Forum dla mechaników samochodowych Strona Główna dla mechaników samochodowych
Forum dla mechaników samochodowych
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Frezowanie czoła wału na samochodzie Passat 1.9 TDI 90kM 1Z

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum dla mechaników samochodowych Strona Główna -> Mechanika samochodowa / Mechanika pojazdowa
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
PIOTR_FOTO
Młotkowy
Młotkowy



Dołączył: 22 Maj 2011
Posty: 73
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Łuków
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 22:12, 22 Maj 2011    Temat postu: Frezowanie czoła wału na samochodzie Passat 1.9 TDI 90kM 1Z

Witam. W moim Passacie miałem duże bicie koła pasowego na wale. Usterkę tę naprawiano w pewnym warsztacie ale nie byłem zadowolony i postanowiłem poprawić to sam.
Kupiłem na allegro frez do wału taki ze szpilką prowadzącą wkręcaną w środek wału (przepraszam nie mogłem dodać zdjęcia). Zamazałem czarnym markerem czoło wału aby widzieć efekty pracy i zacząłem ręczne frezowanie. Widać było że frez sciągał bardziej materiał z jednej strony wału. Po 2,5 godz. obracania frezem miałem czoło przeszlifowane-będzie super-pomyślałem.Składam wszystko do kupy i niestety koło pasowe bije nadal choć znacznie mniej niż wcześniej. Sporo się poprawiło ale do ideału jeszcze brak. Co zrobiłem źle? Czy zastosowałem złą technikę frezowania? Bo słyszałem od znajomego mechanika, że do frezowania na samochodzie trzeba zdjąć wałek rozrządu aby "odprężyć" silnik-tylko po co? Czy wał może być krzywy i frezowanie nic nie da? Proszę o porady, może ktoś miał ten problem?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Roman59
ADMIN
ADMIN



Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 3641
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 226 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Podkarpacie
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 7:44, 23 Maj 2011    Temat postu:

I to są właśnie minusy frezowania końcówki wału.bo w zależności jak jest wkręcone prowadzenie freza w wał.Jak jest już gwint lekko uszkodzony to będziesz miał trudności z wyprowadzeniem żeby nie biło koło.Będziesz miał tylko satysfakcję że koło dolega do całej powierzchni do czopa.I dalej widać gibanie koła pasowego.
Ja robię to szlifierką która jest montowana do bloku silnika i wtedy podnoszę wałek rozrządu wykręcam wtryski i wtedy szlifuję końcówkę wału i kręcę rozrusznikiem żeby wał się obracał i powierzchnia w koło wychodzi równa i bazowana jest do bloku silnika jak i wał i po założeniu koła koło chodzi równo względem bloku.Opisywałem to na VW Golf.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
PIOTR_FOTO
Młotkowy
Młotkowy



Dołączył: 22 Maj 2011
Posty: 73
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Łuków
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 17:00, 23 Maj 2011    Temat postu:

A mogę zapytać jaka to szlifierka i jak ją zamocować do bloku?
Zauważyłem, że po frezowaniu zmalały gibania koła na boki ale pozostały w kierunku przód-tył (kierunek chłodnica-kabina).


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez PIOTR_FOTO dnia Pon 17:20, 23 Maj 2011, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Roman59
ADMIN
ADMIN



Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 3641
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 226 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Podkarpacie
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 21:20, 23 Maj 2011    Temat postu:

Były dwa rodzaje kuł rozrządu z wypustem i naddatkiem z jednej strony to znaczy końcówka wału w jednym miejscu jest szlifnięta a drugie jest wyfrezowany wpust w wale.Wkręć śrubę w wał do oporu i zmierz suwmiarka jaka jest odległość od końcówki wału do kołnierza śruby i porównaj to z grubością koła,bo tak nie raz miałem że śruba dokręcona a koło jest słabo dokręcone i w takim przypadku musisz skrócić śrubę bo jest za długa i obrobi ci s powrotem.Co do luzu do przodu i do tyłu sprawdź naciąg paska i na czym to ci chodzi zablokuj wał i sprawdzisz czy na kole pasowym.Po podłączeniu pod WAG początek wtrysku nie będzie stabilny tylko się będzie zmieniał(wariował).Szlifierkę wykonałem sobie sam.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
lagowska82
Nowicjusz
Nowicjusz



Dołączył: 05 Lip 2015
Posty: 1
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Kobieta

PostWysłany: Nie 20:57, 05 Lip 2015    Temat postu:

Witam.

Przepraszam ze pisze pod tym postem ale pilnie poszuje osoby która wykona mi Frezowanie czoła wału vw mam lekkie bicie koła pasowego .Jestem z Rzeszowa pytałam wszedzie i nikt każdy odsyła mnie z kwitkiem. Chodzi mi o szlif bez demontażu wału. Moge podjechać na terenie podkarpacia

Pilne !!


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum dla mechaników samochodowych Strona Główna -> Mechanika samochodowa / Mechanika pojazdowa Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin