Forum dla mechaników samochodowych Strona Główna
RejestracjaSzukajFAQUżytkownicyGrupyGalerieZaloguj
ABS Ford Sierra 1993 r

 
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum dla mechaników samochodowych Strona Główna » Mechanika samochodowa / Mechanika pojazdowa Zobacz poprzedni temat
Zobacz następny temat
ABS Ford Sierra 1993 r
Autor Wiadomość
jurek
Nowicjusz
Nowicjusz



Dołączył: 31 Gru 2006
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Post ABS Ford Sierra 1993 r
Wyczyściłem zapieczony zacisk koła tylnego. Po zamontowaniu i odpowietrzeniu (wszystkich kół) jest następujący problem: Po naciśnięciu pedału hamulca pedał jest miękki, a po zwolnieniu nie puszcza odrazu tylko przy końcu hamuje trzpień pompy i po ok. 3 sek. wraca dopiero do końca. Pedały na ośce nie zapieczone. Podczas jazdy ABS działa.Myślę że problem tkwi w zapowietrzonej pompie ale nie wiem jak to cudo dobrze odpowietrzyć.Proszę SZANOWNYCH KOLEGÓW O POMOC.


Post został pochwalony 0 razy
Pon 21:36, 29 Paź 2007 Zobacz profil autora
BenyBenito
Mechanior
Mechanior



Dołączył: 31 Sie 2007
Posty: 262
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 21 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Sochaczew

Post
witam,podejrzewam,że masz stary płyn w układzie i stracił już swoje parametry,wymień go na nowy tam jest dot3 lub dot4 nie pamiętam ale powinno pisać na korku od zbiorniczka.Co jeszcze to gdzieś w układzie jest powietrze,zacznij od lewego przedniego koła,załóż wężyk na odpowietrznik i pompuj aż będzie leciał czysty płyn i bez powietrza,ważne żeby płyn z odpowietrzników wylatywał bez żadnych oporów,potem prawy przód,lewy tył i prawy tył tak samo.Jeżeli to nie pomorze to wyluzuj pompę od serwa i zobacz czy trzpień serwa chodzi lużno i tak samo wciśnij jakimś śrubokrętem tłoczek pompy i zobacz czy wróci.Jeżeli nie będzie wracał to raczej będzie pompa do wymiany.pozdr.


Post został pochwalony 0 razy
Pon 23:56, 29 Paź 2007 Zobacz profil autora
jurek
Nowicjusz
Nowicjusz



Dołączył: 31 Gru 2006
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Post
Dziękuję za odpowiedż. Co do płynu to się zgadza. Odpowietrzałem tak jak pisze Kolega bo laikiem nie jestem w mechanice.Otóż robiłem takie rzeczy w układach ABS firmy BOSCH i tam nie było problemu. Wtym modelu pompa ABS jest bodajże ATE tj. pompa hamulcowa zintegrowana z pompą ABS a serwo posiada elektryczne a nie podciśnieniowe.Patrząc od strony silnika wyglądem przypomina reduktor BRC. Mam pytanie czy odpowierzać ten układ na załączonej stacyjce czy nie bo wtedy po kilku "sikach" spada ciśnienie płynu.No i od czego to powolne powracanie tłoka. Pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Wto 11:34, 30 Paź 2007 Zobacz profil autora
BenyBenito
Mechanior
Mechanior



Dołączył: 31 Sie 2007
Posty: 262
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 21 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Sochaczew

Post
witaj,właśnie jest odpowiednia procedura odpowietrzania tego układu,jeżeli jest to ATE to jutro podpowiem co i jak bo mam materiały na ten temat ze szkolenia ATE bo jak wiadomo nie sposób wszystkiego spamiętać,tym bardziej,że nie robi się tych układów na co dzień.Co prawda nie wszyscy wiedzą jak to się robi prawidłowo,nawet ja sam dowiedziałem sie właśnie ze szkolenia.pozdr.


Post został pochwalony 0 razy
Wto 22:56, 30 Paź 2007 Zobacz profil autora
jurek
Nowicjusz
Nowicjusz



Dołączył: 31 Gru 2006
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Post
Witam. Płyn sprawdzony jest OK tylko to prawidłowe odpowietrzenie mnie gnębi.Będę wdzięczny za pomoc. Pozdrawiam.


