Forum dla mechaników samochodowych Strona Główna
RejestracjaSzukajFAQUżytkownicyGrupyGalerieZaloguj
jak to jest z rozmiarem kół? i oponami?

 
Odpowiedz do tematu    Forum dla mechaników samochodowych Strona Główna » Mechanika samochodowa / Mechanika pojazdowa Zobacz poprzedni temat
Zobacz następny temat
jak to jest z rozmiarem kół? i oponami?
Autor Wiadomość
jasiekneuman
Starszy młotkowy
Starszy młotkowy



Dołączył: 15 Lut 2011
Posty: 102
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Post jak to jest z rozmiarem kół? i oponami?
1. co mi daje ze zaloze szersze laczki? co daje szerokość, profil, wielkość kół?
2. rozumiem ze mając felgi 15 moge wyłacznie kupic opony 15cali nie wieksze nie mniejsze? ale szerokosc i profil dowolny czy tez nie? no wlasnie lepiej szerszy czy wąższe?
3. jesli zalecane przez producenta są 195/55/15 to czy 185/60/15 będa ok? a moze 185/65/15 albo 195/60/15? albo 205/55/15? 175/65/15?
4. jesli producent zaleca 85 lub 56 nośność to co sie stanie jak kupie opony o nośności 84?
5. pompując opony powietrzem zauważyłem ze jesli temp spadnie o 10C to cisnienie spada o 0,1bara to samo jak temp wzrasta, producent np zaleca pompowac 2bary na zimnym oponach to jak jedziemy ty mamy z 2,4-2,6 bara albo i wiecej to dlaczego niektórzy pompują azotem to wtedy jest caly czas 2bary czy -20c czy 35C czy auto stoi czy jedzie 200km/h wiec chyba zbyt malo? jak producent wie ze podczas jazdy ciśnienie same wzrasta ale nie dot tego chyba azotu?
6. czy podczas jazdy na 2 biegu jak wciśnienie nagle gaz do oporu to auto traci przyczepnośc tz zrywa przyczepnosc i mieli kolami i czy wogule istnieją takie auta? a na 3 biegu? 4?
7. czy to opon niskoprofilowych pompuje sie duzo wiecej wiatru?

POZDRAWIAM
Zapraszam do dyskusji!


Post został pochwalony 0 razy
Wto 16:18, 15 Mar 2011 Zobacz profil autora
Doktor
FACHMAN
FACHMAN



Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 1063
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 45 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Post
1) szerokość + wielkość koła daje powierzchnie styku opona z podłozem. Im wieksza tym wieksza przyczepnosc. Ale im wieksza tym równiez wieksze spalanie. do tego koleiny- jazda w koleinach na przy bardzo szerokich klołach to dramat. Jeśli chodzi o profil to im niższy tym koło lepiej zachowuje sie w zakretach, ale czujesz kazda dziure i trzeba sie liczyc z prostowaniem felg na naszych drogach.
2)jesli chodzi o rozmiar to kupujesz pod felge. Jesli 15 cali ma felga to opona koniecznie na 15 cali. Jesli chodzi o szerokosc na danej feldze to jest pewna tolerancja ok 20- 25mm(nie wiem dokładnie).
3)są rożne kalkulatory do przeliczania rozmiarów opon, bez problemu znajdziesz w internecie. Dopuszczalne sa oczywiscie roznice w rozmiarze calego kola ale wtedy predkosc na liczniku moze sie delikatnie nie zgadzac z rzeczywista predkoscia auta.(choc i tak liczniki zawyzają)
4)niewiem dokładnie ale mysle ze nic sie nie stanie jesli nie jeździsz cieżarówką
5) Azot nie zmienia tak bardzo swojej objetosci i cisnienia tym samym jak powietrze jesli chodzi o zmiane temperatury. Producenci stosuja sie do norm dla powietrza. Nie ma co sie czepiac czy bedzie to 2.2 czy 2.3bara. Ma być w sam raz, jesli producent podaje ze 2.2 to pompuj 2.2. niewazne czy azotem czy powietrzem, cisnienie jest cisnieniem - tak mi sie przynajmniej wydaje.
6)no pewnie ze tak. nawet moj zajechany civic na mokrej drodze przy załozonych zimowkach zrywa na 2gim biegu. Zapewniam ze istnieja samochody które zreywaja tez na 3 i 4 biegu. Zalezy to od mocy samochodu, i przeniesienia jej na asfalt. Duza moc + naped np na jedna oś + brak kontroli trakcji+ słabe opony= zrywanie przyczepnosci = predzej czy poźniej śmierc:)
7) ilośc powietrza czyli objetosc zalezy od wielu rzeczy. Od fizycznej pojemosci ze tak to nazwe i od temperatury. Chodzi bardziej o cisnienie, Jesli zakladasz ze ma byc np 2 bary to pompujesz taka ilosc powietrza zeby dała cisnienie 2 barów i tyle.
Podsumowujac co do opon nie przesadzaj z rozmiarem, zdecydowanie lepiej jest miec mniejsze kola z dobra jakościowo gumą niż szerokie i wielkie kola z byle czym.

Pozdrawiam i mam nadzieje ze wyjasniłem choć cześć nurtujacych Cie kwestii.


Post został pochwalony 1 raz
Śro 3:30, 16 Mar 2011 Zobacz profil autora
jasiekneuman
Starszy młotkowy
Starszy młotkowy



Dołączył: 15 Lut 2011
Posty: 102
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Post
4. aha ale jak producent zaleca 85-86 nosnosc a ja zaloze 84T to tych opon nie zajade szybciej? a moze warto kupic wzmacniane XL? XL zawsze mają wyższą nośność
5. no tak ale producent przyjął normy dla powietrza wiec rozumiem z tego ze pompujac azot podczas jazdy i rozgrzewania sie opony ciśnienie w niej nie wzrasta wiec jest zbyt male?
6. na 2 biegu zrywa? ale jak wciśniesz na maxa? i na mokrej to uwierze jednak zebym uwierzył ze zrywa przyczepnośc na 3 biegu w to wątpie
u mnie w cariśmie przy silniku 1,8 115km to tylko na 1 moge zrywac przyczepnośc na 2 w życiu nawet na mokrym
7. 195/55/15 uważasz za niskoprofilowe? a 185/60/15? takze są niskoprofilowymi?
8. Jeśli wiesz to napisz jak dbać o opony tz jak wjezdzać na krawężniki albo jak jezdzic po dziurach
9. Od kiedy zakupiłem auto tz sprowadziłem do z Niemiec to letnie opony mam nie dopary Very Happy przednie byly do pary ale na tyle jedną mialem marki X a drugą Y do tego lewa byla ok ale prawa miała wybrzuszenie i ma, nie wiem czy to od nowości tak bylo jak kupilem auto czy to powstało, jest takie male wybrzuszenie na boku opony czy to ma wplyw ja jazde moge tak jezdzic bo opony są jeszcze ok dlaczego to wybrzuszenie powstało?
10. aha i czy to prawda ze opony przednie zuzywają sie bardziej niz tylne? to dlaczego przednie mialem jak nowe a na tylnich tylko 2-4mm bieżnika?


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez jasiekneuman dnia Śro 19:16, 16 Mar 2011, w całości zmieniany 1 raz
Śro 18:31, 16 Mar 2011 Zobacz profil autora
Tarantula
Specjalista
Specjalista



Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 1100
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 34 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Belgia/Małopolska KLI
Płeć: Mężczyzna

Post
Mocno zmodzone oski z duzymi mocami moga gubic trakcje nawet na 4 biegu i nie jest to jakims wydarzeniem w srodowisku racingowym. Ostatnio koles opisywal ze w saabie 900ng z moca ponad 400ps jeszcze na 4 biegu musi trzymac mocno kierownice przy gazie w podlodze.
Tak nawiasem...
P.


