Forum dla mechaników samochodowych Strona Główna
RejestracjaSzukajFAQUżytkownicyGrupyGalerieZaloguj
Metaliczne stuki w silniku 1HC102 WSW "Anodria"

 
Odpowiedz do tematu    Forum dla mechaników samochodowych Strona Główna » Mechanika samochodowa / Mechanika pojazdowa Zobacz poprzedni temat
Zobacz następny temat
Metaliczne stuki w silniku 1HC102 WSW "Anodria"
Autor Wiadomość
huberts
Nowicjusz
Nowicjusz



Dołączył: 11 Lip 2010
Posty: 3
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Trzebcz
Płeć: Mężczyzna

Post Metaliczne stuki w silniku 1HC102 WSW "Anodria"
Witam serdecznie,

jestem na tym forum nowy poszukuję pomocy, porady. Otóż drodzy koledzy/koleżanki posiadam silnik 1HC102 Andorii z 1973 roku, przeszedł on stopniowy kapitalny remont, 3 lata temu panewki, całkowite rozebranie silnika, 2 lata temu pompa paliwowa, wtryskiwacz, zawory, częściowo rozebrałem, rok temu nowy zestaw naprawczy, też tylko częściowo rozebrany silnik. Nowe w nim są panewki (ze starych zapasów dziadka), zawór wydechowy, prowadniki zaworowe, sekcja pompy paliwowej, końcówka wtryskiwacza, tuleja cylindryczna, tłok, pierścienie, sworzeń. W tamte wakacje, wymieniałem profilaktyczne simeringii pod kołem zamachowym i na wałku rozrządu. Po odpaleniu zaczęły wydobywać się takie dziwne stuki, jednak były one sporadyczne. W maju po jakieś z prac polowych (silnik zamontowany jest w ciągniku SAM) zauważyłem, że zaczął wydobywać się olej spod koła zamachowego, ściągnąłem koło, byłem przekonany, że to simmering, jednak nie, to spod uszczelki (uszczelkę według zaleceń instrukcji przesmarowałem hermetykiem). Wyciągnąłem tarczę razem z panewką tarczy wyciągnąłem starą uszczelkę uszczelniłem silikonem, zakręciłem. Pod odpaleniu silnik zaczął metalicznie stukać, myślałem że to panewki, jednak one stukają tak głucho, tutaj tak jakby ktoś z każdym zapłonem uderzał w koło zamachowe. Nie mam pojęcia co to może być, silnik ma normalną moc, nie kopci, odpala bez problemów, jednak ten stuk jest denerwujący, nie mam pojęcia co to, proszę o pomoc. Poniżej zamieszczam link do filmiku z pracy:

/Nie mogę jeszcze umieścić linku do filmiku/

Wrzucałem na YT nie odtwarza dźwięku, dlatego proszę o ściągnięcie i odczytanie na komputerze, plik jest bezpieczny, nie ma żadnych wirusów i innych dziadostw.

Dziękuje za pomoc, mam nadzieję, że pomożecie mi jakoś poradzić sobie z tym denerwującym problemem.


Post został pochwalony 0 razy
Nie 16:18, 11 Lip 2010 Zobacz profil autora
Misio
Mechanior
Mechanior



Dołączył: 29 Wrz 2009
Posty: 195
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Mężczyzna

Post
Sorry, ale ja tutaj tego pliku nie widze.
Opisz dokładniej to stukanie. Czy wraz ze zwiększeniem obrotów stuki też stają się "szybsze" ? Czy są jednostajne na obojętnie jakich obrotach ?


Post został pochwalony 0 razy
Pon 11:03, 12 Lip 2010 Zobacz profil autora
huberts
Nowicjusz
Nowicjusz



Dołączył: 11 Lip 2010
Posty: 3
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Trzebcz
Płeć: Mężczyzna

Post
Stuki wraz z wzrostem obrotów rosną, wydaje się jakby jeden stuk odpowiadał jednemu zapłonowi.
[link widoczny dla zalogowanych]

Dodaje link jeszcze raz, bo w pierwszym poście nie mogłem dodać, na forum jest jakaś blokada dla nowych użytkowników.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez huberts dnia Pon 13:58, 12 Lip 2010, w całości zmieniany 1 raz
Pon 13:29, 12 Lip 2010 Zobacz profil autora
Roman59
ADMIN
ADMIN



Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 3641
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 226 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Podkarpacie
Płeć: Mężczyzna

Post
Spuść olej i zobacz czy nie ma opiłków z panewki lub tulejki korbowodu,lub odkręć tylną pokrywę i sprawdź luz na panewce i tulejce korbowodowej,duży też może być na wale głównym od strony kola zamachowego.A wszystko;tłok,tuleja,korbowód,panewka korbowodowa pasuje od ciągnika C 330.Tylko już nie pamiętam czy pierwszy czy drugi tłok a różnica jest tylko w wycięciu w denku tłoka na zawory.


Post został pochwalony 0 razy
Pon 14:36, 12 Lip 2010 Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:    
Odpowiedz do tematu    Forum dla mechaników samochodowych Strona Główna » Mechanika samochodowa / Mechanika pojazdowa Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do: 
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Design by Freestyle XL / Music Lyrics.
Regulamin