Forum dla mechaników samochodowych Strona Główna
RejestracjaSzukajFAQUżytkownicyGrupyGalerieZaloguj
Audi a3 1.9 TDI 90KM Problem z rannym odpalaniem

 
Odpowiedz do tematu    Forum dla mechaników samochodowych Strona Główna » Mechanika samochodowa / Mechanika pojazdowa Zobacz poprzedni temat
Zobacz następny temat
Audi a3 1.9 TDI 90KM Problem z rannym odpalaniem
Autor Wiadomość
blowoff
Młotkowy
Młotkowy



Dołączył: 23 Lut 2011
Posty: 69
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Dolny Ślask
Płeć: Mężczyzna

Post Audi a3 1.9 TDI 90KM Problem z rannym odpalaniem
Witam Szanownie wszystkich , otóż taki problem autko rano ciężko pali kontrolka od świec szybko gaśnie przy -9,5 C , lecz po odłączeniu kostki czujnika temperatury kontrolka świeci dłużej lecz auto tez ciężej pali i pierwsze sec nie równo pracuje, za autem kłęby dymu . Po wymianie czujnika na nowy Topran to samo . jakieś pomysły ? z góry Dziękuje.


Post został pochwalony 0 razy
Czw 20:30, 24 Sty 2013 Zobacz profil autora
jojtek
Spec
Spec



Dołączył: 01 Lut 2010
Posty: 537
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Mężczyzna

Post
Sprawdz swiece czy wszystkie dzialaja. Firme topran nie polecam kilka razy zdazylo mi sie ze nowe czesci tej firmy gorzej dzialaly niz stare.


Post został pochwalony 0 razy
Czw 21:45, 24 Sty 2013 Zobacz profil autora
blowoff
Młotkowy
Młotkowy



Dołączył: 23 Lut 2011
Posty: 69
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Dolny Ślask
Płeć: Mężczyzna

Post
świece sprawdzane najprostrzym sposobem . + do aku i na świece każda iskrzy , dziwne to że po odpięciu tego czujnika kontrolka świeci dłużej niż normalnie, z podłączonym czujnikiem pojawia się i znika. tak ja by komputer widział ze auto nie potrzebuje grzania ich .


Post został pochwalony 0 razy
Czw 22:06, 24 Sty 2013 Zobacz profil autora
Paciak
Mechanior
Mechanior



Dołączył: 25 Lis 2010
Posty: 221
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Post
Pierwsze to sprawdz świece odkrecone ale wpięte w układ zasilania normalnie jak jest w aucie i grzej normalnie przez uruchomienie stacyjką( nie zapomnij o podłączeniu masy do kazdej ze świec) . Zobacz czy sie równo nagrzewają o ile wogóle.Ten czujnik o którym mowisz mierzy temp silnika i od tego odpowiednio ustala czas grzania swiec. Przy odpieciu ustala maksymalna długosc grzania. Druga sprawa sprawdz kąt wtrysku. Obstawiam uszkodzoną świecę.


Post został pochwalony 0 razy
Czw 22:29, 24 Sty 2013 Zobacz profil autora
soviet100
Moderator
Moderator



Dołączył: 01 Gru 2011
Posty: 1486
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 16 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Czechowice - Dziedzice
Płeć: Mężczyzna

Post
blowoff napisał:
świece sprawdzane najprostrzym sposobem . + do aku i na świece każda iskrzy , dziwne to że po odpięciu tego czujnika kontrolka świeci dłużej niż normalnie, z podłączonym czujnikiem pojawia się i znika. tak ja by komputer widział ze auto nie potrzebuje grzania ich .


To wcale nie jest dziwne bo komputer oblicza grzanie świec wg temperatury .
Sprawdź kompem ile stopni pokazuje (na silniku nie w liczniku )
Świeca by na kompie wyszła wiec odpada tym bardziej jak żarzą .
Podciągnij dawkę wtrysku rozruchową na kompie i zobacz czy lepiej ( jak pomogło to pompa się kończy )


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez soviet100 dnia Czw 23:01, 24 Sty 2013, w całości zmieniany 1 raz
Czw 23:00, 24 Sty 2013 Zobacz profil autora
pemger
Starszy podawacz kluczy
Starszy podawacz kluczy



Dołączył: 16 Maj 2010
Posty: 29
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Mężczyzna

Post
To że lampka szybko gaśnie wcale nie oznacza że świece przestają grzać.
Sprawdz świece tak jak kolega pisał. Spróbuj przestawić dawkę początkową jak nie pomoże to może rozrusznik się już kończyć.

Miałem już taki przypadek, podmienialiśmy świece, czujniki, zmienialiśmy dawki rozruchowa, paliwa i nic. Po jakimś czasie rozrusznik padł całkiem. Po wymianie żadnego problemu z porannym odpalaniem nawet przy -15


Post został pochwalony 0 razy
Czw 23:53, 24 Sty 2013 Zobacz profil autora
soviet100
Moderator
Moderator



Dołączył: 01 Gru 2011
Posty: 1486
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 16 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Czechowice - Dziedzice
Płeć: Mężczyzna

Post
Jak gaśnie to przestaje grzać .
Rozrusznik tez nie .
Stawiam albo na pompę albo jakiś moduł poleciał albo czujnik temperaturę .


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez soviet100 dnia Pią 1:26, 25 Sty 2013, w całości zmieniany 1 raz
Pią 1:26, 25 Sty 2013 Zobacz profil autora
Roman59
ADMIN
ADMIN



Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 3641
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 226 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Podkarpacie
Płeć: Mężczyzna

Post
Rozrusznik jest bardzo ważny przy odpaleniu w zimie bo musi dać obroty silnika powyżej 250 żeby pompa dała paliwo a jak nie to możesz przekodować sterownik z manualnej na automat.A diesel na zimę musi mieć dobry akumulator i dobry rozrusznik.Spróbuj jeszcze jak kontrolka świeć zgaśnie i słuchaj jak się wyłączy przekaźnik i zapalaj,lub grzej świece dwa trzy razy.


Post został pochwalony 0 razy
Pią 10:57, 25 Sty 2013 Zobacz profil autora
soviet100
Moderator
Moderator



Dołączył: 01 Gru 2011
Posty: 1486
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 16 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Czechowice - Dziedzice
Płeć: Mężczyzna

Post
No to chyba każdy normalny pozna czy ładnie kręci czy robi łe łe łę łę


Post został pochwalony 0 razy
Pią 11:00, 25 Sty 2013 Zobacz profil autora
blowoff
Młotkowy
Młotkowy



Dołączył: 23 Lut 2011
Posty: 69
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Dolny Ślask
Płeć: Mężczyzna

Post
Panowie , myślę że rozrusznik git kręci dobrze nie chechła.. kąt wtrysku był ustawiany po wymianie rozrządu , teraz tak po wypięciu wtyczki z czujnika temp. auto rano przy - 8 C , na desce temp pokazuje 63 ' C podczas jazdy temp rośnie , dziwne to wkońcu to który czujnik odpowiada za wyświetlanie temp na desce ? z góry Dziękuje


Post został pochwalony 0 razy
Pią 15:14, 25 Sty 2013 Zobacz profil autora
soviet100
Moderator
Moderator



Dołączył: 01 Gru 2011
Posty: 1486
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 16 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Czechowice - Dziedzice
Płeć: Mężczyzna

Post
Masz albo jeden wspólny albo 2 osobne .


Post został pochwalony 0 razy
Pią 16:53, 25 Sty 2013 Zobacz profil autora
blowoff
Młotkowy
Młotkowy



Dołączył: 23 Lut 2011
Posty: 69
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Dolny Ślask
Płeć: Mężczyzna

Post
jeden jest w chłodnicy 3 pinowy , ale mysle ze to do wiatraków . drugi 4 pinowy , ale dziwne to ze po odłączeniu tego 4 pinowego pokazuje temp , wygląda na to że byłby jeszcze jeden ?


Post został pochwalony 0 razy
Pią 20:15, 25 Sty 2013 Zobacz profil autora
leszek280
Mechanior
Mechanior



Dołączył: 06 Sty 2008
Posty: 244
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 11 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: lubuskie
Płeć: Mężczyzna

Post
masz jakies przebicia w instalacji elektrycznej skoro rano po wyjeciy wtyczki od czujnika pokazuje 60 stopni sprawdz kabelki bo pewnie to pierniczy funkcjonowanie czujnika tego 4 pin a co zatym idzie funkcjonowanie swiec zarowych


Post został pochwalony 0 razy
Sob 21:35, 26 Sty 2013 Zobacz profil autora
blowoff
Młotkowy
Młotkowy



Dołączył: 23 Lut 2011
Posty: 69
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Dolny Ślask
Płeć: Mężczyzna

Post
dziwne jest to , że po wyjęciu tej wtyczki pokazuje temp normalnie rośnie podczas jazdy do 90 C tak jak ma być . rano z załączoną wtyczka przy -8 kontrolka się pojawia i znika , nie odpali za chu.. trza z 2 min męczyć. zaś z odpięta świeczki grzeją długo i pali lepiej . wygląda na to że jeszcze jeden jest jakiś czujnik ?


Post został pochwalony 0 razy
Sob 22:07, 26 Sty 2013 Zobacz profil autora
rafaello1974
Spec
Spec



Dołączył: 28 Sty 2011
Posty: 463
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 14 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: U.K

Post
witam .moim zdaniem pompa.


Post został pochwalony 0 razy
Sob 22:33, 26 Sty 2013 Zobacz profil autora
Roman59
ADMIN
ADMIN



Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 3641
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 226 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Podkarpacie
Płeć: Mężczyzna

Post
blowoff napisał:
dziwne jest to , że po wyjęciu tej wtyczki pokazuje temp normalnie rośnie podczas jazdy do 90 C tak jak ma być . rano z załączoną wtyczka przy -8 kontrolka się pojawia i znika , nie odpali za chu.. trza z 2 min męczyć. zaś z odpięta świeczki grzeją długo i pali lepiej . wygląda na to że jeszcze jeden jest jakiś czujnik ?

Ale jaką wypiąłeś?? cztero pinową czy dwu pinową,bo może nie być zimnego rozruchu jak czujnik walnięty i pokazuje że ciepły,pod komputer i sprawdzą jaka jest temperatura na sterowniku a jaka jest na desce,od razu odczytają początek wtrysku i zrobią korektę.Może być też mała dawka paliwa.


Post został pochwalony 0 razy
Nie 11:49, 27 Sty 2013 Zobacz profil autora
blowoff
Młotkowy
Młotkowy



Dołączył: 23 Lut 2011
Posty: 69
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Dolny Ślask
Płeć: Mężczyzna

Post
Roman , co do wtyczki to wtyczka 4 pinowa została wypięta . dodam ze czujnik zakupiłem nowy zamiennik Topran , i zastanawiam sie własnie czy nie kupić oryginału.. Lecz nurtuje mnie to że po wypięciu tego 4 pinowego dalej pokazuje temp i rośnie podczas jazdy , dla upewnienia wypiąłem ten 3 pinowy z chłodnicy i to samo , wyglądało by na to że jeszcze jest jakiś jeden czujnik ? a co do podpięcia pod komp zrobie tak jak mówisz i zdam relacje .


Post został pochwalony 0 razy
Nie 12:41, 27 Sty 2013 Zobacz profil autora
Didi1991
Młotkowy
Młotkowy



Dołączył: 19 Gru 2010
Posty: 72
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zielona Góra
Płeć: Mężczyzna

Post
Ten czujnik ma 4 piny bo to są dwa czujniki. Pierwszy daje info o temperaturze do sterownika silnika a drugi do wskaźnika na zegarach. Nie masz problemu tam czasem z licznikiem ze pokazuje?

A ja się dołączę do sprawdzenia kata wtrysku na kompie i...czy klina Ci nie ścina na wale(częsty przypadek)


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Didi1991 dnia Nie 14:17, 27 Sty 2013, w całości zmieniany 1 raz
Nie 14:03, 27 Sty 2013 Zobacz profil autora
blowoff
Młotkowy
Młotkowy



Dołączył: 23 Lut 2011
Posty: 69
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Dolny Ślask
Płeć: Mężczyzna

Post
to dlaczego po odpięciu go , pokazuje temp silnika podczas jazdy ? kat wtrysku był ustawiany mechanik powiedział ze był za póżny .. licznik ok .


Post został pochwalony 0 razy
Nie 16:24, 27 Sty 2013 Zobacz profil autora
soviet100
Moderator
Moderator



Dołączył: 01 Gru 2011
Posty: 1486
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 16 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Czechowice - Dziedzice
Płeć: Mężczyzna

Post
Dopóki nie podłączysz pod kompa i zobaczysz temp sterownika nie mamy o czym rozmawiać .


Post został pochwalony 0 razy
Nie 16:26, 27 Sty 2013 Zobacz profil autora
Kełysz
ADMIN
ADMIN



Dołączył: 04 Mar 2009
Posty: 1636
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 60 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bolesławiec
Płeć: Mężczyzna

Post
blowoff napisał:
to dlaczego po odpięciu go , pokazuje temp silnika podczas jazdy ? kat wtrysku był ustawiany mechanik powiedział ze był za póżny .. licznik ok .


Bedzie pokazywał temperature zawsze ponieważ ma zaprogramowane i bedzie widział zawsze ze silnik jest ciepły...


Post został pochwalony 0 razy
Nie 17:43, 27 Sty 2013 Zobacz profil autora
Paciak
Mechanior
Mechanior



Dołączył: 25 Lis 2010
Posty: 221
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Post
Po odpięciu zawsze widzi, ze silnik jest zimny - tzn maksymalnie długo grzeje świece. Dobra sprawdzałes te świece? Moze zwyczajnie masz padniety bezpiecznik? Na blacie wtedy wszytsko zachowuje się normalnie świece się niby grzeją ect....


Post został pochwalony 0 razy
Nie 18:48, 27 Sty 2013 Zobacz profil autora
soviet100
Moderator
Moderator



Dołączył: 01 Gru 2011
Posty: 1486
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 16 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Czechowice - Dziedzice
Płeć: Mężczyzna

Post
Zostaw te świece w spokoju już Ci mówiłem raz . Podłączyć sprawdzić błędy i sprawdzić czujnik .


Post został pochwalony 0 razy
Nie 18:54, 27 Sty 2013 Zobacz profil autora
Kełysz
ADMIN
ADMIN



Dołączył: 04 Mar 2009
Posty: 1636
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 60 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bolesławiec
Płeć: Mężczyzna

Post
W ogóle w czym problerm zeby zobaczyć ile czasu grzeją miernik w łape i bedzie wszystko wiadomo. robicie z igły widły... Jeżeli kupa dymu to zły kąt, woda w cylindrze olej z uszczelniaczy, za duża dawka ropy lub spalone swiece (wyjmij wszystkie) OD KIEDY POKĄZE ŚWIECE NA KOMPIE? Przecież tam sa połączone wszystkie jedną listwą miedzianą.


Post został pochwalony 0 razy
Nie 19:00, 27 Sty 2013 Zobacz profil autora
soviet100
Moderator
Moderator



Dołączył: 01 Gru 2011
Posty: 1486
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 16 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Czechowice - Dziedzice
Płeć: Mężczyzna

Post
Tak i jak jest spalona świeca to pokazuje glow plug cyl 2 np . A jak nie ma osobno każda świeca zasilania tylko na listwie to pokazuje ogólnie że glow plug nie grzeje bo widzi spadek prądu . Po co Ci miernik do tego ? Jeszcze mi się nie zdarzyło żeby kontrolka źle pokazywała czas grzania .

Będzie dymić też jeśli świece za krótko grzeją .


Post został pochwalony 0 razy
Nie 22:48, 27 Sty 2013 Zobacz profil autora
blowoff
Młotkowy
Młotkowy



Dołączył: 23 Lut 2011
Posty: 69
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Dolny Ślask
Płeć: Mężczyzna

Post
Panowie , świece sprawdzone każda po kolei . wszystkie grzeją , co do miernika , sprawdzane przy odpiętej kostce na włączonym silniku 14 V i grzeją dłużej napewno niż normalnie . auto przed wymiana rozrządu było git. po wymianie wyraznie głośniej chodziło oddałem na ustawienie zapłonu.. i od tej pory zaczeło się , cieżko pali.. zle złozony rozrzad ? jeżeli kąt niby ustawiany był na rozgrzanym silniku i ustawiony prawidłowo.


Post został pochwalony 0 razy
Nie 23:06, 27 Sty 2013 Zobacz profil autora
soviet100
Moderator
Moderator



Dołączył: 01 Gru 2011
Posty: 1486
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 16 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Czechowice - Dziedzice
Płeć: Mężczyzna

Post
Pompą się ustawia kont ma być 48-52


Post został pochwalony 0 razy
Pon 0:36, 28 Sty 2013 Zobacz profil autora
Kełysz
ADMIN
ADMIN



Dołączył: 04 Mar 2009
Posty: 1636
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 60 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bolesławiec
Płeć: Mężczyzna

Post
zly kat wtrysku. Trzeba było odrazu dodac ze rozrzad byl robiony. jezeli ciezko pracował to miał przyspieszony zapłon i jezeli autko ma koł300 tys to było dobrze ustawione


Post został pochwalony 0 razy
Pon 7:59, 28 Sty 2013 Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:    
Odpowiedz do tematu    Forum dla mechaników samochodowych Strona Główna » Mechanika samochodowa / Mechanika pojazdowa Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do: 
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Design by Freestyle XL / Music Lyrics.
Regulamin