Forum dla mechaników samochodowych Strona Główna
RejestracjaSzukajFAQUżytkownicyGrupyGalerieZaloguj
[Audi A3] 1.6. 2002r Problem z nowo kupionyn autem
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Odpowiedz do tematu    Forum dla mechaników samochodowych Strona Główna » Mechanika samochodowa / Mechanika pojazdowa Zobacz poprzedni temat
Zobacz następny temat
[Audi A3] 1.6. 2002r Problem z nowo kupionyn autem
Autor Wiadomość
Przemoo18
Podawacz kluczy
Podawacz kluczy



Dołączył: 21 Lut 2014
Posty: 16
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Mężczyzna

Post [Audi A3] 1.6. 2002r Problem z nowo kupionyn autem
Witam. Zakupiłem A3 z 2002 roku z oryginalnym przebiegiem sprawdzonym w ASO 120tys.
SIlnik to 1.6 . Pojawił sie problem i nie wiem w , ktorym kierunku pójść.

Otoż temperatura silnia wedlug wskaznika wariuje. Gdy wracalem samochodem to wskazowka pokazywala 92stopni ale w pewnym momencie w ciagu 3 sek. urosła do 110-115. Oczywiscie zatrzyamelm samochod i sprawadzam. Wąz cieply ale nie goracy zeby go nie bylo mozna utrzymac. Sprawdzilem plyn . Nie wywalilo ani sie nie zagotowal. PO 2 min pojechalem i bylo ok. Nastepnie ujechalem 50km i znow zaczol wariowac. Momentali wskaznik urusol do 115 , po 3 sek znow spadl do 90 i tak kilkukrotnie sie to powtorzylo. Zatrzymalem samochod znow . Posprawadzlaem. Ruszam i jest 90st , kawalek ujechalem i wskaznik tym razem opadl na 3sek na 60 stopni i znow powrocil na 90. Jednak tak sie zdarzylo tylko raz a potem znow zaczela skakac temp do 115 . W ciagu trasy 300km zrobilo sie to kilkukrotnie.

2 dni temu wymienilem rozrzad z pompa wody oraz czujnik wraz z termostatem bo wywalilo blad czujnika ale problem nadal wystepuje.

uruchomilem dziś silnik i sprawdzalem na kanale klimatornika na 49(temp plynu) jak pokazuje wskaznik.

Samochod ladnie sie rozgrzewal ale po 15-20min na wolnych obrotach wskazowka pokazywala tak jak mowilem okolo 95 stopni a panel klimatronicka 110 i ciagle roslo. Wentylator wlaczyl sie dopireo gdy na kanale 49 bylo 117 stopni (na wskazowce bylo moze 98-100) popracowal z 30sek i sie wylaczyl

Potem pojechalem samochodem poprobowac podczas jazdy. Na panelu klimy bylo 111 do 120 podczas jazdy a wskazowka na liczniku "fiksowala" i przewaznie pokazywla 92st albo 110. W caigu 5 sekund wskazowka potrafila ze 110 zejsc na 90 i odwrotnie . Na panelu klimy tak samo. Ciagla temp 120 i w momencie spadek na 108-110. I tak wskazowka wachlowala.

Jade dalej taka traska 10km i wskazowka caly czas na 110 st a panel pokazuje 120. Przegazowlem go troszke na wiekszych obrotach i wskazowka nagle opadla znow.
Nie wiem co to moze byc. Problem mam od momenty gdy kupilem auto czyli 3 tyg temu. Wtedy tez sie tak dzialo i zrobilem bez problemu 250km jak nim wracalem. Tzn wksazowka swirowala.

DOdam , ze jak pokazuje te temp 110-120stopni to nic podejrzanego z samochodem sie nie dzieje. Weze nie sa nawet gorace. Plynu nie gotuje. Mechanik abosulutnie wykluczyl problemy od silnika. Czujniki tez wydaje sie ok bo tak jak mowilem byly wymienione.


Co mam dalej robic
Na kanele 49 tak jak pisalem swiruje ale po rozgrzaniu ponizej 108 stopni raczej nie schodzi. I tak jak pisalem przy 108 stopniach czy nawet 112 stopniach wentylator sie nawet nie wlacza tylko dopiero przy okolo 120 , choc i to nie jest regula. Mozna powiedziec , ze wlacza i chodzi jak chce

Prosze o pomoc


Post został pochwalony 0 razy
Pią 22:41, 21 Lut 2014 Zobacz profil autora
Roman59
ADMIN
ADMIN



Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 3641
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 226 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Podkarpacie
Płeć: Mężczyzna

Post
12 letni samochód,120 tyś dopiero ma silnik to przecież nówka? wyciąg zestaw wskaźników i zobacz czy nie było grzebane koło licznika,lub nie ma masy.


Post został pochwalony 0 razy
Sob 13:04, 22 Lut 2014 Zobacz profil autora
Przemoo18
Podawacz kluczy
Podawacz kluczy



Dołączył: 21 Lut 2014
Posty: 16
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Mężczyzna

Post
mnie sie tez tak wydaje bo kolega , ktora sprowadza samochody mowi , ze to dosc powszechny problem w audi a3 dlatego tez w 1 kolejnosci to mi doradzil.

tylko nurtuje mnie to , ze jak licznik waryjuje to i temperatura na panelu klimy tez jest inna . Czy jesli licznik jest uszkodzony to moze on wysylac jakis falszywy "impuls" na panel klimy dzieki czemu i na panelu klimy temperatura jest nieprawidlowa?


Post został pochwalony 0 razy
Nie 12:14, 23 Lut 2014 Zobacz profil autora
Roman59
ADMIN
ADMIN



Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 3641
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 226 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Podkarpacie
Płeć: Mężczyzna

Post
G62: czujnik określający temperaturę na potrzeby ECU;
G2: czujnik określający temperaturę na potrzeby wskaźnika na desce rozdzielczej.
Trzeba siąść z komputerem do samochodu i porównać odczyt na komputerze i odczyt z deski wskaźników.


Post został pochwalony 1 raz
Nie 14:00, 23 Lut 2014 Zobacz profil autora
soviet100
Moderator
Moderator



Dołączył: 01 Gru 2011
Posty: 1486
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 16 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Czechowice - Dziedzice
Płeć: Mężczyzna

Post
Te liczniki były wadliwe a dokładnie procesor MOTOROLA tam siedzi , pomaga wymiana licznika tylko .


Post został pochwalony 0 razy
Pon 8:25, 24 Lut 2014 Zobacz profil autora
ATF
Starszy młotkowy
Starszy młotkowy



Dołączył: 22 Kwi 2011
Posty: 115
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Rolewice
Płeć: Mężczyzna

Post Re: [Audi A3] 1.6. 2002r Problem z nowo kupionyn autem
Przemoo18 napisał:
Witam. Zakupiłem A3 z 2002 roku z oryginalnym przebiegiem sprawdzonym w ASO 120tys.

I Niemiec płakał jak sprzedawał Smile

Odczytaj przebieg z ECU


Post został pochwalony 0 razy
Pon 22:22, 24 Lut 2014 Zobacz profil autora
Przemoo18
Podawacz kluczy
Podawacz kluczy



Dołączył: 21 Lut 2014
Posty: 16
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Mężczyzna

Post
soviet100 napisał:
Te liczniki były wadliwe a dokładnie procesor MOTOROLA tam siedzi , pomaga wymiana licznika tylko .


tez to czytalem ale z tego co wiem to raczej inne objawy te liczniki dawaly jak byly uwalone.

Mam nadzieje , ze tak drastycznie sie nie zakonczy , ze bede szukal nowego licznika.

W srode jade na Vaga

ATF



Skad ta watpliwosc?


W aso sprawdzone. Mam cala historie serwisowa , ktora pokrywa sie w 100% nawet po zrobionych naprawach. Ostatni serwis byl w pazdiernika 2013 .

Zreszta wystarczy wejsc do samochodu i zobaczyc stan wnetrza oraz prace skrzyni i silnika Smile


Na mechanice sie znam slabo ale mniej wiecej wiem jak ocenic samochod po jego stanie a jak mam jeszcze wszystko udokumentowane (nie tylko ks. serwisowa) to samochod jest pewny


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Przemoo18 dnia Pon 23:39, 24 Lut 2014, w całości zmieniany 2 razy
Pon 23:34, 24 Lut 2014 Zobacz profil autora
soviet100
Moderator
Moderator



Dołączył: 01 Gru 2011
Posty: 1486
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 16 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Czechowice - Dziedzice
Płeć: Mężczyzna

Post
Mój lexus ma pół miliona i gdybym Ci o tym nie powiedział to po wyglądzie i stanie silnika dałbyś mu maks 200 tys


Post został pochwalony 0 razy
Pon 23:59, 24 Lut 2014 Zobacz profil autora
Przemoo18
Podawacz kluczy
Podawacz kluczy



Dołączył: 21 Lut 2014
Posty: 16
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Mężczyzna

Post
dobrze ale to ogolnie nie wazne:) Wiem , ze w dzisiejszych czasach taki przebieg to brzmi smiesznie ale uwierzcie , ze moze sie zdarzyc:)

Pewnie w przebieg mojej E46 ktory wynosi 114 tys tez nie uwierzycie Smile Osobiscie przywozilem ten samochod z DE za ktory sporo "przeplacilem" jak na PL realia ale mam pewne auto Smile bo sciagalem go prosto z salonu Bmw w Belinie bo gosc zostawial go w rozliczeniu jak kupowalem E92.

No ale nie o tym temat..

Czyli rozumiem ,ze mam sie szykowac na wymiane licznika , definitywnie?


Post został pochwalony 0 razy
Wto 0:06, 25 Lut 2014 Zobacz profil autora
soviet100
Moderator
Moderator



Dołączył: 01 Gru 2011
Posty: 1486
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 16 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Czechowice - Dziedzice
Płeć: Mężczyzna

Post
Możesz zrobić test licznika Vag ?


Post został pochwalony 0 razy
Wto 8:10, 25 Lut 2014 Zobacz profil autora
Przemoo18
Podawacz kluczy
Podawacz kluczy



Dołączył: 21 Lut 2014
Posty: 16
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Mężczyzna

Post
soviet100 napisał:
Możesz zrobić test licznika Vag ?


no wlasnie jutro jade na vaga wiec chyba bede im musial powiedziec zeby mi to sprawdzili , z tego ze z czego co czytalem to vag nie zawsze pokaze uszkodzony licznik


Post został pochwalony 0 razy
Wto 8:38, 25 Lut 2014 Zobacz profil autora
ATF
Starszy młotkowy
Starszy młotkowy



Dołączył: 22 Kwi 2011
Posty: 115
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Rolewice
Płeć: Mężczyzna

Post
Na diagnostykę VAG-iem zapraszam do mnie.
Przy okazji zweryfikujemy Twoje 120 kkm Smile


Post został pochwalony 0 razy
Wto 20:17, 25 Lut 2014 Zobacz profil autora
Przemoo18
Podawacz kluczy
Podawacz kluczy



Dołączył: 21 Lut 2014
Posty: 16
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Mężczyzna

Post
ATF napisał:
Na diagnostykę VAG-iem zapraszam do mnie.
Przy okazji zweryfikujemy Twoje 120 kkm Smile



za daleko mam Smile

Czyli mam rozumieć ze ASO podaje mi falszywe informacje i historia serwisowa ktora od nich dostalem na email (po uprzednim zaplaceniu) są falszywe?


Post został pochwalony 0 razy
Wto 22:13, 25 Lut 2014 Zobacz profil autora
soviet100
Moderator
Moderator



Dołączył: 01 Gru 2011
Posty: 1486
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 16 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Czechowice - Dziedzice
Płeć: Mężczyzna

Post
Skąd jesteś w ogóle ? Temat poszedł chyba nie w tą stronę .


Post został pochwalony 0 razy
Śro 0:24, 26 Lut 2014 Zobacz profil autora
Przemoo18
Podawacz kluczy
Podawacz kluczy



Dołączył: 21 Lut 2014
Posty: 16
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Mężczyzna

Post
JEstem z okolic Bielska Bialej.

Temat zdecydowanie poszedl nie w ta strone aczkolwiek nie wiem skad podanie przebiegu mojego samochodu wywolalo tyle niedowierzania Smile


Post został pochwalony 0 razy
Śro 0:56, 26 Lut 2014 Zobacz profil autora
soviet100
Moderator
Moderator



Dołączył: 01 Gru 2011
Posty: 1486
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 16 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Czechowice - Dziedzice
Płeć: Mężczyzna

Post
No to daleko masz do mnie do czechowic


Post został pochwalony 0 razy
Śro 8:27, 26 Lut 2014 Zobacz profil autora
Przemoo18
Podawacz kluczy
Podawacz kluczy



Dołączył: 21 Lut 2014
Posty: 16
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Mężczyzna

Post
soviet100 napisał:
No to daleko masz do mnie do czechowic


Ja odnosilem sie do miejsca zamiekszkania uzytkownika ATF Smile


Jesli mozesz to daj namiar na siebie


Post został pochwalony 0 razy
Śro 8:54, 26 Lut 2014 Zobacz profil autora
Przemoo18
Podawacz kluczy
Podawacz kluczy



Dołączył: 21 Lut 2014
Posty: 16
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Mężczyzna

Post
Bylem u elektomechanika.

Okazalo sie , ze termostat wogole sie nie otwiera i rzeczywiscie silnik nagrzewa sie do 110 stopni. Powiedzial , ze powodem moze byc , termostat(ktory zostal juz wymieniony) , sonda albo sama chlodnica .

Wykluczyl problem z licznkiem.

Jestem ogolnie w szoku bo jak robilem rozrzad wymienialem czujniki itp to mechanik powiedzial ze praca uklady chlodzenia jest w 100% ok i ze moge tak jezdzic bez problemu a tyu okazalo sie ze silnik caly czas pracowal na wysokiej temperaturze.

Mam nadzieje ze sie nic nie stalo z silnikiem. DObrze ze nie jezdzilem samochodem prawiewogole bo powiedzialem , ze wole dmuchac na zimne i jeszcze to dokladnie sprawdzic. Jedynie zrobilem 1 trase 140 km bo nie wiedzialem ze taka usterka jeszcze istanieje. Mam nadzieje , ze nie odbilo sie to bardzo na kondycji motoru. Cale szczescie ze jechalem wtedy na max ogrzewaniu.

Czekam na ostateczna diagnoze(bo maja sprawdzac jeszce chlodnice ) i juz naprawe..


Post został pochwalony 0 razy
Śro 10:59, 26 Lut 2014 Zobacz profil autora
Roman59
ADMIN
ADMIN



Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 3641
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 226 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Podkarpacie
Płeć: Mężczyzna

Post
110 stopni to nie jest taka tragiczna temperatura,temperatura wrzenia płynu to około 117 stopni a drugi stopień wentylatora to też powyżej 100 stopni.Tak że silnikowi nic się nie stało.


Post został pochwalony 0 razy
Śro 13:44, 26 Lut 2014 Zobacz profil autora
Przemoo18
Podawacz kluczy
Podawacz kluczy



Dołączył: 21 Lut 2014
Posty: 16
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Mężczyzna

