Forum dla mechaników samochodowych Strona Główna
RejestracjaSzukajFAQUżytkownicyGrupyGalerieZaloguj
Captiva 2.0 150KM Diesel 2010r zgrzyty w skrzyni

 
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum dla mechaników samochodowych Strona Główna » Mechanika samochodowa / Mechanika pojazdowa Zobacz poprzedni temat
Zobacz następny temat
Captiva 2.0 150KM Diesel 2010r zgrzyty w skrzyni
Autor Wiadomość
baldhead
Nowicjusz
Nowicjusz



Dołączył: 20 Paź 2011
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Mężczyzna

Post Captiva 2.0 150KM Diesel 2010r zgrzyty w skrzyni
Siema
mam taki dziwny objaw w aucie:(oczywiście sprzęgło wciskane do podłogi)
- zimny silnik (diesel) odpalam wyjeżdżam z domu 1 bieg delikatnie obroty do około 2 tyś wbijam 2 delikatnie i wszystko w miarę ok
-to samo co u góry 1 bieg obroty wyższe szybsza zmiana biegu na 2 i zgrzyt
- w miarę rozgrzania silnika powyższy zgrzyt rzadziej występuje, podczas zmiany biegów przy niższych obrotach jest ok ale podczas zmiany przy obrotach około 4 tyś czasem drugi bieg wchodzi normalnie a czasem ze zgrzytem

auto ma przejechane około 15 tyś dopiero, poszperałem w necie i wywnioskowałem że synchronizator drugiego biegu mógł paść, co Wy na to ??

Czy padnięty synchronizator może powodować że raz na jakiś czas przy wbijaniu 2 jest zgrzyt?? któryś zębów/kłów może brakować ??

zgrzyty nie występują podczas każdej zmiany z 1 na 2, na ledwo co odpalonym silniku przy wyższych obrotach i szybszej zmianie biegu zawsze jest zgrzyt, przy rozgrzanym zdarza się to sporadycznie

pozdro Wink


Post został pochwalony 0 razy
Czw 19:23, 20 Paź 2011 Zobacz profil autora
mario23
Super Spec
Super Spec



Dołączył: 12 Wrz 2010
Posty: 641
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 22 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Śląskie Cz-wa
Płeć: Mężczyzna

Post
Jeśli nie występuje to na innych biegach to uszkodzenie synchronizatora jest prawdopodobne.
Autko jest jeszcze pewnie na gwarancji dla tego proponuję wycieczkę do serwisu.


Post został pochwalony 0 razy
Czw 19:28, 20 Paź 2011 Zobacz profil autora
baldhead
Nowicjusz
Nowicjusz



Dołączył: 20 Paź 2011
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Mężczyzna

Post
Nie chcę żeby mi wcisnęli jakiegoś kita typu:

"panie auto zimne olej zimny to zgrzyta"

Jeszcze się powtórze :

Czy padnięty synchronizator może powodować że raz na jakiś czas przy wbijaniu 2 jest zgrzyt?? któryś zębów/kłów może brakować ?? czy jak jest padnięty to podczas każdej zmiany z 1 na 2 jest zgrzyt? czy może to zależeć od aktualnej pozycji synchronizatora ??

Bo jeszcze jest taki dziwny objaw na sprzęgle, który występuje cały czas:

autko pracuje na luzie i po położeniu stopy na pedale sprzęgła czuc delikatne "pulsowanie" czy to pulsowanie może mieć wpływ na powyższe zgrzyty ??


Trochę dużo pytań mam Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Czw 19:37, 20 Paź 2011 Zobacz profil autora
Doktor
FACHMAN
FACHMAN



Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 1063
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 45 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Post
jeździsz tym samochodem od nowośći??? Znasz poprzedniego własciciela??? NIechce byc złym prorokiem, ale to moze wygladać na początki końca dwumasu.... A to z biegami to najpewniej synchronizaotor....Od szybkiej,.... za szybkiej, jak na te skrzynie zmiany biegów...jedynka strzał ze sprzegła, dwójka na chama,itd.....Tak można to zamordować...


