Forum dla mechaników samochodowych Strona Główna
RejestracjaSzukajFAQUżytkownicyGrupyGalerieZaloguj
Megane 1.4 16v '99 - problemy z mocą przy obciążeniu

 
Odpowiedz do tematu    Forum dla mechaników samochodowych Strona Główna » Mechanika samochodowa / Mechanika pojazdowa Zobacz poprzedni temat
Zobacz następny temat
Megane 1.4 16v '99 - problemy z mocą przy obciążeniu
Autor Wiadomość
Gudyn
Podawacz kluczy
Podawacz kluczy



Dołączył: 21 Lis 2010
Posty: 19
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Strzelce Kraj. / Wrocław
Płeć: Mężczyzna

Post Megane 1.4 16v '99 - problemy z mocą przy obciążeniu
Problem jest taki:
latem (zazwyczaj przy dużych temperaturach) podczas podjazdów pod górę przy dużym obciążeniu samochodu (np. 4 osoby + bagaż), samochód po prostu przestaje ciągnąć, gaz w podłogę i nagle przestaje jechać, po prostu jakby odcięcie gazu. Po chwili znowu zaczyna jechać, ale czasami po prostu silnik nie pracuje. Bywało i tak, że podczas ruszania pod górę silnik w ogóle nie popychał samochodu i nie szło podjechać, spuszczasz sprzęgło i silnik się "wyłącza". Na prostej też bywa ten problem, ale w mniejszym stopniu, np. podczas ostrego przyspieszania są przerwy w dostawie mocy (szarpanie, jakby co chwilę odejmowanie gazu). Zimą, wiosną, jesienią tego problemu nie ma. Przez jakiś czas też był problem z czujnikiem położenia wału, silnik nie zapalał, albo potrafił zgasnąć przy postoju, ale to głównie kiedy zaczynało się robić zimno na dworze (późny sierpień 2012). O czujniku piszę, bo może ma to jakiś związek, z tym że, problemy z zapalaniem pojawiały się tylko jesienią 2012, a "odcinanie" gazu już od paru lat, co jakiś czas. Nie pomagały wymiany świec, filtrów, sprawdzanie pompy paliwa, przewodów itp. Komputer nic nie wykazuje.


Post został pochwalony 0 razy
Wto 20:43, 18 Cze 2013 Zobacz profil autora
Didi1991
Młotkowy
Młotkowy



Dołączył: 19 Gru 2010
Posty: 72
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zielona Góra
Płeć: Mężczyzna

Post
Wydech/katalizator masz drozny?


Post został pochwalony 0 razy
Wto 21:02, 18 Cze 2013 Zobacz profil autora
Gudyn
Podawacz kluczy
Podawacz kluczy



Dołączył: 21 Lis 2010
Posty: 19
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Strzelce Kraj. / Wrocław
Płeć: Mężczyzna

Post
Hmmm, to można rzeczywiście sprawdzić, to samochód rodziców, oni na co dzień nim jeżdżą więc raczej o takie rzeczy nie zabiegają, więc raczej warto by się temu przyjrzeć.


Post został pochwalony 0 razy
Wto 21:21, 18 Cze 2013 Zobacz profil autora
wasylek
Fachura
Fachura



Dołączył: 27 Lis 2009
Posty: 362
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: gdansk
Płeć: Mężczyzna

Post
masz przepływke czy map?


Post został pochwalony 0 razy
Wto 23:07, 18 Cze 2013 Zobacz profil autora
Gudyn
Podawacz kluczy
Podawacz kluczy



Dołączył: 21 Lis 2010
Posty: 19
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Strzelce Kraj. / Wrocław
Płeć: Mężczyzna

Post
raczej map sensor


Post został pochwalony 0 razy
Śro 8:24, 19 Cze 2013 Zobacz profil autora
Didi1991
Młotkowy
Młotkowy



Dołączył: 19 Gru 2010
Posty: 72
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zielona Góra
Płeć: Mężczyzna

Post
Pod kompa podpinales?bledy jakies?


Post został pochwalony 0 razy
Śro 18:51, 19 Cze 2013 Zobacz profil autora
Gudyn
Podawacz kluczy
Podawacz kluczy



Dołączył: 21 Lis 2010
Posty: 19
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Strzelce Kraj. / Wrocław
Płeć: Mężczyzna

Post
Przeca napisałem na samym początku Razz Nic nie było, tylko czujnik położenia wału (to też pisałem)


Post został pochwalony 0 razy
Śro 18:58, 19 Cze 2013 Zobacz profil autora
Didi1991
Młotkowy
Młotkowy



Dołączył: 19 Gru 2010
Posty: 72
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zielona Góra
Płeć: Mężczyzna

Post
Tam masz osobne cewki na kazda swiece jak sie nie myle?


Post został pochwalony 0 razy
Śro 19:05, 19 Cze 2013 Zobacz profil autora
Gudyn
Podawacz kluczy
Podawacz kluczy



Dołączył: 21 Lis 2010
Posty: 19
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Strzelce Kraj. / Wrocław
Płeć: Mężczyzna

Post
Zgadza się, to było sprawdzane, raczej bez problemów żadnych, nieco "wyłupane" cewki, ale sprawne, świecie wymieniane.


Post został pochwalony 0 razy
Śro 19:09, 19 Cze 2013 Zobacz profil autora
Didi1991
Młotkowy
Młotkowy



Dołączył: 19 Gru 2010
Posty: 72
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zielona Góra
Płeć: Mężczyzna

Post
Wylupane? Co z tym wydechem


Post został pochwalony 0 razy
Śro 19:15, 19 Cze 2013 Zobacz profil autora
Gudyn
Podawacz kluczy
Podawacz kluczy



Dołączył: 21 Lis 2010
Posty: 19
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Strzelce Kraj. / Wrocław
Płeć: Mężczyzna

Post
Takie jakby lekkie odpryski z obudowy, ale to nic strasznego. Z wydechem jeszcze nie wiem, nie było sprawdzane. Ale podejmę ku temu odpowiednie kroki Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Śro 19:20, 19 Cze 2013 Zobacz profil autora
Didi1991
Młotkowy
Młotkowy



Dołączył: 19 Gru 2010
Posty: 72
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zielona Góra
Płeć: Mężczyzna

Post
Nie wiem o co chodzi. To sa uszkodzone czy jak? A reaguja wszystkie? Sprawdz ten wydech i sprawdz cisnienie sprezania w tym silniczku i bedziemy dalej myslec. pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Śro 19:26, 19 Cze 2013 Zobacz profil autora
Gudyn
Podawacz kluczy
Podawacz kluczy



Dołączył: 21 Lis 2010
Posty: 19
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Strzelce Kraj. / Wrocław
Płeć: Mężczyzna

Post
Reagują wszystkie, sprawdzę wszystko co dotychczas to było napisane i dam znać. Może coś z tym wydechem rzeczywiście może być, tłumik był niedawno zmieniany, ale reszta może już być w gorszym stanie. Dzięki za wszystkie porady Wink


Post został pochwalony 0 razy
Śro 19:30, 19 Cze 2013 Zobacz profil autora
wasylek
Fachura
Fachura



Dołączył: 27 Lis 2009
Posty: 362
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: gdansk
Płeć: Mężczyzna

Post
sprawdz też ten map sesnos on jest głownym wyznacznikiem składu mieszanki...
jezeli przekłamuje w ale miesci na granicznych wartosciach to błedu nie bedzie a auto bedzie wariowało....


Post został pochwalony 0 razy
Czw 21:00, 20 Cze 2013 Zobacz profil autora
soviet100
Moderator
Moderator



Dołączył: 01 Gru 2011
Posty: 1486
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 16 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Czechowice - Dziedzice
Płeć: Mężczyzna

Post
Wymień sobie czujnik położenia wału


Post został pochwalony 0 razy
Pią 16:57, 21 Cze 2013 Zobacz profil autora
wasylek
Fachura
Fachura



Dołączył: 27 Lis 2009
Posty: 362
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: gdansk
Płeć: Mężczyzna

Post
soviet a co on ma wspolnego? jesli chodzi tylko o moc? okłamuje na jeden gar tylko?


Post został pochwalony 0 razy
Pią 23:18, 21 Cze 2013 Zobacz profil autora
soviet100
Moderator
Moderator



Dołączył: 01 Gru 2011
Posty: 1486
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 16 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Czechowice - Dziedzice
Płeć: Mężczyzna

Post
Zaczyna słabnąć pasuje .


Post został pochwalony 0 razy
Sob 7:22, 22 Cze 2013 Zobacz profil autora
Roman59
ADMIN
ADMIN



Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 3641
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 226 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Podkarpacie
Płeć: Mężczyzna

Post
Pompa paliwa daje odpowiednie ciśnienie żeby na listwie wtrysków było dobre?filtr paliwa i gazu zmienione?


Post został pochwalony 0 razy
Sob 8:11, 22 Cze 2013 Zobacz profil autora
Gudyn
Podawacz kluczy
Podawacz kluczy



Dołączył: 21 Lis 2010
Posty: 19
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Strzelce Kraj. / Wrocław
Płeć: Mężczyzna

Post
z pompą paliwa jeszcze nie wiem, filtry wszystkie wymienione (paliwo, powietrze), wrócę do domu to wezmę samochód w obroty i posprawdzam wszystko co tutaj dotychczas było wymienione, bo w tej chwili jeszcze kończę semestr (:


Post został pochwalony 0 razy
Sob 11:56, 22 Cze 2013 Zobacz profil autora
Gudyn
Podawacz kluczy
Podawacz kluczy



Dołączył: 21 Lis 2010
Posty: 19
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Strzelce Kraj. / Wrocław
Płeć: Mężczyzna

Post
Pompa paliwa - OK
Cewki - OK
Wydech - OK
Filtry - OK
Czujnik zmienię jak najszybciej, ale ostatnio nawet tego błędu nie wywalało. Zobaczy się jeszcze ten map sensor.


Post został pochwalony 0 razy
Pią 17:12, 28 Cze 2013 Zobacz profil autora
wasylek
Fachura
Fachura



Dołączył: 27 Lis 2009
Posty: 362
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: gdansk
Płeć: Mężczyzna

Post
jak bys potrzebował opisu jak sprawdzic go na 90% pewnosci to moge pozniej wrzucic opis o ile bd miał go ... musiałbym sprawdzic jesli chcesz


Post został pochwalony 0 razy
Sob 0:05, 29 Cze 2013 Zobacz profil autora
Gudyn
Podawacz kluczy
Podawacz kluczy



Dołączył: 21 Lis 2010
Posty: 19
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Strzelce Kraj. / Wrocław
Płeć: Mężczyzna

Post
byłbym bardzo wdzięczny, bo jak na razie wszyscy mechanicy, łącznie z serwisem rozkładają ręce i nie mają pojęcia o co chodzi; aż mnie dziwi, że nikt nie potrafi nic z tym zrobić Razz


Post został pochwalony 0 razy
Sob 0:12, 29 Cze 2013 Zobacz profil autora
Roman59
ADMIN
ADMIN



Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 3641
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 226 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Podkarpacie
Płeć: Mężczyzna

Post
Pompka paliwa powinna ci utrzymać około 3 atm ciśnienia na listwie wtrysków,a reguluje to zawór,też jest na listwie.Z chwilą dodania szybko gazu i szybkiej jazdy tego paliwa brakuje a jak dodajesz lekko gazu to ci starcza.Zmierzyć ciśnienie paliwa,może brudny filtr na pompce paliwa w zbiorniku.Pompka ma już parę lat jak nie była zmieniana.


Post został pochwalony 0 razy
Sob 8:55, 29 Cze 2013 Zobacz profil autora
wasylek
Fachura
Fachura



Dołączył: 27 Lis 2009
Posty: 362
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: gdansk
Płeć: Mężczyzna

Post
nie chce mi sie bo ostatnio nie mam czasu ale skoro nikt sobie zekomo nie radzi....
-pompka
cisnienie na listwie paliwa 3,5 bara +-0,2bara
wydajnosc pompki 0,5l-0,66l w 30s przy wymaganym cisnieniu (zdejmujesz przewód doprowadzający paliwo do listwy wkładasz w baniak czy cos masujesz przekaznik na 30s od pompy paliwa no i potem przelewasz w jakies miarodajne naczynie..)
- map sensor
masz 3 piny dwa krancowe to +i - a srodkowy to sygnał do ecu na odpietej kostce właczasz zapłpn
pomiedzy krancowymi pinami musi byc 4,8-5v
srodkowy pin mierzysz na zapietej kostce na pracujacym silniku na biegu jałowym o prawidłowej liczbie rmp. mierzysz go z - i s czyli masa z kostki i sygnałowy czyli srodkowy. ma byc 1,6v miejwiecej...
przytykasz reką wlot powietrza zeby zwiekszyc podcisnienie powinna wartosc zmaleć.
gasisz silnik i właczasz zapłon powinno byc koło 4,8v
-potencjometr przepustnicy
masz 3 piny +s- s to sygnał
właczasz zapłon miedzy krancowymi ma byc 5v
na srodkowym 0v na zamknietej przepustnicy
powoli ją reką otwierasz i patrzysz czy równomiernie w pełnym zakrsie jej ruchu voltarz rosnie ... max wartosc 4,8-5v

to głowne czynniki chyba co do czujnika wału jezeli auto podczas tych spadków mocy pokazuje płynnie prędkosc obrotową silnika to raczej mozesz to olac.... poniewąz jest tez wyznacznikiem na zegary
sprawdzenie go dla spokoju to: dwa piny które powinny miec rezystancje 200-270ohm

w tych modelach były tez wadliwe cewki zapłonowe: numer produkcji do 330-03 wymienic wszystkie cewki numer 330-03 w zwyż wymienic tylko uszkodzone cewki
numer cewki jest pod wejsciem na wtyczke..
sam osobicie nie typuje cewek ale warto by było okleić fajki na cewki tasmą izolacyjną i posmarowaac smarem silikonowym dla swietego spokoju lub wymienic same fajnki...

daj znać jakie wartosci uzyskałes...
co do nikt nie potrafi to bzdura nikomu sie nie chce lub nikt nie chce marnowac czasu... ty nie zapłacisz za diagnowanie auta np 20 roboczogodzin .... wiec kazdy rozkłada rce takie czasy...
nawet u lekarzy zaczyna sie obserwowac takie uprzedmiotowienie... ehm...


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez wasylek dnia Nie 1:33, 30 Cze 2013, w całości zmieniany 1 raz
Nie 1:28, 30 Cze 2013 Zobacz profil autora
Gudyn
Podawacz kluczy
Podawacz kluczy



Dołączył: 21 Lis 2010
Posty: 19
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Strzelce Kraj. / Wrocław
Płeć: Mężczyzna

Post
Dzięki wielkie za pomoc, całe szczęście że są jeszcze tacy, którym "się chce" i bardzo jestem za to wdzięczny. Postaram się to sprawdzić z dosyć wykwalifikowaną osobą.
No niestety, ale takie czasy, za darmo nikt nie chce zrobić ani nawet nieco bardziej się postarać, lekarz da ci receptę za każdym razem taką samą, ja ostatnio mogłem równie dobrze na ślepo iść i kupić to co trzeba, bo przepisał dokładnie to czego oczekiwałem Confused



Sprawa wyjaśniona, chociaż bardzo się zaskoczyłem co było przyczyną "awarii".
Otóż, mechanik zajrzał do baku, a tam... podobno syf nieziemski, jakieś "coś" co nie mieszało się z benzyną, dziwny brud w wołającej o pomstę do nieba ilości. Skąd się to wzięło? Nie mam pojęcia, samochód pije od lat tylko na Shellu/Orlenie, nigdy nie tankowany na jakiś zadupiach, jedynie na porządnych stacjach. Bak został wyczyszczony, nie wiem jak akurat to miało związek z tym, że silnik się zatykał w wysokich temperaturach na dworze, ale teraz nie ma już żadnych problemów. Samochód idzie jak dzik na kartoflisku, nawet na 3. do ponad 100 km/h pod sporą górkę grzeje bez żadnych oporów.

Dzięki jeszcze raz wszystkim za pomoc, wszystkie elementy tutaj wymienione zostały sprawdzone (nawet 2 razy Very Happy ). Pozdrawiam.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Gudyn dnia Pią 8:42, 02 Sie 2013, w całości zmieniany 2 razy
Wto 8:58, 02 Lip 2013 Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:    
Odpowiedz do tematu    Forum dla mechaników samochodowych Strona Główna » Mechanika samochodowa / Mechanika pojazdowa Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do: 
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Design by Freestyle XL / Music Lyrics.
Regulamin