Forum dla mechaników samochodowych Strona Główna
RejestracjaSzukajFAQUżytkownicyGrupyGalerieZaloguj
Audi A4 1.6 ADP lekkie szarpnięcia, problem

 
Odpowiedz do tematu    Forum dla mechaników samochodowych Strona Główna » Mechanika samochodowa / Mechanika pojazdowa Zobacz poprzedni temat
Zobacz następny temat
Audi A4 1.6 ADP lekkie szarpnięcia, problem
Autor Wiadomość
Rytel
Starszy podawacz kluczy
Starszy podawacz kluczy



Dołączył: 02 Mar 2010
Posty: 20
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Mężczyzna

Post Audi A4 1.6 ADP lekkie szarpnięcia, problem
witam kolegów

mam problem z Audi A4, mianowicie kiedy samochód jest zimny i gwałtownie przyspieszam wszystko jest dobrze, super sie wkręca, problem powstaje wtedy kiedy silnik się nagrzewa stopniowo i przyspieszam gwałtownie to przy wyższych obrotach następują delikatne przerywania, szarpnięcia. Wymieniałem przewody, świece, palec, kopułkę i filtry. Zauważyłem, ze kiedy odłacze aku na 5-10min i podlaczę to autko odzyskuje moc jakby ręką odjął tak jakby komputer sie resetował, niestety po jakimś czasie delikatne szarpnięcie powracają. Po podłaczeniu vag-a wyskoczyły mi takie błedy:

17735 - Kontrola spalania stukowego cylindra 3: przekroczona granica regulacji
P1327 - 35-10 - - - Sporadyczny
17736 - Kontrola spalania stukowego cylindra 4: przekroczona granica regulacji
P1328 - 35-10 - - - Sporadyczny
17733 - Kontrola spalania stukowego cylindra 1: przekroczona granica regulacji
P1325 - 35-10 - - - Sporadyczny

gdzieś wyczytałem ze problemem moze być czujnik spalania stukowego lub czujnik położenia wału, ale zadnych błedów z nimi mi nie pokazuje
czekam na pomoc, pozdrawam Rytel


Post został pochwalony 0 razy
Wto 14:57, 02 Mar 2010 Zobacz profil autora
Tarantula
Specjalista
Specjalista



Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 1100
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 34 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Belgia/Małopolska KLI
Płeć: Mężczyzna

Post
Ja bym sprawdził wtryski i skład mieszanki.
P.


Post został pochwalony 0 razy
Wto 15:28, 02 Mar 2010 Zobacz profil autora
Rytel
Starszy podawacz kluczy
Starszy podawacz kluczy



Dołączył: 02 Mar 2010
Posty: 20
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Mężczyzna

Post
tankuje przeważnie na Shellu, nie sądzę żeby to były wtryski, jeżeli po odłaczeniu aku wszystko wraca do normy, resetuj sie i jest git, niestety po jakimś czasie problem wraca...wydaje mi sie ze coś może być z jakimś czujnikiem albo coś innego co wysyła złe dane do komputera


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Rytel dnia Wto 15:44, 02 Mar 2010, w całości zmieniany 1 raz
Wto 15:43, 02 Mar 2010 Zobacz profil autora
Rytel
Starszy podawacz kluczy
Starszy podawacz kluczy



Dołączył: 02 Mar 2010
Posty: 20
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Mężczyzna

Post
czekam na podpowiedzi, może ktoś sie juz spotkał z takim problemem


Post został pochwalony 0 razy
Wto 19:59, 02 Mar 2010 Zobacz profil autora
zubi1990
FACHMAN
FACHMAN



Dołączył: 23 Lut 2009
Posty: 592
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: SPYTKOWICE
Płeć: Mężczyzna

Post
ja na początek bym sprawdził czujnik spakania stukowewgo


Post został pochwalony 0 razy
Wto 20:11, 02 Mar 2010 Zobacz profil autora
Rytel
Starszy podawacz kluczy
Starszy podawacz kluczy



Dołączył: 02 Mar 2010
Posty: 20
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Mężczyzna

Post
może on powodować te lekkie szarpniecia i ze auto bedzie przymulone?


Post został pochwalony 0 razy
Wto 20:19, 02 Mar 2010 Zobacz profil autora
Roman59
ADMIN
ADMIN



Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 3641
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 226 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Podkarpacie
Płeć: Mężczyzna

Post
Ja bym wymienił czujnik


Post został pochwalony 0 razy
Wto 20:27, 02 Mar 2010 Zobacz profil autora
cynio
Młotkowy
Młotkowy



Dołączył: 02 Mar 2010
Posty: 76
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa - Northolt
Płeć: Mężczyzna

Post
Witam.
Czujnik spalania stukowego rzadko się psuje ale może źle odczytywać. Jest na to prosty sposób. Czujnik jest przykręcony do bloku silnika śrubą z gwintem 8 mm, najczęściej klucz 13. Trzeba odkręcić czujnik, i bardzo dokładnie wyczyścić drobnym papierem ściernym powierzchnię bloku, gdzie czujnik przylega i sam czujnik.
W niektórych autach zaczyna się problem po przekroczeniu pewnych obrotów i wtedy komp wchodzi w tryb awaryjny i to powoduje odcięcie mocy. Sprawdź także połączenia na kostce czy są ok. W każdym razie czyszczenie powinno pomóc
Pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez cynio dnia Wto 21:08, 02 Mar 2010, w całości zmieniany 1 raz
Wto 21:06, 02 Mar 2010 Zobacz profil autora
student
FACHMAN
FACHMAN



Dołączył: 01 Lut 2010
Posty: 1187
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Post
Zgadzam się z przedmówcami bo generalnie funkcją tego czujnika jest wychwytywanie drgań powstałych przy pracy silnika i wysłanie informacji do jednostki sterującej która zmienia kąt wyprzedzenia zapłonu by te drgania wyeliminować.


Post został pochwalony 0 razy
Śro 22:04, 03 Mar 2010 Zobacz profil autora
Gridlock
Mechanior
Mechanior



Dołączył: 25 Mar 2009
Posty: 227
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Jelenia Góra
Płeć: Mężczyzna

Post
Czujnik jest dobry bo wywala błędy, czyli działa prawidłowo. Jeżeli części zapłonu są nowe i powiedzmy działające. Oznaką takiej pracy jest walnięty moduł lub czujnik halla. Rozgrzewa się i przerywa. Najlepiej mieć drugi na podmiankę i testować.


Post został pochwalony 0 razy
Czw 1:20, 04 Mar 2010 Zobacz profil autora
Rytel
Starszy podawacz kluczy
Starszy podawacz kluczy



Dołączył: 02 Mar 2010
Posty: 20
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Mężczyzna

Post
Gridlock napisał:
Czujnik jest dobry bo wywala błędy, czyli działa prawidłowo. Jeżeli części zapłonu są nowe i powiedzmy działające. Oznaką takiej pracy jest walnięty moduł lub czujnik halla. Rozgrzewa się i przerywa. Najlepiej mieć drugi na podmiankę i testować.


jaki moduł? gdzie znajduje się ten czujnik halla?czy etn czujnik przypadkiem nie nosi również nazwy czujnik położenia wału? ale żadnego błędu z tym czujnikiem mi nie wywala...


Post został pochwalony 0 razy
Czw 8:05, 04 Mar 2010 Zobacz profil autora
cynio
Młotkowy
Młotkowy



Dołączył: 02 Mar 2010
Posty: 76
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa - Northolt
Płeć: Mężczyzna

Post
Gridlock napisał:
Czujnik jest dobry bo wywala błędy, czyli działa prawidłowo. Jeżeli części zapłonu są nowe i powiedzmy działające. Oznaką takiej pracy jest walnięty moduł lub czujnik halla. Rozgrzewa się i przerywa. Najlepiej mieć drugi na podmiankę i testować.


Zgadzam się, że czujnik jest ok, ale mimo wszystko radził bym go oczyścić, bo brud lub rdza zebrana pomiędzy czujnikiem a blokiem, może dawać fałszywe odczyty.
Pozdro


Post został pochwalony 0 razy
Czw 9:44, 04 Mar 2010 Zobacz profil autora
Rytel
Starszy podawacz kluczy
Starszy podawacz kluczy



Dołączył: 02 Mar 2010
Posty: 20
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Mężczyzna

Post
Rytel napisał:
Gridlock napisał:
Czujnik jest dobry bo wywala błędy, czyli działa prawidłowo. Jeżeli części zapłonu są nowe i powiedzmy działające. Oznaką takiej pracy jest walnięty moduł lub czujnik halla. Rozgrzewa się i przerywa. Najlepiej mieć drugi na podmiankę i testować.


jaki moduł? gdzie znajduje się ten czujnik halla?czy etn czujnik przypadkiem nie nosi również nazwy czujnik położenia wału? ale żadnego błędu z tym czujnikiem mi nie wywala...


? Happy


Post został pochwalony 0 razy
Czw 18:00, 04 Mar 2010 Zobacz profil autora
Rytel
Starszy podawacz kluczy
Starszy podawacz kluczy



Dołączył: 02 Mar 2010
Posty: 20
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Mężczyzna

Post
sory koledzy ze jestem tak niecierpliwy i czesto pisze ale chciałbym jak najszybciej pozbyć sie tego problemu...czekam na odp z posta wyżej, z góry dzieki za porady i wskazówki


Post został pochwalony 0 razy
Pią 8:04, 05 Mar 2010 Zobacz profil autora
Kełysz
ADMIN
ADMIN



Dołączył: 04 Mar 2009
Posty: 1636
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 60 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bolesławiec
Płeć: Mężczyzna

Post
Czujnik halla znajduje sie w aparacie zapłonowym. Modół najczęsciej jest pod cewką, nie jeste pewny co do twojego Auta.

Pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Pią 11:12, 05 Mar 2010 Zobacz profil autora
Rytel
Starszy podawacz kluczy
Starszy podawacz kluczy



Dołączył: 02 Mar 2010
Posty: 20
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Mężczyzna

Post
no to teraz juz mam trochę namieszane w głowie...Smile na początku wezmę i przeczyszczę czujnik spalania stukowego, jeżeli nie pomoże to wezmę się za czujnik halla czy tak on wygląda? [link widoczny dla zalogowanych]

czy to ten sam co czujnik położenia wału?


Post został pochwalony 0 razy
Pią 17:53, 05 Mar 2010 Zobacz profil autora
Rytel
Starszy podawacz kluczy
Starszy podawacz kluczy



Dołączył: 02 Mar 2010
Posty: 20
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Mężczyzna

Post
witam, zrobiłem pomiary i logi, vag tak mi zapisał:

10:35:34 Grupa 001: Basic Function
840 /min Engine Speed
1.65 ms Engine Load
3.0* Throttle Body Angle
12.0 *PGMP Ignition Angle

10:35:34 Grupa 007: Lambda Control
4.7 % Lambda Regulation
0.790 V Lambda Probe Voltage
0.0 % Charcoal Filter Solenoid Valve
1.00 Lambda Correction Factor

10:35:34 Grupa 009: Lambda learnt Values
860 /min Engine Speed
3.1 % Lambda Regulation
0.520 V Lambda Probe Voltage
0.8 % Lambda Regulat. (learned - additive)

zrobiłem logi:

log statyczny:

[link widoczny dla zalogowanych]

log dynamiczny:

[link widoczny dla zalogowanych]


co jest nie tak?

pomóżcie lub doradzcie od czego mam zaczać zeby zlikwidować problem


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Rytel dnia Wto 20:29, 23 Mar 2010, w całości zmieniany 2 razy
Wto 12:34, 16 Mar 2010 Zobacz profil autora
Rytel
Starszy podawacz kluczy
Starszy podawacz kluczy



Dołączył: 02 Mar 2010
Posty: 20
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Mężczyzna

Post
??


Post został pochwalony 0 razy
Wto 20:29, 23 Mar 2010 Zobacz profil autora
Rytel
Starszy podawacz kluczy
Starszy podawacz kluczy



Dołączył: 02 Mar 2010
Posty: 20
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Mężczyzna

Post
koledzy czy ten czujnik bedzie dobry? [link widoczny dla zalogowanych]

u mnie jest z zieloną wtyczką, chce go wymienić ale nie wiem czy będzie dobry


Post został pochwalony 0 razy
Wto 19:48, 30 Mar 2010 Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:    
Odpowiedz do tematu    Forum dla mechaników samochodowych Strona Główna » Mechanika samochodowa / Mechanika pojazdowa Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do: 
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Design by Freestyle XL / Music Lyrics.
Regulamin