Forum dla mechaników samochodowych Strona Główna
RejestracjaSzukajFAQUżytkownicyGrupyGalerieZaloguj
Escort (Zetec 1,6 16V) - fallujące obroty.

 
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum dla mechaników samochodowych Strona Główna » Mechanika samochodowa / Mechanika pojazdowa Zobacz poprzedni temat
Zobacz następny temat
Escort (Zetec 1,6 16V) - fallujące obroty.
Autor Wiadomość
Bolero 2
Nowicjusz
Nowicjusz



Dołączył: 02 Lis 2010
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Radom

Post Escort (Zetec 1,6 16V) - fallujące obroty.
Posiadam samochód Ford Escort 1,6, 16 V Zetec z instalacją LPG. Rocznik 1998. Od dłuższego czasu sporadycznie zdarzało się, że po zatrzymaniu przez chwilę obroty silnika falowały między 500, a 1000 obr/min. Teraz natomiast falują po każdym zatrzymaniu. Podejrzewam, że może być to usterka układu dostarczającego powietrze do silnika, ale chciałem się zapytać jeszcze w czym konkretnie może tkwić usterka ?


Post został pochwalony 0 razy
Wto 21:55, 02 Lis 2010 Zobacz profil autora
student
FACHMAN
FACHMAN



Dołączył: 01 Lut 2010
Posty: 1187
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Post
Podłącz pod komp, sprawdź błędy, bo przyczyn falujacych obrotów w benzynowych silnikach jest aż za dużo


Post został pochwalony 0 razy
Wto 21:58, 02 Lis 2010 Zobacz profil autora
karol83
FACHMAN
FACHMAN



Dołączył: 29 Cze 2008
Posty: 538
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: pomorskie
Płeć: Mężczyzna

Post
Sprawdź przepustnice na początek może wystarczy wyczyścić


Post został pochwalony 0 razy
Wto 23:36, 02 Lis 2010 Zobacz profil autora
Tarantula
Specjalista
Specjalista



Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 1100
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 34 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Belgia/Małopolska KLI
Płeć: Mężczyzna

Post
Przepustnica,zobacz czy w dolocie nie ma zadnych pękniec lub dziur(Tak samo z wezykami itp),zapłon (cewki,przewody i świece),przepływomierz,lambda.... I tona innych rzeczy:)


Post został pochwalony 0 razy
Wto 23:46, 02 Lis 2010 Zobacz profil autora
radekbotan
Starszy podawacz kluczy
Starszy podawacz kluczy



Dołączył: 24 Paź 2010
Posty: 31
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Post
Jestem pracownikiem forda,pracuje co prawda na blacharni,ale z tego co wiem to te silniki zle znosza lpg.moze sie myle bo kazda usterke mozna usunac.Gdy usterka nieminie po tym co chlopaki tutaj napisza.zacznij sprawdzac instalacje lpg.


Post został pochwalony 0 razy
Śro 0:43, 03 Lis 2010 Zobacz profil autora
Doktor
FACHMAN
FACHMAN



Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 1063
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 45 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Post
A jak chodzi tak tak na ucho?? Nie strzela, normalnie wkreca sie na obroty??? Jesli nie słychac ze np nie pali na jeden, to poszedłbym w strone silnika krokowego, poprostu. Wiem ze w fordach jest zamota z tego powodu, Niektore mają, niektóre nie. Ale Twoj raczej ma, jakbyś podał kod silnika to byłoby super:) W kazdym razie przeczyscic nie zaszkodzi. Do tego mozesz przeczyscic przepustnice i bedzie git:) pozdrawiam:)


Post został pochwalony 0 razy
Śro 2:08, 03 Lis 2010 Zobacz profil autora
Roman59
ADMIN
ADMIN



Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 3641
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 226 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Podkarpacie
Płeć: Mężczyzna

Post
To nie jest silnik przystosowany do zasilania gazem bo ceramiczne gniazda zaworów które nie są przystosowane do wyższej temperatury spalania może być tylko musi być dołożony zbiorniczek z płynem który sam sobie pobiera ale to gazowniki wiedzą.Jak ma regulację zaworów płytkową to też niektórzy co zakładają gaz nie chcą montować bo co jakiś czas trzeba regulować zawory.Ale są tacy co tylko liczą na zysk a ty się później martw.


Post został pochwalony 0 razy
Śro 10:16, 03 Lis 2010 Zobacz profil autora
Bolero 2
Nowicjusz
Nowicjusz



Dołączył: 02 Lis 2010
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Radom

Post
Silnik normalnie wchodzi na obroty, tylko po puszczeniu pedału gazu obroty przez chwilę falują. Również jeżeli samochód stoi w miejscu i wcisnę sprzegła obroty zaczynają falować od około 500 do 1500 obr/min. Podczas chamowania silnik często gaśnie.
Wyposażony jest on najprawdopodobniej w podciśnieniową instalację gazową drugiej generacji "Autronic". Jeździmy tym samochodem już dwa lata i właściwie to gaz strzelił tylko 3 razy. Działo się to zawsze przy zbyt gwałtownym puszczeniu pedału sprzęgła co powodowało też zgaśnięcie silnika. We wszystkich przypadkach kończyło się to na zrzuceniu gumki z gwizdka. Po jej założeniu silnik pracował normalnie.