Post został pochwalony 0 razy
Czw 23:32, 20 Paź 2011 Zobacz profil autora
baldhead
Nowicjusz
Nowicjusz



Dołączył: 20 Paź 2011
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Mężczyzna

Post
jeżdże od nowości, strzałów ze sprzęgła raczej nie robiłem, ale depnąć lubię.

Jeszcze takie pytanie, jeżeli macie racje co do diagnozy, to czy uwzględnią mi to na gwarancji ??


Post został pochwalony 0 razy
Pią 5:59, 21 Paź 2011 Zobacz profil autora
Kełysz
ADMIN
ADMIN



Dołączył: 04 Mar 2009
Posty: 1636
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 60 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bolesławiec
Płeć: Mężczyzna

Post
Tak gwarancja obejmuje skrzynie. Podejżewam ze wymienią olej w skrzyni. Nie daj się jeżeli po wyjeżdzie z serwisu dalej bedzie to samo to cofaj zostawiaj auto bierz pokwitowanie. Za 3 razem jak bedzie to samo możesz śmiało uderzać do sądu ze nie wywiązują się z gwarancji.

Koło dwumasowe odzywa sie przy gaszeniu silnika przy zmianie biegów raczej słyszalne bylo by gdy obroty silnika spadają...
Pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Pią 15:11, 21 Paź 2011 Zobacz profil autora
baldhead
Nowicjusz
Nowicjusz



Dołączył: 20 Paź 2011
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Mężczyzna

Post
Mały edit:
Dziś po pracy temp zewnetrzna 10* po odpaleniu silnika pierwszy bieg 3 tyś rpm dwójka i zgrzyt, do póki silnik nie osiagnął normalnej pracy to udało mi sie 3 razy zgrzytnąc
jak silnik już sie rozgrzał to testowałem podczas ruszania ze świateł i wszystko ok ani razu nie zgrzytło, sam nie wiem o co chodzi.

Zjawisko zgrzytania wystepuje po odpaleniu wystudzonego silnika i zmianie biegów z 1/2, rozumiem że przy jakiś -20 stopniach mogą cieżko biegi wchodzić ale nie przy 10 na +

zobczymy co będzie jak temp. zew. spadnie


Post został pochwalony 0 razy
Pią 16:48, 21 Paź 2011 Zobacz profil autora
Doktor
FACHMAN
FACHMAN



Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 1063
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 45 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Post
z tym dwumasem to mówiłem apropos tego pulsowania sprzegła po dotkieciu stopą... Dokładnie, jedz do serwisu i nie daj sie... Zepsuło sir to niech naprawiają.... wada fabryczna i koniec.... A nie ucieka Ci gdzieś olej ze skrzyni???? Moze poprostu poziom jest zbyt niski???


Post został pochwalony 0 razy
Sob 20:07, 22 Paź 2011 Zobacz profil autora
baldhead
Nowicjusz
Nowicjusz



Dołączył: 20 Paź 2011
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Mężczyzna

Post
Dobra właśnie wróciłem z jazdy inna captiva z takim samym silnikiem, i rocznikiem tylko z przebiegiem 36 tyś km

Pulsowanie sprzęgła takie samo jak u mnie, oczywiście skorzystałem i sie przejechałem silnik był zimny, zmiana biegu z 1 na 2 przy 4 tyś rpm zaowocowała takim samym zgrzytnięciem jak u mnie


ehhh


Post został pochwalony 0 razy
Nie 16:13, 23 Paź 2011 Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:    
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum dla mechaników samochodowych Strona Główna » Mechanika samochodowa / Mechanika pojazdowa Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do: 
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Design by Freestyle XL / Music Lyrics.
Regulamin