Forum dla mechaników samochodowych Strona Główna dla mechaników samochodowych
Forum dla mechaników samochodowych
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

fiat przekładka silnika

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum dla mechaników samochodowych Strona Główna -> Mechanika samochodowa / Mechanika pojazdowa
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
karol83
FACHMAN
FACHMAN



Dołączył: 29 Cze 2008
Posty: 538
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: pomorskie
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 12:04, 29 Lis 2010    Temat postu: fiat przekładka silnika

Witam
Porzekadłem silnik od marei 1.6 16V y całym osprzętem i problem jest ten sam co w tamtym silniku mianowicie czasami gaśnie po dojechania do skrzyżowania i trzeba go odpalić na ciepłym silniku z dużą ilością gazu.
ze starego silnika została sonda i czujnik temperatury.
Ja obstawiam na walnięty czujnik temp sonda mało prawdopodobnie. Odpala na zimnym silniku za pierwszym razem.)nie posiadam testera do fiata.

A teraz wpadła mi myśl o czujniku prędkości jazdy kiedyś miałem taki przypadek w oplu.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Roman59
ADMIN
ADMIN



Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 3640
Przeczytał: 4 tematy

Pomógł: 226 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Podkarpacie
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 13:41, 29 Lis 2010    Temat postu:

Ściąg mu kostkę i zobaczysz.Jest zamontowany gaz?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kełysz
ADMIN
ADMIN



Dołączył: 04 Mar 2009
Posty: 1636
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 60 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bolesławiec
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 14:33, 29 Lis 2010    Temat postu:

Nie odpowiedni dział przenosze

mechanika pojazdowa!

Pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
karol83
FACHMAN
FACHMAN



Dołączył: 29 Cze 2008
Posty: 538
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: pomorskie
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 17:00, 29 Lis 2010    Temat postu:

gazu nie ma

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Roman59
ADMIN
ADMIN



Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 3640
Przeczytał: 4 tematy

Pomógł: 226 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Podkarpacie
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 18:39, 29 Lis 2010    Temat postu:

Przy walniętej sondzie będzie dużo palił i może tak wariować i przy czujniku temperatury też bo może chodzić na ssaniu.Sprawdź pompkę paliwa czy daje odpowiednie ciśnienie to jest 4 bar a utrzymywane jest poprzez regulator na listwie.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
karol83
FACHMAN
FACHMAN



Dołączył: 29 Cze 2008
Posty: 538
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: pomorskie
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 20:12, 29 Lis 2010    Temat postu:

Kolego oszukałem komputer mianowicie kupiłem drugi czujnik temperatury nagrzałem silnik i działo sie to samo, następnie wzziełem drugi czujnik i schłodziłem go śniegiem i autko odpaliło normalnie i chodziło na s saniu.

Może być wina krokowego??? chodź drugi krokowy wył używka.

Co dalej?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Roman59
ADMIN
ADMIN



Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 3640
Przeczytał: 4 tematy

Pomógł: 226 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Podkarpacie
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 20:30, 29 Lis 2010    Temat postu:

To znaczy mało paliwa przy rozruchu.a silnik krokowy utrzymuje tylko wolne obroty.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
karol83
FACHMAN
FACHMAN



Dołączył: 29 Cze 2008
Posty: 538
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: pomorskie
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 22:21, 29 Lis 2010    Temat postu:

a gdy krokowy jest za mocno otwarty to np. za duza dawkę powietrza dostaje, bo krokowy reguluje obroty dawką powietrza PRAWDA!
na zimnym silniku czyli ssanie dziła na tym ze zamyka dopływ powietrza a gdy ciepły silnik to dostaje wiekszą dawke powietrza. Dobrze mysłe, dodam ze odłączylem czujnik predkości jazdy i to samo


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Roman59
ADMIN
ADMIN



Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 3640
Przeczytał: 4 tematy

Pomógł: 226 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Podkarpacie
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 23:07, 29 Lis 2010    Temat postu:

karol83 napisał:
a gdy krokowy jest za mocno otwarty to np. za dużą dawkę powietrza dostaje, bo krokowy reguluje obroty dawką powietrza PRAWDA!
na zimnym silniku czyli ssanie działa na tym ze zamyka dopływ powietrza a gdy ciepły silnik to dostaje większa dawkę powietrza. Dobrze myślę, dodam ze odłączyłem czujnik prędkości jazdy i to samo

Tym wszystkim steruje sterownik silnika a przepustnica powinna być lekko podstawiona i jak załapie silnik wskoczy na większe obroty i zaraz spadają i powinien chodzić na wolnych obrotach.A jak ma za duże to na potencjometrze przepustnicy ustaw.Ściąg mu wsuwkę z czujnika temperatury płynu jak gorący i spróbuj odpalić.Do sprawdzenia jeszcze czujnik temperatury powietrza w kolektorze ssącym i czujnik ciśnienia atmosferycznego jest na ścianie za silnikiem czarna kostka z wężykiem podłączonym do kolektora ssącego (zastępuje przepływkę)
Tak wygląda czujnik ciśnienia;
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Roman59 dnia Pon 23:17, 29 Lis 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
karol83
FACHMAN
FACHMAN



Dołączył: 29 Cze 2008
Posty: 538
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: pomorskie
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 23:32, 29 Lis 2010    Temat postu:

a tak kolego zapomniałem całkiem o tym czujniku, czujnik podmieniłem, jak pisałem silnik był zmieniony z całym osprzętem oprócz sondy, czujnika atmosferycznego, pedkości jazdy. Objaw jest taki sam jak w tamtym silniku czasami gasnie przy dojeżdżaniu do skrzyżowania i redukcji oraz odpala z dodaniem gazu na ciepłym.

A nowy silnik jest wyposażony w czujnik położenia wałka rozrządu a tamten stary tego niema.i instalki do tego czujnika też niema. Poza ty auto chodzi bez za rzutu


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
karol83
FACHMAN
FACHMAN



Dołączył: 29 Cze 2008
Posty: 538
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: pomorskie
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 13:13, 30 Lis 2010    Temat postu:

kolego ten model nie ma czujnika atmosferycznego.

Poddałem sie bez kompa ta gra nie warta świeczki


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Roman59
ADMIN
ADMIN



Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 3640
Przeczytał: 4 tematy

Pomógł: 226 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Podkarpacie
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 15:43, 30 Lis 2010    Temat postu:

karol83 napisał:
kolego ten model nie ma czujnika atmosferycznego.

Poddałem sie bez kompa ta gra nie warta świeczki

A to jest kolego tak jak podajesz 1.6 16V anie podajesz rok lub kod bo silnik 1.6 16V od 1996>2004 ma czujnik ciśnienia powietrza rury ssącej a silnik 1.6 16V od 1999>2004 ma czujnik MAP z czujnikiem temperatury powietrza i nie mają przepływomierza.I widzisz jak ważny jest rok i kod silnika.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
karol83
FACHMAN
FACHMAN



Dołączył: 29 Cze 2008
Posty: 538
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: pomorskie
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 12:25, 01 Gru 2010    Temat postu:

Kod silnika tak zawalony ze nie mogłem odczytać. Co do kodów silnika to zawsze staram sie podawać. Koleś silnik sam załatwiał i przywiózł go do mnie tak ze jego to był 98 a tamten niby 99 ten z 99roku to miał dodatkowo czujnik położenia wałka rozrządu.

punkcik dla kolegi za podpowiedzi


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Roman59
ADMIN
ADMIN



Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 3640
Przeczytał: 4 tematy

Pomógł: 226 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Podkarpacie
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 19:46, 01 Gru 2010    Temat postu:

Bo ten z czujnikiem wałka to jest 1.8 a te 1.6 nie miały czujnika hala wałka rozrządu.Spróbuj jeszcze porównać czujniki indukcyjne położenia wału korbowego czy są jednakowe jak nie to załóż ten co chodził przy tamtym silniku.

Post został pochwalony 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum dla mechaników samochodowych Strona Główna -> Mechanika samochodowa / Mechanika pojazdowa Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin