Forum dla mechaników samochodowych Strona Główna
RejestracjaSzukajFAQUżytkownicyGrupyGalerieZaloguj
AUDI A4 1,8 benzyna + Lpg; 1995r; Zamarzający reduktor gazu

 
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum dla mechaników samochodowych Strona Główna » Mechanika samochodowa / LPG Zobacz poprzedni temat
Zobacz następny temat
AUDI A4 1,8 benzyna + Lpg; 1995r; Zamarzający reduktor gazu
Autor Wiadomość
kakim86
Nowicjusz
Nowicjusz



Dołączył: 17 Cze 2011
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: olsztyn
Płeć: Mężczyzna

Post AUDI A4 1,8 benzyna + Lpg; 1995r; Zamarzający reduktor gazu
Witam.
Mam problem z zamarzającym reduktorem gazu w instalacji sekwencyjnej sterownik STAG300.
Polega to na tym, że jadąc po mieście reduktor jest ciepły i jest wszystko OK, a wyjeżdżając poza miasto, przy prędkości ok.100km/h, po przejechaniu mniej więcej 4 km reduktor zamarza.Instalacje gazową mam 3 lata i działała bezawaryjnie
Auto podpięli pod komputer od gazu, pojechałem z mechanikiem w trasę i wykazało, że im dłuższy jest przejechany odcinek, tym temperatura reduktora bardziej spada i gaz sam się wyłącza.
Mechanik wymienił termostat, bo prawdopodobnie ten stary za mało się otwierał i mechanik stwierdził, że jest za mały obieg płynu chłodzącego.
Za wymianę skasował 200zł, a nic nie dała. Wieczorem pojechałem za miasto przetestować i historia się powtarza. Układ chłodzenia przy wymianie termostatu był odpowietrzony i miało być OK. Dziś mechanik sprawdził reduktor. Filterki są czyste, gaz i płyn chłodzący przepływają swobodnie. Reduktor jest na pewno sprawny.
Mechanik powiedział, że prawdopodobnie może to być spowodowane słabą wydajnością pompy wodnej. Z drugiej strony mówi, że w tym modelu nigdy nie spotkał się z wadliwą pompą wodną, bo wirnik wewnątrz ma metalowe łopatki i rzadko się psuje. Wycieków z pompy i z obiegu nie ma żadnych. Według mnie, gdyby pompa była wadliwa, to samochód by się grzał a temperatura na zegarze pokazuje cały czas 90st. C i w momencie, kiedy reduktor zamarza temperatura też jest 90st. C.
Gumowy przewód na dole chłodnicy(tam gdzie jest termostat) jest chłodniejszy od górnego(gorącego); a podejrzewam, że powinny oba być takie same (lub mogę się mylić- nie wiem). Przewody, które dochodzą do nagrzewnicy są gorące, więc jest OK. Serwis, który zajmuje się moją usterką to jeden z lepszych w mieście, a mimo tego mechanicy nie potrafią zdiagnozować przyczyny i twierdzą, że z czymś takim spotykają się pierwszy raz.
Proszę o pomoc w rozwiązaniu problemu bo sam już nie wiem co robić???? Dodam jeszcze żę korek zbiorniczka płynu chłodzącego został wymieniony na nowy bo to tęż mogła być przyczyna.Ogrzewanie w aucie działa sprawnie i leci gorące powietrze.


