Forum dla mechaników samochodowych Strona Główna dla mechaników samochodowych
Forum dla mechaników samochodowych
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Luz zaworowy - problem po ustawieniu

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum dla mechaników samochodowych Strona Główna -> Mechanika samochodowa / Mechanika pojazdowa
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
spock22
Starszy podawacz kluczy
Starszy podawacz kluczy



Dołączył: 20 Mar 2010
Posty: 30
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: warszawa
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 2:38, 16 Wrz 2012    Temat postu: Luz zaworowy - problem po ustawieniu

Witam
Proszę o poradę w następującej sprawie. Ustawiłem luz zaworowy w twingo 1,2 16V. Wszystko było ok, luz w granicach na wlocie 0,05 - 0,1 (tzn pasek 0,1 nie wchodził) na wylocie 0,15 - 0,2. Po złożeniu całości i odpaleniu (bez problemów) , pojawiło się takie mocne klekotanie, z częstotliwością niższą niż obroty. Klekot nie przypomina metalicznego klekotu zaworów, raczej jakby plastikowy (?) takie mam wrażenie. Czy może wynikać z błędnie ustawionego luzu, a może przy zbyt mocnym dokręceniu wygięło dźwigienkę? co myślicie? Generalnie rozłożę chyba jeszcze raz kolektor (niestety w twingo kupa roboty) i sprawdzę ponownie.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez spock22 dnia Nie 2:39, 16 Wrz 2012, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Roman59
ADMIN
ADMIN



Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 3641
Przeczytał: 7 tematów

Pomógł: 226 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Podkarpacie
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 10:41, 16 Wrz 2012    Temat postu:

Jak ustawiałeś na szczelinomierz to trzeba było szlifnąć dźwignię bo wyklepany jest dołeczek,a ty jak włożyłeś szczelinomierz to ci chwycił boki dołka a nie tą wyklepaną płaszczyznę,stąd luz dużo większy niż ma być.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
spock22
Starszy podawacz kluczy
Starszy podawacz kluczy



Dołączył: 20 Mar 2010
Posty: 30
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: warszawa
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 12:10, 16 Wrz 2012    Temat postu:

ale przecież jak przesuwam szczelinomierz przez miejsce regulacji to nie powinien dołeczek mieć znaczenia, zresztą wszystkie luzy raczej musiałem regulować w dół, przykręcać. jak rozłożę jeszcze raz to sprawdzę i ewentualnie porobię fotki.

może za słabo skręciłem którąś z przeciwnakrętek? wtedy samorzutnie poluzowałaby się śruba regulacyjna?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
spock22
Starszy podawacz kluczy
Starszy podawacz kluczy



Dołączył: 20 Mar 2010
Posty: 30
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: warszawa
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 12:53, 22 Wrz 2012    Temat postu:

jeszcze raz w tym temacie
proszę mi powiedzieć czy jeżeli coś by się stało w korbowodzie (np zużyte panewki główne) to czy byłoby to słychać kręcąc tylko rozrusznikiem? miałem umieścić dźwięk tego dziwnego odgłosu, ale mając zawory na wierzchu i kręcąc rozrusznikiem nic nie słychać, myślałem że może miałem źle ustawione zawory, ale ładnie cykają przy kręceniu, więc chyba ok, z wnętrza silnika też nic nie słychać. Acha, miałem prawie urwany kondensator zapłonowy, ale to chyba nie generuje takich hałasów.

co myślicie?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
soviet100
Moderator
Moderator



Dołączył: 01 Gru 2011
Posty: 1486
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 16 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Czechowice - Dziedzice
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 15:25, 22 Wrz 2012    Temat postu:

Nie chlapie Ci olejem jak kręcisz rozrusznikiem ? Weź to nagraj i wrzuć najlepiej bo zupełnie nie mam pojęcia o jaki dzwięk Ci chodzi .

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
leszek280
Mechanior
Mechanior



Dołączył: 06 Sty 2008
Posty: 244
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 11 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: lubuskie
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 20:28, 22 Wrz 2012    Temat postu:

a może zostawiłes obce ciało pod pokrywką ?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
spock22
Starszy podawacz kluczy
Starszy podawacz kluczy



Dołączył: 20 Mar 2010
Posty: 30
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: warszawa
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 20:51, 22 Wrz 2012    Temat postu:

nie chlapie olejem, zawory pracują bardzo cichutko cykając (przynajmniej na kręceniu tylko rozrusznikiem), całą klawiaturę przejrzałem i nic nie znalazłem, bo też się przestraszyłem że może zostawiłem coś

jeszcze apropos odgłosu - takie stukanie jakby coś plastikowego, nie brzmiało jak zawory, przestraszyłem się że się coś obluzowało, później odkryłem że miałem zerwany przewód od czujnika spalania stukowego - po naprawie bez zmian, odkryłem też że oderwany jest przewód od kondensatora przeciwzakłóceniowego - jeszcze nie naprawiłem bo muszę znaleźć zamiennik, to stukanie o którym mówię było słychać głośno w kabinie, z przodu silnika dużo mniej, bardziej z prawej strony, blisko rozrządu. Może to hałasował alternator - mocno miałem rozładowany akumulator i musiałem go naładować, może przy większym obciążeniu alternator stukał?

kurcze nie chce na razie składać pokrywy zaworów, bo z twingo 1,2 jest z tym trochę robory, sprawdzę jeszcze kompresję


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez spock22 dnia Sob 20:51, 22 Wrz 2012, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
soviet100
Moderator
Moderator



Dołączył: 01 Gru 2011
Posty: 1486
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 16 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Czechowice - Dziedzice
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 21:45, 22 Wrz 2012    Temat postu:

Nagraj i wrzuć wideo .

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
krzysiek54
Nowicjusz
Nowicjusz



Dołączył: 25 Lip 2009
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kunice
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 14:53, 09 Paź 2012    Temat postu:

No to kolego jak piszesz że chyba z okolic alternatora to może masz rolke napinającą wytyraną i ci stuka weź dopal silnik i przysłuchaj sie dobrze koło alternatora

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum dla mechaników samochodowych Strona Główna -> Mechanika samochodowa / Mechanika pojazdowa Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin