Forum dla mechaników samochodowych Strona Główna dla mechaników samochodowych
Forum dla mechaników samochodowych
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Corsa c 2002r. 1.0Diesel 3cylindry-rozrząd

 
Napisz nowy temat   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum dla mechaników samochodowych Strona Główna -> Mechanika samochodowa / Mechanika pojazdowa
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Ermaksio
Starszy młotkowy
Starszy młotkowy



Dołączył: 11 Lut 2011
Posty: 135
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warmińsko-Mazurskie
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 14:29, 09 Lis 2011    Temat postu: Corsa c 2002r. 1.0Diesel 3cylindry-rozrząd

Czy to prawda,że ten rozrząd jest trudny do wymiany,że trzeba rozbierać pół silnika?? Jak jest ze znakami są na kołach czy tylko na górnym kole a dół ustawia się przy kole zamachowym?? Czy koła zębate i uszczelka obowiązkowo do wymiany?? Pytam bo nie wiem czy warto sie podejmować jak mam duzo innej mniej skomplikowanej roboty....

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Ermaksio dnia Śro 14:31, 09 Lis 2011, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Doktor
FACHMAN
FACHMAN



Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 1062
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 45 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Śro 17:58, 09 Lis 2011    Temat postu:

nie zapadł mi jakos strasznie w pamiec wiec chyba nie jest mega skomplikowany...ale przyznam sie ze nie pamietam dokladnie co i jak tam wyglada....

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
yachu
Starszy podawacz kluczy
Starszy podawacz kluczy



Dołączył: 13 Mar 2011
Posty: 35
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Czw 7:11, 10 Lis 2011    Temat postu:

Nie słyszałem o takim silniku chyba benzyna to tak.Rozrząd na łańcuchu jak masz blokady to jest ok.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Roman59
ADMIN
ADMIN



Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 3640
Przeczytał: 4 tematy

Pomógł: 226 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Podkarpacie
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 19:11, 10 Lis 2011    Temat postu:

Jest ale 2003 rok i silnik 1.3 CDTI 16V

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Doktor
FACHMAN
FACHMAN



Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 1062
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 45 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Czw 20:52, 10 Lis 2011    Temat postu:

nie doczytałem.... 1.0 3 cylindry to oczywiscie benzyna....

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Ermaksio
Starszy młotkowy
Starszy młotkowy



Dołączył: 11 Lut 2011
Posty: 135
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warmińsko-Mazurskie
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 0:01, 11 Lis 2011    Temat postu:

Tak panowie moja pomyłka ....oczywiście benzyna 1.0..Interesuje mnie czy trzeba ściągać miske olejową przy wymianie tego rozrządu?? A może ktos ma Tisa i podesłał by schemat na [link widoczny dla zalogowanych]

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
yachu
Starszy podawacz kluczy
Starszy podawacz kluczy



Dołączył: 13 Mar 2011
Posty: 35
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pią 7:49, 11 Lis 2011    Temat postu:

Mogę ci podesłać schemat ale naprawdę bez blokad ciężka sprawa na wałkach nie ma klinów nie ma znaków trzeba mieć blokady chyba że sobie dobrze poznaczysz.Trochę z tym jest roboty ale to też lepsza kasa. Schemat za chwilę ci wysyłam.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Ermaksio
Starszy młotkowy
Starszy młotkowy



Dołączył: 11 Lut 2011
Posty: 135
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warmińsko-Mazurskie
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 9:25, 11 Lis 2011    Temat postu:

Dzięki za schemat....Miał bym blokady tylko kiedy użyc blokady na napinacz(przed zdjęciem łańcucha czy po nałożeniu nowego przed dokręceniem)??

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Ermaksio dnia Pią 9:29, 11 Lis 2011, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Roman59
ADMIN
ADMIN



Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 3640
Przeczytał: 4 tematy

Pomógł: 226 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Podkarpacie
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 10:16, 11 Lis 2011    Temat postu:

Jak ściągniesz pokrywę to wycofaj napinacz i załóż blokadę na niego i możesz rozbierać,dlaczego go wymieniasz? słychać go bardzo?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Doktor
FACHMAN
FACHMAN



Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 1062
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 45 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Sob 2:44, 12 Lis 2011    Temat postu:

jak na złość jutro Corsa C 1.0 do rozrządu... jak zrobie to Ci napisze co i jak:)

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Ermaksio
Starszy młotkowy
Starszy młotkowy



Dołączył: 11 Lut 2011
Posty: 135
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warmińsko-Mazurskie
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 19:20, 13 Lis 2011    Temat postu:

[quote="Roman59"]Jak ściągniesz pokrywę to wycofaj napinacz i załóż blokadę na niego i możesz rozbierać,dlaczego go wymieniasz? słychać go bardzo?[/quote Tak słychać...Wystarczy łańcuch,ślizgi i napinacz wymienić ?? Czy koła obowiązkowo tez?? Dlaczego blokować napinacz po wycofaniu(zwolnieniu) a nie po napięciu?? Czy tego napinacza się nie napina ręcznie jak w rozrządach na pasku??