Post
No i dupa.. mechanik nie poradzil sobie z problemem. Oczywiscie powiedzial ze naprawa zostala zrobionia i to jednak nie termostat. SAm do konca nie powiedzial co zrobil ale ze wg komputera i miego temp na silniku jest 95-102 czyli calkiem ok bo podobno a3 1.6 na takiej pracuja. Zaplacilem 350zl za naprawe ktora nie wymagala wymiany czesci. No ale nic mowie drogo ale jak naprawione to sie ciesze. Zajechalem do domu 15km i silnik znow sie grzal ! i zaczyanalo gotowac. Odczekalem az silnik ostygl i pojechalem do niego znow na max ogrzewaniu. Wtedy temp byla rzeczywiscie 100-102 wiec spoko. Jednak na wlnych obrotach zaczyna sie grzac . Powiedzial , ze to na pewno pompa wody albo uszczelka . Jak to stwierdzil pompa nie jest wydajna.! Sory ale nie wierzylem w te bajki bo nie wierze w 2 uwalone pompy (wymienialem rozrzad). KAzal sie zglosic w poniedzialek ale raczej nie oddam juz mu samochodu bo spapral robote bo w takim stanie samochod przyyjechal do niego i w takim samym wrocil do mnie. Stal 3 dni a usterka nie usunieta. Bede domagal sie zwrotu pieniedzy za "naprawe" . Zapłace mu za podlaczenie do komputera oraz za olej do sprezarki klimatyzacji. Chyba mam prawo domagania sie zwrotu pieniedzy ? Wiem , ze to forum mechanikow ale dla mnie to kpina. Gdy bylem juz tam dzis 2 raz to komputer zaczal pokazywac mu 110-115 stopni na jego kompie no i sam stwierdzil ze jednak problem jest (1h temu kazal jezdzic ze wszystko ok)

No ale nie wazne., Wkur.. niesamowicie spytalem znajomego mechanika co zrobic by wyeliminowac cokolwiek.
Otoz zauwazylismt ze silnik jest goracy a cieplo wogole nie idzie na chlodnice. Chlodnica jest zimna.
No to spuscilismy plyn i postanowislimy wykrecic termostat i sprawdzic czy wogole sie otwiera. Dodam ze termostat wymieniont na oryginalny Behra za 170zl wiec nie jakis China. No i zagotowalem wode w garnku i wlozylem termostat jak zaczelo gotowac sie. No i zauwazylem , ze ermostat wogole sie nie otwiera! Tylko teraz pytanie czy ten termostat powinien sie otworzyc we wrzatku? Pytam bo to podobno elektryczny termostat ktory jest sterowany chyba czujnikiem bo sam termostat ma wejscie 2 pinowe i wtyczka do niego przychodzi.

Nastepnie zapiolem weze i nie zakladalem termostatu. No i okazalo sie ze silnik sie nie przegrzewa i nic nie gotuje. Bez termostatu wygladalo ok. Sam silnik nie nagrzal sie szybko do 90stopni bo jak wyciagneslimy termostat to nie dogrzewal go. Musieklismy troszeczke przytrzymac auto na obrotach zeby sie nagrzal.
Tylko tu pojawial sie kolejny problem. Wentylatory chodzily od 60-70stopni jak pokazywalo zarowno w aucie jak i na kompie jak podlaczylismy caly czas. Podejrzewam ze bylo to powodem ze nie ma termostatu ale nie wiem.
Wiadmo tez ze na samym liczniku jest male przeklamanie BO na licznku pokazywal temp okolo 80 a na kompie 65-70 wiec jest tez problem ale nie moge skupic sie na samym liczniku i przeklamaniu skoro z termostatem auto lapie temp 115 i zaczyna sie lekko gotowac.
Dodam , ze jak wyciagnelismy temostatat to wywalilo blad sondy i mimo skasowania go to nadal jest. NIe wiemy czy jest to tez powod , ze wyciagnelismy temostat bo nie podpielismy przed wyciagnieciem termostatyu. No ale wczesniej u 2 mechanikow podobno bledu sondy nie bylo wiec nie wiem. Co mam teraz zrobic?
Ogolnie chcialbym zapytac was o pewne kwestie.
1. Podejrzewam ze moze to byc termostat i czy taki termostat powinien sie otworzyc przy wrzacej wodzie tak jak ja to testowalem gotujac wode w garnku ?

Ma ktos jakis pomysl co jeszcze moge zrobic bo juz mi rece opadaja a mechanicy tak naprawiaja ze auto nadal ma ten sam problem


Post został pochwalony 0 razy
Sob 19:29, 01 Mar 2014 Zobacz profil autora
Roman59
ADMIN
ADMIN



Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 3641
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 226 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Podkarpacie
Płeć: Mężczyzna

Post
Miał taki problem jak ty znalazłem na forum elektroda tylko otwórz ten post z tym termostatem to jest chyba 38 nie otwiera termostatu;
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Roman59 dnia Sob 21:00, 01 Mar 2014, w całości zmieniany 2 razy
Sob 20:50, 01 Mar 2014 Zobacz profil autora
justyna5551
Młotkowy
Młotkowy



Dołączył: 26 Sty 2014
Posty: 58
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Łódź
Płeć: Mężczyzna

Post
Na termostacie masz wybitą wartość temperatury przy której się otwiera. U Ciebie powinno być 87 lub 105. Podaj kod silnika bo są różne jak widzisz. Miałem podobny przypadek kilka lat temu. Dopiero 3 był dobry. Wahler troszkę zszedł ostatnio na psy i używam Verneta.


Post został pochwalony 0 razy
Nie 16:29, 02 Mar 2014 Zobacz profil autora
Roman59
ADMIN
ADMIN



Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 3641
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 226 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Podkarpacie
Płeć: Mężczyzna

Post
Tam jest całkiem inny termostat otwierany jest poprzez sterownik silnika.


Post został pochwalony 0 razy
Nie 16:53, 02 Mar 2014 Zobacz profil autora
justyna5551
Młotkowy
Młotkowy



Dołączył: 26 Sty 2014
Posty: 58
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Łódź
Płeć: Mężczyzna

Post
Nie do końca. W obudowie termostatu jest grzałka sterowana sterownikiem silnika która dogrzewa termostat. Opór na zimno 10-20 omów. Sterowanie impulsami 12V. Przydały się oscyloskop.Sam termostat otwiera się przy 105 o ile jest to silnik AVU.


Post został pochwalony 0 razy
Nie 18:33, 02 Mar 2014 Zobacz profil autora
Roman59
ADMIN
ADMIN



Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 3641
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 226 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Podkarpacie
Płeć: Mężczyzna

Post
Ze sterowaniem się wszystko zgadza ale jest całkiem inna budowa i też jest dwu grzybkowy.


Post został pochwalony 0 razy
Nie 19:16, 02 Mar 2014 Zobacz profil autora
Przemoo18
Podawacz kluczy
Podawacz kluczy



Dołączył: 21 Lut 2014
Posty: 16
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Mężczyzna

Post
Zrobilem dokladnie zdj z ks serwisowej. Silnik ma chyba oznaczenie Avu i tutaj jest termostat , ktory tam siedzi. Poznizej zdjecia:






NIe wiem co dalej robic. Jutro ogolnie zamierzam jeszcze zareklamowac termostat.

Dziś wyczytalem na forum elektroda , ze wskazniki a AUdi i VW temperatury ustawione są tak ,ze jak jest temp 90-110 stopni to na licznku caly czas jest wskazowka w pionie. Jesli tak rzeczywiscie jest to moglbym u siebie wykluzcyc juz na pewno problem z licznikiem bo tak jak pisalem u mnie wskazowka z 90stopni rusza dopiero jak jest 113-115 na klmiatronicku.
Czy to na pewno prawda , ze licznik sa tak w Audi ustawione? Chcualbym potwierdzic informacje.

No ogolnie u mnie problem jest taki , ze wentylatory sie dopiero zalaczaly przy tym 115 stopniach a jak wywalilem wczoraj termostat to chodzily jak chcialy i pracowaly juz przy temp 60-70 stopni wg wskazan vaga.

Co dalej bo nie wiem za co sie zbarac. Fakt jest taki , ze chlodnica jest zimna i dolny waz tak samo .

No i jeszcze jedno pytanko. W jakiej temp otwiera sie w tym silniku termostat? 105? i czy to prawda , ze ten silnik podczas jazdy ma okolo 105 stopni i jest to normalna temp?
No i najwazniejsza kwestia . Przy jakiej temp powinny sie wlaczac wiatraki ?
Ma ktos jakas wiedze bo mecze sie z tym prawie miesiac a mechanicy tylko pieniadze zbieraja...


