Forum dla mechaników samochodowych Strona Główna
RejestracjaSzukajFAQUżytkownicyGrupyGalerieZaloguj
Obrócenie silnika o 180*

 
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum dla mechaników samochodowych Strona Główna » Mechanika samochodowa / Mechanika pojazdowa Zobacz poprzedni temat
Zobacz następny temat
Obrócenie silnika o 180*
Autor Wiadomość
Gość







Post Obrócenie silnika o 180*
Witam,
Planuje zbudować swój własny bolid oparty na silniku i niektórych podzespołach garbusa. Pewnie większość "maniaków" Garbusa słyszało o Formule Vee. Jest to tania wyścigówka którą może zbudować praktycznie każdy, za stosunkowo małe pieniądze. Na razie jestem w fazie projektów i mam parę pytań:
Silnik chcę umieścić centralnie dla lepszego rozmieszczenia mas, więc niezbędnym zabiegiem będzie obrócenie go razem ze skrzynią biegów i tu jest problem. Jak w takim wypadku połączyć drążek zmiany biegów ze skrzynią oraz jakie zabiegi są potrzebne do "odwrócenia" obrotów silnika. Chodzi oczywiście o silnik i skrzynię starego Garbusa Smile 1300 lub 1600
Nie 22:00, 19 Lip 2009
Gość







Post
a nie myślałeś o innym silniku?
Wto 0:19, 21 Lip 2009
Gość







Post
Myślałem ale chce to zrobić jak najtaniej, a garbus do drogich raczej nie należy. Jak masz jakieś tanie "odpowiedniki" to było by super. Nie głupim rozwiązaniem było by wstawić silnik od przednionapędówki z wzdłużnie ułożonym silnikiem nie było by problemów z kierunkiem obrotów Smile
Tylko jest wtedy problem, nie wiem czy dał bym sobie radę z podłączeniem/uruchomieniem silnika. Moja wiedza o takich rzeczach jest raczej 0rowa.
Wto 14:46, 21 Lip 2009
Gość







Post
w/g mnie co do silnika to odwrócenie obrotów jest praktycznie niemożliwe cykle idą wtedy od tyłu co do skrzyni masz wtedy jeden bieg do przodu a reszta do tyłu poprawcie mnie jesli sie mylę
Wto 21:05, 21 Lip 2009
ponin
FACHMAN
FACHMAN



Dołączył: 30 Cze 2009
Posty: 459
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 19 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: UE
Płeć: Mężczyzna

Post
sadze że masz racje co do skrzyni ale reszte dało by sie odwrucić jeżeli jest na gazniku..np. reno lub opel 1-szy od skrzyni,ewentualnie podmianka wtrysków..jednak napewno jest prostrze rozwiązanie,były transportery z napędem na tył 1.6 jeżeli się nie myle dało by rade..taki silnik kupuisz za grosz a rame i tak musisz robić


Post został pochwalony 0 razy
Wto 23:36, 21 Lip 2009 Zobacz profil autora
Gość







Post
z podłączeniem też sobie poradzisz musisz się trzymać tylko podstawowych zasad i nie daj się zbałamucić
Śro 0:09, 22 Lip 2009
Gość







Post
Co Wy za bzdury wypisujecie??? Tym ktorzy uwazaja ze mozna zmienic kierunek obrotow silnika proponuje pokrecic walkiem rozrzadu w przeciwna strone niz normalnie i poobserwowac zawory, do tego dochodzi jezcze np. pompa oleju, napewno jak beda "lewe obroty" to bedzie dawac cisnienie...
Gdzie jest ktorys z modow/adminow zeby zamknac, albo nawet lepiej skasowac ten topic. Przeciez jak jakis "kumaty" mechanik sie na to natknie i przeczyta to stwierdzi ze to nie forum mechanikow tylko ....... .
Czw 1:46, 23 Lip 2009
ponin
FACHMAN
FACHMAN



Dołączył: 30 Cze 2009
Posty: 459
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 19 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: UE
Płeć: Mężczyzna

Post
no tak co racja to racja Pawel(jak to mówią w kupie siła)


Post został pochwalony 0 razy
Czw 23:47, 23 Lip 2009 Zobacz profil autora
dexter
Starszy podawacz kluczy
Starszy podawacz kluczy



Dołączył: 08 Lip 2009
Posty: 29
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Gdynia
Płeć: Mężczyzna

Post
735Pawel napisał:
Co Wy za bzdury wypisujecie??? Tym ktorzy uwazaja ze mozna zmienic kierunek obrotow silnika proponuje pokrecic walkiem rozrzadu w przeciwna strone niz normalnie i poobserwowac zawory, do tego dochodzi jezcze np. pompa oleju, napewno jak beda "lewe obroty" to bedzie dawac cisnienie...
Gdzie jest ktorys z modow/adminow zeby zamknac, albo nawet lepiej skasowac ten topic. Przeciez jak jakis "kumaty" mechanik sie na to natknie i przeczyta to stwierdzi ze to nie forum mechanikow tylko ....... .


Hee, telepatycznie odczytałeś moje myśli. Też się zastanawiam, czy to jest forum dla mechaników, czy dla ludzi pytających o problemy z autem.


Post został pochwalony 0 razy
Pią 21:24, 24 Lip 2009 Zobacz profil autora
Kełysz
ADMIN
ADMIN



Dołączył: 04 Mar 2009
Posty: 1636
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 60 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bolesławiec
Płeć: Mężczyzna

Post
Zamykam

Skad takie pomysły...

Pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Sob 12:15, 25 Lip 2009 Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:    
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum dla mechaników samochodowych Strona Główna » Mechanika samochodowa / Mechanika pojazdowa Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do: 
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Design by Freestyle XL / Music Lyrics.
Regulamin