Forum dla mechaników samochodowych Strona Główna
RejestracjaSzukajFAQUżytkownicyGrupyGalerieZaloguj
Micra K11 turbo, problem z mocą

 
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum dla mechaników samochodowych Strona Główna » Mechanika samochodowa / Mechanika pojazdowa Zobacz poprzedni temat
Zobacz następny temat
Micra K11 turbo, problem z mocą
Autor Wiadomość
Filzox
Nowicjusz
Nowicjusz



Dołączył: 25 Lip 2011
Posty: 4
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Mężczyzna

Post Micra K11 turbo, problem z mocą
Witam, mój problem jest tak samo nietypowy jak samochód który posiadam. Zwracam się po pomoc, gdyż to nie ja jestem „budowniczym” tego samochodu i nie za wiele o nim wiem. Opisze krótko auto , fabrycznie jest to micra z 93 roku która miała silnik 1,0. Poprzedni właściciel założył silnik 1,3 16V z 2001roku. W samochodzie jest również turbina, obecnie na 0,6bara oraz w pełni dostrojona instalacja gazowa. Samochód przy doładowaniu 1,0 bara ma 165 KM w LPG! Natomiast kiedy przełączam na benzynę jedzie owszem szybko jednak nie tak samo jak na LPG. Do 3 biegu i prędkości 120km/h jest dobrze a pozniej odcina, jednak nie jest to typowe odcięcie a szarpanie jak by brakowało paliwa. Kiedy przełącze na 4 czy 5 bieg jest to samo i nie ma mocy i nie przyspiesza, jedzie te 110km/h i jeszcze zwalnia. W czym tkwi problem? Dodam że kolega ma zwykła micre bez żadnego tuningu i przy 120km/h i 3 biegu ma właśnie odcięcie. Jednak ten samochód jest zrobiony do dużo szybszej jazdy, co na benzynie nie wychodzi. A jak tylko włącze gaz to przyspieszenie jest 2 razy takie a prędkość znacznie większa.
Czy jest możliwe że pompa paliwowa jest za słaba,ma za niskie ciśnienie? Nie wiem czy właściciel zmieniając silnik zmienił też pompę… Czy może wtryski nie dają rady i nie podają tyle paliwa ile powinny?

Z góry dziekuje za pomoc

pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Pon 0:39, 25 Lip 2011 Zobacz profil autora
Doktor
FACHMAN
FACHMAN



Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 1063
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 45 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Post
po pierwsze turbo i gaz to nie najlepszy pomysł....do tego w tak małym silniku... ale nie mnie to oceniać. zacznik od wymiany filtra paliwa...potem zobacz jakie jest ciśnienie paliwa, byc moze pompa nie daje rady...potem najlepiej pomiar AFR, najlepiej w całym zakresie obrotów - to da Ci odpowiedz o składzie mieszanki a wtryskow bym sie narazie nie czepiał, skoro jeżdziło wczesniej na benzynie to wtryski powinny wystarczyc... To na poczatek. Z czego najbardziej prawdopodobne wydaje sie filtr + pompa.... Pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Pon 2:24, 25 Lip 2011 Zobacz profil autora
Roman59
ADMIN
ADMIN



Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 3641
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 226 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Podkarpacie
Płeć: Mężczyzna

Post
To nie sztuka zrobić tuning tylko jeszcze w sterowniku trzeba pogrzebać.Mapy w sterowniku są pisane do benzyny a nie do gazu,przez to gaz jest ustawiony do dużych osiągów ale teraz trzeba ustawiać sterownik silnika do benzyny i będzie chodził,ale to już tuningowcy to robią.


Post został pochwalony 0 razy
Pon 8:47, 25 Lip 2011 Zobacz profil autora
Filzox
Nowicjusz
Nowicjusz



Dołączył: 25 Lip 2011
Posty: 4
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Mężczyzna

Post
Instalacje założył poprzedni właściciel, co do benzyny to własnie dlatego chce to zrobić żeby nie katować silnika na gazie.

Filtr wymieniłem w niedziele i niewiele to dało, może minimalnie poprawiła się moc.
Czujnik składu mieszanki mam już kupiony, założony, w sobotę jadę założyć sondę i wtedy będę wiedział jaki jest skład mieszanki. Poproszę też o zmierzenie ciśnienia paliwa. Co do mapy wtryskowej to muszę się dowiedzieć czy była zmieniana.

Jeśli ktoś ma jakieś pomysły to proszę pisać.

pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Pon 15:32, 25 Lip 2011 Zobacz profil autora
Filzox
Nowicjusz
Nowicjusz



Dołączył: 25 Lip 2011
Posty: 4
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Mężczyzna

Post
Kolejna diagnoza: brak sondy lambdy która będzie sterować wtryskiem, stąd duża moc na gazie i standardowa moc na benzynie.


Post został pochwalony 0 razy
Śro 15:33, 27 Lip 2011 Zobacz profil autora
Roman59
ADMIN
ADMIN



Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 3641
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 226 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Podkarpacie
Płeć: Mężczyzna

Post
Sterownik silnika jest przystosowany do benzyny a nie do gazu przez to nie raz jest taka wariacja silnika.


Post został pochwalony 0 razy
Śro 16:06, 27 Lip 2011 Zobacz profil autora
Filzox
Nowicjusz
Nowicjusz



Dołączył: 25 Lip 2011
Posty: 4
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Mężczyzna

Post
Roman59 napisał:
Sterownik silnika jest przystosowany do benzyny a nie do gazu przez to nie raz jest taka wariacja silnika.


tak, tylko problem w tym że na gazie auto jedzie tak jak powinno i jak pisałem wczesniej ma 165 koni a na benzynie nie jedzie, owszem jest i tak szybkie jednak to nie to samo. W sobote się okaże co i jak to napisze

pozdr


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Filzox dnia Czw 1:02, 28 Lip 2011, w całości zmieniany 1 raz
Czw 1:01, 28 Lip 2011 Zobacz profil autora
Roman59
ADMIN
ADMIN



Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 3641
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 226 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Podkarpacie
Płeć: Mężczyzna

Post
Wszystko się zgadza,bo taki gaz zamontujesz sobie sami i będzie chodzić,bo nie mają nawet zbiornika na paliwo tylko żeby była iskra na świecach i silnik chodzi na gazie.A na paliwie już sterownik steruje wszystkim.


Post został pochwalony 0 razy
Czw 8:02, 28 Lip 2011 Zobacz profil autora
elektryk1e
Nowicjusz
Nowicjusz



Dołączył: 08 Sie 2011
Posty: 1
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Post
kolego ja jestem z poznania i smigam micra na turbince. jak chcesz to mozemy sie zgadac i powiem ci jak sprawa wyglada. trzeba podlac paliwka, jest na to kilka sposobow ale nie bede ci tego tlumaczyl przez klawiaturke. wszystko jest do ogarniecia.
odzywaj sie na maila elektryk2e(at)gmail . com aaaaa i najwazniejsze nie lataj na benie w doladowaniu bo ci tloki splyna do miski. po za tym tam nie ma czujnika stuku a w takiej ubogiej mieszance to ci popekaja pierscionki


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez elektryk1e dnia Pon 15:32, 08 Sie 2011, w całości zmieniany 1 raz
Pon 15:31, 08 Sie 2011 Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:    
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum dla mechaników samochodowych Strona Główna » Mechanika samochodowa / Mechanika pojazdowa Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do: 
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Design by Freestyle XL / Music Lyrics.
Regulamin