Forum dla mechaników samochodowych Strona Główna
RejestracjaSzukajFAQUżytkownicyGrupyGalerieZaloguj
odpalanie samochodu problem

 
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum dla mechaników samochodowych Strona Główna » Mechanika samochodowa / Mechanika pojazdowa Zobacz poprzedni temat
Zobacz następny temat
odpalanie samochodu problem
Autor Wiadomość
piotreklb1989
Nowicjusz
Nowicjusz



Dołączył: 06 Lis 2011
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Post odpalanie samochodu problem
Witam, mam audi 90 91r 2.0 benzyniak + gaz z innym silnikiem od golfa 3 z 97r 9 (przebieg 89tys)

Mam problem ze samochodem który aktualnie stoi u znajomego mechanika i ma mały problem z rozwiązaniem tego problemu Smile Mnie osobiście na razie nie stać na zakład mechaniczny który przedstawiłby ładny rachuneczek, ponieważ jestem studentem zarabiającym w pracy najniższą krajową Smile

Na wstępie napisze ...

mam sekwencje gazową która przelancza sie na gaz po osiągnieciu 2-2,5 tys obrotów bez rozgrzania silnika itd... gaz jest w pełni funkcjonalny i działa jak należy Smile

a teraz dokładny problem...

- Odpalam silnik... ( bez wciśnięcia sprzęgła - na luzie , bez wciśnięcia gazu )

silnik załapie i automatycznie gaśnie

- Odpalam silnik... ( bez wciśnięcia sprzęgla - na luzie z wciśnięciem gazu i trzymaniem go do 1,5 tys obrotów)

silnik załapie i jest nadal na banzynie... silnik "lekko szarpie". Kiedy spuszcze z gazu -

silnik raptownie gaśnie...

- Odpalam silnik... ( bez wciśnięcia sprzęgła - na luzie z wciśnięciem gazu na 3 tys obrotów)

silnik załapie... od razu przelączy sie na gaz... gdy puszczę pedał gazu silnik chodzi na gazie lecz "delikatnie szarpie". Jak sie silnik rozgrzeje "delikatne szarpanie" ustaje...

Sprawdzałem stan świec zapłonowych... wszystkie przewody... i OK

co sądzicie o tym ?? i gdzie widzicie usterke?? Smile


Post został pochwalony 0 razy
Nie 17:09, 06 Lis 2011 Zobacz profil autora
mario23
Super Spec
Super Spec



Dołączył: 12 Wrz 2010
Posty: 641
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 22 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Śląskie Cz-wa
Płeć: Mężczyzna

Post
Po pierwsze nie masz sekwencyjnej instalacji gazowej tylko gaz II generacji który przełącza się przy określonych obrotach.
Jęsli ciężko odpala na benzynie to trzeba by sprawdzić pompkę paliwa i filtr jest tam chyba mechaniczny wtrysk który też wypadało by przejrzeć.
A świece i przewody były wymieniane czy tylko sprawdzone wzrokowo?
Można jeszcze sprawdzić ustawienie zapłonu.


Post został pochwalony 0 razy
Nie 17:33, 06 Lis 2011 Zobacz profil autora
piotreklb1989
Nowicjusz
Nowicjusz



Dołączył: 06 Lis 2011
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Post
napisane jest że ogólnie odpala dobrze ( jezeli samo odpalanie) i cała pompa sprawdzana i jest dobra...
przewody sa ok Smile


Post został pochwalony 0 razy
Nie 18:14, 06 Lis 2011 Zobacz profil autora
mario23
Super Spec
Super Spec



Dołączył: 12 Wrz 2010
Posty: 641
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 22 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Śląskie Cz-wa
Płeć: Mężczyzna

Post
Ale piszesz że odpala i gaśnie na benzynie. I na jakiej podstawie stwierdzasz, że przewody zapłonowe są OK?