Post został pochwalony 0 razy
Śro 19:31, 16 Mar 2011 Zobacz profil autora
jasiekneuman
Starszy młotkowy
Starszy młotkowy



Dołączył: 15 Lut 2011
Posty: 102
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Post
mówimy o seryjnych autach
np vw passat b5 1,8 chyba nie zgubi trakcji na dwójce:D


Post został pochwalony 0 razy
Śro 19:58, 16 Mar 2011 Zobacz profil autora
zubi1990
FACHMAN
FACHMAN



Dołączył: 23 Lut 2009
Posty: 592
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: SPYTKOWICE
Płeć: Mężczyzna

Post
no zależy turbo czy nie jak zwykły to raczej nie ale jak turbo to może


Post został pochwalony 0 razy
Śro 20:40, 16 Mar 2011 Zobacz profil autora
Tarantula
Specjalista
Specjalista



Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 1100
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 34 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Belgia/Małopolska KLI
Płeć: Mężczyzna

Post
Nie ma znaczenia czy z turbo czy bez.
Moja a4 130ps na 2 jeszcze piszczy,zreszta co to za problem..


Post został pochwalony 0 razy
Śro 21:23, 16 Mar 2011 Zobacz profil autora
Doktor
FACHMAN
FACHMAN



Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 1063
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 45 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Post
co do nosnosci, nie odpowiem Ci bo poprostu niewiem.

Co do zrywania, zerwiesz, spokojnie jak bedziesz chciał to zerwiesz, tylko po co?? jak chcesz zaloż sobie lyse zimowki, jedz na mokra droge najlepiej pod górke trzymaj 5tys obr i but w podłoge, tylko sie nie zabij. Pozatym bez sensu jest zrywanie. Chyba chodzi o to zeby nie zrywało, zeby przeniesc cała moc na asfalt a nie bez sensu mielic kołami.

Niskoprofilowe to raczej 50 i ponizej.

Jak jezdzic po dziurach?? Najlepiej nie jeżdzić. A jak juz trzeba to cała szerokoscia opony i z mała predkoscia. Jesli chodzi o krawezniki to najlepiej przy maxymalnym skrecie. trzeba unikac wjezdzania na cos sama krawedzia opony.

Co to tego ze masz rozne opony na jednej osi - nie moze tak byc. A jesli jeszcze masz jakies wybrzuszenia to zmien to czympredzej. grozi to peknieciem opony i to w najmniej oczekiwanym momencie.

Opony z przodu zuzywaja sie napewno szybciej, chyba ze masz naped na tylna os i lubisz latac bokiem:) Z przodu masz lepsze opony bo pewnie juz sie zuzyly i ktos je wymienił a te z tyłu były jeszcze dobre. To tyle pozdro.


Post został pochwalony 0 razy
Czw 2:42, 17 Mar 2011 Zobacz profil autora
jasiekneuman
Starszy młotkowy
Starszy młotkowy



Dołączył: 15 Lut 2011
Posty: 102
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Post
Nie chodzi mi o mielenie kolami tylko dziwi mnie ze są takie auta z taką mocą ze na 3 biegu zrywają trakcje
u mnie w cariśmie 1,8 jak ją żyłuję do na 1 zerwie, na 2 biegu napewno nie i w podczas deszczu tez napewno nie, zeby auto zrywalo przyczepnosc na 2 i 3 biegu to chyba musi miec powyzej 200km?

co do tego wybrzuszenia ono jest minimalne male a opona calkiem calkiem ok, jak zobaczylem ile kosztują 195/55/15 letnie to sie przeraziłem bardzo drogie, moze ją jeszcze wyjezdzić?


Post został pochwalony 0 razy
Czw 10:24, 17 Mar 2011 Zobacz profil autora
zubi1990
FACHMAN
FACHMAN



Dołączył: 23 Lut 2009
Posty: 592
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: SPYTKOWICE
Płeć: Mężczyzna

Post
Tarantula napisał:
Nie ma znaczenia czy z turbo czy bez.
Moja a4 130ps na 2 jeszcze piszczy,zresztą co to za problem..
no według mnie ma bo popatrz na wykres momentu w wolnossącej benzynie moment idzie płasko a w doładowanej już inaczej i nie porównajmy benzyny do disla brat miał a4 b5 1.9 tdi fabrycznie 110km a moc końcowa po modach wyszła 190 i 400nm i ona na 3 traciła trakcję


Post został pochwalony 0 razy
Czw 14:28, 17 Mar 2011 Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:    
Odpowiedz do tematu    Forum dla mechaników samochodowych Strona Główna » Mechanika samochodowa / Mechanika pojazdowa Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do: 
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Design by Freestyle XL / Music Lyrics.
Regulamin