Post został pochwalony 0 razy
Czw 13:14, 04 Lis 2010 Zobacz profil autora
Roman59
ADMIN
ADMIN



Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 3641
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 226 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Podkarpacie
Płeć: Mężczyzna

Post
Zobacz czy nie ma luzu osiowego wał korbowy? złap za koło pasowe i spróbuj go wsuwać i wysuwać lub jakąś montówka to spróbuj zrobić.Może pierścień dystansowy wytarty?


Post został pochwalony 0 razy
Czw 13:35, 04 Lis 2010 Zobacz profil autora
Bolero 2
Nowicjusz
Nowicjusz



Dołączył: 02 Lis 2010
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Radom

Post
Chyb a sam tego nie będę naprawiał, tylko oddam go do warsztatu.
Ale tak z ciekawości jeszcze zapytam, w czasie jazdy, po wrzuceniu 5 biegu samochód gaśnie. Dzieje się też tak czasem przy zmianie innych biegów, po wciśnieciu sprzęgła, przy chamowaniu i skręcaniu. Co to może być ?


Post został pochwalony 0 razy
Czw 23:09, 04 Lis 2010 Zobacz profil autora
Doktor
FACHMAN
FACHMAN



Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 1063
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 45 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Post
Silnik nie zgasnie jesli bedziesz miał go na biegu, podczas jazdy. Wyczyść ten silnik krokowy, to naprawde niewiele kosztuje, a mysle ze moze pomoc...


Post został pochwalony 0 razy
Pią 1:25, 05 Lis 2010 Zobacz profil autora
rawracer
Fachura
Fachura



Dołączył: 15 Maj 2010
Posty: 442
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kielce
Płeć: Mężczyzna

Post
a jak dlugo masz ten samochod?
moze poprzedni wlasciciel czyscil przepustnice i nie zaadoptowal?


Post został pochwalony 0 razy
Pią 12:26, 05 Lis 2010 Zobacz profil autora
Kełysz
ADMIN
ADMIN



Dołączył: 04 Mar 2009
Posty: 1636
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 60 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bolesławiec
Płeć: Mężczyzna

Post
Bolero 2 napisał:
Chyb a sam tego nie będę naprawiał, tylko oddam go do warsztatu.
Ale tak z ciekawości jeszcze zapytam, w czasie jazdy, po wrzuceniu 5 biegu samochód gaśnie. Dzieje się też tak czasem przy zmianie innych biegów, po wciśnieciu sprzęgła, przy chamowaniu i skręcaniu. Co to może być ?


Hehe sam sobie odpowiasz na pytanie;)

Jezeli gaśnie ci po wciśnięci sprzęgła masz nieszczelny dolot powietrza samochód rozpędzony ma pęd powietrza w komorze silnika. Sprawdz dobrze układ dolotowy na 100% masz dziure!


Post został pochwalony 0 razy
Pią 19:31, 05 Lis 2010 Zobacz profil autora
Roman59
ADMIN
ADMIN



Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 3641
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 226 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Podkarpacie
Płeć: Mężczyzna

Post
Bolero 2 napisał:
Silnik normalnie wchodzi na obroty, tylko po puszczeniu pedału gazu obroty przez chwilę falują. Również jeżeli samochód stoi w miejscu i wcisnę sprzęgła obroty zaczynają falować od około 500 do 1500 obr/min. Podczas hamowania silnik często gaśnie.
Wyposażony jest on najprawdopodobniej w podciśnieniową instalację gazową drugiej generacji "Autronic". Jeździmy tym samochodem już dwa lata i właściwie to gaz strzelił tylko 3 razy. Działo się to zawsze przy zbyt gwałtownym puszczeniu pedału sprzęgła co powodowało też zgaśnięcie silnika. We wszystkich przypadkach kończyło się to na zrzuceniu gumki z gwizdka. Po jej założeniu silnik pracował normalnie.

Ale pisze jeżeli samochód stoi w miejscu a wciśnie sprzęgło to obroty falują,żeby pedał hamulca to tak bo serwo może być dziurawe i zasysa fałszywe powietrze.


Post został pochwalony 0 razy
Pią 20:00, 05 Lis 2010 Zobacz profil autora
Bolero 2
Nowicjusz
Nowicjusz



Dołączył: 02 Lis 2010
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Radom

Post
Samochód posiadamy dwa lata. Na razie jeszcze nic w nim dodatkowo nie sprawdzałem, bo brat ostatnio nim jeździ. Ale pamiętam, że w czasie falowania obrotów w kolektorze powietrza od strony ściany grodziowej słychać jego syczenie. Jak silnik zwiększa obroty przepływ powietrza jest słyszalny wyraźniej, jak zmniejsza słychać go słabiej.
Latem też mieliśmy taki problem. Samochód miał robione poprawki lakiernicze pod akumulatorem, w związku z czym był on przez pewien czas odłączony. Potem po jego podłączeniu występował taki właśnie problem. Ale po przejechaniu kilku kilometrów samo mu przeszło. Tylko sporadycznie zdarzało się falowanie obrotów. Natomiast teraz usterka trwa cały czas.


Post został pochwalony 0 razy
Sob 23:07, 06 Lis 2010 Zobacz profil autora
Doktor
FACHMAN
FACHMAN



Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 1063
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 45 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Post
No to znajdz nieszczelnosć, zobacz w czym dziura, ze tak powiem, załataj i moze pomożeSmileSmileSmile


Post został pochwalony 0 razy
Nie 1:19, 07 Lis 2010 Zobacz profil autora
Bolero 2
Nowicjusz
Nowicjusz



Dołączył: 02 Lis 2010
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Radom

Post
Byłem dzisiaj u mechanika i stwierdził, że uszkodzony jest silniczek krokowy, lub czujnik położenia przepustnicy. Ale dopiero w przyszłą Środę będzie miał czas, żeby to naprawić.
Czytałem w internecie, że odpięcie przewodów od czujnika przepływu powietrza likwiduje falowanie obrotów, ale zwiększa się wtedy spalanie. Czy do czasu naprawy tego uszkodzenia można odłączyć ten czujnik i jeździć bez niego ?


Post został pochwalony 0 razy
Pią 20:10, 12 Lis 2010 Zobacz profil autora
Tarantula
Specjalista
Specjalista



Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 1100
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 34 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Belgia/Małopolska KLI
Płeć: Mężczyzna

Post
Na jakis czas mozesz odlaczyc kabelki. Auto bedzie jezdzilo na stałej wartości powietrza.
P.


Post został pochwalony 1 raz
Pią 23:15, 12 Lis 2010 Zobacz profil autora
Bolero 2
Nowicjusz
Nowicjusz



Dołączył: 02 Lis 2010
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Radom

Post
Jeszcze chciałem się zapyt, czy po odpięciu tego czujnika wzrost spalania gazu będzie bardzo odczuwalny ?
Teraz samochód nawet z podpiętym czujnikiem pali 15 litrów gazu na 100km. Czy tak duże spalanie wynika z uszkodzenia układu powietrznego, czy gdzieś jest dodatkowa usterka ?


Post został pochwalony 0 razy
Sob 13:24, 13 Lis 2010 Zobacz profil autora
BENEK
Nowicjusz
Nowicjusz



Dołączył: 11 Lis 2010
Posty: 3
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Dolny Śląsk
Płeć: Mężczyzna

Post
W FORDACH są nie oczekiwane awarie które mogą denerwować użytkowników n.p silnik odmawia posłuszeństwa na światłach, lub na trasie gdzie o pomoc jest ciężko. Na pycha z 2-ką, albo laweta . Inaczej to zasówa mechanior i usówa usterki
Czy masz prywatnego mechanika , jak lekarza i zna się na diagnozie Twojego Autka? .


Post został pochwalony 0 razy
Sob 14:59, 13 Lis 2010 Zobacz profil autora
Bolero 2
Nowicjusz
Nowicjusz



Dołączył: 02 Lis 2010
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Radom

Post
Tak, odkąd kupiliśmy tego Forda serwisujemy go zawsze u tego samego mechanika Smile
Odpiąłem ten czujnik, ale nie widać było żadnej różnicy w pracy silnika, problem dalej występował, więc podpiąłem go zpowrotem.


Post został pochwalony 0 razy
Sob 19:16, 13 Lis 2010 Zobacz profil autora
Roman59
ADMIN
ADMIN



Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 3641
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 226 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Podkarpacie
Płeć: Mężczyzna

Post
Spróbuj mu jeszcze odłączyć zacisk akumulatora minusowy na chwilę i zapal go,tylko nie dawaj gazu niech chodzi do włączenia wentylatora tylko na paliwie.


Post został pochwalony 0 razy
Sob 21:02, 13 Lis 2010 Zobacz profil autora
Bolero 2
Nowicjusz
Nowicjusz



Dołączył: 02 Lis 2010
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Radom

Post
Okazało się, że samochód nie jest zepsuty, tylko komputer nałapał błędów od jazdy na gazie, ponieważ instalacja gazowa nie jest wyposażona w emulator. Usterka cofa się powoli samoistnie. Mechanik powiedział, że komputer uczy się na nowo sterować silnikiem.
Dziękuję wszystkim za pomoc.


Post został pochwalony 0 razy
Wto 17:13, 16 Lis 2010 Zobacz profil autora
Roman59
ADMIN
ADMIN



Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 3641
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 226 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Podkarpacie
Płeć: Mężczyzna

Post
Zamykam


Post został pochwalony 0 razy
Czw 13:01, 18 Lis 2010 Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:    
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum dla mechaników samochodowych Strona Główna » Mechanika samochodowa / Mechanika pojazdowa Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do: 
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Design by Freestyle XL / Music Lyrics.
Regulamin