Post został pochwalony 0 razy
Nie 18:25, 06 Lis 2011 Zobacz profil autora
piotreklb1989
Nowicjusz
Nowicjusz



Dołączył: 06 Lis 2011
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Post
ja nie mechanik Smile


Post został pochwalony 0 razy
Nie 19:05, 06 Lis 2011 Zobacz profil autora
rawracer
Fachura
Fachura



Dołączył: 15 Maj 2010
Posty: 442
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kielce
Płeć: Mężczyzna

Post
omincie filtr na chwile i zobaczcie co bedzie sie dzialo.
a ze na gazie szarpie to moze kwestia zbyt malej lub duzej dawki gazu.
jak bedzie chodzil na gazie to sprobojcie zwiekszyc lub zmniejszyc dawke gazu zaworem na wezu.tym okraglym.zaznaczcie dla pewnosci obecne ulozenie i pamietajcie czy przykrecacie czy odkrecacie i o ile,pol obrotu,caly obrot.
na zimnym przy pracy na gazie normalne ze bedzie szarpal szczegolnie zaraz po odpaleniu.
a pompa sprawdzana na cisnienie czy tylko czy dziala?


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez rawracer dnia Nie 20:51, 06 Lis 2011, w całości zmieniany 1 raz
Nie 20:50, 06 Lis 2011 Zobacz profil autora
Doktor
FACHMAN
FACHMAN



Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 1063
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 45 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Post
zimny silnik na gazie moze poszarpywac tego bym sie nie czepiał.. problem lezy po stronie zasilania paliwa... filtr, wtrysk, ewentualnie pompa.... moze ten wtrysk jest zafajdany od jazdy na gazie?


Post został pochwalony 0 razy
Nie 21:46, 06 Lis 2011 Zobacz profil autora
yachu
Starszy podawacz kluczy
Starszy podawacz kluczy



Dołączył: 13 Mar 2011
Posty: 35
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Post
Dla mnie wygląda to na nieszczelność w układzie dolotowym powietrza. Czy auto strzeliło kiedyś w kolektor podczas przełączania na gaz? Jeśli tak to sprawdż wszystkie połączenia.


Post został pochwalony 0 razy
Pon 7:33, 07 Lis 2011 Zobacz profil autora
piotreklb1989
Nowicjusz
Nowicjusz



Dołączył: 06 Lis 2011
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Post
z informacji które znalazłem w necie i porad na forum podano mi przykłady możliwych usterek...
jutro dam prawdopodobnie znać lub jeszcze dziś wieczorem czy coś z podanych pomogło :
- zatkane wtryski
- czujniki ( min. temperatury silnika, sonda lambda, położenia przepustnicy...)
- katalizator
- zanieczyszczony układ biegu jałowego
- nieszczelnosć kolektora ssącego -> dodatkowe powietrze
- źle ustawiony kąt wyprzedzenia zapłonu
- zanieczyszczona przepustnica
- nieszczelność w układzie dolotowym powietrza
- pompa paliwa ogólnie


Post został pochwalony 0 razy
Pon 11:37, 07 Lis 2011 Zobacz profil autora
Doktor
FACHMAN
FACHMAN



Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 1063
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 45 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Post
mysle ze mozesz pominac pare rzeczy..... tzn np.
katalizator - wtedy zawsze by sie dusił... nie zależnie od sposobu zasilania
nieszczelnosc w dolocie tez mało prawdopodobna - cały czas byłby problem z obrotami i gaśnieciem nie zaleznie czy gaz czy benzyna.


Post został pochwalony 0 razy
Pon 13:43, 07 Lis 2011 Zobacz profil autora
piotreklb1989
Nowicjusz
Nowicjusz



Dołączył: 06 Lis 2011
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Post
okazało sie jednak że to 2 czujniki temperatury wody Smile

samuchód pali tylko zachowuje sie jak wczesniej w sensie skaczacych obrotow na benzynie a na gazie jest ok po przejechaniu conajmniej 200 m

jak sądzicie teraz? Smile


Post został pochwalony 0 razy
Czw 16:18, 17 Lis 2011 Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:    
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum dla mechaników samochodowych Strona Główna » Mechanika samochodowa / Mechanika pojazdowa Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do: 
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Design by Freestyle XL / Music Lyrics.
Regulamin