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Roman59
ADMIN
ADMIN



Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 3640
Przeczytał: 4 tematy

Pomógł: 226 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Podkarpacie
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 21:08, 13 Lis 2011    Temat postu:

Napinacz jest podtrzymywany sprężyną i jeszcze idzie ciśnienie oleju i gdy się wysunął to nie cofa się już do tyłu bo ma zapadkę i musisz odblokować zapadkę i włożyć zawleczkę.Po wymianie łańcucha wyciągniesz tylko zawleczkę i sam się napnie a jak odpalisz silnik to jeszcze ciśnienie oleju wyciska tego tłoczka a tłoczek dociska napinacz do łańcucha.Ściąg pokrywę zaworów i będziesz widział ile wyszedł ten tłoczek napinacz jest dokręcony do głowicy.Uważaj na tarczę czujnika wałka dokręcaną do koła wałka rozrządu bo nie odpalisz chyba że masz przyrząd do jej blokady.
Co do łańcuszka to wymień sam łańcuch bo to nie jest tanie jak jest oryginalny ale zależy od właściciela,bo zakładałem,bo pękł do silnika Opel 2.2 16V komplet rozrządu to w serwisie 900zł bez łańcuszka do wałków wyrównujących.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Roman59 dnia Nie 21:20, 13 Lis 2011, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Ermaksio
Starszy młotkowy
Starszy młotkowy



Dołączył: 11 Lut 2011
Posty: 135
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warmińsko-Mazurskie
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 0:45, 14 Lis 2011    Temat postu:

Czyli kół nie wymieniać?? Tylko zablokować blokadami....To w końcu łańcuch sie rozciąga czy napinacz popuszcza i dlatego dzwoni?? Bo mówisz Roman żeby sam łańcuch wymieniać...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Roman59
ADMIN
ADMIN



Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 3640
Przeczytał: 4 tematy

Pomógł: 226 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Podkarpacie
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 9:11, 14 Lis 2011    Temat postu:

Napinacz nie puszcza tylko łańcuch się wyciąga ale i koła też w mniejszym stopniu a napinacz musi napiąć i wychodzi.Łańcuch się bada zakładając na koło i łapiesz za łańcuch palcami chcąc go odciągnąć jak się nie da to jest dobry a jak go odejdzie od koła to jest już nie pierwszej młodości.Kuł nie blokujesz tylko wałki z tyłu koła po odkręceniu są luźno na wałkach.Koła dokręcasz na samym końcu po ustawieniu i napięciu się łańcucha.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Ermaksio
Starszy młotkowy
Starszy młotkowy



Dołączył: 11 Lut 2011
Posty: 135
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warmińsko-Mazurskie
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 22:06, 14 Lis 2011    Temat postu:

doktor napisał:
jak na złość jutro Corsa C 1.0 do rozrządu... jak zrobie to Ci napisze co i jak:)
I jak zrobiłeś już??

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Doktor
FACHMAN
FACHMAN



Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 1062
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 45 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Wto 19:06, 15 Lis 2011    Temat postu:

Robiłem...tylko ze mi blokady ktos buchnął ale sobie poradziłem, moze nie do konca profesjonalnie... Wymieniłem łancuch + ślizgi 3 sztuki + napinacz.. troche sie bałem tego bez blokad ale jakos poszło. Generalnie spuszczasz płyn i po kolei rozbierasz,.. wyciagasz obudowe filtra powietrza, i jedziesz dalej az dokopiesz sie do rozrzadu. ja miski nie sciagałem, tylko odkreciłem sruby które przechodzą przez miske do obudowy rorządu, bodajże 5sztuk, no i jest troche tego rozkrecania przy obudowie rozrzadu.. jak ja sciagniesz to warto sobie zasłonic czyms wlot do miski zeby Ci cos nie wpadło bo potem szukanie. Miałem problem z odkreceniem koła pasowego jest tam sruba na klucz 13 jak dobrze pamietam i za cholere nie chciała puscic, musiałem skoczyc do znajomego wulkanizatora bo moj klucz z kompresorek okazał sie za słaby;/ No i ja znaczyłem sobie koła powidzmy tak zebym wiedział o co kaman i delikatnie bez zbednego zamieszania:) potem wciskasz napinacz jak pisze roman i blokujesz go( wkładasz) drutem czy co tam masz pod reką. wykrecasz slizgo jeden na jednej srubie i pozostałe po 2 sruby. potem zostaje łańcuch. na wale jest takie małe koło zebate które mozna spokojnie sciagnac z wału który jest odpowiednio sjechany z dwóch stron. sciagasz to małe kółeczko dostajesz wtedy luz na łancuchu i sciagasz łancuch.zakładasz sobie nowy na koła z wałków rozrzadutak zeby tam był bez luzów, potem zakładasz go delikatnie na małe kóleczko i kóleczko na wał. Jesli mi sie nie przestawiło bez blokad to z blokadami tez nie bedzie problemu. No i jak juz masz łancuch zakładasz ślizgi napinacz, sprawdzasz czy wszystko jest ok, wyciagasz zawleczke i szafa gra:) Aha tylko jesli zostanie Ci jakis luz na łańcuchu a troche napewno zostanie to musi być po stronie napinacza wtedy jak zwolnisz blokade łancuch sie napnie i luz zlikwiduje... potem składasz. Mi najwiecej problemów sprawiło odkrecenie koła pasowego i założenie obudowy rozrzadu. sa tam takie małe śmieszne tulejki i ona musza dokładnie wejsc bo jak nie to jest problem. Chyba tyle. jak bedziesz miał jakies pytania to pisz... mam nadzieje ze troche CI pomogłem. pozdrawiam:)

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum dla mechaników samochodowych Strona Główna -> Mechanika samochodowa / Mechanika pojazdowa Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin