Forum dla mechaników samochodowych Strona Główna
RejestracjaSzukajFAQUżytkownicyGrupyGalerieZaloguj
drgajacy pedał hamulca

 
Odpowiedz do tematu    Forum dla mechaników samochodowych Strona Główna » Mechanika samochodowa / Mechanika pojazdowa Zobacz poprzedni temat
Zobacz następny temat
drgajacy pedał hamulca
Autor Wiadomość
Gość







Post drgajacy pedał hamulca
Witam spotkałem się z problemem hamulców w busie renault master 2,5d bez abs a mianowicie podczas hamowania pow.50 km/h auto trzepie i pedał hamulca pulsuje jak przy abs czy ktoś sie juz spotkał z czyms takim?.
Dodam iż koła sprawdzone klocki i tarcze ok. bebny najprawdopodobniej też nawet dałem do sprawdzenia okładziny jedna 10% a druga 80% a co najlepsze na stacji kontroli pojazdów przód igła ręczny igła tylnie nozny 10%????
Czw 21:34, 04 Mar 2010
Tarantula
Specjalista
Specjalista



Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 1100
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 34 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Belgia/Małopolska KLI
Płeć: Mężczyzna

Post
Tarcze,Opony lub piasty.
Ja bym jednak jeszcze raz dokładne ogladnal tarcze hamulcowe.
P.


Post został pochwalony 0 razy
Czw 22:23, 04 Mar 2010 Zobacz profil autora
borys2121
Młotkowy
Młotkowy



Dołączył: 27 Paź 2008
Posty: 96
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 1/3

Płeć: Mężczyzna

Post
stawiam na tarcze


Post został pochwalony 0 razy
Czw 23:03, 04 Mar 2010 Zobacz profil autora
student
FACHMAN
FACHMAN



Dołączył: 01 Lut 2010
Posty: 1187
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Post
Miałem tak w mikrze... Tam założone były tarcze z gównolitu, po demontażu widać było że jest lekko skoszona. Na przeglądzie nie zawsze zobaczysz czy masz bicie, a sprawność hamowania skrzywionej tarczy też będzie wysoka co sprawi że diagnosta powie Ci że hamaki są igła.
Piasta raczej odpada, słyszał byś łożysko. A nie było czasem tak że auto długo stało? Boj jak tarcze zardzewieją potem hamujesz to ta cała rdza zbiera się na klockach, przy hamowaniu wprasowywuje się w nie i to może powodować lekkie drgania.


Post został pochwalony 0 razy
Czw 23:34, 04 Mar 2010 Zobacz profil autora
Kełysz
ADMIN
ADMIN



Dołączył: 04 Mar 2009
Posty: 1636
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 60 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bolesławiec
Płeć: Mężczyzna

Post
Sciągnij tarcze i sprawdz czujnikiem zegarowym:) Albo idz do tokarza i przetocz minimalnie. Jak koledzy wyzej stawiam na tarcze. Zawieszenie w pełni sprawne? Ja miałem wybity sworzen na wahaczu i równiez telepało autem.

Pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Pią 11:04, 05 Mar 2010 Zobacz profil autora
Gość







Post
Piasty z tyłu sprawdziłem idą równo wymieniłem okładziny z tyłu oraz bębny mi przetoczyli i dalej tył nie hamuje? ale jest takie coś jak regulator siły hamowania na tył w busach czy to może mie coś do tego sprawdze jeszcze ten przód bo raczej pompke hamulcową można wykluczyc bo daje ciśnienie na wszystkie sekcje jednocześnie. atak wruciwszy do tarcz to wyglądają prawie jak nówki lekki rancik tak jak po 50 tyś ale zagladne na nie jeszcze dla pewnosci.
Pią 21:53, 05 Mar 2010
Roman59
ADMIN
ADMIN



Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 3641
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 226 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Podkarpacie
Płeć: Mężczyzna

Post
pczemek napisał:
Piasty z tyłu sprawdziłem idą równo wymieniłem okładziny z tyłu oraz bębny mi przetoczyli i dalej tył nie hamuje? ale jest takie coś jak regulator siły hamowania na tył w busach czy to może mie coś do tego sprawdze jeszcze ten przód bo raczej pompke hamulcową można wykluczyc bo daje ciśnienie na wszystkie sekcje jednocześnie. atak wruciwszy do tarcz to wyglądają prawie jak nówki lekki rancik tak jak po 50 tyś ale zagladne na nie jeszcze dla pewnosci.


Tył samochodu w każdym ci nigdy nie zablokuje bo jest korektor siły hamowania i siła hamowania zależy od dociążenia samochodu osobowego jak i dostawczego.I dlatego klocki z przodu zmienisz 3-4razy i dopiero z tyłu nieraz zmieniasz szczęki lub klocki.Z tyłu jak by ci brały tak jak z przodu to przy hamowaniu tył samochodu by cię wyprzedzał.Dobra diagnostyka żeby ci sprawdzić hamulce na tył to powinna ci obciążyć samochód.Co do pulsującego pedału masz krzywą któraś tarczę lub ci coś podeszło między tarczę a piastę.


Post został pochwalony 0 razy
Pią 22:20, 05 Mar 2010 Zobacz profil autora
krzyg
Starszy młotkowy
Starszy młotkowy



Dołączył: 13 Maj 2008
Posty: 137
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Cieszyn

Post
Miałem to samo,pomogła zmiana opon.Przerzuciłem kompletne koła przód-tył.


Post został pochwalony 0 razy
Pią 22:22, 05 Mar 2010 Zobacz profil autora
Gość







Post
roman59 napisał:
Tył samochodu w każdym ci nigdy nie zablokuje bo jest korektor siły hamowania i siła hamowania zależy od dociążenia samochodu osobowego jak i dostawczego.I dlatego klocki z przodu zmienisz 3-4razy i dopiero z tyłu nieraz zmieniasz szczęki lub klocki.Z tyłu jak by ci brały tak jak z przodu to przy hamowaniu tył samochodu by cię wyprzedzał.Dobra diagnostyka żeby ci sprawdzić hamulce na tył to powinna ci obciążyć samochód.Co do pulsującego pedału masz krzywą któraś tarczę lub ci coś podeszło między tarczę a piastę.


Ok wiem ze tak jest ale skoro przy zahamowaniu ja kolo kręce reka to jest cos nie tak. a co do tarczy kręciłem i nie zauwarzyłem jakis krzywizn ale sciagne je i dam na tokarke moze pomoże albo wymienie są ładne grube ale sprawdze.

Edit/kełysz
Pią 22:54, 05 Mar 2010
Gość







Post
koła nowe
Pią 22:55, 05 Mar 2010
ponin
FACHMAN
FACHMAN



Dołączył: 30 Cze 2009
Posty: 459
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 19 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: UE
Płeć: Mężczyzna

Post
sprawdzałeś czy cylinderki z tyłu niesą zapieczone?????????????
poza tym średnica wew. bebna czy nie przekroczona
jak toczyli bebny i żle zapiel na tokarke to pedał tez bedzie drgał
ale sadze ze wyiana tarcz pomoże
sprawdz jeszcze czy z przzodu nic nie blokuje objaw to przypalone tarcze


Post został pochwalony 0 razy
Pią 23:29, 05 Mar 2010 Zobacz profil autora
Roman59
ADMIN
ADMIN



Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 3641
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 226 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Podkarpacie
Płeć: Mężczyzna

Post
Podnieś jaki kolwiek samochód osobowy zahamuj i czy koło ci zablokuje,a jak jest samochód z tyłu na wahaczach to na każdym wahaczu jest korektor siły hamowania to jest nawet źle odpowietrzyć jak koła są w górze bo nie ma ciśnienia płynu.Może masz zacięty korektor na małej przepustowości i nie będzie tył hamował.Odepnij ramię od korektora podwiąż na największy zakres i sprawdzisz.


Post został pochwalony 0 razy
Sob 9:56, 06 Mar 2010 Zobacz profil autora
Gość







Post
problem rozwiazany tarcze wymienione ale współczuje innym prasa 50 ton niedawała rady pozdrawiam i dziekuje
Śro 17:45, 14 Kwi 2010
Kełysz
ADMIN
ADMIN



Dołączył: 04 Mar 2009
Posty: 1636
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 60 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bolesławiec
Płeć: Mężczyzna

Post
pczemek napisał:
problem rozwiazany tarcze wymienione ale współczuje innym prasa 50 ton niedawała rady pozdrawiam i dziekuje


Co ma tarcza z prasa wspólnego?


Post został pochwalony 0 razy
Czw 11:14, 15 Kwi 2010 Zobacz profil autora
krzyg
Starszy młotkowy
Starszy młotkowy



Dołączył: 13 Maj 2008
Posty: 137
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Cieszyn

Post
[quote="Kełysz"]
pczemek napisał:
problem rozwiazany tarcze wymienione ale współczuje innym prasa 50 ton niedawała rady pozdrawiam i dziekuje


Co ma tarcza z prasa wspólnego?[/quote

Też się nad tym zastanawiałem.


Post został pochwalony 0 razy
Czw 15:54, 15 Kwi 2010 Zobacz profil autora
Roman59
ADMIN
ADMIN



Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 3641
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 226 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Podkarpacie
Płeć: Mężczyzna

Post
Rozumie to bo tarcze mają duże przestawienie i od strony piasty po prostu zardzewiało i jest trudno tarcze zbić,ale nacinasz boszem w dwóch miejscach młotek i tarcze pękają i schodzi bez prasy i dodatkowej roboty.

Myślenie to najcięższa praca z możliwych i pewnie dlatego tak niewielu ją podejmuje.


Post został pochwalony 0 razy
Czw 19:39, 15 Kwi 2010 Zobacz profil autora
krzyg
Starszy młotkowy
Starszy młotkowy



Dołączył: 13 Maj 2008
Posty: 137
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Cieszyn

Post
Niejednokrotnie takie tracze zbijałem młotkiem i obywało się bez prasy, tym bardziej 50 tonówki.
No, ale mniejsza o szczegóły,waży jest efekt końcowy.


Post został pochwalony 0 razy
Czw 19:47, 15 Kwi 2010 Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:    
Odpowiedz do tematu    Forum dla mechaników samochodowych Strona Główna » Mechanika samochodowa / Mechanika pojazdowa Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do: 
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Design by Freestyle XL / Music Lyrics.
Regulamin