Forum dla mechaników samochodowych Strona Główna dla mechaników samochodowych
Forum dla mechaników samochodowych
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

osłona przegubu zewnętrznęgo, sposoby naprawy

 
Napisz nowy temat   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum dla mechaników samochodowych Strona Główna -> Mechanika samochodowa / Mechanika pojazdowa
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
blacksentinel
Młotkowy
Młotkowy



Dołączył: 27 Kwi 2009
Posty: 71
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Gubin
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 19:02, 11 Cze 2009    Temat postu: osłona przegubu zewnętrznęgo, sposoby naprawy

Witam.
Jak przeprowadza się naprawę osłony przegubu zewnętrznego w VW Polo N6? Pękła mi opaska osłony przegubu jak niedawno zauważyłem.

Czy całą osłonę przegubu nalezy zdjąć i jak?
Czy i jak nalezy wnętrze przegubu wyczyścić?
Jak i czym założyć nową osłonę i zacisnąć opaskę na przegub?
Czy można wnętrzne przegubu wypełnić smarem "Lotos ŁT"? Czy też należy stosować inny smar?

Proszę o wyjaśnienie tematu przez kogoś doświadczonego.
Dziękuję.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gość







PostWysłany: Czw 20:52, 11 Cze 2009    Temat postu:

jeżeli osłona jest cała ,nie uszkodzona mógłbyś załozyc samą opaske bez rozbierania wszystkiego ,ale fachowo będzie zdemontować przegub i wymyć bo nie wiadomo czy nie dostały się jakies dziabongi .Przegub wymyj olejem napędowym i nasmaruj smarem grafitowanym. sam demontaz wygląda nastepujaco: pierwszo odkrecasz nakretkę piast 30 kluczem ,nastepnie podnies sobie samochód i odkreć swoznia wachacza dolnego . odchylasz zwrotnice i wysuwasz półoś ze zwrotnicy. sam przegub w półosi jest osadzony na frezie i zablokowany zapomoca zabezpieczenia. przez pukniecie młotkiem przegub powinien sie zbić . to wszystko tak w skrócie.
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
blacksentinel
Młotkowy
Młotkowy



Dołączył: 27 Kwi 2009
Posty: 71
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Gubin
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 23:36, 11 Cze 2009    Temat postu:

A nową opaskę czym naciągać na osłonie?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
zubi1990
FACHMAN
FACHMAN



Dołączył: 23 Lut 2009
Posty: 592
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: SPYTKOWICE
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 13:01, 12 Cze 2009    Temat postu:

weź kleszcze kowalskie i wkrętak i za pomocom wkrętaka wciś na opasce ząbek do którejś dziyrki i ściśnij kleszczami i gotowe

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gość







PostWysłany: Pią 19:15, 12 Cze 2009    Temat postu:

ja gdy juz założę opaskę za zabek zaciskam ją zwyczajnymi obcinaczkami ,takimi jak do drutu.
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
blacksentinel
Młotkowy
Młotkowy



Dołączył: 27 Kwi 2009
Posty: 71
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Gubin
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 17:57, 13 Cze 2009    Temat postu:

Mam jeszcze następujące pytanie, mianowicie:

- Jak rozbiera się jeszcze przeguby zewnetrzne w Nissanie Primera 2.0D r. 94, czy jest to podobnie jak w Vw Polo, tzn ze sie je wyrywa?

- Czy mozna do wypełnienia przegubu stosować smar "Lotos ŁT"?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kełysz
ADMIN
ADMIN



Dołączył: 04 Mar 2009
Posty: 1636
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 60 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bolesławiec
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 21:29, 13 Cze 2009    Temat postu:

Do przegłubów jest specjalny smar... W niektórych jest on dawany razem z przegłubem, guma

Jeszcze sie nie spotkałem z tym przegłubem ale wiekszosc sie poprostu wyrywa (mozna pomóc młotkiem:P)

Pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gość







PostWysłany: Sob 21:31, 13 Cze 2009    Temat postu:

nie jestem pewien na 100 % ale raczej jest tak samo jak w polówce ,robiłem przy nissanie ale dawno dlatego mogę się pomylic ale zasada raczej jest tak jak w vw . Ja mam nieprzyjemne wspomnienia z nissana był tak zapieczony przegłub że wyjmowałem półos a w efekcie rozcinałem przegłub żeby go wymienić.
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gość







PostWysłany: Sob 22:33, 13 Cze 2009    Temat postu:

według mnie smar ŁT raczej sie nie nadaje to jest smar łożyskowy a tobie potrzebny jest grafitowany.
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
blacksentinel
Młotkowy
Młotkowy



Dołączył: 27 Kwi 2009
Posty: 71
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Gubin
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 21:58, 12 Lip 2009    Temat postu:

Witam ponownie. Czy te opaski na zapinki (nie zaginane na koncach, a zapinane na ząbek) też się ściąga szczypcami? Jezeli tak to w jakim miejscu?

Czy chodzi o sciągnięcie tego wybrzuszenia na opasce które jest w kształcie prostokątu? Czy też ściąga się to gdzie indziej?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ponin
FACHMAN
FACHMAN



Dołączył: 30 Cze 2009
Posty: 459
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 19 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: UE
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 23:31, 12 Lip 2009    Temat postu:

tak dokładnie w tym miejscu

Post został pochwalony 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
dexter
Starszy podawacz kluczy
Starszy podawacz kluczy



Dołączył: 08 Lip 2009
Posty: 29
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Gdynia
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 22:58, 14 Lip 2009    Temat postu:

blacksentinel napisał:
Mam jeszcze następujące pytanie, mianowicie:

- Jak rozbiera się jeszcze przeguby zewnetrzne w Nissanie Primera 2.0D r. 94, czy jest to podobnie jak w Vw Polo, tzn ze sie je wyrywa?

- Czy mozna do wypełnienia przegubu stosować smar "Lotos ŁT"?


W Nissanie, jak i w każdym innym japończyku trzeba zbić przegub. Zdaje się, że patent z zawleczką rozprężną jest tylko w Fordzie i Fiacie. W japońskich i koreańskich autach pierścień wewnątrz przegubu dość mocno trzyma i do wymiany osłony najlepiej wyjąć całą półoś i wymienić od drugiej strony. Przy wymianie przegubu bardzo często trzeba go rozcinać. W VW/Audi jeśli jest przegub ze śrubą a nie nakrętką, to można tą śrubę wkręcić na wyprostowanym przegubie do oporu i ładnie wyciśnie.

Aha, ktoś pisał, żeby najpierw odkręcić nakrętkę piasty. Nie rób tego na stojącym aucie, bo zniszczysz łożyska. Najwyżej lekko popuść.


Post został pochwalony 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum dla mechaników samochodowych Strona Główna -> Mechanika samochodowa / Mechanika pojazdowa Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin