Forum dla mechaników samochodowych Strona Główna
RejestracjaSzukajFAQUżytkownicyGrupyGalerieZaloguj
pali olej :( masakra

 
Odpowiedz do tematu    Forum dla mechaników samochodowych Strona Główna » Mechanika samochodowa / Mechanika pojazdowa Zobacz poprzedni temat
Zobacz następny temat
pali olej :( masakra
Autor Wiadomość
pawel27poznan
Nowicjusz
Nowicjusz



Dołączył: 24 Sie 2010
Posty: 1
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Mężczyzna

Post pali olej :( masakra
Witam posiadam samochód hyundai akcent 1.3 z 95 roku, trzy drzwiowy, kupiony z komisu przebieg to prawie 20 tyś. Samochód strasznie pali olej gdzieś co 300 km trzeba dolewać litra.
Wiem że dymówa jest jak cholera i trzeba silnik nowy wsadzić ale jako biedy student ostanie ciężko zarobione pieniądze wydałem na samochód i myślałem że będzie cacy Sad a tu takie coś, przecież są samochody które przejechały więcej a nie palą grama. No może nie grama ale na pewno nie tyle co ten.

Moje główne pytanie czy można coś zrobić tanim kosztem.

Drugie pytanie jeżdżę na Casterol 15w40, baniak 4 litry kosztuje prawie 100 zł, czy mogę zmienić na tańszy olej nie markowy oczywiście 15w40. Ostanio widziałem taki w Tesko za jakieś 50 zł 4 litry, te same parametry co Castrol.

Trzecie czy lepiej zmienić na 20w40 słyszałem że gęściejszy olej może rozwiązać problem.

Jak ostatnio byłem u mechanika to wymienił mi jedną świecę bo powiedział że to było problemem i zmienił olej. Co o tym sadzicie.

Miesięcznie przejeżdżam jakieś 1000 km, nie szarżuje bo chce żyć.

Jeśli można prosić to proszę szanowne grono o Pomoc, o porady które mniejszym kosztem niż wymiana silnika ograniczą zużycie to będę ogromnie wdzięczny

( Ps. porady typu moto doktor to dziękuje, gościu z komisu pewnie mi dolał tego główna i jeszcze gorzej załatwił mi samochód )


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez pawel27poznan dnia Wto 21:35, 24 Sie 2010, w całości zmieniany 1 raz
Wto 21:33, 24 Sie 2010 Zobacz profil autora
Roman59
ADMIN
ADMIN



Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 3641
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 226 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Podkarpacie
Płeć: Mężczyzna

Post
Dymi po odpaleniu?stawiałbym na prowadnice zaworowe. Jak odpalasz autko po dłuższym postoju to zostawia smugę dymu za sobą? jeżeli tak to głowica, jeżeli nie dymi przy odpaleniu to pierścienie.Co do oleju kup olej Lotos 10W40 zalej i będziesz jeździł tak samo jak na tym przechwalonym Castrolu za duże pieniądze.Co do mechanika jak nie palił ci na jeden cylinder to ci zmienił świecę a jak nie pali świeca to nie spalona mieszanka część wyrzuca w rurę a część spływa po cylindrze do oleju i nie raz jest dwa stany oleju i zaczyna świecić kontrolka oleju.Ale to ci powinien powiedzieć czego wymienił olej.


Post został pochwalony 0 razy
Śro 8:17, 25 Sie 2010 Zobacz profil autora
jojtek
Spec
Spec



Dołączył: 01 Lut 2010
Posty: 537
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Mężczyzna

Post
Witaj.
Ratuje Cie tylko remont silnika ale taniej może wyjsc Cię zmiana silnika na inny.


Post został pochwalony 0 razy
Śro 8:27, 25 Sie 2010 Zobacz profil autora
kalus
Podawacz kluczy
Podawacz kluczy



Dołączył: 24 Sie 2010
Posty: 19
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zabrze, Wieszowa, Świętoszowice
Płeć: Mężczyzna

Post
Ja bym stawiał że uszczelniacze na zaworach poszły i pierścienie i ci pali olej. Radzę ci zrób coś z tym jak najszybciej bo mój kolega tak fiata zajechał. z oriętój się i będzie kosztował remont tego silnika a ile nowy silnik. pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Śro 22:43, 25 Sie 2010 Zobacz profil autora
boss22
Mechanior
Mechanior



Dołączył: 01 Wrz 2009
Posty: 179
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3

Post
Kupiles auto w komisie z 1995 roku z przebiegiem 20 tys km? Czy raczej jest to 200 tys - stawiam na to drugie raczej. Blad ze wogole poszedles kupowac auto do komisu nie zabierajac ze soba kogos kto sie na tym zna i teraz trafiles na szrota od jakiegos cwaniaczka. Do rzeczy: Zobacz z mechanikiem czy nie ma jakichs wiekszych wyciekow z silnika, przy tym roczniku i przebiegu moze raczej wiecej wylewac oleju niz go palic , ale skoro dymi to zapewne go rowniez spala, jesli az tak duzo spala to glowica do zwalenia uszczelniacze na zaworach i pierscionki do wymiany, trzeba by tez pomierzyc cylindry i sprawdzic czy nie trzeba czasem szlifu bedzie robic, za duzo pierniczenia jak na auto na ten rocznik, moim zdaniem szukaj innego motoru, albo zalej M.doktora jak zrobil Twoj ''wybawca'' z komisu i pusc furke w obieg dalej. Powodzenia.

P.S. Sprawdzcie u mechaniora rowniez kompresje jaka silnik ma w temperaturze pracy, to duzo powie o stanie szczelnosci na poszczegolnych ''garnkach''.


Post został pochwalony 0 razy
Pon 4:31, 30 Sie 2010 Zobacz profil autora
peta83
Nowicjusz
Nowicjusz



Dołączył: 13 Wrz 2010
Posty: 9
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Mężczyzna

Post
głowica do remontu i pierścienie do wymiany , ale to sie nie opłaca bo moze sie okazać że tuleje cylindra tez są juz mocno zużyte a ich wymiana jest kosztowna i nie opłacalna szukaj raczej silnika


Post został pochwalony 0 razy
Pon 22:10, 13 Wrz 2010 Zobacz profil autora
student
FACHMAN
FACHMAN



Dołączył: 01 Lut 2010
Posty: 1187
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Post
Pewnie że tak! Szukaj silnika z gwarancją, nie tylko rozruchową.


Post został pochwalony 0 razy
Wto 19:21, 14 Wrz 2010 Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:    
Odpowiedz do tematu    Forum dla mechaników samochodowych Strona Główna » Mechanika samochodowa / Mechanika pojazdowa Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do: 
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Design by Freestyle XL / Music Lyrics.
Regulamin