Forum dla mechaników samochodowych Strona Główna
RejestracjaSzukajFAQUżytkownicyGrupyGalerieZaloguj
Nie rowna praca na wolnych obrotach-Jaguar XJR

 
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum dla mechaników samochodowych Strona Główna » Mechanika samochodowa / Mechanika pojazdowa Zobacz poprzedni temat
Zobacz następny temat
Nie rowna praca na wolnych obrotach-Jaguar XJR
Autor Wiadomość
Gość







Post Nie rowna praca na wolnych obrotach-Jaguar XJR
Witam.Mam problem z Jaguarem XJR rocznik 96 V6 moc 320KM.Nie równo pracuje na wolnych obrotach i spadala troche moc silnika i dopiero powyzej 3tys zaczyna sie normalnie wkrecac.Na wolnych silnikiem "telepie"na boki i szarpie(benzyna).Na gazie w ogole nie mozna jechac.Nie wiem czy przyczyna sa sondy lambda bo portki w ukladzie wydechowym sa nie szczelne czy moze to byc jakis czujnik.Po dluzszej pracy na wolnych obrotach iprzy gazowaniu poszedl czarny dym z rur po czym silnik zgasl.pozniej odpalil normalnie.Prosze o porade bo juz koncza mi sie pomysly.Dziekuje
Czw 20:24, 26 Mar 2009
Kełysz
ADMIN
ADMIN



Dołączył: 04 Mar 2009
Posty: 1636
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 60 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bolesławiec
Płeć: Mężczyzna

Post
z tego co wiem twoj samochód ma komputer podjedz i podłacz go do kompa. Jezeli nie znajdzie usterki to bedziemy myslec dalej:P


Post został pochwalony 0 razy
Czw 21:06, 26 Mar 2009 Zobacz profil autora
Gość







Post
dzieki ziomus tyle to ja tez wiem:) a moze jakies namiary na miejsce gdzie moge to zrobic za przyzwoita cene?Mieszkam w Łodzi
Czw 21:12, 26 Mar 2009
Kełysz
ADMIN
ADMIN



Dołączył: 04 Mar 2009
Posty: 1636
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 60 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bolesławiec
Płeć: Mężczyzna

Post
Nie jestem z tamtych okolic. W mojej miejscowosc to koszt 30 zł i z tego co wiem raczej ta stawka trzyma sei w calej polsce;P

Jest to rzadko spotykany samochód nie ma sensu metoda prob i błedow rozmyslac co sie mogło zepsuc:P


Post został pochwalony 0 razy
Czw 21:15, 26 Mar 2009 Zobacz profil autora
Gość







Post
dokladnie dlatego tak trudno jest mi poszukac kogos kto by sie podjal naprawy tego,a do renomowanego serwisu nie mam zamiaru jechac bo wtedy koszt naprawy przekroczy wartosc auta Razz dzieki za pomoc Smile
Czw 21:23, 26 Mar 2009
Gość







Post
Witaj kolego Hess,a nie przysłuchiwałeś sie może silnikowi????Może poprostu jakiś szlałfik od podciśnienia pękł(i wtedy będziesz słyszał syczenie)to ma też wpływ na obroty w aucie,póżniej może sprawdz swiece zapłonowe(w autach z gazem szybciej sie zużywaja)to tak na początek.Daj znać co jak,to pomyślimy dalej.Pozdrawiam.
Czw 22:10, 26 Mar 2009
Gość







Post
Witam.Swiece sa nowe i wlasnie po ich wymianie i przejechaniu okolo 1 tys km zaczely sie problemy.Autko stalo tydzien czasu bo ja bylem w delegacji sluzbowym i po powrocie i odpaleniu zaczely sie klopoty.Co do charakterystycznego dzwieku zadnych zmian nie zauwazylem ani nie uslyszalem.Dodam ze swiece sprawdzalem raz jeszcze wypinalem kazda fajke z kostki(bo tak tutaj jest) zmieniala sie charakterystyka pracy silnika na jeszcze gorsza.Tak jak napisal kolega powyzej ze musze udac sie najpierw na diagnostyke a pozniej myslec co dalej.Dodam ze kontrolka checkengine sie nie zapala ani inna ostrzegawcza lub charakteryzujaca awarie.
Czw 22:17, 26 Mar 2009
Gość







Post odp
moze to byc bład sondy lambda Smile lub zapchany katalizator kiedys mialem taki przypadek. a gaz to do kuchenki tylko sie nadaje a nie do samochodu Smile
Czw 22:21, 26 Mar 2009
Gość







Post
wiesz,przyczyną może być ta sonda L,ale będąc na diagnozie to komp.napewno to wykaże.A przewody od świec w jakim stanie są????
Czw 22:27, 26 Mar 2009
Gość







Post
Z tym gazem to popieram bo to jest moje pierwsze auto z gazem(tutaj ze wzgledu na pojemnosc silnika) i sadze ze ostatnie.Wczesniej mialem BMW e36 i przez 3 lata nie mialem najmniejszego problemu a byla z rocznika 93.Ale wracajac do Jaga to ja tez na ta chwile stawiam na sondy.Tutaj sa dwie.dzisiaj obie wypinalem i procz wiekszego smrodu paliwa to nic sie nie zmienialo z praca silnika.Po pierwsze chyba musze uszczelni tzw"portki" bo jest w nich dziura przed sondami i moze to tez ma wplyw na zly odczyt sondy lub to doprowadzilo do jej/ich uszkodzenia.
Czw 22:28, 26 Mar 2009
Gość







Post
Zrobisz jak bedziesz chciał.Uszczelij te portki i na kompa błądzik wykasować,a tak na marginesie to jeszcze filtr paliwka wymień Happy pozdrawiam.
Czw 22:33, 26 Mar 2009
Gość







Post odp
a przewody wymieniałes ??Smile w w ciemnym pomieszczeniu odpal silnik i zobacz czy po przewodach nie lataja niebieskie iskierki Smile
Czw 22:36, 26 Mar 2009
Gość







Post
Przewodow nie wymienialem ale stestuje podpowiedziany sposob i skocze na ta diagnostyke
Czw 22:42, 26 Mar 2009
Gość







Post
Sprawdz tez szczelnosc dolotu. Mialem 2 lata temu XJ'a i mial podobne objawy problem byl w nieszczelnym ukladzie dolotowym. Samochod zasysal "lewe" powietrze, sondy widzialy zbyt uboga mieszanke i dolewaly paliwa. Palil jak smok, a osiagi mizerne po wymianie gumy laczacej przeplywomierz z kolektorem problem sie skonczyl. Najlatwiej to sprawdzisz samostartem, popsikaj po polaczeniach i jak zaobserwujesz jakies wzbudzenie sie silnika to masz problem na tacy.
Pią 3:36, 27 Mar 2009
Tarantula
Specjalista
Specjalista



Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 1100
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 34 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Belgia/Małopolska KLI
Płeć: Mężczyzna

Post
Jak udasz sie do serwisu (masakryczne ceny z tego co słyszałem) powiedz zeby Ci sprawdzili tez wtryski.
Pozdrawiam.

PS:Pamietaj że czarny dym to paliwo...


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Tarantula dnia Pią 7:53, 27 Mar 2009, w całości zmieniany 1 raz
Pią 7:44, 27 Mar 2009 Zobacz profil autora
Gość







Post
Dzieki Panowie jutro sobota wiec cos na spokojnie pokombinuje jeszcze,biorac pod uwage wasze rady.O efektach dam znac.Pozdrawiam
Sob 1:58, 28 Mar 2009
Gość







Post
No i teraz zglupialem.Zrobilem i sprawdizlem wszystko tak jak pisaliscie i nic.Wszystko sprawne i dziala ok.Odpalilem dzisiaj auto pochodzilo z 15 minut.z chwila gdy sie delikatnie rozgrzal i odlaczylo sie ssanie rzucilo silnikiem 2-3 razy dodalem gazu odpuscilem gaz i pozniej kolejne 15 minut chodzil rowniusienko jak w szwajcarskim zegarku.zlosliwosc rzeczy marwych?brud we wtrysku?czy moze cos z elektronika ktora raz dziala a raz nie.ineteresujace.Pozdrawiam
Pon 21:46, 30 Mar 2009
Gość







Post
Witam.Jednak ta rowna praca silnika to bylo chwilowe.Dzisiaj rano w drodze do pracy wszystko znowu po wrocilo.Nie wytrzymalem juz i pojechalem na diagnostyke.Wyrok brzmi:swiece.Na wszystkich cylindrach mimo tego ze wymienialem na nowe i to kupowalem w sklepie wedlug numerow katalogowych do danego modelu.Te co zakupilem "Danvo" lub podobna nazwa bo dokladnie nie pamietam nie sa przystosowane do mojego auta.Wiec te sklepy i ich programy tez nie zawsze sa poprawne.Do mojego auta tylko Ngk lub Championy.I takie zakupilem,wymienilem i teraz mozna powiedziec ze jest jak w szwajcarskim zegarku i na benzynie i na gazie.dziekuje wszystkim za porady i zycze powodzenia z waszymi maszynami.
Wto 18:28, 31 Mar 2009
Tarantula
Specjalista
Specjalista



Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 1100
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 34 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Belgia/Małopolska KLI
Płeć: Mężczyzna

Post
Dzieki.
I dzieki że opisałeś co było problemem.
Temat zamykam/jak cos to pisac na PW prosze:)
Pozdrawiam.


Post został pochwalony 0 razy
Wto 18:33, 31 Mar 2009 Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:    
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum dla mechaników samochodowych Strona Główna » Mechanika samochodowa / Mechanika pojazdowa Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do: 
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Design by Freestyle XL / Music Lyrics.
Regulamin