Forum dla mechaników samochodowych Strona Główna
RejestracjaSzukajFAQUżytkownicyGrupyGalerieZaloguj
APRILLA RS 125 '03r DWUSOW DZIURA W OBROTACH

 
Odpowiedz do tematu    Forum dla mechaników samochodowych Strona Główna » Mechanika samochodowa / Mechanika pojazdowa Zobacz poprzedni temat
Zobacz następny temat
APRILLA RS 125 '03r DWUSOW DZIURA W OBROTACH
Autor Wiadomość
jojtek
Spec
Spec



Dołączył: 01 Lut 2010
Posty: 537
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Mężczyzna

Post APRILLA RS 125 '03r DWUSOW DZIURA W OBROTACH
Witam
Motor jak w temcia. Silnik wogole nie reaguje na regulacje gaznika " tak czy siak " chodzi po swojemu. Bez obciazenia wkreca sie na obroty tak jak powinna czy to z ssaniem czy bez a jak juz sie wsiadzie i chce sie jechac to ledwo zipie. Na ssaniu jest lepiej silnik pod obciazeniem "czyli z kierowca " wkreca sie i jedzie mozna ze powiedziec ze normalnie ale nie jest to co powinno byc. czy cos jest z dyszami, gdzie tkwi problem???


Post został pochwalony 0 razy
Pon 22:43, 27 Maj 2013 Zobacz profil autora
soviet100
Moderator
Moderator



Dołączył: 01 Gru 2011
Posty: 1486
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 16 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Czechowice - Dziedzice
Płeć: Mężczyzna

Post
Wymień gaźnik na nowy .


Post został pochwalony 0 razy
Pon 22:49, 27 Maj 2013 Zobacz profil autora
jojtek
Spec
Spec



Dołączył: 01 Lut 2010
Posty: 537
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Mężczyzna

Post
Tez o tym myslalem tylko ze jest taki problem z czesciami do tego motoru ze szok. na al...o znalazlem tylko jedna sztuke uzywana. ale musze byc pewien ze to jest gaznik zeby nie robic kosztow klientowi. brakuje mi pomyslow wiec pytam szanownych kolegow.


Post został pochwalony 0 razy
Pon 23:04, 27 Maj 2013 Zobacz profil autora
wasylek
Fachura
Fachura



Dołączył: 27 Lis 2009
Posty: 362
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: gdansk
Płeć: Mężczyzna

Post
iglica??? prubowałes ją podniesc??? ehm...


Post został pochwalony 0 razy
Pon 23:36, 27 Maj 2013 Zobacz profil autora
jojtek
Spec
Spec



Dołączył: 01 Lut 2010
Posty: 537
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Mężczyzna

Post
Iglica majstrowalem w dol i gore we wszystkie strony i zadnej poprawy. nic doslownie zero. silnik sie wkreca ale jak wsiade chce jechac to mol straszny nogami musze sie odpychac ale jak wejdzie powyzej 5000obr/min to idzie jak strzala.


Post został pochwalony 0 razy
Pon 23:47, 27 Maj 2013 Zobacz profil autora
jojtek
Spec
Spec



Dołączył: 01 Lut 2010
Posty: 537
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Mężczyzna

Post
Koledzy czy ma ktorys z Was mozliwos sprawdzenia jakie powinny byc dysze??
Teraz sa wlozone:
iglica- x2
dysza iglicy- BN266
ssanie- 70
w korku mocujaca przepustnice- 110
i sa jeszcze dwie jedna wkrecana za droga B62 i 62.
Gaznik DELLORTO PHBH28
bede bardzo wdzieczny za pomoc.
pozdrawiam Wojtek


Post został pochwalony 0 razy
Wto 20:52, 28 Maj 2013 Zobacz profil autora
wasylek
Fachura
Fachura



Dołączył: 27 Lis 2009
Posty: 362
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: gdansk
Płeć: Mężczyzna

Post
dysze sa od tego gaznika? jesli tak to czapka w góre pierscienie na zewnetrzną...


Post został pochwalony 0 razy
Wto 21:37, 28 Maj 2013 Zobacz profil autora
jojtek
Spec
Spec



Dołączył: 01 Lut 2010
Posty: 537
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Mężczyzna

Post
wlasnie nie wiem czy sa od tego gaznika. klient kupil juz taki motor. wyzej napisalem jakie sa wlozone ale nie mam mozliwosci sprawdzenia czy te dysze sa odpowiednie.


Post został pochwalony 0 razy
Śro 7:11, 29 Maj 2013 Zobacz profil autora
jojtek
Spec
Spec



Dołączył: 01 Lut 2010
Posty: 537
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Mężczyzna

Post
Przyczyna tych cudow z tym silnikiem jest zbyt slabe cisnienie na tloku. jest 8atm a powinno byc 11atm czyli tlok i cylinder do wymiany. Co do dysz to nic nie znalazlem jakie powinny byc ale najpierw zaczne od cisnienia.


Post został pochwalony 0 razy
Czw 10:09, 30 Maj 2013 Zobacz profil autora
Roman59
ADMIN
ADMIN



Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 3641
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 226 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Podkarpacie
Płeć: Mężczyzna

Post
Co do ciśnienia 8 atm to niema tak źle na takim krótkim skoku tłoka od zamknięcia kanałów przelotowych,jakie były obroty silnika przy mierzeniu,też jest ważne.Po prostu nie może zassać paliwa z tak zwanej studzienki,dysze pozmieniane,przeloty w gaźniku mogą być pozatykane a to te co są kołkowane.


Post został pochwalony 0 razy
Czw 10:33, 30 Maj 2013 Zobacz profil autora
barteek933
Mechanior
Mechanior



Dołączył: 30 Lip 2012
Posty: 230
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 1/3

Post
8 atm to nie jest źle jeszcze. sprawdź czy z uszczelniaczy na wale nie leci. kolejną rzeczą jest rozebranie gaźnika na cześci pierwsze i wydmuchanie wszystkiego i wymycie. po 2 wymień święcę. jak masz gaźnik wyciągnięty to odkręć króciec i powinien być tam zawór membranowy. przynajmniej tak jest w skuterach i innych 2t. takiego silnika jeszcze nie robiłem to ci nie powiem jak tam jest. jak jest to płytki muszą idealnie przylegać. jak nie przylegają to paliwo zamiast trafiać do cylindra jest wyrzucane na filtr powietrza. jeszcze wymień filtr paliwa o ile jest w ogóle. ostatnio robiłem gościowi skuter i przez niego potrafił sobie gasnąć jak schodził z obrotów.
kolejną rzeczą jest to że gaźniki np w 4t mają regulowany pływak i jak się go źle ustawi to dostaje za mało paliwa i też będą się działy takie cuda.
najpierw sprawdź to co napisałem i zobaczymy co będzie dalej.
a jak silnik po dodaniu gazu robi takie "buuuuuuuu' to ewidentnie dostaje za mało paliwa.


Post został pochwalony 0 razy
Czw 11:38, 30 Maj 2013 Zobacz profil autora
jojtek
Spec
Spec



Dołączył: 01 Lut 2010
Posty: 537
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Mężczyzna

Post
gaznik rozbieralem i czyscilem, swieca zmieniona na nowa. silnik po dodaniu gazu robi BUUUU Smile ale jak przejdzie 6tys. obr. to idzie jak strzala wkreca sie jak szalony. do 5tys. obr. ciezko sie wkreca miedzy 5tys obr. a 6tys. jest dziura jak to przejdzie to az go wyrywa. Na postoju mozna powiedziec ze wkreca sie idealnie moze delikatnie go dusi a pod obciazeniem z kierowca ledwo chce ruszyc dopiero powyzej 6tys. obr sie rwie. zeby normalnie ruszyc trzeba wlaczyc ssanie.


Post został pochwalony 0 razy
Czw 13:27, 30 Maj 2013 Zobacz profil autora
Roman59
ADMIN
ADMIN



Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 3641
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 226 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Podkarpacie
Płeć: Mężczyzna

Post
Widzę że rozrząd jest membranowy może tam tkwi napełnianie mieszanką,dane techniczne;
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Czw 14:19, 30 Maj 2013 Zobacz profil autora
jojtek
Spec
Spec



Dołączył: 01 Lut 2010
Posty: 537
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Mężczyzna

Post
Tu znalazlem zupenie inne dane, np. stopien sprezania 12,5.
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Czw 14:38, 30 Maj 2013 Zobacz profil autora
Roman59
ADMIN
ADMIN



Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 3641
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 226 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Podkarpacie
Płeć: Mężczyzna

Post
Ale stopień sprężania to nie jest ciśnienie w cylindrze.


Post został pochwalony 0 razy
Czw 15:13, 30 Maj 2013 Zobacz profil autora
Paciak
Mechanior
Mechanior



Dołączył: 25 Lis 2010
Posty: 221
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Post
Ciśnienie może być, nie jest powodem tych objawów. Jaki kolor ma świeca? Skoro na ssaniu chodzi dobrze a bez nie to albo gażnik, nieszczelny dolot albo uszczelniacz wału od "suchej" strony. Da rade przestawić iglice względem przepustnicy? Jeśli tak to iglica max w górę, może w komorze pływakowej jest za mało wahy.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Paciak dnia Czw 17:08, 30 Maj 2013, w całości zmieniany 1 raz
Czw 17:06, 30 Maj 2013 Zobacz profil autora
jojtek
Spec
Spec



Dołączył: 01 Lut 2010
Posty: 537
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Mężczyzna

Post
Iglice przestawialem w gore i dol i nic. Ale jutro jeszcze raz dokladnie sprawdze to wszystko co napisaliscie koledzy.


Post został pochwalony 0 razy
Czw 20:00, 30 Maj 2013 Zobacz profil autora
barteek933
Mechanior
Mechanior



Dołączył: 30 Lip 2012
Posty: 230
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 1/3

Post
a jak wszystko to co jest napisane jest ok to dajesz ok 5-10 dyszę większą i patrzysz co się dzieje


Post został pochwalony 0 razy
Pią 17:38, 31 Maj 2013 Zobacz profil autora
wasylek
Fachura
Fachura



Dołączył: 27 Lis 2009
Posty: 362
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: gdansk
Płeć: Mężczyzna

Post
moze ktos juz go modyfikował kupił tłok i cylinder a nie kupił dysz jesli jest to 50 to kup do 80 i zobacz co sie bedzie działo


Post został pochwalony 0 razy
Sob 23:41, 01 Cze 2013 Zobacz profil autora
barteek933
Mechanior
Mechanior



Dołączył: 30 Lip 2012
Posty: 230
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 1/3

Post
powiem tyle. teraz robię simsona. na początku pojechałem do kościa mierzyć sprężanie bo nie chce chodzić. odpalać ładnie odpala. na jedynce jedzie a na pozostałych biegach nie. wygląda jak by miał na mało paliwa. na regulację gaźnika nie reaguje. przestawianie zapłonu, ustawianie na znak nic nie daje ciągle to samo. u gościa pokazało sprężanie na zimnym nie odpalanym silniku 10 atm. pokazuje gościowi, wszyscy zadowoleni że silnik dobry. przyprowadził mi go , pojeździłem , regulowałem i sprawdziłem jeszcze raz sprężanie i pokazało tylko 7. patrzę drugim miernikiem też 7.

powiem wam tylko tyle że mam 2 mierniki.:

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

i te 2 mierniki na końcówkach do wciskania pokazują oba tak samo.
a jak wezmę końcówkę do wkręcania to pokazuje 1atm więcej. sprawdziłem to już na 2 motorach i tak samo wychodziło.

dodam tylko że jak postał z pół godziny może więcej i ostygł troszkę to sprężanie skoczyło na 7.5.

wyczytałem na forum simsony że 7 to jest min dla tego silnika żeby chodził więc ściągam glowicę a tam się ukazuje porysowany cylek i tłok z przedmuchami.

jak Ci się chce to sprawdź jak wygląda cylek bo może jest ta sama przyczyna u mnie i u Cb Very Happy Razz


Post został pochwalony 0 razy
Nie 10:03, 02 Cze 2013 Zobacz profil autora
jojtek
Spec
Spec



Dołączył: 01 Lut 2010
Posty: 537
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Mężczyzna

Post
Ja mam ten drugi miernik i pokazuje 8 atm i z tego co wzczytalem to jest minimum. w tyg zabiore sie za ten silnik. dam znac co wyszlo.


Post został pochwalony 0 razy
Nie 21:14, 02 Cze 2013 Zobacz profil autora
boss22
Mechanior
Mechanior



Dołączył: 01 Wrz 2009
Posty: 179
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3

Post
jaki on ma tam zaplon? Moze to wydac sie zbyt blahe ale mialem podobnie w jakims motorze i przyczyna byl slabo stykajacy kondensator od zaplonu. Na srednich obrotach mul na wysokich ciagnal jak harpagan bo mu sie luk elektryczny robil do masy z kondensatorem i laczyl.


Post został pochwalony 0 razy
Nie 16:44, 07 Lip 2013 Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:    
Odpowiedz do tematu    Forum dla mechaników samochodowych Strona Główna » Mechanika samochodowa / Mechanika pojazdowa Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do: 
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Design by Freestyle XL / Music Lyrics.
Regulamin