Forum dla mechaników samochodowych Strona Główna
RejestracjaSzukajFAQUżytkownicyGrupyGalerieZaloguj
Jeszcze jeden problem z golfem II GTI, hamulce

 
Odpowiedz do tematu    Forum dla mechaników samochodowych Strona Główna » Mechanika samochodowa / Mechanika pojazdowa Zobacz poprzedni temat
Zobacz następny temat
Jeszcze jeden problem z golfem II GTI, hamulce
Autor Wiadomość
jojtek
Spec
Spec



Dołączył: 01 Lut 2010
Posty: 537
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Mężczyzna

Post Jeszcze jeden problem z golfem II GTI, hamulce
Regenerowałem zaciski tył, były zapieczone. wyczyściłem zalożyłem wszystkie nowe uszczelmnienia gumki itd. wszystko chodzi lekko. Odpowietrzając hamulce z wszystkich zacisków leci płyn bez powietrza ale pedał i tak wpada do końca. hamulce są dopiero jak podpompuje z 5 razy. Odkręcałem też przewody przy pompie hamulcowej żeby ją odpowietrzyc ale to też nie pomogło. Żeby tłoczki się troche ruszyły w zaciskach i zaczeły hamowac to musze z 5 razy podpompowac wtedy pedał sie podnosi i coś tam hamuje ale gdy przestane pompowac nawet na 3sek wciskam pedał a on wpada do końca. wycieków niema po wlaniu pełnego zbiorniczka nic nie ubędzie. Czy to pompa hamulcowa już umarła???


Post został pochwalony 0 razy
Czw 18:39, 20 Maj 2010 Zobacz profil autora
rawracer
Fachura
Fachura



Dołączył: 15 Maj 2010
Posty: 442
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kielce
Płeć: Mężczyzna

Post
a ile plynu przelales przez caly uklad?


Post został pochwalony 0 razy
Czw 18:55, 20 Maj 2010 Zobacz profil autora
jojtek
Spec
Spec



Dołączył: 01 Lut 2010
Posty: 537
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Mężczyzna

Post
Nie wiem ile dokładnie ale z 0,5L napewno. Dokładnie to nie wiem ile. Rozebrałem pompe na oko wygląda ok na jutro będe miał zestaw regenarecyjny zaloże to zobaczy to to ona tylko chce się upewnic bo jeżeli nie pompa to co??
Dodam że auto stało 1,5 roku nie, jeżdzone tylko odpalane co jakiś czas.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez jojtek dnia Czw 19:02, 20 Maj 2010, w całości zmieniany 1 raz
Czw 19:00, 20 Maj 2010 Zobacz profil autora
wasylek
Fachura
Fachura



Dołączył: 27 Lis 2009
Posty: 362
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: gdansk
Płeć: Mężczyzna

Post
kolego najpierw zanim rozbebeszysdz przewody to odpowietrz dobrze chamulce.

zacznij od najblizszego koła od pompy odkrec opowietrznik i zacznij pompowac nie zakrecając go tak długo az zacznie lecec płyn dosc mocnym strumieniem.
tak wszystkie koła az do najdalszego od pompy. jak pedał stwardnieje zacznij normalnie odpowietrzac od najdalszego koła pompuj trzymaj itd Wink

nieraz jest bardzo ciezko wypchnąc powietrze jak zleci cały płyn dlatego zaczyna sie od najblizszego koła zeby jak najkrutsza droge musiało pokonac te powietrze :)powinno pomuc

tez kiedys tak miałem ze 3 h odpowietrzałem i nic az wkoncu starsdzy mechanik mi powiedział i od tamtej pory juz wiem:)


Post został pochwalony 1 raz
Czw 19:08, 20 Maj 2010 Zobacz profil autora
rawracer
Fachura
Fachura



Dołączył: 15 Maj 2010
Posty: 442
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kielce
Płeć: Mężczyzna

Post
to jezeli wszystko zrobione tak jak sie nalezy,to pewnie gdzies na pompie jakis uszczelniacz....reparaturka zreperuje:)


Post został pochwalony 0 razy
Czw 19:11, 20 Maj 2010 Zobacz profil autora
wasylek
Fachura
Fachura



Dołączył: 27 Lis 2009
Posty: 362
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: gdansk
Płeć: Mężczyzna

Post
panowie troche pytanie z innej beczki ale skąd pod waszymi postami wzioł sie napis fachowiec ?? cos trzeba spełniac czy co?? sorki za wtrącewnie tematu


Post został pochwalony 0 razy
Czw 19:16, 20 Maj 2010 Zobacz profil autora
rawracer
Fachura
Fachura



Dołączył: 15 Maj 2010
Posty: 442
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kielce
Płeć: Mężczyzna

Post
to od ilosci postow:)Smile-tak z innej beczki


Post został pochwalony 0 razy
Czw 19:40, 20 Maj 2010 Zobacz profil autora
jojtek
Spec
Spec



Dołączył: 01 Lut 2010
Posty: 537
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Mężczyzna

Post
Odpowietrzac hamulce to wiem jak tylko pierwszy przypadek taki mam żeby takie rzeczy się dzialy, przy próbie odpowietrzanie po kilku wciśnięciach pedałem hamulca regulatror siły hamowania strasznie piszczy, czy to coś ma wspólnego z tym??. Jutro wymienie uszczelnienia w pompie to bede wiedział. A tak wogóle to klient dopiero dzisiaj mi powiedział że jadąc do mnie ledwo hamował przed innymi autami a demontując zaciski nigdzie wycieków nie było i tak wypadło na pompe. wszystko się okaże jutro Happy


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez jojtek dnia Czw 23:17, 20 Maj 2010, w całości zmieniany 1 raz
Czw 22:59, 20 Maj 2010 Zobacz profil autora
Roman59
ADMIN
ADMIN



Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 3641
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 226 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Podkarpacie
Płeć: Mężczyzna

Post
Odpowiedz z postu skrzyni,jak ci się dużo wychyla to nie dopuszczaj do tego bo właśnie w ten sposób gubi ci pedał.On coś musi się wychylać ale nie tyle,żeby później nie blokowało kuł po naciśnięciu hamulca bo wtedy tył samochodu by cię wyprzedzał.


Post został pochwalony 0 razy
Pią 7:08, 21 Maj 2010 Zobacz profil autora
jojtek
Spec
Spec



Dołączył: 01 Lut 2010
Posty: 537
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Mężczyzna

Post
Już mi ręce opadają. Przepompowałm prawie 2L płynu i kurka żadnej poprawy. już nie wiem co mam wymienic albo co żle robie. macie koledzy jakieś rady??


Post został pochwalony 0 razy
Pią 17:09, 21 Maj 2010 Zobacz profil autora
rawracer
Fachura
Fachura



Dołączył: 15 Maj 2010
Posty: 442
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kielce
Płeć: Mężczyzna

Post
a wklad pompy juz wymieniony??
A moze cos z regulatorem?? moze treba by wyregulowac cos,albo membrana...obejrz to moze....
Ciezki przypadek...


Post został pochwalony 0 razy
Pią 17:27, 21 Maj 2010 Zobacz profil autora
jojtek
Spec
Spec



Dołączył: 01 Lut 2010
Posty: 537
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Mężczyzna

Post
W pompie wymieniłem gumki i żadnej poprawy. Juz nie mam zielonego pijęcia co jest grane


Post został pochwalony 0 razy
Pią 17:39, 21 Maj 2010 Zobacz profil autora
wasylek
Fachura
Fachura



Dołączył: 27 Lis 2009
Posty: 362
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: gdansk
Płeć: Mężczyzna

Post
kolego moze opisz po koleji od przyjecia auta łacznie z objawami co zrobiłes do tej pory myslnik po myslniku bedzie czytelniej . auto nie hamuje wogóle czy tylko tył nie chamuje?


Post został pochwalony 0 razy
Pią 18:29, 21 Maj 2010 Zobacz profil autora
Kełysz
ADMIN
ADMIN



Dołączył: 04 Mar 2009
Posty: 1636
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 60 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bolesławiec
Płeć: Mężczyzna

Post
Napewno nie ucieka ciśnienie min z drugiego cylinderka? Odpowietrz wszystkie koła jezeli nie pomoże obejżyj przewody ciśnieniowe... Wspomaganie hamulca oczywiście działa? Jezeli mówisz ze pedał robi sie twardy po 5 wciśnięciach to napewno jest gdzieś powietrze.

Pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Pią 18:35, 21 Maj 2010 Zobacz profil autora
oldstaszek
Młotkowy
Młotkowy



Dołączył: 15 Maj 2010
Posty: 50
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: z jutra
Płeć: Mężczyzna

Post
Tył ma bębny czy tarcze?


Post został pochwalony 0 razy
Pią 19:09, 21 Maj 2010 Zobacz profil autora
jojtek
Spec
Spec



Dołączył: 01 Lut 2010
Posty: 537
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Mężczyzna

Post
Jak dostałem auto z hamulcy miałem tylko zrobic zaciski tył był zapieczony ręczny.
- zdemontowałem zaciski, wyczyściłem założyłem wszystkie nowe gumki i uszczelnienia.
- założyłem zaciski i nowe klocki.
- wymieniem odpowietrzniki (kalamitki) w przednich zaciskach bo były pourywane.
- zaczołem odpowietrzac
- po pierwszych wcisnieciach pedału hamulca słychac jak przednie zaciski pracuja
- tylnie dopiero po 5-7 razie zaczynają się ruszac albo nawet i nie
- po odkręceniu odpowietrzników leci tylko płyn bez powietrza
- jak wciska się pedał hamulca dużo razy wtedy słychac jak piszczy regulator siły hamowania
- hamulce nie działaja ani przód ani tył tylko po wciśnięci kilku krotnie pedału hamulca koła zaczynają hamowac na piachu widac ślad z predniego lewego koła i czasem delikatnie zblokuje się prawe tylne.
oczywiście pedał prawie cały czas w podłodze tylko lekko robi się twardy po tych kilku wdepnieciach a jak przestane pompowac to po chwili znowu wciska się go w podłoge
- ręczny działa idealnie


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez jojtek dnia Pią 19:55, 21 Maj 2010, w całości zmieniany 1 raz
Pią 19:50, 21 Maj 2010 Zobacz profil autora
jojtek
Spec
Spec



Dołączył: 01 Lut 2010
Posty: 537
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Mężczyzna

Post
aaa no i po tych wszystkich próbach wymieniłem gumki w pompie hamulcowej ale żadnej poprawy dokładnie to samo.


Post został pochwalony 0 razy
Pią 20:02, 21 Maj 2010 Zobacz profil autora
grzegorz1805
FACHMAN
FACHMAN



Dołączył: 16 Lip 2008
Posty: 585
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 16 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: WIELKOPOLSKA
Płeć: Mężczyzna

Post
jakie auto i czy dobrze odpowietrzony układ od którego koła zacząłeś masz tam ABS czy nie


Post został pochwalony 0 razy
Pią 20:42, 21 Maj 2010 Zobacz profil autora
jojtek
Spec
Spec



Dołączył: 01 Lut 2010
Posty: 537
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Mężczyzna

Post
Golf II 1.8 GTI bez abs.
Zapomniałem dodac że jak zorientowałem się że coś jest nie tak z tymi hamulcami zadzwoniłem do klienta i powiedział że jadąc do mnie auto też prawie wogóle nie hamowało, także hamulce były już do du..y za nim zacząłem grzebac. Auto stało 1,5 roku bez jazdy tylko było odpalane.
po wymianie tylnych zacisków odpowietrzanie zacząłem od tylnego prawego koła póżniej LT, PP, LP.
Po wymianie uszczelnieN w pompie zacząłem od pompy póżniej przednie koła i tył.


Post został pochwalony 0 razy
Pią 20:56, 21 Maj 2010 Zobacz profil autora
wasylek
Fachura
Fachura



Dołączył: 27 Lis 2009
Posty: 362
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: gdansk
Płeć: Mężczyzna

Post
odkreciłes odpowietrznik w najblizszym kole od pompy i niech druga osoba zacznie pompowac czekaj az płyn zacznie leciec mocnym strumieniem . wtedy dopiero zakrec odpowietrznik i przejdz do nastepnego koła. jak skonczysz tą procedure to wtedy zacznij dopiero normalnie odpowietrzac.
jesli nie ma wycieków a płyn nie bedzie chciał mocnym strumieniem leciec to mino to zrób całą procedure tak po 4 minuty na kazde koło. wtedy zobacz czy jak ktos bedzie pompował to czy w zbiorniku nie robią sie jakies ruchy płyny jak płyn bedzie tam wybijał to pompa dw .
i odpowietrzaj na opuszczonym aucie zeby samoregulator siły chamowania był otwarty.


Post został pochwalony 0 razy
Pią 21:43, 21 Maj 2010 Zobacz profil autora
jojtek
Spec
Spec



Dołączył: 01 Lut 2010
Posty: 537
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Mężczyzna

Post
Jak i kiedy odkręcac odpowietrznik to ja wiem, naprawde to nie jest moje pierwsze auto w którym odpowietrzam, wymieniam klocki/szczęki, wymieniam zaciski. Ale pierwszy raz mam takie cyrki już kombinuje jak koń pod góre i nie wiem jak sobie z tym poradzic. Dziwi mnie tylko ten dzwięk z tego regulatora siły hamowania. W golfach czesto piszczały ale szczęki a tu są klocki i piszczy regulator.


Post został pochwalony 0 razy
Pią 22:10, 21 Maj 2010 Zobacz profil autora
wasylek
Fachura
Fachura



Dołączył: 27 Lis 2009
Posty: 362
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: gdansk
Płeć: Mężczyzna

Post
kolego przeczytasj dokładnie mój post wyzej. to nie jest normalna procedura. zrób tak jak Ci mówie to zdiagnozujesz co jest nie halo. jezeli piszczy to znaczy ze puszcza. ale raczej powietrze bo płyn nie leci. zrób tak jak ci wyzej opisałem


Post został pochwalony 0 razy
Sob 10:39, 22 Maj 2010 Zobacz profil autora
jojtek
Spec
Spec



Dołączył: 01 Lut 2010
Posty: 537
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Mężczyzna

Post
Dzisiaj prowadziłem konsultacje przez tel. Z romanem no i wyszło że coś jest nie tak z tylnym lewym zaciskiem. Po zaciśnięciu wężyka od tego zacisku hamulce są pedał jest wysoko tak jak powinno byc. Po puszczeniu tego przewodu pedał znowu wpada. Wycieków nigdzie niema, tłoczek pracuje, przy odpowietrzaniu leci tylko plyn bez powietrza. Czy to jest możliwe żeby zacisk miał jakieś uszkodzenia mechaniczne?? wszystkie uszczenienia zostały wymienione.


Post został pochwalony 0 razy
Sob 16:35, 22 Maj 2010 Zobacz profil autora
student
FACHMAN
FACHMAN



Dołączył: 01 Lut 2010
Posty: 1187
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Post
A na zapalonym silniku jak odkręcisz korek od zbiorniczka z płynem i jak ktoś wciśnie hamulec to widać jak w środku płyn wiruje?


Post został pochwalony 0 razy
Śro 20:04, 04 Sie 2010 Zobacz profil autora
jojtek
Spec
Spec



Dołączył: 01 Lut 2010
Posty: 537
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Mężczyzna

Post
Już wszystko zrobione, zapomniałem napisac co i jak. problem tkwił w lewym tylnym zacisku. Było w nim powietrze i nie chciało wyleciec ale po długim i mozolnym odpowietrzaniu wszystko jest OK. Przed zorientowaniem sie co jest nie tak ( dzieki p. Romanowi )zregenerowałem pompe i nic nie pomogło wymieniłem na inną i było to samo. Dopiero zaciskanie przewodów pokoleij wskazało mi przyczyne.


Post został pochwalony 0 razy
Śro 20:25, 04 Sie 2010 Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:    
Odpowiedz do tematu    Forum dla mechaników samochodowych Strona Główna » Mechanika samochodowa / Mechanika pojazdowa Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do: 
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Design by Freestyle XL / Music Lyrics.
Regulamin