Forum dla mechaników samochodowych Strona Główna
RejestracjaSzukajFAQUżytkownicyGrupyGalerieZaloguj
Partner 1.4 + gaz temperatura faluje, nie grzeje w środku.
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Odpowiedz do tematu    Forum dla mechaników samochodowych Strona Główna » Mechanika samochodowa / Mechanika pojazdowa Zobacz poprzedni temat
Zobacz następny temat
Partner 1.4 + gaz temperatura faluje, nie grzeje w środku.
Autor Wiadomość
Muring1987
Starszy podawacz kluczy
Starszy podawacz kluczy



Dołączył: 24 Gru 2010
Posty: 21
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Mężczyzna

Post Partner 1.4 + gaz temperatura faluje, nie grzeje w środku.
Witam,
sprawa u mnie wyglada nastepujaco, wsiadajac do auta zapala silnik na benzynie "od strzalu", jak juz jade zaczyna mi dosc szybko wzrastac temperatura, wiatrak sie wlacza i wychladza, tylko ze to chyba nie jest normalne zeby przy 4 stopniach Celsjusza auto zagrzewalo sie w 3 minuty i wlaczalo wiatrak, po drugie nie grzeje mi wogole w srodku, ciagle leci zimne powietrze, no i jeszcze taka sytuacja byla dzisiaj, ze gdy jechalem na benzynie i przelaczylem po dlugim czasie jazdy na gaz, auto zaczelo sie dlawic i zgaslo na wolnych, jak wjechalem na podworko po podniesieniu maski okazalo sie ze reduktor jest zmrozony, a pare godzin wczesniej jechal normalnie.
Wczoraj wymienilem czujnik wentylatora bo sie nie wlaczal, termostat sprawny, sam nie wiem co robic, moze ktos mial podobne doswiadczenia z tym silnikiem i instalacja gazowa.
Prosze o pomoc i pozdRawiam.


Post został pochwalony 0 razy
Pią 22:51, 24 Gru 2010 Zobacz profil autora
Roman59
ADMIN
ADMIN



Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 3641
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 226 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Podkarpacie
Płeć: Mężczyzna

Post
Jak spuszczałeś płyn to go dobrze odpowietrz popatrz na przewodach ma odpowietrzniki.


Post został pochwalony 0 razy
Pią 22:56, 24 Gru 2010 Zobacz profil autora
Muring1987
Starszy podawacz kluczy
Starszy podawacz kluczy



Dołączył: 24 Gru 2010
Posty: 21
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Mężczyzna

Post
Tylko dlaczego ta temperatura tak faluje i wiatrak sie ciagle wlacza, plynu nie ubywa, tzn. nie ma żadnych wycieków bo już sprawdziłem, a samo odpowietrzenie było robione po wymianie czujnika wentylatora, zaraz po wymianie zagrzalem go na hali, temperatura rosła i w środku auta wyczuwalne było ciepłe powietrze, po paru godzinach od zgaszenia dopiero pojawiły się takie objawy no i chyba najważniejsze, sprawdzałem korek wlewu oleju i Bogu dzięki "masło" się nie robi. Jest możliwość, ze tego peugeota w gazie bedzie tak ciężko odpowietrzyć albo w układ dostaje się jakieś "lewe" powietrze??


Post został pochwalony 0 razy
Sob 2:44, 25 Gru 2010 Zobacz profil autora
Roman59
ADMIN
ADMIN



Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 3641
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 226 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Podkarpacie
Płeć: Mężczyzna

Post
Tak wygląda jakby pompa nie dawała obiegu?zapowietrzony?uszczelka pod głowicą?ściąg przewód z nagrzewnicy i po odpaleniu powinno wywalać płyn a nie lecieć,jak zapowietrzony i uszczelka pod głowicą to i nagrzewnica nie będzie grzać.


Post został pochwalony 0 razy
Sob 9:19, 25 Gru 2010 Zobacz profil autora
Muring1987
Starszy podawacz kluczy
Starszy podawacz kluczy



Dołączył: 24 Gru 2010
Posty: 21
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Mężczyzna

Post
Odkrece ten jeden cybant i zobacze czy leci plyn, dam znac okolo poludnia jakie sa efekty.
Dziekuje za zaangazowanie w temat


Post został pochwalony 0 razy
Sob 11:09, 25 Gru 2010 Zobacz profil autora
Roman59
ADMIN
ADMIN



Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 3641
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 226 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Podkarpacie
Płeć: Mężczyzna

Post
Muring1987 napisał:
Odkrece ten jeden cybant i zobacze czy leci plyn, dam znac okolo poludnia jakie sa efekty.
Dziekuje za zaangazowanie w temat

Lecieć to ci będzie musi ci po zapaleniu silnika dobrze wywalać płyn,a jak puści termostat to ci pcha poprzez chłodnicę z powrotem do silnika tylko już z chłodzony i tak w koło.


Post został pochwalony 0 razy
Sob 12:26, 25 Gru 2010 Zobacz profil autora
Kełysz
ADMIN
ADMIN



Dołączył: 04 Mar 2009
Posty: 1636
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 60 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bolesławiec
Płeć: Mężczyzna

Post
Pompa wody na 90 %.

Poprostu pompa nie daje obiegu dlatego nie masz obiegu a jak byłby zapowietrzony wywalało by płyn ze zbiorniczka.

Pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Sob 14:07, 25 Gru 2010 Zobacz profil autora
Muring1987
Starszy podawacz kluczy
Starszy podawacz kluczy



Dołączył: 24 Gru 2010
Posty: 21
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Mężczyzna

Post
Przed chwila znowu go odpowietrzalem, z nagrzewnicy zaczelo leciec cieple powietrze (ale nie tak jak powinno być), dolalem ponad litr plynu!! Wyciekow zadnych nie widac wiec nadarza sie problem, jest mozliwe zeby w ukladzie chlodzenia zrobila sie poduszka powietrza i stopniowo uwalniajace sie powietrze robi miejsce dla plynu czy tez to cos powazniejszego?? Pompa daje cisnienie bo jak odkrece zbiorniczek to po dolaniu zbyt duzej ilosci plynu wywala wode pod duzym cisnieniem.
PozdRawiam


Post został pochwalony 0 razy
Sob 14:23, 25 Gru 2010 Zobacz profil autora
szomt
Nowicjusz
Nowicjusz



Dołączył: 24 Gru 2010
Posty: 1
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Nowa Sól
Płeć: Mężczyzna

Post
może coś z nagrzewnicą?


Post został pochwalony 0 razy
Sob 16:14, 25 Gru 2010 Zobacz profil autora
Muring1987
Starszy podawacz kluczy
Starszy podawacz kluczy



Dołączył: 24 Gru 2010
Posty: 21
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Mężczyzna

Post
Witam ponownie,
teraz jechalem Peugeotem jakies 15 km i zauwazylem, ze jak wzrasta temperatura powyzej 90 stopni to zaczyna leciec mi chlodne powietrze, a jak spada, zaczyna znowu leciec cieple. Ladnie jechal, przelaczylem go na gaz i tez bylo ok, tylko jak zszedl na wolne na podworku zaczal gasnac i z wlewu zaczelo mi wybijac plyn.
Zdurniałem do reszty !!


Post został pochwalony 0 razy
Sob 16:34, 25 Gru 2010 Zobacz profil autora
Roman59
ADMIN
ADMIN



Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 3641
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 226 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Podkarpacie
Płeć: Mężczyzna

Post
Sprawdź korek naczynia wyrównawczego
Korek odpowiada np za ciśnienie w układzie chłodzenia,
jeśli będzie za wysokie zaworek je upuszcza.
Przy wyższym ciśnieniu podnosi się temp. wrzenia cieczy
W układzie możesz mieć ciśnienie 1,2-1,5 bar a przy troszkę wyższym zaworek ma zadziałać
Jeśli jest niesprawny czy nieszczelny - do wymiany.
W Oplu masz nawet kolor korka a jeden od drugiego się różni.


Post został pochwalony 0 razy
Nie 0:18, 26 Gru 2010 Zobacz profil autora
Muring1987
Starszy podawacz kluczy
Starszy podawacz kluczy



Dołączył: 24 Gru 2010
Posty: 21
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Mężczyzna

Post
Korek mam do wymiany bo nie mam tam juz zadnych uszczelnien, ale zaczynam coraz bardziej sie przkonywac ze posla mi uszczelka pod glowica przy wydechowym i jak mu daje gazu to spaliny cofa do ukladu chlodzenia i wtedy pprzestaje grzac bo ma powietrze, tylko ze jak jade wolniej to auto znowu zaczyna podawac cieplejsze powietrze. A tak wogole przy wymianie uszczelki pod glowica w peugeocie 1.4 planuje sie glowice czy nie jest to wymagane ??


Post został pochwalony 0 razy
Nie 10:14, 26 Gru 2010 Zobacz profil autora
Kełysz
ADMIN
ADMIN



Dołączył: 04 Mar 2009
Posty: 1636
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 60 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bolesławiec
Płeć: Mężczyzna

Post
Sprawdz pompę wody bo coś z nią może być nie tak. A jeżli pompa sprawna to czapka w góre.

Pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Nie 11:07, 26 Gru 2010 Zobacz profil autora
Muring1987
Starszy podawacz kluczy
Starszy podawacz kluczy



Dołączył: 24 Gru 2010
Posty: 21
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Mężczyzna

Post
No ale fakt faktem moze cos byc z ta pompa wody, jutro to sprawdze. A przy tym jakby mi poszla uszczelka pod glowica czulbym strate mocy czy przy uszkodzeniu uszczelki przy ukladzie wydechowym nie odczuwa sie zadnych strat?? wyciegne ta pompe i zobacze czy wszystko ok, odezwe sie jutro w tym temacie, jak macie jeszcze jakies pomysly to prosze dalej pisac Smile
PozdRawiam zaangazowanych w temat !!


Post został pochwalony 0 razy
Nie 11:19, 26 Gru 2010 Zobacz profil autora
Roman59
ADMIN
ADMIN



Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 3641
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 226 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Podkarpacie
Płeć: Mężczyzna

Post
Jak nie masz uszczelnij na korku to nie szukaj nic tylko załóż inny korek bo ci zawsze wywali płyn na nie sprawnym korku i naprawdę będziesz musiał robić uszczelkę.


Post został pochwalony 0 razy
Nie 13:31, 26 Gru 2010 Zobacz profil autora
Muring1987
Starszy podawacz kluczy
Starszy podawacz kluczy



Dołączył: 24 Gru 2010
Posty: 21
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Mężczyzna

Post
A co do tego auta, to zanim go kupilem, bo fakt faktem mam go dopiero troche ponad tydzien, przez okres okolo miesiaca czyli te najwieksze mrozy stal na dworze i nie byl odpalany, oczywiscie akumulator padl, ale byl zalany zimowym plynem, to wiem na 100%. Korek tam na bank nie ma uszczelnienia chociaz podobno niedawno byl wstawiany nowy, a centymetr pod korkiem wlewu jest taka rureczka, do ktorej podlaczony jest luzny przewod idascy pod auta i z niczym nie polaczony, nie wiem po co to tam jest i czy przypadkiem tego nie zaslepic. Co Wy na to ??


Post został pochwalony 0 razy
Nie 17:35, 26 Gru 2010 Zobacz profil autora
Didi1991
Młotkowy
Młotkowy



Dołączył: 19 Gru 2010
Posty: 72
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zielona Góra
Płeć: Mężczyzna

Post
Nie jestem pewny, ale wydaje mi sie ze ten wezyk jest do tego ze w razie przelania, albo nalania plynu on sam sobie upusci tyle plynu ile bedzie mial za duzo, dlatego ten wezyk nie jest polaczony i to bedzie jego droga wywalania za duzej ilosci plynu wiec nie zaslepiaj. Ale eksperci pewnie maja większa wiedzę, pozdrawiam.


Post został pochwalony 0 razy
Nie 17:43, 26 Gru 2010 Zobacz profil autora
Muring1987
Starszy podawacz kluczy
Starszy podawacz kluczy



Dołączył: 24 Gru 2010
Posty: 21
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Mężczyzna

Post
No mi tez wyglada na to ze ten wezyk po to jest tylko wtedy co mi daje szczelny korek wlewu jezeli i tak bedzie spieprzac wezykiem. Jeszcze tak topornego auta nigdy nie widzialem, juz myslalem ze odpowietrzenie BMW E39 w gazie to trudna sztuka, ale ten peugeot przewyzszyl moje oczekiwania !!


Post został pochwalony 0 razy
Nie 19:44, 26 Gru 2010 Zobacz profil autora
Kełysz
ADMIN
ADMIN



Dołączył: 04 Mar 2009
Posty: 1636
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 60 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bolesławiec
Płeć: Mężczyzna

Post
nie ma różnicy miedzy benzyną a gazem w kwestiach chłodzenia silnika.

