Forum dla mechaników samochodowych Strona Główna
RejestracjaSzukajFAQUżytkownicyGrupyGalerieZaloguj
Escort - uszkodzona głowica

 
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum dla mechaników samochodowych Strona Główna » Mechanika samochodowa / Mechanika pojazdowa Zobacz poprzedni temat
Zobacz następny temat
Escort - uszkodzona głowica
Autor Wiadomość
Gość







Post Escort - uszkodzona głowica
Witam, kupiłem niedrogo escorta, właściciel twierdził, że "mechanik" źle ustawił mu rozrząd po wymianie uszczelki pod głowicą i zawory się spotkały z tłokami, ale oto co zobaczyłem po zdjęciu głowicy:
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Głowica jest pokaleczona ale tylko w miejscu jednego z cylindrów, tak jakby coś wpadło do cylindra i było zgniatane między tłokiem a głowicą podczas pracy silnika. Tłok ma takie same ślady w analogicznych miejscach, zawory nie tknięte. Zalałem komorę spalania wodą, żeby orientacyjnie sprawdzić szczelność - przez 15min nic nie ubyło.
I teraz pytanie: czy można te miejsca wyszlifować, złożyć silnik i będzie ok, czy jest to jakieś poważniejsze uszkodzenie. Właściciel mówił że był u innego mechanika, który powiedział, że silnik do wymiany, czy aby na pewno?
Nie 20:42, 21 Gru 2008
Gość







Post
Wyrownaj te miejsca na glowicy,najlepiej wymien tlok i powinno chodzic,mialem taki sam przypadek dwa razy i po tych zabiegach bylo ok
Pon 14:19, 22 Gru 2008
Gość







Post
Oczywiscie pod warunkiem ze to cos co latalo w cylindrze nie dostalo sie pomiedzy tlok a tuleje bo wtedy to juz raczej pozostaje rozejrzec sie za jakims innym silnikiem bo tak poprostu bedzie taniej.Pozdrawiam
Pon 14:26, 22 Gru 2008
Gość







Post
ok, splanowalem głowicę, kupiłem uszczelkę, chciałem już zakładać, ale...
Auto wrzuciłem na bieg i bujałem nim raz do przodu, raz do tyłu i zauważyłem, że trzeci tłok (nie ten pokaleczony) jest jakiś luźny, tzn jak bujam do przodu to pojawia się szczelina między tłokiem a cylindrem od strony zderzaka przedniego, a jak bujam do tyłu to szczelina robi się z drugiej strony.
Wyjąłem 2 środkowe tłoki, ten pokaleczony gładko rusza się na sworzniu, a ten "luźny" ma co nieco opory. Pierścienie włożone w cylinder mają ok 1mm szpary.
Pytania:
1) Czy ten luz między tłokiem a cylindrem jest szkodliwy, czy to normalka?
2) Czy ktoś się z tym spotkał?
3) Czy może on być spowodowany zbyt dużym oporem na sworzniu?
Nie 13:01, 04 Sty 2009
Gość







Post
Zalezy jaki duzy ten luz ale i tak najwazniejsze pierscienie,w kazdym silniku musi byc luz miedzy tlokiem a cylindrem i raczej nie jest on spowodowany ciasnym sworzniem tak wiec wymienilbym pierscienie na wszystkich tlokach,wybil i ocenil stan tego sworznia i droznosc otworu do jego smarowania,jezeli sworzen bedzie gladki a nie np porysowany to zlozylbym to z powrotem.A co do tego tloka to mogl juz ktos grzebac w tym silniku,zalozyc inny,trudno powiedziec czemu jeden ma wiekszy luz reszta mniejszy
Pon 16:06, 05 Sty 2009
Gość







Post
TEN LUZ KTÓRY WIDZIAŁEŚ MOŻE BYĆ TYLKO ŻŁUDZENIEM JEŻELI TEN SFOŻEŃ CIĘŻKO CHODZI . PRZEZ TEN CIASNY SFOŻEŃ TŁOK JEST PROWADZONY NIE OSIOWO PRZEZ CO WIDZISZ POWSTAJĄCĄ SZCZELINĘ. KAŻDY KOLEJNY TŁOK TAKRZE MA LUZ MOGŁEŚ SPRÓBOWAĆ ''KIWAĆ GO PALCAMI'' WTEDY WIDZIAŁBYŚ TO WIZUALNIE
Sob 19:21, 17 Sty 2009
Gość







Post
PIERWSZO MUSISZ PORADZIĆ SOBIE Z TYM SFOZNIEM
Sob 19:22, 17 Sty 2009
Gość







Post
Znajomy mechanik powiedział, że odkształciła się dolna część płaszcza tłoka (która prowadzi go osiowo podczas pracy) i że nie stanowi to większego problemu, dziwił się że problem jest tylko z jednym tłokiem, sworzeń nie był taki zły. Poskładałem ten silnik w takim stanie no i hula Smile Co prawda czasami gaśnie jak zchodzi z obrotów prawdopodobnie przez zawór biegu jałowego, ale to materiał na osobny temat.
Dzięki za zainteresowanie i każdy głos w tej dyskusji. Pozdrawiam!
Nie 13:23, 18 Sty 2009
Wyświetl posty z ostatnich:    
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum dla mechaników samochodowych Strona Główna » Mechanika samochodowa / Mechanika pojazdowa Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do: 
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Design by Freestyle XL / Music Lyrics.
Regulamin