Post został pochwalony 0 razy
Czw 22:14, 01 Lis 2007 Zobacz profil autora
BenyBenito
Mechanior
Mechanior



Dołączył: 31 Sie 2007
Posty: 262
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 21 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Sochaczew

Post
witam,jeżeli to ma układ MK II,to jedziemy!!!Oś przednia-wyłączyć zapłon,podłączyć aparat do zbiorniczka i ustawić ciśnienie na 2 bar.założyć przewodzik na odpowietrznik lewego koła i otworzyć zaworek odpowietrznika,włączyć aparat następnie naciskać i zwalniać pedał hamulca do momentu aż wypływający płyn będzie czysty i bez powietrza.Następnie przy wciśniętym pedale hamulca zakręcić odpowietrznik,zwolnić hamulec,i odłączyć aparat.Inne cylinderki odpowietrzyć tak samo.UWAGA-w tym modelu ABS ciśnienie w układzie osi tylnej to 140-180 atm.Podczas odpowietrzania silniczek elektryczny agregatu ABS powinien pracować nie dłużej niż 120 sek. i chłodzić następnie nie krócej niż 10 min.A teraz oś TYLNA-wyłączyć zapłon,naciskać pedał hamulca ok.20 razy aby zlikwidować wysokie ciśnienie w układzie,podłączyć zaworek odpowietrzający ze zbiornikiem na zużyty płyn,otworzyć zaworek odpowietrzający,Nacisnąć pedał hamulca i TRZYMAĆ!włączyć zapłon,podczas 10-15sekund włączenia obserwować wypływający płyn który powinien być czysty i bez powietrza a gdy tonie nastąpi powtórzyć proces po 10 min.przerwie.Zamknąć zaworek odpowietrzający,zwolnić hamulec,wyłączyć aparat odpowietrzający.Poczekać aż silniczek ABS wyłączy się.Pozostałe zaciski w ten sam sposób odpowietrzyć.Po wyłączeniu się silniczka ABS wyłączyć zapłon.Odstawic aparat odpowietrzający,skorygować poziom płynu,sprawdzić czy lampka ABS gaśnie po 2 sek po włączeniu zapłonu,sprawdzić szczelność układu i pojechać na jazdę próbną.Pozdrawiam i przepraszam za to opóznienie.Daj znać co z tego wyszło.


Post został pochwalony 0 razy
Pią 0:32, 09 Lis 2007 Zobacz profil autora
BenyBenito
Mechanior
Mechanior



Dołączył: 31 Sie 2007
Posty: 262
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 21 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Sochaczew

Post
BenyBenito napisał:
witam,jeżeli to ma układ MK II,to jedziemy!!!Oś przednia-wyłączyć zapłon,podłączyć aparat do zbiorniczka i ustawić ciśnienie na 2 bar.założyć przewodzik na odpowietrznik lewego koła i otworzyć zaworek odpowietrznika,włączyć aparat następnie naciskać i zwalniać pedał hamulca do momentu aż wypływający płyn będzie czysty i bez powietrza.Następnie przy wciśniętym pedale hamulca zakręcić odpowietrznik,zwolnić hamulec,i odłączyć aparat.Inne cylinderki odpowietrzyć tak samo.UWAGA-w tym modelu ABS ciśnienie w układzie osi tylnej to 140-180 atm.Podczas odpowietrzania silniczek elektryczny agregatu ABS powinien pracować nie dłużej niż 120 sek. i chłodzić następnie nie krócej niż 10 min.A teraz oś TYLNA-wyłączyć zapłon,naciskać pedał hamulca ok.20 razy aby zlikwidować wysokie ciśnienie w układzie,podłączyć zaworek odpowietrzający ze zbiornikiem na zużyty płyn,otworzyć zaworek odpowietrzający,Nacisnąć pedał hamulca i TRZYMAĆ!włączyć zapłon,podczas 10-15sekund włączenia obserwować wypływający płyn który powinien być czysty i bez powietrza a gdy tonie nastąpi powtórzyć proces po 10 min.przerwie.Zamknąć zaworek odpowietrzający,zwolnić hamulec,wyłączyć aparat odpowietrzający.Poczekać aż silniczek ABS wyłączy się.Pozostałe zaciski w ten sam sposób odpowietrzyć.Po wyłączeniu się silniczka ABS wyłączyć zapłon.Odstawic aparat odpowietrzający,skorygować poziom płynu,sprawdzić czy lampka ABS gaśnie po 2 sek po włączeniu zapłonu,sprawdzić szczelność układu i pojechać na jazdę próbną.Pozdrawiam i przepraszam za to opóznienie.Daj znać co z tego wyszło.
Aha zaczynamy odpowietrzać od lewego przedniego koła pózniej prawe i tył lewy i tył prawy.


Post został pochwalony 0 razy
Pią 0:34, 09 Lis 2007 Zobacz profil autora
jurek
Nowicjusz
Nowicjusz



Dołączył: 31 Gru 2006
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Post
Serdecznie dziekuję.Pozdrawiam.


Post został pochwalony 0 razy
Pią 12:42, 09 Lis 2007 Zobacz profil autora
jurek
Nowicjusz
Nowicjusz



Dołączył: 31 Gru 2006
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Post
Układ odpowietrzony i działa poprawnie, ale tylko przez dwa albo trzy dni. Potem znów to samo. Podejrzewam że to wina pompy.


Post został pochwalony 0 razy
Nie 22:38, 09 Gru 2007 Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:    
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum dla mechaników samochodowych Strona Główna » Mechanika samochodowa / Mechanika pojazdowa Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do: 
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Design by Freestyle XL / Music Lyrics.
Regulamin