Forum dla mechaników samochodowych Strona Główna
RejestracjaSzukajFAQUżytkownicyGrupyGalerieZaloguj
Golf 4 1.9 tdi 115Km AJM

 
Odpowiedz do tematu    Forum dla mechaników samochodowych Strona Główna » Mechanika samochodowa / Mechanika pojazdowa Zobacz poprzedni temat
Zobacz następny temat
Golf 4 1.9 tdi 115Km AJM
Autor Wiadomość
Didi1991
Młotkowy
Młotkowy



Dołączył: 19 Gru 2010
Posty: 72
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zielona Góra
Płeć: Mężczyzna

Post Golf 4 1.9 tdi 115Km AJM
Witam,

Zauważyłem brak ruchu na forum więc postanowiłem podzielić się z wami moimi przemyśleniami.
Mianowicie autko jak w opisie z 2001 roku 1.9 na pompowtryskach. Przyjechał do mnie klient twierdząc, że bierze mu 1/1.5 litra oleju na 1000km. Po rozeznaniu się w temacie stwierdziłem, że silnik cały zalany olejem zaczynając od wlewu kończąc na misce. Pan stwierdził, że musiało mu się trochę rozlac. Śrubki od pokrywy zaworów luźne, chłodniczka oleju puszcza i olej w dolocie i inteecoolerze na oko jakieś 0.4 litra. Turbo robione 2 lata temu brak luzu na wirniku i bez gwizdania. Na żądanie klienta oczywiście turbo oddam jutro do regeneracji. Oczywiście egr zalepiony, ale nie zauważyłem większej chmury za autem a autko w miarę zwawe . Pan się upiera, że jeśli turbo nie wyeliminuje problemu olejowego, to będzie regeneracja silnika, bo on nie chce żadnych używanych innych.

Moje pytanie brzmi, czy spotkaliście się z jakimiś normami olejowymi w tym silniku, bo wiem że one wszystkie biorą więcej lub mniej chociażby przez problem z odma. Olej w turbinie po 2 latach naprawdę SPOKOJNIEJ jazdy przez kobietę 80km/h i zrobieniu 10000 km? Wszyscy dają gwarancję na rok na taką turbinke czyżby jakąś wada? Ale się rozpisałem... Dodam, że jeszcze nie robiłem żadnych prób olejowych, ani nie odpalalem z rana.


Post został pochwalony 0 razy
Nie 22:19, 07 Lut 2016 Zobacz profil autora
Doktor
FACHMAN
FACHMAN



Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 1063
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 45 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Post
Witaj , ja tu widze kolejnego pajaca. Duzo takich ludzi ostatnio. Zyga mu silnik olejem na prawo i lewo a on sie czepia turbiny jak głupi. Pamietaj ze luz na wirniku nie musi oznaczac ze uszczelnienia trzymają. Z tego co kojarze zuzycie podawane przez producenta to okolice 0.5 litra na 1000km. Ale na 15 tysiecy to juz 7,5 litra na to wychodzi. Co ja bym zrobił? 15 letni diesel ma juz lekoo 400tys przejechane i nie ma sie co oszukiwac chyba ze jest u niego od nowości. Proponuje kontrola kompresji, ewentualnie próba olejowa, uszczelnienie silnika łacznie z simmeringami na wale i przy skrzyni, uszczelka miski czyszczenie odmy. Dopiero poźniej turbinka. Jestem przekonany ze wiecej mu wycieka niz puszcza na turbina, i tym bym sie najpierw zajał. Ale klientowi czasem nie przegadasz, Pozdro


Post został pochwalony 0 razy
Wto 1:15, 16 Lut 2016 Zobacz profil autora
Didi1991
Młotkowy
Młotkowy



Dołączył: 19 Gru 2010
Posty: 72
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zielona Góra
Płeć: Mężczyzna

Post
Doktor, dzięki za odpowiedz. Silnik uszczelniony właściwie wszędzie gdzie były jakieś oznaki wycieku, nawet najmniejszego. Klient stwierdził, ze druga turbina i pokrywa nowa z serwisu bo on słyszał o problemie z odma... ale dzisiaj przyjechał na kontrole wycieków i na bagnecie minimum a wycieków brak, turbo tez suche wiec chyba nie ma co mierzyć za bardzo:) a na liczniku jakies 280 000km Embarassed
Pozdro


Post został pochwalony 0 razy
Wto 22:05, 16 Lut 2016 Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:    
Odpowiedz do tematu    Forum dla mechaników samochodowych Strona Główna » Mechanika samochodowa / Mechanika pojazdowa Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do: 
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Design by Freestyle XL / Music Lyrics.
Regulamin