Forum dla mechaników samochodowych Strona Główna
RejestracjaSzukajFAQUżytkownicyGrupyGalerieZaloguj
dwumasa/docisk/lozysko ?

 
Odpowiedz do tematu    Forum dla mechaników samochodowych Strona Główna » Mechanika samochodowa / Mechanika pojazdowa Zobacz poprzedni temat
Zobacz następny temat
dwumasa/docisk/lozysko ?
Autor Wiadomość
panadol
Starszy podawacz kluczy
Starszy podawacz kluczy



Dołączył: 25 Kwi 2010
Posty: 23
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Mężczyzna

Post dwumasa/docisk/lozysko ?
Witam
Pacjent to golf variant 1.9 tdi 74kw
Silnik atd skrzynia euh.
Skrzynia rozleciala sie tak w skrocie (zablokowal mechanizm roznicowy -
podobno nie jedyny moj przypadek)
Zamontowalem uzywke (identyczna euh).
Razem ze skrzynia rozpadla sie tarcza sprzegla. Ogladalem ze znajomym
mechanikiem reszte - docisk dwumase, lozysko - i wygladalo ok wiec kupilem
tylko tarcze zmontowalismy i prawie wszystko jest ok.
Prawie bo :
Cos terkocze po puszczeniu sprzegla. wciskam sprzeglo i ODRAZU jest cisza.
Odrazu -czyli raczej nie jakis walek w skrzyni tylko albo lozysko oporowe
albo dwumasa ?
Na luzie jak puszczam sprzeglo w miejscu w ktorym zaczyna "brac" juz zaczyna
terkotac. teraz zrobilem test zaciagam reczny wrzucam jedynke i puszczam
sprzeglo, slucham. w tym przypadku sprzeglo nie terkocze czyli zaczyna
dopiero jak zaczyna sie krecic tarcza sprzegla.
Auto pozatym jezdzi ok nic nie szarpie jedynie przy hamowaniu silnikiem pod
koniec schodzenia z obrotow (okolo 1tys - czasem cos uslysze wlasnie jakby
dwumase)
Wiem ze najlepiejbyloby zalozyc calosc nowa dwumasa/sprzeglo/docisk ale z
kaska teraz troche kiepsko i jesli bym wiedzial ze to tylko lozysko chetnie
bardzo wymienilbym tylko lozysko.
Pozdrawiam
PanAdol


Post został pochwalony 0 razy
Nie 19:51, 25 Kwi 2010 Zobacz profil autora
Kełysz
ADMIN
ADMIN



Dołączył: 04 Mar 2009
Posty: 1636
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 60 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bolesławiec
Płeć: Mężczyzna

Post
Najprawdopodobniej dwumas... Wczesniej takich objawów nie było? Łożysko oporowe chuczało by podczas wciskania sprzęgła az do jego puszczenia. Nie koniecznie przyczyna siedzi w sprzęgle. Półosie, przegłuby są dobre?;>

Pozdrawiam


Post został pochwalony 1 raz
Nie 20:15, 25 Kwi 2010 Zobacz profil autora
borys2121
Młotkowy
Młotkowy



Dołączył: 27 Paź 2008
Posty: 96
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 1/3

Płeć: Mężczyzna

Post
witam. stawiam na lozysko w skrzyni na walku atakujacym, oczywiscie to tylko moja sugestia ale robilem pare skrzyn z tego typu objawami. doszedlem nawet do tego iz w 90% procentach przypadkow ta usterka byla spowodowana zle wycentrowana tarcza sprzegla podczas montazu i srzynia dociagnieta srubami do bloku. skrzynia zawsze powinna wejsc lekko na tuleje prowadzace. powiem jeszcze ze ta usterka nie musi konczyc sie wymiana ww lozyska. po zdemontowaniu piatego biegu mozna delikatnie "docisnac" bierznie kasujac tym samym luz na walku. ta kosmetyczna naprawa powinna dac 100% efekt takze kolego troche czasu i cierpliwosci i napewno to ogarniesz. pozdrawiamn serdecnie


Post został pochwalony 1 raz
Nie 21:04, 25 Kwi 2010 Zobacz profil autora
Roman59
ADMIN
ADMIN



Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 3641
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 226 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Podkarpacie
Płeć: Mężczyzna

Post
Jest wina tylko i wyłącznie skrzyni biegów,łożysko sprzęgła pracuje zawsze czy jest sprzęgło wciśnięte czy pedał wolny,tylko przy wciśniętym pedale pracuje pod obciążeniem.Dwumasę słychać najgorzej jak gasisz silnik to zaterkocze a i jak ruszasz to może szarpać.


Post został pochwalony 1 raz
Nie 21:56, 25 Kwi 2010 Zobacz profil autora
panadol
Starszy podawacz kluczy
Starszy podawacz kluczy



Dołączył: 25 Kwi 2010
Posty: 23
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Mężczyzna

Post
Witam i bardzo dziekuje za podpowiedzi...
Niestety wesja podawana przez Was wydaje sie dosc mocno prawdopodobna.
Jako ze sam krece hobystycznie w motocyklach a z samochodami mam niewielkie doswiadczenie o zalozenie skrzyni poprosilem kolege mechanika. Bylem przy calej operacji.
Przy pierwszym podejsciu skrzynia nie chciala "wejsc" brakowalo jej z 1 cm. Mimo mojemu sprzeciwu kolega probowal delikatnie docisnac ja dwoma srubami z silnikiem... Sad oczywiscie skonczylo si ena wytarganiu skrzyni przekreceniem tylko walku i juz skrzynia weszla idealnie jednak z tego co piszecie jest dosc prawdopodobne ze walek/lozysko zostal "popchniety" Sad przy pierwszym podejsciu.
Powiem tak niestety nie mam warunkow u siebie i nie chce tego sam robic. Jesli ktos bylby chetny zrobieniem tego jestem zainteresowany. Moge podjechac nawet gdzies do 100km.
Jestem z pod wwy (dosłownie pod tzn na południe).
Pozdrawiam
PanAdol


Post został pochwalony 0 razy
Nie 22:08, 25 Kwi 2010 Zobacz profil autora
panadol
Starszy podawacz kluczy
Starszy podawacz kluczy



Dołączył: 25 Kwi 2010
Posty: 23
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Mężczyzna

Post
Jeszcze jedno pytanie. Czy jesli faktycznie byloby to lozysko na walku atakujacym czy tez cos w skrzyni jesli wkrece go na obroty na luzie i wtedy wcisne(rozlacze) sprzeglo czy te lozysko nie halasowaloby jeszcze chwile (poniewaz walek z tarcza caly czas sie kreci) ??
U mnie jest tak ze po wcisnieciu sprzegla nawet na wyzszych obrotach terkotanie momentalnie znika...
Inna moze wskazowka - terkotanie staje sie duzo cichsze powyzej okolo 2tys obr.
Dodatkowy objaw jaki wlasnie zauwazylem to wydaje mi sie ze gdy jade powiedzmy 100km/h, przyspieszam to kierownica lekko drzy.
Pozdrawiam
PanAdol


Post został pochwalony 0 razy
Nie 23:19, 25 Kwi 2010 Zobacz profil autora
Roman59
ADMIN
ADMIN



Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 3641
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 226 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Podkarpacie
Płeć: Mężczyzna

Post
Nie ma takiego czegoś jak popchnięcie wałka lub łożyska że to stało się przy wkładaniu skrzyni.Nie takie siły wałek przenosi i się nic nie dzieje chyba że jest z plasteliny.Jak by był taki słaby że przy wkładaniu się coś dzieje to by nie wytrzymał palenia gum.Po prostu trafiłeś na taką skrzynię.


Post został pochwalony 0 razy
Pon 7:37, 26 Kwi 2010 Zobacz profil autora
panadol
Starszy podawacz kluczy
Starszy podawacz kluczy



Dołączył: 25 Kwi 2010
Posty: 23
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Mężczyzna

Post
bylem dzis autkiem wsumie u 2ch mechanikow i obydwoje twierdzili ze to jednak cos przy sprzegle docisku, lapie terkocze raczej Smile a nie skrzyni.
Kolega ktory mi to skladal bedzie jutro prawdopodobie wyjmowal ta skrzynie. Mowi ze przed wyjeciem sprobuje wogole odkrecic wysprzęglik zeby zobaczyc czy ucichnie ?
Mam jeszcze pytanie : przy skladaniu kojarzylem ze ten docisk (sachs m228) nie mial jakby jednej blaszki - w necie widzialem ze nowe tez tak mają ?? chce sie upewnic.
Pyt nr 2 czy ktos moze posiada rysunek zlozeniowy jak to powinno byc skrecone ?
docisk tarcza wysprzeglik wszelkie tulejki itp. jak bym mu to jutro dal napewno by sie ucieszyl Wink
Pozdrawiam
PanAdol


Post został pochwalony 0 razy
Pon 20:06, 26 Kwi 2010 Zobacz profil autora
panadol
Starszy podawacz kluczy
Starszy podawacz kluczy



Dołączył: 25 Kwi 2010
Posty: 23
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Mężczyzna

Post
juz glupieje tu np widac ze docisk jakby nie mial jednek "blaszki"
[link widoczny dla zalogowanych]
a gdzie indziej nie - ktos mnie oswieci czemu ? Smile


Post został pochwalony 0 razy
Pon 23:17, 26 Kwi 2010 Zobacz profil autora
Kełysz
ADMIN
ADMIN



Dołączył: 04 Mar 2009
Posty: 1636
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 60 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bolesławiec
Płeć: Mężczyzna

Post
Tej spręzyny nie powinno byc. W golfie 3 AFN 110KM nie np 2 spręzyn. NIe przejmuj sie gdyby to chodziło o tę "blaszką", nie wysprzegliłbyś.

Pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Wto 10:26, 27 Kwi 2010 Zobacz profil autora
panadol
Starszy podawacz kluczy
Starszy podawacz kluczy



Dołączył: 25 Kwi 2010
Posty: 23
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Mężczyzna

Post
Wiec skrzynia zdjeta spowrotem. Wyglada wszystko na dwumase... Tak twierdzi kolega bo to jest pierwsza ktora widze na oczy Wink ale mi nawet wyglada kiepsko :
kolo jedno wzgledem drugiego rusza sie luzno po obwodzie okolo 1cm. dodatkowo ma luz na boki - spokojnie moge odchylac ta jedna tarcze od drugiej o jakies 3-5mm.


Post został pochwalony 0 razy
Wto 21:08, 27 Kwi 2010 Zobacz profil autora
Kełysz
ADMIN
ADMIN



Dołączył: 04 Mar 2009
Posty: 1636
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 60 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bolesławiec
Płeć: Mężczyzna

Post
Luzy po obwodzie musza wystepowac w kołach dwumasowych. Luzy miedzy dwoma tarczami nie powinny wystepowac.

Pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Wto 21:22, 27 Kwi 2010 Zobacz profil autora
jojtek
Spec
Spec



Dołączył: 01 Lut 2010
Posty: 537
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Mężczyzna

Post
Sprawdz dokładnie luz na dwumasie bo on musi byc tylko taki "miekki, stłumiony" nie może latac lużno, jeżeli jest luz poprzeczny taki że te dwie tarcze koła dwumasowgo możesz tak jagby oderwac od siebie to moim zdaniem do wymiany. W swoim vito mam luz na dwumasie ok 2,5cm ale takich jaj nie mam i jest wszystko gitara ale każdy producent ma swój dopuszczalny luz na dwumasie. Jeżeli masz możliwośc wymień dwumas na zwykłe kolo zamachowe tylko wtedy musisz zmienic tarcze nie wiem jak z dociskiem. Koło dwumasowe troche będzie kosztowało jeżeli ono jest uszkodzone.


Post został pochwalony 0 razy
Wto 22:04, 27 Kwi 2010 Zobacz profil autora
Roman59
ADMIN
ADMIN



Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 3641
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 226 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Podkarpacie
Płeć: Mężczyzna

Post
panadol napisał:
Wiec skrzynia zdjeta spowrotem. Wyglada wszystko na dwumase... Tak twierdzi kolega bo to jest pierwsza ktora widze na oczy Wink ale mi nawet wyglada kiepsko :
kolo jedno wzgledem drugiego rusza sie luzno po obwodzie okolo 1cm. dodatkowo ma luz na boki - spokojnie moge odchylac ta jedna tarcze od drugiej o jakies 3-5mm.

Jeszcze nie jest źle.


Post został pochwalony 0 razy
Śro 7:38, 28 Kwi 2010 Zobacz profil autora
panadol
Starszy podawacz kluczy
Starszy podawacz kluczy



Dołączył: 25 Kwi 2010
Posty: 23
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Mężczyzna

Post
Wymienilismy komplet - dwumasa docisk tarcza lozysko (oryginal sachsa w necie z wysylka 1300zl) i wszystkie dziwne dzwieki zaginely. Uf wreszcie Wink
Tak wiec naszczescie to jednak nie skrzynia..


Post został pochwalony 0 razy
Pią 23:53, 30 Kwi 2010 Zobacz profil autora
Roman59
ADMIN
ADMIN



Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 3641
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 226 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Podkarpacie
Płeć: Mężczyzna

Post
To już naprawdę musiała być padlina z tej dwumasy i to można było za pierwszym razem zauważyć.
Przy takim stanie dwumasy to i silnik dostaje wibracji i pękają wały korbowe.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Roman59 dnia Sob 8:23, 01 Maj 2010, w całości zmieniany 1 raz
Sob 8:10, 01 Maj 2010 Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:    
Odpowiedz do tematu    Forum dla mechaników samochodowych Strona Główna » Mechanika samochodowa / Mechanika pojazdowa Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do: 
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Design by Freestyle XL / Music Lyrics.
Regulamin