Forum dla mechaników samochodowych Strona Główna
RejestracjaSzukajFAQUżytkownicyGrupyGalerieZaloguj
Jak wymienić olej silnik. ?

 
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum dla mechaników samochodowych Strona Główna » Mechanika samochodowa / Mechanika pojazdowa Zobacz poprzedni temat
Zobacz następny temat
Jak wymienić olej silnik. ?
Autor Wiadomość
arturoowiski
Młotkowy
Młotkowy



Dołączył: 08 Lip 2011
Posty: 53
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Mężczyzna

Post Jak wymienić olej silnik. ?
Wytłumaczy mi ktos dlaczego po wymianie oleju silnikowego trzeba 2-3razy zapalić silnik i odrazu zgasić?
Jeśli olej NIE był nalewany do filtra oleju tylko do wlewu oleju a silnik po tym nie był odpalany kilku krotnie i gaszony tylko odpalony i juz auto jechało w trase to cos się stało?
Napisze mi ktos jeszcze dlaczego po wymianie oleju+f oleju+f powietrza silnik jakby troszke stał się mulowaty.


Post został pochwalony 0 razy
Czw 15:34, 14 Lip 2011 Zobacz profil autora
mario23
Super Spec
Super Spec



Dołączył: 12 Wrz 2010
Posty: 641
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 22 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Śląskie Cz-wa
Płeć: Mężczyzna

Post
Nie widzę sensu w gaszeniu i odpalaniu silnika nalewasz nowy olej zakładasz filtr odpalasz patrzysz aż zgaśnie ciśnienie oleju chwile pochodzi gasisz kontrola stanu oleju ewentualna dolewka i w drogę. Co do drugiego pytania to chyba jakieś twoje przewrażliwienie.


Post został pochwalony 0 razy
Czw 19:55, 14 Lip 2011 Zobacz profil autora
grzegorz1805
FACHMAN
FACHMAN



Dołączył: 16 Lip 2008
Posty: 585
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 16 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: WIELKOPOLSKA
Płeć: Mężczyzna

Post
a jaki samochód miałem taki przypadek był trochę inny filtr powietrza i auto było słabsze


Post został pochwalony 0 razy
Czw 22:15, 14 Lip 2011 Zobacz profil autora
student
FACHMAN
FACHMAN



Dołączył: 01 Lut 2010
Posty: 1187
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Post
No generalnie wylewasz olej, zakładasz nowy filtr, zalewasz świeży olej, odpalasz auto, czekasz chwilę aż ten olej się rozgoni (20sec.) gasisz auto, czekasz odrobinę aż zleci do miski, sprawdzasz czy jest 3/4 stanu... ot cała historia


Post został pochwalony 0 razy
Czw 22:53, 14 Lip 2011 Zobacz profil autora
arturoowiski
Młotkowy
Młotkowy



Dołączył: 08 Lip 2011
Posty: 53
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Mężczyzna

Post
Czytałem gdzies na forach ze jak zmieniamy olej i jak zalejemy na maxa f. oleju to nie trzeba odpalać, ale jak nie zalejemy f. oleju to trzeba 2-3razy odpalic i odrazu zgasić, ale po co??? a jak tego nie uczynimy tylko po wymianie odpalimy i odrazu 50km przejedziemy to co sie stanie?

Właśnie to nie przewrażliwienie, oczekiwałem ze auto będzie mocniejsze na nowym filtrze powietrza a jest troszke słabsze. Może dlatego ze instalacja 4g była ustawiana na nowym filtronie a ja założyłem nowego manna+hamella i auto niema przeplywomierza, ma to cos do rzeczy?

No i po wymianie f. powietrza zauważyłem ze jak jadę i przyspieszam np na 2 biegu do jakis 2500 obrotów i puszczam pedał gazu wciskam sprzęgło to w momencie jak wciskam sprzęgło obroty same rosną o jakies 200-300 tak do 2700-2800 mimo ze gaz dawno puszczony i w momencie jak wbije 3 i puszczam sprzeglo obroty spadają. Tak jakbym gaz wyłączał za późno co jest? Dziwnie to wygląda i dziwnie się jezdzi?!

Panie STUDENT dlaczego 3/4 stanu. Czy Ty tak uważasz czy tak ma byc? Nie czytałem/słyszałem jeszcze ile ma byc. A podczas "spotkań rodzinnych" czy jakis pogadanek przy % jeden mówi ze 1/2 a drugi ze na maxa bo i to silnik to spali
jaki poziom powinien byc? nie jest tak ze wszystko jedno jaki tylko od min do max?


Post został pochwalony 0 razy
Pią 14:53, 15 Lip 2011 Zobacz profil autora
zubi1990
FACHMAN
FACHMAN



Dołączył: 23 Lut 2009
Posty: 592
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: SPYTKOWICE
Płeć: Mężczyzna

Post
kolego powiem tak ten sposób 2-3 razy gasić i zapalać lub ja jeszcze kręcę na odłączonym zapłonie to robię tak jak mam silnik po kompletnej rozbiorce remoncie jak układ jest suchy i czysty a po wymianie oleju dolewam w między min-max pakę gaśnie kontrolka oleju gaszę czekam i uzupełniam stan


Post został pochwalony 0 razy
Pią 21:09, 15 Lip 2011 Zobacz profil autora
arturoowiski
Młotkowy
Młotkowy



Dołączył: 08 Lip 2011
Posty: 53
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Mężczyzna

Post
zubi1990 to ok jedna sprawa załatwiona dzieki a kolejne...

Właśnie to nie przewrażliwienie, oczekiwałem ze auto będzie mocniejsze na nowym filtrze powietrza a jest troszke słabsze. Może dlatego ze instalacja 4g była ustawiana na nowym filtronie a ja założyłem nowego manna+hamella i auto niema przeplywomierza, ma to cos do rzeczy?

No i po wymianie f. powietrza zauważyłem ze jak jadę i przyspieszam np na 2 biegu do jakis 2500 obrotów i puszczam pedał gazu wciskam sprzęgło to w momencie jak wciskam sprzęgło obroty same rosną o jakies 200-300 tak do 2700-2800 mimo ze gaz dawno puszczony i w momencie jak wbije 3 i puszczam sprzeglo obroty spadają. Tak jakbym gaz wyłączał za późno co jest? Dziwnie to wygląda i dziwnie się jezdzi?!

Panie STUDENT dlaczego 3/4 stanu. Czy Ty tak uważasz czy tak ma byc? Nie czytałem/słyszałem jeszcze ile ma byc. A podczas "spotkań rodzinnych" czy jakis pogadanek przy % jeden mówi ze 1/2 a drugi ze na maxa bo i to silnik to spali
jaki poziom powinien byc? nie jest tak ze wszystko jedno jaki tylko od min do max?


Post został pochwalony 0 razy
Sob 12:55, 16 Lip 2011 Zobacz profil autora
Roman59
ADMIN
ADMIN



Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 3641
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 226 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Podkarpacie
Płeć: Mężczyzna

Post
A ja słyszałem że olej ma trzy zadania;smaruje,chłodzi,i wycisza.Co do stanu olej się sprawdza zawsze rano jak ścieknie i ma być stan oleju.


Post został pochwalony 0 razy
Sob 13:27, 16 Lip 2011 Zobacz profil autora
arturoowiski
Młotkowy
Młotkowy



Dołączył: 08 Lip 2011
Posty: 53
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Mężczyzna

Post
na ww. pyt. odpowie ktos? dzieki wszystkim za udzielanie sie w temacie


Post został pochwalony 0 razy
Sob 14:36, 16 Lip 2011 Zobacz profil autora
Doktor
FACHMAN
FACHMAN



Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 1063
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 45 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Post
Co do rosnacych obr to mozesz podpiac pod kompa, mozesz wyczyscic przepustnice i w zasadzie tyle. JA tez miałem passata z silnikiem 1.8 przez jakis czas i robił dokładnie to samo, olałem to i tyle. Ale jak chcesz to mozesz sie z tym bawic. Co do oleju to tak ma byc nie mniej niz min i nie wiecej niz max. PROSTE. jak wymieniam olej to leje pod maxa bo silniki olej zużywają czasem wiecej czasem mniej wiec od wymiany do wymiany z reguły zapasu wystarcza. Rozumiesz co nie?


Post został pochwalony 0 razy
Pon 3:12, 18 Lip 2011 Zobacz profil autora
arturoowiski
Młotkowy
Młotkowy



Dołączył: 08 Lip 2011
Posty: 53
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Mężczyzna

Post
tak rozumiem ale 0,8l na 10k to duzo? kolega twierdzi ze moj silnik jest w stanie agonii ze to kolosalnie duzo a jego seicento nie zużywa ani 1ml, a podobno nowe auta 1l co 1000km pala?!

Jaki kolor powinien mieć olej? Czy po wymianie oleju i po kilku dniach olej moze miec kolor znów kawy z mlekiem?

A moze byc to linka gazu? Bo gaz cos ciezko sie naciska, i moze sie blokuje i jakby odlaczał sie z opóźnieniem to samo wchodzi na obroty z opóźnieniem, co posmarować?


Post został pochwalony 0 razy
Pon 14:44, 18 Lip 2011 Zobacz profil autora
zubi1990
FACHMAN
FACHMAN



Dołączył: 23 Lut 2009
Posty: 592
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: SPYTKOWICE
Płeć: Mężczyzna

Post
kolego jak pali ci 0.8l na 10 km to fakt agonia ale jak na 1000 km to też nie dobrze ale jak na 10 tyś to się nie przejmuj


Post został pochwalony 0 razy
Pon 20:14, 18 Lip 2011 Zobacz profil autora
arturoowiski
Młotkowy
Młotkowy



Dołączył: 08 Lip 2011
Posty: 53
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Mężczyzna

Post
0.8l na 10 tyś km


Post został pochwalony 0 razy
Pon 20:52, 18 Lip 2011 Zobacz profil autora
student
FACHMAN
FACHMAN



Dołączył: 01 Lut 2010
Posty: 1187
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Post
3/4 stanu bo to nie na maxa i nie na minimum. Teoretycznie im więcej oleju w misce (na maxa) tym więcej odda temperatury. Generalnie producenci samochodów robią miarki tak żeby minimum nie było ostatecznym minimum a max nie był ostatecznym maxem. Jak oleju bedzie za dużo to wywalisz uszczelniacze, jak za mało to zatrzesz silnik.

Auto pali olej, wykapuje gdzieś, dlatego zawsze masz tą rezerwę z 3/4 a nie jest na max... taka moja teoria.

A teraz słowo praktyki:
Jedź Pan do mechanika na wymianę tego oleju bo to pierdoła jest i nie ma co dywagować na ten temat zbytecznie.


Post został pochwalony 0 razy
Pon 21:11, 18 Lip 2011 Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:    
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum dla mechaników samochodowych Strona Główna » Mechanika samochodowa / Mechanika pojazdowa Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do: 
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Design by Freestyle XL / Music Lyrics.
Regulamin