Post został pochwalony 0 razy
Nie 19:38, 02 Mar 2014 Zobacz profil autora
Roman59
ADMIN
ADMIN



Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 3641
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 226 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Podkarpacie
Płeć: Mężczyzna

Post
Bez termostatu nie będziesz jeździł bo to jest termostat z dwoma grzybkami jak otwiera to jednym grzybkiem przepuszcza ale drugi grzybek blokuje drugi kanał,to jest tak zwany mały obieg i duży obieg cieczy,może być wszystko Ok poczytaj co pisze JAXP i atip;
[link widoczny dla zalogowanych]

Sprawdź bezpieczniki i jest przekaźnik do tego termostatu.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Roman59 dnia Nie 21:01, 02 Mar 2014, w całości zmieniany 1 raz
Nie 20:58, 02 Mar 2014 Zobacz profil autora
Przemoo18
Podawacz kluczy
Podawacz kluczy



Dołączył: 21 Lut 2014
Posty: 16
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Mężczyzna

Post
sprwadzalem wczoraj wlasnie bezpieczniki i przekazniki. Wygladalo ok.

Jutro badz pojutrze bede jeszcze testowal nowy termostat. Jak bedzie sie dalej tak dzialo to bede szukal dalej. Choc wydaje mi sie ze to nie wina termostatu


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Przemoo18 dnia Nie 21:19, 02 Mar 2014, w całości zmieniany 1 raz
Nie 21:19, 02 Mar 2014 Zobacz profil autora
Przemoo18
Podawacz kluczy
Podawacz kluczy



Dołączył: 21 Lut 2014
Posty: 16
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Mężczyzna

Post
JEstem w diagnostyce krok dalej ale nadal bez rozwiazania i krew mnie zalewa..
Otoz dzis odebralem nowy termostat. I zagotowalem go we wrzatku. Nie otworzyl sie znow ale stwierdzilem , ze skoro moze byc tak ze termostat otworzy sie w 105 stopniach to wlalem plynu do garnka i zagotowalem . No i jak zaczelo bulkac to termostat wkoncy sie otworzyl w plynie bo jak wiadomo plyn ma wieksza temp wrzenia.

No wiec zalozylem termostat do samochodu. Uzupelnilem plyn i uruchomilem silnik. No i czekam co sie bd dziac. Podlaczylem tez komputer i program autocom . Obserwuje co sie dzieje i na kompie i na panelu klimy. Otoz Przy temp okolo 105 na klimatornicku termostat puscil i gorny waz zaczal byc goracy i cieplo szlo na chlodnice. Dobry znak mowie bo taki goracy ten waz byl , ze jeszcze tak nie mialem podczas wczesniejszych prob. NO ale temp dalej rosla na klimatronicku i urosla do 115 i znow wskazowka poszla na 110-115. No i dalej grzeje i zaczyna gotowac plyn. Najdziwniejsze to ze na komputerze caly czas temp wahala sie mi w granichach 100-102 w programie diagnostycznym a na klimatronicku pokazywalo 115-117 i tak jak mowilem zaczynalo bulkac.. Wentylatory dopiero zalaczyly sie jak na klmatornicku bylo 121 stopni czyli max.
Wazna informacja jest to ze przy dodaniu gazu i przytrzymaniu go na 3000 obrotach przez 3 sek powodowalo ze temp spadala.

DOdam , ze nadal wywala mi blad sondy nr 2.

Faktem jest to ze termostat jest na pewno dobry wiec przynajmniej to moge wykluczyc (chyba)

Co teraz powinienem sprawdzic skoro wiem ze termostat otwiera itp.


Post został pochwalony 0 razy
Śro 13:41, 05 Mar 2014 Zobacz profil autora
Roman59
ADMIN
ADMIN



Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 3641
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 226 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Podkarpacie
Płeć: Mężczyzna

Post
czujnik temperatury G-62 na silnik
czujnik temperatury G-83 na chłodny sprawdź go,bo on może źle odczytywać i sterownik nie włącza zasilania na grzałkę termostatu.


Post został pochwalony 0 razy
Śro 16:32, 05 Mar 2014 Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:    
Odpowiedz do tematu    Forum dla mechaników samochodowych Strona Główna » Mechanika samochodowa / Mechanika pojazdowa Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do: 
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Design by Freestyle XL / Music Lyrics.
Regulamin