Post został pochwalony 0 razy
Pią 15:32, 17 Cze 2011 Zobacz profil autora
heniek53
Spec
Spec



Dołączył: 01 Gru 2010
Posty: 484
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 16 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: PODKARPACKIE
Płeć: Mężczyzna

Post
Witam. Myślę że jest zle odpowietrzony układ chłodzenia. Najprościej dostań się do parownika i wąż który wraca (odprowadza wodę z parownika zazwyczaj górny)zdejmij na chwilę aż poleci woda potem odpal auto aż włączy się wentylator. Oczywiście rób to przy otwartym zbiorniczku wyrównawczym (bez korka i przy małej ilości płynu najlepiej minimum). Jak włączy się wentylator to wyłącz silnik i poczekaj z 10 minut i sprawdz ponownie czy na wężu górnym od parownika nie leci powietrze. Jeśli leci płyn to uzupełnij zbiornik płynem i powinno być ok. Pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Pią 19:56, 17 Cze 2011 Zobacz profil autora
kakim86
Nowicjusz
Nowicjusz



Dołączył: 17 Cze 2011
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: olsztyn
Płeć: Mężczyzna

Post
U mnie to chyba dolny przewód od reduktora odprowadza płyn chłodniczy. Myślę tak dlatego że gdy reduktor zamarza to ten górny jest gorący a dolny zimny.Tak jagby ten odprowadzający się chłodził przez zamarznięty reduktor.Nie wiem czy mam racje


Post został pochwalony 0 razy
Pią 20:52, 17 Cze 2011 Zobacz profil autora
heniek53
Spec
Spec



Dołączył: 01 Gru 2010
Posty: 484
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 16 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: PODKARPACKIE
Płeć: Mężczyzna

Post
Witam. Może i jest jak piszesz. Ale spróbuj zrobić jak Ci napisałem nic nie tracisz. W każdym razie skoro zamarza znaczy że brakuje płynu w parowniku. Spróbuj powodzenia. Pozdrawiam.


Post został pochwalony 0 razy
Pią 21:30, 17 Cze 2011 Zobacz profil autora
kakim86
Nowicjusz
Nowicjusz



Dołączył: 17 Cze 2011
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: olsztyn
Płeć: Mężczyzna

Post
Dzis rozmawiałem z zaprzyjaznionym mechanikiem i twierdzi ze bardzo łatwo to wszystko sprawdzic.Pompe wody wyklucza bo samochód się nie grzeje,płyn leci ładnie do zbiorniczka wyrównawczego i z nagrzewnicy leci gorące powietrze.Mówi że nie potrzebnie wymienili mi termostat skasowali za wymiane 200 zł a teraz chca sie brac za pompe wody i znowu im płacić!!!!! Twierdzi ze albo gdzieś w obwodzie coś sie przypchało i wystarczy zdiąć dwa przewody z reduktora połaczyc kolankienm i wtedy obserwowac jakie jest krążenie płynu lub co jest tez prawdopodobne(dokładnie nie zapamiętałem) ale chodzi o jakąś drugą membrane w reduktorze.Ona prawdopodobnie jest uszkodzona , przepuszcza gaz do płynu chłodniczego w obiegu i przy większych prędkościach dlatego reduktor zamarza!!! Jade do niego w poniedziałek i jezeli ta usterka sie potwierdzi to niech szlak trafi tych mechaników z renomowanego serwisu co by tylko pół samochodu wymieniali i kasowali za to kosmiczne ceny!!! Dam znac jak wszystko sie wyjasni i dziekuje za podpowiedzi.pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Sob 14:00, 18 Cze 2011 Zobacz profil autora
heniek53
Spec
Spec



Dołączył: 01 Gru 2010
Posty: 484
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 16 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: PODKARPACKIE
Płeć: Mężczyzna

Post
Witam. Kolego z tego co pamiętam to w audi ciężko jest odpowietrzyć układ chłodzenia. Kilka razy tak miałem że klient podjeżdza bo coś robił przy układzie chłodzenia i pózniej zamarza parownik. Może i wina parownika w co wątpię. Ale życzę powodzenia i daj znać co wyszło. Pozdrawiam.


