Forum dla mechaników samochodowych Strona Główna
RejestracjaSzukajFAQUżytkownicyGrupyGalerieZaloguj
FIAT 1,6 16V

 
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum dla mechaników samochodowych Strona Główna » Mechanika samochodowa / Mechanika pojazdowa Zobacz poprzedni temat
Zobacz następny temat
FIAT 1,6 16V
Autor Wiadomość
heniek53
Spec
Spec



Dołączył: 01 Gru 2010
Posty: 484
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 16 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: PODKARPACKIE
Płeć: Mężczyzna

Post FIAT 1,6 16V
Witam wszystkich. Problem z fiatem 1,6 16v 76kw. Wszystko jest ok. Odpalam silnik woda dochodzi do 90 stopni włącza się wentylator zbija temperaturę i wyłączam silnik i wyrzuca wodę ze zbiornika wyrównawczego. Szybko włączam silnik i wodę wciąga i jest ok.
Dopóki silnik działa jest ok, po wyłączeniu silnika wyrzuca wodę dlaczego??
Nowy termostat, głowica robiona 2 miesiące temu, problem zaczął się jak padła opornica wentylatora. Wymieniłem i dalej wywala wodę z zbiornika po wyłączeniu silnika,
dopóki silnik działa wszystko jest ok.
Macie jakiś pomysł??


Post został pochwalony 0 razy
Sob 19:15, 18 Maj 2013 Zobacz profil autora
Paciak
Mechanior
Mechanior



Dołączył: 25 Lis 2010
Posty: 221
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Post
A węże twarde ? Jak wywala to wygląda jakby gotowało? Wentylator powinien zacząć trochę wyżej dmuchać jak przy 90 stopniach.


Post został pochwalony 0 razy
Sob 19:29, 18 Maj 2013 Zobacz profil autora
heniek53
Spec
Spec



Dołączył: 01 Gru 2010
Posty: 484
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 16 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: PODKARPACKIE
Płeć: Mężczyzna

Post
Odpalam bez korka (lub z korkiem) na zbiorniku wyrównawczym i nic się nie dzieje. Aż do momentu aż wyłączę silnik i wtedy wyrzuca wodę ale szybko włączam silnik i wciąga płyn z powrotem????? O co chodzi??


Post został pochwalony 0 razy
Sob 20:09, 18 Maj 2013 Zobacz profil autora
Roman59
ADMIN
ADMIN



Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 3641
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 226 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Podkarpacie
Płeć: Mężczyzna

Post
Zmień korek w naczyniu wyrównawczym i będzie po sprawie.


Post został pochwalony 1 raz
Sob 21:27, 18 Maj 2013 Zobacz profil autora
heniek53
Spec
Spec



Dołączył: 01 Gru 2010
Posty: 484
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 16 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: PODKARPACKIE
Płeć: Mężczyzna

Post
Z korkiem czy bez wyrzuca wodę po wyłączeniu silnika. Dopóki silnik pracuje nie dzieje się nic?? Korek ,termostat nowy. Ja obstawiam uszczelkę pod głowicą. Klient jezdził tydzień bez włączenia wentylatora(spalona opornica wentylatora).


Post został pochwalony 0 razy
Nie 7:52, 19 Maj 2013 Zobacz profil autora
Roman59
ADMIN
ADMIN



Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 3641
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 226 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Podkarpacie
Płeć: Mężczyzna

Post
To że korek nowy nie znaczy że dobry,korek powinien ci utrzymać pewne ciśnienie w układzie a widać że nie utrzymuje.Najlepiej to pożyczyć od kogoś korka i sprawdzić.W Oplu to nawet kolor korka jest ważny.Uszczelka?to w czasie jazdy by wywalało a także przestaje grzać nagrzewnica.


Post został pochwalony 0 razy
Nie 9:24, 19 Maj 2013 Zobacz profil autora
heniek53
Spec
Spec



Dołączył: 01 Gru 2010
Posty: 484
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 16 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: PODKARPACKIE
Płeć: Mężczyzna

Post
Rozumię i wiem o co chodzi. Korek jest drugi. Chodzi o to że auto odpalam i nieważne ile pracuje gaszę i wyrzuca płyn. Szybko włączam i płyn wciąga z powrotem. Takie samo auto robiłem 2 tygodnie temu i czy był korek czy nie nic się nie działo a ten świruje. Co do uszczelki tak stawiam bo: klient sam robił 2 miesiące temu i dociągał rurą śruby poza tym jak wyłączam silnik tak jakby ciśnienie z któregoś cylindra wracało do układu chłodzenia przez dziurę?? Czy tak nie może być??


