐
┌┤ │ ├┐
││A│B││
└┴┬┴┬┴┘
│ │
┌───────┬───────────┬──────────┬─────────────────────────────────────────┐
│ Nr. │ KOLOR │ NUMER │ U W A G I │
│ Wtyku │ PRZEWODU │ PRZEWODU │ │
└───────┴───────────┴──────────┴─────────────────────────────────────────┘
A BRAZOWY 54 MASA.
B NIEBIESKI ---- "+" (12 V) POMPY PALIWA DO PRZEKAZNIKA
4-WTYKOWEGO
Ł┌─────────────────────────────────────────────────────┐
│ Przewod lampki kontrolnej silnika ("CHECK ENGINE"). │
└─────────────────────────────────────────────────────┘
┌─┐
│ │
├─┤
└┬┘


┌───────┬───────────┬──────────┬─────────────────────────────────────────┐
│ Nr. │ KOLOR │ NUMER │ U W A G I │
│ Wtyku │ PRZEWODU │ PRZEWODU │ │
└───────┴───────────┴──────────┴─────────────────────────────────────────┘
--- ZOLTY 28 POLACZYC Z CZARNO-ROZOWYM PRZEWODEM OD
PRZEKAZNIKA POD DESKA ROZDZIELCZA, DRUGI
KONIEC DO ZLACZA A-5 KONEKTORA ECM RAZEM
Z PRZEWODEM ZOLTYM 29.
Ł┌────────────────────┐
│4-wtykowy przekaznik│
└────────────────────┘
┌─────────┐
│ ─── │
│ │ │ │
│ ─── │
└──┬───┬──┘
└───┘
┌───────┬───────────┬──────────┬─────────────────────────────────────────┐
│ Nr. │ KOLOR │ NUMER │ U W A G I │
│ Wtyku │ PRZEWODU │ PRZEWODU │ │
└───────┴───────────┴──────────┴─────────────────────────────────────────┘
87 A ROZOWY 10 POLACZENIE Z PRZEKAZNIKIEM 4-WTYKOWYM.
85 SZARY 9 DO WYLACZNIKA CISNIENIA OLEJU.
30 CZARNY 18 STALE "+" (12 V) Z WYLACZNIKA ZAPLONU.
86 CZARNY 19 POLACZONY Z PRZEWODEM CZARNYM 18.
Ł┌────────────────────┐
│5-wtykowy przekaznik│
└────────────────────┘
┌─────────┐
│ ─── │
│ │ │ │ │
│ ─── │
└──┬───┬──┘
└───┘
┌───────┬───────────┬──────────┬─────────────────────────────────────────┐
│ Nr. │ KOLOR │ NUMER │ U W A G I │
│ Wtyku │ PRZEWODU │ PRZEWODU │ │
└───────┴───────────┴──────────┴─────────────────────────────────────────┘
86 ROZOWY 11 (*) WZBUDZANY "+" (12 V) PRZEZ ECM PRZEZ
5 SEKUND
86 ROZOWY 10 POLACZENIE DO PRZEKAZNIKA 5-WTYKOWEGO.
85 BRAZOWY 8 MASA.
30 CZERWONY 7 STALY "+" (12 V) DO SKRZYNKI
BEZPIECZNIKOW.
87 NIEBIESKI ---- (*) "+" (12 V) DO POMPY PALIWA.
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────
(*) STALY "+" (12 V) PO ODLACZENIU PRZEWODU CISNIENIA OLEJU.
Śro 10:21, 20 Wrz 2006
Gość








Post abimex pn
Przepraszam za zasmiecanie ale moze komus sie przydadza te informacje w walce z polonezem
Śro 10:23, 20 Wrz 2006
kubus
ADMIN
ADMIN



Dołączył: 10 Wrz 2006
Posty: 147
Przeczytał: 5 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Gdynia

Post
A jakim cudem masz kod jednocyfrowy 4.Polonez "abimex" ma ma system sterowania MULTEC czyli reasumując jest to OPEL który generuje kody 2-cyfrowe.
mam przeczucie że żle zliczyłeś kody spóbuj jeszcze raz i daj znać.


Post został pochwalony 0 razy
Czw 1:21, 21 Wrz 2006 Zobacz profil autora
Gość








Post abimex pn
sprawdzalem kilka razy przez 15min siedzialem i spisywalem impulsy na kartke i niestety musze powiedziec ze ten blad nr:4 zeczywiscie wystepuje sam jedna 4-rka tylko a puzniej 12 razy 3 i 4 razy 3 i tak wkulko
Czw 12:11, 21 Wrz 2006
kubus
ADMIN
ADMIN



Dołączył: 10 Wrz 2006
Posty: 147
Przeczytał: 5 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Gdynia

Post Re: abimex pn
demosen napisał:
sprawdzalem kilka razy przez 15min siedzialem i spisywalem impulsy na kartke i niestety musze powiedziec ze ten blad nr:4 zeczywiscie wystepuje sam jedna 4-rka tylko a puzniej 12 razy 3 i 4 razy 3 i tak wkulko

NAPISZ TO POWOLI I SPOKOJNIE JAK LICZYSZ TE KODY? Shocked


Post został pochwalony 0 razy
Czw 19:48, 21 Wrz 2006 Zobacz profil autora
Gość








Post abimex pn
a tak to robie mianowicie :Kody bledow sa sygnalizowane 2 grupami blysku okolo 0,4 sek blysk i 0,4 sek przerwa. Grupy blysku sa oddzielone przerwa okolo 1,2 s. Kolejne kody sa przedzielone przerwa okolo 3 sek i sa powtarzane 3 krotnie.Po 3 krotnym wyswietlaniu kodu wlacza sie sygnalizacja nastepnej usterki. Zawsze pierwszy jest wyswietlany kod 12 sygnalizujacy brak impulsow walu korbowego, co jest oczywiste przy zatrzymanym silniku..... ten kod nr:4 powtaza sie 3 razy a potem wyskakuje 3 razy nr12 i spowrotem 3 razy kod nr4 i tak w kulko drogi kolego wiec blednie nie szczytuje tylko cos jest nie tak a co to powiedcie mi bo mi sie tu watek kaczy podejrzen
Czw 21:56, 21 Wrz 2006
Wyświetl posty z ostatnich:    
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum dla mechaników samochodowych Strona Główna » Mechanika samochodowa / Elektronika samochodowa Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do: 
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Design by Freestyle XL / Music Lyrics.
Regulamin