Post został pochwalony 0 razy
Sob 18:32, 18 Cze 2011 Zobacz profil autora
Doktor
FACHMAN
FACHMAN



Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 1063
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 45 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Post
Sprawdz czy wąż dochodzący do reduktora jest ciepły i twardy.....Mozesz odkrecić złączke, jak przy popuszczaniu zacznie leciec płyn to układ jest ok i problem siedzi w reduktorze. Powiem Ci szczerze ze gazu nie robie normalnie, ale watpliwe jest to zeby gaz przechodził do płynu. Gdyby miało tak byc to wciągałby Ci strasznie dużo tego gazu i silnik raczej nie pracowałby dobrze.
Prawdopodobnie masz zapchany reduktor. Śpuść płyn chłodniczy. Wez kawałek weża podepnij tam gdzie wchodzi waż z układu chłodzenia, drugi podepnij tam gdzie jest odpływ i zalej wąz doprowadzający wodą. jak Nie przeleci znaczy ze reduktor jest zapchany.... I tegobym sie czepił....oczywiście jesli jestes pewien ze układ jest dobrze odpowietrzony...


Post został pochwalony 0 razy
Pon 4:42, 20 Cze 2011 Zobacz profil autora
kakim86
Nowicjusz
Nowicjusz



Dołączył: 17 Cze 2011
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: olsztyn
Płeć: Mężczyzna

Post
Koledzy nie wiem dokładnie który przewód doprowadza płyn do reduktora a który odprowadza.Z tego co słyszałem to dolny ma doprowadzac a górny odprowadzac płyn chłodniczy ale dokładnie nie wiem.Dodam tylko zę gdy reduktor zamarza to ten dolny przewód jest zimny a górny gorący. Może po tym można coś poznac??


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez kakim86 dnia Pon 6:41, 20 Cze 2011, w całości zmieniany 1 raz
Pon 6:38, 20 Cze 2011 Zobacz profil autora
heniek53
Spec
Spec



Dołączył: 01 Gru 2010
Posty: 484
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 16 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: PODKARPACKIE
Płeć: Mężczyzna

Post
Witam. Dokładnie tak ma być dół doprowadza a góra odprowadza. Sprawdz tak jak radzi "doktor". Miłej i pozytywnej pracy.Pozdrawiam.


Post został pochwalony 0 razy
Pon 7:56, 20 Cze 2011 Zobacz profil autora
kakim86
Nowicjusz
Nowicjusz



Dołączył: 17 Cze 2011
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: olsztyn
Płeć: Mężczyzna

Post
Koledzy problem rozwiązany.Jest juz ok.Byłem przedwczoraj u znajomego mechanika i naprawił usterke w pól godz.Podłaczenie reduktora wygładało następująco; jeden przewód był podłaczony pod przepustnice a drugi tam w silnik blisko filtru oleju.Kolega pozamieniał troche przewody i jest super.Przewód który był podłączony pod przepustnice został podłaczony z przewodem do nagrzewnicy i teraz obieg jest prosto przez nagrzewnice.Chciał w ten sposób sprawdzic czy to wina obiegu czy reduktora i wyszło na obieg.Prawdopodobnie cos jest przypchane w przepustnicy i to była wina całego problemu z zamarzającym reduktorem.Teraz auto szybciej sie nagrzewa i szybciej przełącza sie na gaz.Jestem wsciekły na ten serwis w którym doszukiwali sie usterki, skasowali mi za wymiane termostatu 200zł (i to miało pomóc).Gdy zobaczyli że to nie termostat to chcieli już pompe wody wymieniac a wszystko świadczyło na to że pompa działa idealnie.Serwis który ma taką renome nie potrafił posprawdzac przewodów.Patrza tylko ile sie ma w portwelu.Ale na szczescie sa jeszcze prawdziwi mechanicy którym można powierzyć auto do naprawy.Dziekuje za pomoc na forum wszystkim.pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Śro 20:55, 22 Cze 2011 Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:    
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum dla mechaników samochodowych Strona Główna » Mechanika samochodowa / LPG Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do: 
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Design by Freestyle XL / Music Lyrics.
Regulamin