Post został pochwalony 0 razy
Nie 11:41, 19 Maj 2013 Zobacz profil autora
Roman59
ADMIN
ADMIN



Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 3641
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 226 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Podkarpacie
Płeć: Mężczyzna

Post
To jak by ciśnienie wracało tak jak opisujesz to zrozum że płyn po chwili zalał by ci do pełna cały cylinder w zależności gdzie byłby tłok i silnik by zablokowało.A i zaraz po odpaleniu ten cylinder by ci nie palił nawet jakby się dostawały nawet niewielkie ilości płynu.


Post został pochwalony 0 razy
Nie 11:56, 19 Maj 2013 Zobacz profil autora
heniek53
Spec
Spec



Dołączył: 01 Gru 2010
Posty: 484
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 16 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: PODKARPACKIE
Płeć: Mężczyzna

Post
To co Pan sugeruje??Termostat, korek zbiornika drugi nowy, układ chłodzenia czyszczony przedmuchany(żadnych syfów) drożny. Szczerze nigdy nie miałem takiego przypału.


Post został pochwalony 0 razy
Nie 12:41, 19 Maj 2013 Zobacz profil autora
Roman59
ADMIN
ADMIN



Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 3641
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 226 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Podkarpacie
Płeć: Mężczyzna

Post
Ja to w kiedyś przerabiałem tylko w Renault Clio i był tylko korek od naczynia.Uszczelki się nie podwijają jakość przy korkach?


Post został pochwalony 0 razy
Pon 10:37, 20 Maj 2013 Zobacz profil autora
barteek933
Mechanior
Mechanior



Dołączył: 30 Lip 2012
Posty: 230
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 1/3

Post
u mnie też znowu zaczyna się tak robić. dziś wyszedłem z samochodu i coś bulgocze. otwieram maskę i wywala płyn korkiem. odpalam i wszystko w normie. wcześniej też tak mieliśmy i rozwaliło uszczelkę, znaczy wepchało płyn przez nią. po wymianie było to samo i po wyjęciu termostatu ustąpiło. wsadziliśmy nowy i było trochę dobrze a teraz z powrotem. wyjmij termostat i zobacz czy będzie się tak działo. ja stawiam na niego


Post został pochwalony 0 razy
Pon 13:38, 20 Maj 2013 Zobacz profil autora
CIT-LTD_co_uk
Starszy młotkowy
Starszy młotkowy



Dołączył: 10 Sty 2013
Posty: 147
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Mężczyzna

Post
Nie pomyślałbym nigdy o tym,że przyczyną takich objawów może być wadliwa termostat,moze faktycznie wymień go i zobaczysz czy problem nastąpi. Daj koniecznie znać potem na forum czy pomogło.


Post został pochwalony 0 razy
Śro 17:53, 22 Maj 2013 Zobacz profil autora
wasylek
Fachura
Fachura



Dołączył: 27 Lis 2009
Posty: 362
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: gdansk
Płeć: Mężczyzna

Post
we fiacie to wada fabryczna zbyt małego układu chłodzenia... wentylator chodzi niemal na okrogło włacza i wyłacza,....
nie baw sie w szukanie igły... pusć zasilanie na wiatrak bez zapłonu... problem ustąpi... (tylko nie na stałe jesli sterowany jest plusem.. jesli termowłącznik puszcza mase to podaj na stałe jesli puszcza plusa to zasilanie do termowłacznika... ) fabryka tez sie myli....


Post został pochwalony 0 razy
Śro 18:22, 22 Maj 2013 Zobacz profil autora
heniek53
Spec
Spec



Dołączył: 01 Gru 2010
Posty: 484
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 16 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: PODKARPACKIE
Płeć: Mężczyzna

Post
Witam. A więc auto śmiga i wszystko działa. Po pierwsze kupiłem nowy korek i coś lepiej po drugie pęknięty zbiornik wyrównawczy. Wymienione i 2 dzień klient jezdzi i wszystko jest ok.
Panie Romanie chylę czoła i dzięki za pomoc. Dzięki wszystkim za podpowiedzi.


Post został pochwalony 0 razy
Śro 18:52, 22 Maj 2013 Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:    
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum dla mechaników samochodowych Strona Główna » Mechanika samochodowa / Mechanika pojazdowa Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do: 
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Design by Freestyle XL / Music Lyrics.
Regulamin