A więc w kazdym aucie i w kazdym zbiorniczku wyrównawczym są 3 otwory jeden idący do głowicy silnika drugi do chłodnicy (mały wężyk) a trzeci odpowiada za odprowadzenie nadmiaru płynu. Jeżeli masz zepsuty korek ten nadmiar nie zostanie usunięty i bedzie się tworzyć duże ciśnienie w układzie chłodzenia.

Pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Pon 20:46, 27 Gru 2010 Zobacz profil autora
Muring1987
Starszy podawacz kluczy
Starszy podawacz kluczy



Dołączył: 24 Gru 2010
Posty: 21
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Mężczyzna

Post
Chyba kupie pompe wody bo sprawnosc jej jest wg mnie zbyt mala, jak gazuje i odkrecam odpowietrznik przy nagrzewnicy to zamiast walic na maksa woda to mi wylatuja jakies "siurki", goraca woda idzie do nagrzewnicy, parzy mi rece, a w aucie zadnego odzewu ciepla, troszke sie zagrzeje to potem znowu mi wywali wysoka temp na wskazniku, wlacza sie wiatrak i znowu d...! Jutro na 100% akcja pompa, dam znac jakie efekty !!
PozdRawiam


Post został pochwalony 0 razy
Pon 22:09, 27 Gru 2010 Zobacz profil autora
Muring1987
Starszy podawacz kluczy
Starszy podawacz kluczy



Dołączył: 24 Gru 2010
Posty: 21
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Mężczyzna

Post
Witam,
kupilem nowy korek wlewu i przestal mi sie grzac, zalalem plynem, odpowietrzylem, rano pojechalem do pracy, po 4 godzinach w pracy przejechalem sie i wszystko ok, wracalem kolo 14 i tez bylo ok, teraz bylem w sklepie okolo 21 i nie chcial mi jechac na gazie, przelaczylem go po 10 km jazdy i gasł, a przewody dosc twarde odpowietrzylem, ale dalej nie chce jechac na gazie.


Post został pochwalony 0 razy
Wto 22:58, 28 Gru 2010 Zobacz profil autora
Roman59
ADMIN
ADMIN



Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 3641
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 226 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Podkarpacie
Płeć: Mężczyzna

Post
To parownik zamarza czy filtr od gazu nie puszcza a może elektro zawory?posprawdzaj.Węże jak gorący zawsze będziesz miał twarde bo jest ciśnienie w układzie a jak za duże to zaworek w korku upuści.


Post został pochwalony 0 razy
Śro 10:03, 29 Gru 2010 Zobacz profil autora
Kełysz
ADMIN
ADMIN



Dołączył: 04 Mar 2009
Posty: 1636
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 60 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bolesławiec
Płeć: Mężczyzna

Post
Muring1987 napisał:
Witam,
kupilem nowy korek wlewu i przestal mi sie grzac, zalalem plynem, odpowietrzylem, rano pojechalem do pracy, po 4 godzinach w pracy przejechalem sie i wszystko ok, wracalem kolo 14 i tez bylo ok, teraz bylem w sklepie okolo 21 i nie chcial mi jechac na gazie, przelaczylem go po 10 km jazdy i gasł, a przewody dosc twarde odpowietrzylem, ale dalej nie chce jechac na gazie.


Zobacz czy nie ma białego szronu na parowniku i na filtrze gazu. Jeżeli jest parownik do uszczelniania lub wymiany. Auto nie przegrzewa się?

Pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Pią 11:55, 31 Gru 2010 Zobacz profil autora
Muring1987
Starszy podawacz kluczy
Starszy podawacz kluczy



Dołączył: 24 Gru 2010
Posty: 21
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Mężczyzna

Post
No wlasnie przegrzewa sie, mozna nawet powiedziec wariuje. Raz jest wszystko ok, innym razem przegrzewa sie, zawsze jak rano odpalam temperatura w 5 minut rosnie prawie na max, daje mu w p.... i wtedy zaczyna wszystko normalniec, nie wiem czy to nie przez termostat, wydaje mi sie, ze tylko otwiera go cisnienie, a nie temperatura. Jutro zmienie termostat, wymontuje nagrzewnice i ja sprobuje wyczyscic, moze sprezonym powietrzem i chyba kupie zestaw rozrzadu bo tam jest pompa wody na rozrzadzie, a co do gazu to szron sie nie pojawia.
PozdRawiam


Post został pochwalony 0 razy
Nie 23:19, 02 Sty 2011 Zobacz profil autora
Roman59
ADMIN
ADMIN



Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 3641
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 226 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Podkarpacie
Płeć: Mężczyzna

Post
Sprawdź jeszcze chłodnicę może zabita i nie ma przepływu.


Post został pochwalony 0 razy
Pon 11:04, 03 Sty 2011 Zobacz profil autora
Muring1987
Starszy podawacz kluczy
Starszy podawacz kluczy



Dołączył: 24 Gru 2010
Posty: 21
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Mężczyzna

Post
Wlasnie kupilem nagrzewnice i termostat, zamontuje to i dam znac wieczorem.


Post został pochwalony 0 razy
Pon 16:28, 03 Sty 2011 Zobacz profil autora
Kełysz
ADMIN
ADMIN



Dołączył: 04 Mar 2009
Posty: 1636
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 60 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bolesławiec
Płeć: Mężczyzna

Post
Muring1987 napisał:
No wlasnie przegrzewa sie, mozna nawet powiedziec wariuje. Raz jest wszystko ok, innym razem przegrzewa sie, zawsze jak rano odpalam temperatura w 5 minut rosnie prawie na max, daje mu w p.... i wtedy zaczyna wszystko normalniec, nie wiem czy to nie przez termostat, wydaje mi sie, ze tylko otwiera go cisnienie, a nie temperatura. Jutro zmienie termostat, wymontuje nagrzewnice i ja sprobuje wyczyscic, moze sprezonym powietrzem i chyba kupie zestaw rozrzadu bo tam jest pompa wody na rozrzadzie, a co do gazu to szron sie nie pojawia.
PozdRawiam


Za szybko się grzeje... Tak pompa wody jest na pasku rozrządu pompa posiada koło zębate a wiec wykluczone ze pasek może się ślizgać po niej... Wyciąg termostat wygotuj go i zobacz czy się otwiera.

Pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Pon 16:52, 03 Sty 2011 Zobacz profil autora
Muring1987
Starszy podawacz kluczy
Starszy podawacz kluczy



Dołączył: 24 Gru 2010
Posty: 21
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Mężczyzna

Post
termostat kupilem nowy wiec zaraz go wrzuce, teraz demontuje nagrzewnice, pol auta juz rozebralem, mam dobra instrukcje krok po kroku, jakby ktos potrzebowal to moge podslac, pewnie pozno skoncze, ale na bank dam znac ja mi poszlo i w jakim stanie byla stara nagrzewnica. A co do paska rozrzadu i pompy to nie ma szans zeby slizgal bo tam sa normalne rowki wiec jedyna opcja by byla jakby pasek byl luzny no ale wtedy auto juz dawno moglbym zakopac pod ziemie.


Post został pochwalony 0 razy
Pon 18:31, 03 Sty 2011 Zobacz profil autora
Muring1987
Starszy podawacz kluczy
Starszy podawacz kluczy



Dołączył: 24 Gru 2010
Posty: 21
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Mężczyzna

Post
Wlasnie skonczylem zabawe z partnerem, wymienilem nagrzewnice( jezuuu jaka czasochlonna robota) i termostat, odpowietrzalem, termostat otwiera, a w aucie zimne powietrze, jeszcze nerwow urwalem odpowietrznik przy termostacie i musialem wkrecic tam srubke, nie mam juz sily do tego auta.


Post został pochwalony 0 razy
Wto 0:57, 04 Sty 2011 Zobacz profil autora
Roman59
ADMIN
ADMIN



Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 3641
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 226 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Podkarpacie
Płeć: Mężczyzna

Post
I oby dwa węże od nagrzewnicy są gorące?może w mieszalniku nie chodzą przegrody i nie zamyka zimnego powietrza?jak się dzieje w VW Golf 2 i 3 w nich z przegrody oblatuje gąbka i są dziury i zawsze zimne powietrze.
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Wto 10:15, 04 Sty 2011 Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:    
Odpowiedz do tematu    Forum dla mechaników samochodowych Strona Główna » Mechanika samochodowa / Mechanika pojazdowa Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do: 
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Design by Freestyle XL / Music Lyrics.
Regulamin